Er VGD stengt permanent..?

Låst
Chromeback

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Chromeback »

Justice 97 skrev: fre des 31, 2021 11:05 am Nyttårshilsen fra vår venn Gard. Legg merke til "misnøye hos noen av våre lojale brukere". Hadde han vært ærlig ville han skrevet de aller fleste, men den feige løgnhalsen pynter på historien.

"Relanseringen av VG Debatt i sommer skapte misnøye hos noen av våre lojale brukere. Vi ønsker å legge til rette for neste generasjons diskusjonsarena, men anerkjenner innspillene vi har fått fra trofaste brukere som ikke liker den nye løsningen. Foreløpig har trafikken på tjenesten gått ned. Men vi gir oss ikke, og jobber vi på videre for å få et best mulig fremtidsrettet forum."
Bilde
Hahahahaa, «noen» er vel årets kraftigste underdrivelse…

Hvor leser man dette egentlig? :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Justice 97 skrev: fre des 31, 2021 11:08 am
Chromeback skrev: fre des 31, 2021 11:07 am
Hahahahaa, «noen» er vel årets kraftigste underdrivelse…

Hvor leser man dette egentlig? :D
Du finner det omtrent nederst her. VG's årsoppgjør
Se der ja, i helvette for en scrolleside.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Har ikkje vært inne på VGD på 1 måned og ser at det forsatt er tungt, dårleg og lite nytt som har skjedd. Glad for at eg kan bruke dette forumet og blir nok lenge til eg besøker VGD igjen :)

Ellers er det gøy å sjå at mesteparten har maks eit par kommentarer og mange av desse er VG sine egne folk. Dette prosjektet burde fått ein solid gjennomgang på korleis man ødelegger eit forum.

Tenk at Fridiskusjon er 100 ganger større og det er bygget på frivillig innsats. Mens VGD har eit stort konsern og forsatt ikkje klarer å sjå at strategien deres feilet totalt.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Så de bare «legger til rette» altså. Alt går som planlagt til nå. For en tulling

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Luna_mendax skrev: fre des 24, 2021 5:26 pm
trønderen skrev: fre des 24, 2021 3:43 pm Hvordan går det med VGD? Er det fortsatt oppe og går?
Jeg var nettopp inne og skrev en liten julehilsen.
Det spørs om det er noen som leser den.
Det er vel snart bare MorganBlueKane og Erdetslik som surrer der inne av de gamle vgd-traverne? Jeg er utestengt i fr der, så gidder ikke å titte innom "utenfra" engang :)

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Chromeback skrev: fre des 31, 2021 11:07 am
Justice 97 skrev: fre des 31, 2021 11:05 am Nyttårshilsen fra vår venn Gard. Legg merke til "misnøye hos noen av våre lojale brukere". Hadde han vært ærlig ville han skrevet de aller fleste, men den feige løgnhalsen pynter på historien.

"Relanseringen av VG Debatt i sommer skapte misnøye hos noen av våre lojale brukere. Vi ønsker å legge til rette for neste generasjons diskusjonsarena, men anerkjenner innspillene vi har fått fra trofaste brukere som ikke liker den nye løsningen. Foreløpig har trafikken på tjenesten gått ned. Men vi gir oss ikke, og jobber vi på videre for å få et best mulig fremtidsrettet forum."
Bilde
Hahahahaa, «noen» er vel årets kraftigste underdrivelse…

Hvor leser man dette egentlig? :D
Han glemte å nevne at de har utestengt over halvparten av de «trofaste brukerne» fordi kritikken deres ikke var konstruktiv nok for guttungene fra diskusjon.no

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Surrealistisk å se at pampene i vg ikke skjønner at det er herpa

SirJames

Legg inn av SirJames »

ms_8 skrev: fre des 31, 2021 11:16 am Har ikkje vært inne på VGD på 1 måned og ser at det forsatt er tungt, dårleg og lite nytt som har skjedd. Glad for at eg kan bruke dette forumet og blir nok lenge til eg besøker VGD igjen :)

Ellers er det gøy å sjå at mesteparten har maks eit par kommentarer og mange av desse er VG sine egne folk. Dette prosjektet burde fått ein solid gjennomgang på korleis man ødelegger eit forum.

