Er VGD stengt permanent..?

Låst
Syttenhundretallet

Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Syttenhundretallet »

Eller er jeg blitt bannet?
Så lang tid kan det da ikke ta?
Jeg står som innlogget, men får kun opp at det er stengt for oppgradering.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det er jo stengt for "vedlikehold" for alle. Hvis du var bannet, ville du vel ikke se noe der. Jeg får bare opp at siden ikke kan vises.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det har faktisk blitt lagt ut en oppdatering på VGD i dag, så er nok ikke permanent stengt. Ennå.

Har fortsatt ikke troen på det nye opplegget, det virker fremdeles som at de går for en reditt-lookalike :/

Redigert: Ser faktisk ut som at det er åpnet igjen...

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

missChance skrev: tor jul 22, 2021 11:19 am Det er jo stengt for "vedlikehold" for alle. Hvis du var bannet, ville du vel ikke se noe der. Jeg får bare opp at siden ikke kan vises.

Takk for svar :)
Jeg er gammal kjerring, og skjønner ikke alt detta her. Jeg ser at det er en tråd inne på discord, men der vet jeg ikke åssen jeg poster, pluss at det ser ut til at svarene kommer feil vei, og starter midt i tråden.

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

newsflash skrev: tor jul 22, 2021 11:25 am Det har faktisk blitt lagt ut en oppdatering på VGD i dag, så er nok ikke permanent stengt. Ennå.

Har fortsatt ikke troen på det nye opplegget, det virker fremdeles som at de går for en reditt-lookalike :/

Redigert: Ser faktisk ut som at det er åpnet igjen...

Ja, se der ja. Interessant..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Syttenhundretallet skrev: tor jul 22, 2021 11:34 am
missChance skrev: tor jul 22, 2021 11:19 am Det er jo stengt for "vedlikehold" for alle. Hvis du var bannet, ville du vel ikke se noe der. Jeg får bare opp at siden ikke kan vises.

Takk for svar :)
Jeg er gammal kjerring, og skjønner ikke alt detta her. Jeg ser at det er en tråd inne på discord, men der vet jeg ikke åssen jeg poster, pluss at det ser ut til at svarene kommer feil vei, og starter midt i tråden.
Nei, postene der kommer i rekkefølge på discord med nyeste nederst, men hvis mange skriver samtidig, kan man havne et par innlegg over siste.

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Ser ingen endringer, jeg.
Jeg hater sport, og vil så gjerne kunne velge sånt fra å vises,
Men nå må jeg velge til emner, og det vil jeg ikke.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Syttenhundretallet skrev: tor jul 22, 2021 11:38 am Ser ingen endringer, jeg.
Jeg hater sport, og vil så gjerne kunne velge sånt fra å vises,
Men nå må jeg velge til emner, og det vil jeg ikke.
Bli her sammen med oss du! :)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Syttenhundretallet skrev: tor jul 22, 2021 11:38 am Ser ingen endringer, jeg.
Jeg hater sport, og vil så gjerne kunne velge sånt fra å vises,
Men nå må jeg velge til emner, og det vil jeg ikke.
Som missChance sa, bli her, hjelp og få over de som vi savner fra gamle VGD sånn at dette blir stedet å være, ikke bare for sport.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Latterlig, de har jo ikke forandra på en dritt. Like bilsykefremkallende og uoversiktlig som da de la seg selv ned.
Men målgruppen var vel nye brukere og å bli kvitt oss.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

TrondLFC skrev: tor jul 22, 2021 11:49 am Latterlig, de har jo ikke forandra på en dritt. Like bilsykefremkallende og uoversiktlig som da de la seg selv ned.
Men målgruppen var vel nye brukere og å bli kvitt oss.
Legacy-brukere er ikke hippe nok! De vil ha kjappe, tanketomme meldinger som raskt forsvinner nedover i køen for å vise at de har stor trafikk.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

missChance skrev: tor jul 22, 2021 11:58 am
TrondLFC skrev: tor jul 22, 2021 11:49 am Latterlig, de har jo ikke forandra på en dritt. Like bilsykefremkallende og uoversiktlig som da de la seg selv ned.
Men målgruppen var vel nye brukere og å bli kvitt oss.
Legacy-brukere er ikke hippe nok! De vil ha kjappe, tanketomme meldinger som raskt forsvinner nedover i køen for å vise at de har stor trafikk.
Nei det var det da, får vel døpe om dette forumet til Frie Senile eller noe ;)

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det er sånn jeg føler meg i dag! 😂

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Halla folkens.

Vet ikke hva folkene i utviklerteamet hos VG røyker, men noe må det være.

Fantastisk jobbet av dere som har fått dette stablet sammen på kort tid. VGD er nok en saga blott, men dette kan bli en fullgod (om ikke bedre) erstatter!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gloriana skrev: tor jul 22, 2021 12:15 pm Halla folkens.

Vet ikke hva folkene i utviklerteamet hos VG røyker, men noe må det være.

Fantastisk jobbet av dere som har fått dette stablet sammen på kort tid. VGD er nok en saga blott, men dette kan bli en fullgod (om ikke bedre) erstatter!
Velkommen, om du har noe kontakt med noen av brukerne på gamle VGD, sørg for og spre budskapet så vi kan få inn flest mulig her og skape mangfold med mange forskjellige interesser, ikke bare Sport.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

TrondLFC skrev: tor jul 22, 2021 11:49 am Latterlig, de har jo ikke forandra på en dritt. Like bilsykefremkallende og uoversiktlig som da de la seg selv ned.
Men målgruppen var vel nye brukere og å bli kvitt oss.
Spesielt å satse penger på et selvmord da.

Syttenhundretallet

Legg inn av Syttenhundretallet »

Åssen får dere lagt inn bilde?
Jeg ser at de må være under 6 kb (som ikke sier meg noenting), og alle bilder jeg har/finner/googler, er godt over 100.

Jeg prøvde å forminske bildet, ved å redigere det, og det hjalp ikke.
Altså, jeg er ikke helt idiot, jeg klarer feks å bruke vpn og laste ned filmer og sånt. Men detta med avatar ble for vanskelig, gitt :shock:

I går datt internettet ut her hjemme, og vi gikk alle i panikk da vi husket at 20-åringen vår med asperger er på ferie med kjæresten. Jeg trenger han til sånne ting :D

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Syttenhundretallet skrev: tor jul 22, 2021 1:18 pm Åssen får dere lagt inn bilde?
Jeg ser at de må være under 6 kb (som ikke sier meg noenting), og alle bilder jeg har/finner/googler, er godt over 100.
Limer inn Joplina sin oppskrift fra ris og ros-forumet (håper det er greit), under temaet «ønsker»:

Jeg gjorde som jeg ble tipset om å gjøre...jeg fant et bilde på nettet, lagret det på "skrivebordet", gikk inn på Paint og lastet opp det der - og der lå det klart til å beskjære bildet...og det var da det ble spennende :o Jeg prøvde meg på å forminske det - lagret det på ny på "skrivebordet" - og gikk inn her på profilen min - og resten er historie.
- Hvis du skjønner hva jeg prøver å forklare så gjør du det godt - for jeg tror i grunn at det var mest flaks som gjorde at jeg fikk det til ;)

espandis

Legg inn av espandis »

Syttenhundretallet skrev: tor jul 22, 2021 1:18 pm Åssen får dere lagt inn bilde?
Jeg ser at de må være under 6 kb (som ikke sier meg noenting), og alle bilder jeg har/finner/googler, er godt over 100.
Bruk ett eller annet tegneprogram som kan åpne bildet ditt. Skaler det ned til 90px i bredden, og 90px i høyden. Lagre. Se på fil detaljer om bildet er mindre enn 6kb. Burde gå greit.

Kan google: "how to scale down image in MS Paint", "how to scale down image in The Gimp", "how to scale down image in Paint.NET"