Tenk at Fridiskusjon er 100 ganger større og det er bygget på frivillig innsats. Mens VGD har eit stort konsern og forsatt ikkje klarer å sjå at strategien deres feilet totalt.
De er jo komplett snøblinde. Når Gardegutten skriver "fremtidens diskusjonsforum" glemmer han to ting. For det første er kjennetegnet på moderne applikasjoner at det skal være enkelt og intuitivt å bruke. For det andre legger de med den nye løsningen ikke opp til diskusjoner i det hele tatt, kun overfladiske kommentarer og onelinere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Solvgutt1 skrev: fre des 31, 2021 11:36 am
Han glemte å nevne at de har utestengt over halvparten av de «trofaste brukerne» fordi kritikken deres ikke var konstruktiv nok for guttungene fra diskusjon.no
Det eneste nylanseringen av VGD klarte var å bygge en våpenhvile mellom debattanter som egentlig ikke samarbeider godt ellers, og lagde to fantastiske nettsamfunn.

Først på Discord, og så her inne på FD.

Så det hadde Øyssol helt rett i, det var brukerne som skapte VGD.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: fre des 31, 2021 12:10 pm
ms_8 skrev: fre des 31, 2021 11:16 am Har ikkje vært inne på VGD på 1 måned og ser at det forsatt er tungt, dårleg og lite nytt som har skjedd. Glad for at eg kan bruke dette forumet og blir nok lenge til eg besøker VGD igjen :)

Ellers er det gøy å sjå at mesteparten har maks eit par kommentarer og mange av desse er VG sine egne folk. Dette prosjektet burde fått ein solid gjennomgang på korleis man ødelegger eit forum.

Tenk at Fridiskusjon er 100 ganger større og det er bygget på frivillig innsats. Mens VGD har eit stort konsern og forsatt ikkje klarer å sjå at strategien deres feilet totalt.
De er jo komplett snøblinde. Når Gardegutten skriver "fremtidens diskusjonsforum" glemmer han to ting. For det første er kjennetegnet på moderne applikasjoner at det skal være enkelt og intuitivt å bruke. For det andre legger de med den nye løsningen ikke opp til diskusjoner i det hele tatt, kun overfladiske kommentarer og onelinere.
Derimot når de åpner kommentarfeltet på VG sine artikler så er det masse liv, så hva er da poenget med VGD? Helt tullerusk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

VGD var et aktivt og levende forum som rullet og gikk uten VGs innblanding i debatten annet enn moderering.

Nå sitter de sjøl og oppretter tråder i håp om at noen skal svare. Og de få svarene de får er fra noen bygdeoriginaler som er mer opptatt av egen agenda enn temaet.

Jeg anser meg selv som en helt normalt oppegående person, men nye VGD har jeg enda ikke greid å forstå hvordan noen kan mene er oversiktlig og en forbedring.

Hva ville de oppnå? Høyere trafikk, mer aktiv debatt og at jenter på 16 år turte å diskutere Man Utd.

Hva har de oppnådd etter et halvt år? En desimering av trafikken, nesten ingen debatt og selv om jeg ikke greier å manøvrere skikkelig der inne har jeg heller ikke sett noen som diskuterer Man Utd. 16 eller ei.

Så på årets siste dag vil jeg takke de som viste handlekraft og bygde dette forumet og ikke minst de 3 jeg hadde tett kontakt med på Discord de dagene det stormet som mest mens jeg fortsatt var uglesett Mod på VGD.

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Hvordan oyssol får gå inn i 2022 med jobben i behold etter innsatsen i 2021 kommer jeg aldri til å forstå. Jeg har aldri sett et nettsamfunn implodere så raskt som VGD gjorde i sommer. Det ville vært vanskelig å fitte det til mer selv om man aktivt gikk inn for å sabotere hele skiten. "Skapte misnøye hos noen brukere." Århundrets underdrivelse...