"px" er én pixel, eller "klosse" i skjermen din. Skjermen din har i HD ca. 1920 px i bredden. Og ca. 1080 slike rader i høyden. :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Syttenhundretallet skrev:Ser ingen endringer, jeg.
Ikke jeg heller, veldig uoversiktlig å finne ting, og å se siste innlegg i trådene osv, så VGD er helt uaktuelt for min del. Men synd hvis mange velger å gå tilbake nå som det begynner å ta seg skikkelig opp her.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Helt grusomt på forsiden, bare en lang reklametråd egentlig. Vet ikke om de har åpnet for reklame inne i trådene. Innbiller meg at de unge ikke bryr seg så mye om det er reklame eller ikke.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Fëanor skrev: tor jul 22, 2021 3:12 pm
Syttenhundretallet skrev:Ser ingen endringer, jeg.
Ikke jeg heller, veldig uoversiktlig å finne ting, og å se siste innlegg i trådene osv, så VGD er helt uaktuelt for min del. Men synd hvis mange velger å gå tilbake nå som det begynner å ta seg skikkelig opp her.
Viktig at folk bidrar til å "drepe" VGD nå og holder oppe nivået her inne, ja. Det oyssol og Omnia, med sin moderering, og eierne, med sine nye løsninger, har gjort er utilgivelig.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Helt forferdig å sjå på VGD. Forumet er blitt til eit kommentarfelt. Så lenge man ikkje snur 180 grader, så blir værtfall eg på Fridiskusjon.

Håper folk rømmer over hit og at VGD opplever kundeflykt

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

ms_8 skrev: tor jul 22, 2021 5:40 pm Helt forferdig å sjå på VGD. Forumet er blitt til eit kommentarfelt. Så lenge man ikkje snur 180 grader, så blir værtfall eg på Fridiskusjon.

Håper folk rømmer over hit og at VGD opplever kundeflykt
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Dette ble jo hell i uhell. Hadde begynt å få en sterk avsmak av VGD på grunn av den omtrentlige og uforutsigbare modereringen og de arrogante moderatorene, så at de ødela alt med oppdateringen sånn at vi har fått et nytt forum her er tipptopp. Ser ingen behov for å gå tilbake til VGD uavhengig av hva de gjør med designet og håper man får lokket mange over fra VGD.

Jeg risikerer gjerne en utestengelse på VGD for dette, men er allerede på en ukesban for "spam" etter at jeg kritiserte det nye designet forrige uke.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
Ikke bare det, nå har de redigert wikipediaartikkelen også, med en heller tvilsom begrunnelse. Blir det mye av slikt kan det nok være at andre media fatter interesse etterhvert.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 6:10 pm Dette ble jo hell i uhell. Hadde begynt å få en sterk avsmak av VGD på grunn av den omtrentlige og uforutsigbare modereringen og de arrogante moderatorene, så at de ødela alt med oppdateringen sånn at vi har fått et nytt forum her er tipptopp. Ser ingen behov for å gå tilbake til VGD uavhengig av hva de gjør med designet og håper man får lokket mange over fra VGD.

Jeg risikerer gjerne en utestengelse på VGD for dette, men er allerede på en ukesban for "spam" etter at jeg kritiserte det nye designet forrige uke.
Kult at du fant veien inn hit.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: tor jul 22, 2021 6:12 pm
Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
Ikke bare det, nå har de redigert wikipediaartikkelen også, med en heller tvilsom begrunnelse. Blir det mye av slikt kan det nok være at andre media fatter interesse etterhvert.
Ganske drøyt ja,noen som har noen kontakter i Dagbladet, for dette burde vel være juicy greier for dem at VG driver og endrer på wiki-artikler også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 6:10 pm Dette ble jo hell i uhell. Hadde begynt å få en sterk avsmak av VGD på grunn av den omtrentlige og uforutsigbare modereringen og de arrogante moderatorene, så at de ødela alt med oppdateringen sånn at vi har fått et nytt forum her er tipptopp. Ser ingen behov for å gå tilbake til VGD uavhengig av hva de gjør med designet og håper man får lokket mange over fra VGD.

Jeg risikerer gjerne en utestengelse på VGD for dette, men er allerede på en ukesban for "spam" etter at jeg kritiserte det nye designet forrige uke.
Velkommen Solvgutt1. Det var en stund siden. Vi får sikkert noen friske diskusjoner.

startelver

Legg inn av startelver »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:15 pm
newsflash skrev: tor jul 22, 2021 6:12 pm
Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
Ikke bare det, nå har de redigert wikipediaartikkelen også, med en heller tvilsom begrunnelse. Blir det mye av slikt kan det nok være at andre media fatter interesse etterhvert.
Ganske drøyt ja,noen som har noen kontakter i Dagbladet, for dette burde vel være juicy greier for dem at VG driver og endrer på wiki-artikler også.
Ta noen screenshots før og etter, samle opp litt stoff så har du en god story til Dagbladet eller andre med litt vett i behold.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»