Har for øvrig ikke vært innom VGD siden jeg fjernet bokmerket fra nettleseren min noen måneder tilbake. Hva er poenget? Det har gått såpass lang tid nå at det er rimelig åpenbart at makkverket de har kokt opp har kommet for å bli, og det eneste som var verdt å lese etter omleggingen var krigen mellom brukerne og mod-teamet i Tilbakemeldinger, men sist jeg sjekket var den delen av forumet minst like dødt som resten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg gidder ikke å sjekke lengre, gidder ikke å gi dem treff/klikk. Og egentlig bryr jeg meg heller ikke, for hvem er det som er der og har noe vettugt å komme med? De fleste av dem ga opp eller er her.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Litt artig I hele denne featuren på VGnett i dag så tar VG selvkritikk på mye og innrømmer forbedringspotensiale på flere områder, men når det kommer til VGD er det tydeligvis fortsatt brukerne som tar feil.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Everenga skrev: fre des 31, 2021 5:13 pm Litt artig I hele denne featuren på VGnett i dag så tar VG selvkritikk på mye og innrømmer forbedringspotensiale på flere områder, men når det kommer til VGD er det tydeligvis fortsatt brukerne som tar feil.
Selvsagt er det vi som har feil.
De har jo nå laget et rungende og informativt diskusjonsforum. Kvittet seg med det der roteforumet de hadde før, og laget noe skikkelige greier folk elsker.

Nå tør de jo til og linke til vgd under artiklene.
Suksess

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

keizersoze skrev: fre des 31, 2021 6:58 pm
Everenga skrev: fre des 31, 2021 5:13 pm Litt artig I hele denne featuren på VGnett i dag så tar VG selvkritikk på mye og innrømmer forbedringspotensiale på flere områder, men når det kommer til VGD er det tydeligvis fortsatt brukerne som tar feil.
Selvsagt er det vi som har feil.
De har jo nå laget et rungende og informativt diskusjonsforum. Kvittet seg med det der roteforumet de hadde før, og laget noe skikkelige greier folk elsker.

Nå tør de jo til og linke til vgd under artiklene.
Suksess
Tenker du glemte å sende med et ironivarsel med denne meldingen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Korgutt skrev: fre des 31, 2021 7:09 pm
keizersoze skrev: fre des 31, 2021 6:58 pm
Everenga skrev: fre des 31, 2021 5:13 pm Litt artig I hele denne featuren på VGnett i dag så tar VG selvkritikk på mye og innrømmer forbedringspotensiale på flere områder, men når det kommer til VGD er det tydeligvis fortsatt brukerne som tar feil.
Selvsagt er det vi som har feil.
De har jo nå laget et rungende og informativt diskusjonsforum. Kvittet seg med det der roteforumet de hadde før, og laget noe skikkelige greier folk elsker.

Nå tør de jo til og linke til vgd under artiklene.
Suksess
Tenker du glemte å sende med et ironivarsel med denne meldingen?
Tenker folk skjønte det selv?

Everenga

Legg inn av Everenga »

lsklars skrev: fre des 31, 2021 7:12 pm
Korgutt skrev: fre des 31, 2021 7:09 pm
keizersoze skrev: fre des 31, 2021 6:58 pm

Selvsagt er det vi som har feil.
De har jo nå laget et rungende og informativt diskusjonsforum. Kvittet seg med det der roteforumet de hadde før, og laget noe skikkelige greier folk elsker.

Nå tør de jo til og linke til vgd under artiklene.
Suksess
Tenker du glemte å sende med et ironivarsel med denne meldingen?
Tenker folk skjønte det selv?
Det er alltid en risikosport men verdt det for sarkasmevarsler ruinerer som regel sarkasmen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Everenga skrev: fre des 31, 2021 7:30 pm
lsklars skrev: fre des 31, 2021 7:12 pm
Korgutt skrev: fre des 31, 2021 7:09 pm
Tenker du glemte å sende med et ironivarsel med denne meldingen?
Tenker folk skjønte det selv?
Det er alltid en risikosport men verdt det for sarkasmevarsler ruinerer som regel sarkasmen.
Er alltid en eller annen som tar alt bokstavelig og ikke skjønner sarkasme/ironi. Men er vel enig med deg i å sende ut varsel ødelegger en del. Så er det heller ikke alle som «kjenner» til avsenderne av slike ironimeldinger.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

SanctusUnum skrev: fre des 31, 2021 12:55 pm Hvordan oyssol får gå inn i 2022 med jobben i behold etter innsatsen i 2021 kommer jeg aldri til å forstå. Jeg har aldri sett et nettsamfunn implodere så raskt som VGD gjorde i sommer. Det ville vært vanskelig å fitte det til mer selv om man aktivt gikk inn for å sabotere hele skiten. "Skapte misnøye hos noen brukere." Århundrets underdrivelse...

Har for øvrig ikke vært innom VGD siden jeg fjernet bokmerket fra nettleseren min noen måneder tilbake. Hva er poenget? Det har gått såpass lang tid nå at det er rimelig åpenbart at makkverket de har kokt opp har kommet for å bli, og det eneste som var verdt å lese etter omleggingen var krigen mellom brukerne og mod-teamet i Tilbakemeldinger, men sist jeg sjekket var den delen av forumet minst like dødt som resten.
Oyssol er vel sjefen på diskusjon.no også, og man kan jo spørre seg hvorfor de ikke har «modernisert» seg på samme måte hvis de har så stor tro på dette.

Etter hvert så har jo moderatorene vært et større problem enn den nye løsningen. Jeg kunne kanskje gitt nye VGD en sjanse hvis de hadde hatt noen _litt_ mer profesjonelle moderatorer.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 7:40 pm Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.
Må være morsommere å markedsføre oss på VGD.

Jeg hadde elsket å se et FD-banner på VGD.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

PapaSmurf skrev: fre des 31, 2021 8:00 pm
TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 7:40 pm Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.
Må være morsommere å markedsføre oss på VGD.

Jeg hadde elsket å se et FD-banner på VGD.
Var mer tenkt mot at VG da vil bli indirekte funder av FD

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 8:04 pm
PapaSmurf skrev: fre des 31, 2021 8:00 pm
TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 7:40 pm Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.
Må være morsommere å markedsføre oss på VGD.

Jeg hadde elsket å se et FD-banner på VGD.
Var mer tenkt mot at VG da vil bli indirekte funder av FD
Hadde vært verdt pengene likevel.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Everenga skrev: fre des 31, 2021 7:30 pm
lsklars skrev: fre des 31, 2021 7:12 pm
Korgutt skrev: fre des 31, 2021 7:09 pm
Tenker du glemte å sende med et ironivarsel med denne meldingen?
Tenker folk skjønte det selv?
Det er alltid en risikosport men verdt det for sarkasmevarsler ruinerer som regel sarkasmen.
Nemlig. Man forklarer ikke vitsen, so to speak.

Godt å se at du også vet forskjell på sarkasme og ironi.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

[Slettet]

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Luna_mendax skrev: fre des 31, 2021 8:37 pm[Slettet]
Et nostalgisk minne fra VGD. :D

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 8:04 pm
PapaSmurf skrev: fre des 31, 2021 8:00 pm
TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 7:40 pm Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.
Må være morsommere å markedsføre oss på VGD.

Jeg hadde elsket å se et FD-banner på VGD.
Var mer tenkt mot at VG da vil bli indirekte funder av FD
Hadde unektelig vært morsomt
Men hvem hadde sett det? Kanskje vi kan avertere på VG.no?

Og ja...selvsagt var mitt forrige innlegg her sarkasme.
Er da såpass oppegående folk her at det er innlysende.

Everenga

Legg inn av Everenga »

SirJames skrev: fre des 31, 2021 8:29 pm
Everenga skrev: fre des 31, 2021 7:30 pm
lsklars skrev: fre des 31, 2021 7:12 pm

Tenker folk skjønte det selv?
Det er alltid en risikosport men verdt det for sarkasmevarsler ruinerer som regel sarkasmen.
Nemlig. Man forklarer ikke vitsen, so to speak.

Godt å se at du også vet forskjell på sarkasme og ironi.
Det er min virkelige kjepphest. Noen får fnatt av at ungdom ikke bruker kj lyden eller at alle plutselig sier L som revyfiguren Raymon, jeg greier ikke at sarkasme blir referert til som ironi.

Strider

Legg inn av Strider »

PapaSmurf skrev: fre des 31, 2021 8:00 pm
TomBrady12 skrev: fre des 31, 2021 7:40 pm Målet for 2022 må være å få inn ads på fridiskusjon, og krysse fingrene for at vg er uoppmerksomme og slenger inn en annonse.
Må være morsommere å markedsføre oss på VGD.

Jeg hadde elsket å se et FD-banner på VGD.
Neste gang VGTV har noe live sending et sted bør vi mobilisere i bakgrunnen med bannere og skrål

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»