Er VGD stengt permanent..?

Låst
PapaSmurf

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av PapaSmurf »

stc887 skrev: fre jul 08, 2022 11:34 pm
newsflash skrev: fre jul 08, 2022 9:53 pm Nedturen fortsetter for VGD, en nedgang på over 20 % i antall treff fra mai til juni og ender nå på 229 400 treff. Det er nok en bunnrekord.

Link

De som finner veien inn bruker i snitt 35 sekunder før de klikker seg videre...

Lurer på om det skal være noen intern evaluering 17 juli? Da er det tross alt 1 år siden en valgte å gå for "oppgraderingen".
Note to self husk å bestille kake til 17.Juli, Helst burde vi jo ha spleist på ei kake å sendt men hadde vel blitt sensurert om noen la ut et bilde av en kake hvor det stod "Gratulerer med 1 år jubilum mvh fridiskusjon.no"
Skulle satt inn en annonse i VG.

Kompasset fyller ett år.

Hele Fridiskusjon.no kondolerer.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Burde sikkert brukt kompasset når jeg er ute på turorientering. Men etter at vgd begynte å bruke det har jeg nektet plent å bruke det.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm
Canucks skrev: fre jul 08, 2022 10:33 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 08, 2022 10:22 pm Jeg har ikke bidratt til den nedgangen. Lurer på om jeg har blitt senil. Etter å ha glemt VGD i månedsvis har jeg sikkert skrevet VGD 20-30 ganger jeg har tenkt meg inn på FD i det siste. Men besøkene varer bare et par sekunder før jeg innser at jeg har bæsja på leggen.
Må innrømme at jeg i starten gikk innom VGD av gammel vane, men de siste månedene er siden gått inn i glemmeboken min.
Det var en lang stund jeg selv skrev "VG..." før jeg tok meg i det.

Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg fikk aldri svar på noen epost med noen som helst begrunnelse for utestengelse der, nå har jeg uansett stengt ned alt av kontoer med alt av data uansett der og sørget for å perma-fjerne meg selv fra det makkverket.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

jeg har ikke tenkt på VGD
Er det et tegn på demens ?

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Big George skrev: lør jul 09, 2022 4:42 am jeg har ikke tenkt på VGD
Er det et tegn på demens ?
Forsiden dagen før oppgraderingen/nedgraderingen.
Legger den bak spoiler i tilfelle noen skulle føle seg støtt på en eller annen måte:
► Show Spoiler

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

B.E. skrev: lør jul 09, 2022 6:00 am
Big George skrev: lør jul 09, 2022 4:42 am jeg har ikke tenkt på VGD
Er det et tegn på demens ?
Forsiden dagen før oppgraderingen/nedgraderingen.
Legger den bak spoiler i tilfelle noen skulle føle seg støtt på en eller annen måte:
► Show Spoiler
Måtte klikke 3 ganger for å få opp denne "VGD-Forsiden" 😛

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Jeg brukte kompasset for å finne veien ut fra VGD

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Bare du mener noe pro-Viggo så er du trygg her, og ellers skal du herved tildeles diplom for hederlig smisking.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm

Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg fikk aldri noen forklaring på hvorfor jeg ble utestengt men jeg spurte ikke heller :lol:

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Jeg får heller ikke logget inn lenger :D
Nå måtte jeg få tilsendt en kode på epost, skrive inn denne og klikke videre, så måtte jeg få en kode på SMS og legge inn den og da kom det "ferdig" :)
Så fikk jeg opp følgende melding:

Bilde

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Vet ikke hvordan stoda er hos de nå men ifjor hadde de ikke kontroll i det hele tatt. Syns den mailkommunikasjonen jeg hadde med de i august ifjor var ganske så fornøyelig. Her er den første jeg sendte til de.
Hei! Registrerer at det ikke er mulig for meg å svare på annet enn hovedkommentarer i innlegg hos dere lenger. Kan dere forklare meg hvilken regel hos dere jeg har brutt som medfører at det ikke er mulig for meg å svare underkommentarer. Mitt nick hos dere er Korgutt.
Og her er svaret jeg fikk tilbake.
Hei,

Vi ser at brukerkontoen din er stengt grunnet spanning som strider i mot retningslinjene for bruk av tjenesten.

Vi henviser med dette til våre retningslinjer og begrunnelse gitt i advarselsloggen, som er gitt på bakgrunn av dine innlegg. Utover det har vi ikke mulighet til å gi ytterligere begrunnelser for moderering, men retningslinjene vil alltid bli lagt til grunn for vår moderering.

Du kan søke om gjenåpning av din konto etter 6 måneders utestengelse.

Mvh,
VGD
Jeg syns jo at dette var litt forunderlig så jeg sendte en ny mail til de.
Må si at jeg finner det ganske så merkelig at jeg ikke har fått noen advarsler i det hele tatt dersom dere mener at jeg har drevet med spamming i strid med regelverket deres. Har heller ikke sett noe inne på min brukerprofil at jeg skal ha mottatt noe advarsler fra dere om dette så dette vil jeg faktisk be dere dokumentere hva jeg har skrevet som medfører en livsvarig utestengelse fra dere. Håper på et svar fra dere så raskt som mulig.
Svar på denne fikk jeg ikke før jeg postet et innlegg der hvor jeg regelrett spurte hvordan jeg kunne poste et innlegg når jeg var livsvarig bannet.
Da kom det et svar prompte med påfølgende sletting av innlegget mitt. Og svaret var det her.
Hei,

Vi viser til henvendelse på VGD. Her ser vi at det har vært en misforståelse og en teknisk feil knyttet til kontoen som innebar at du ikke kunne poste. Vi beklager så mye for dette. Denne feilen er nå rettet, slik at du skal kunne poste som vanlig.

Ønsker deg en videre fin kveld,
Mvh VGD
Og nå risikerer jeg vel sanksjoner fra de dersom det er noen av de som leser her inne. Som om jeg skulle bry meg om det.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

B.O.B. skrev: lør jul 09, 2022 3:41 pm
ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Bare du mener noe pro-Viggo så er du trygg her, og ellers skal du herved tildeles diplom for hederlig smisking.
Selvfølgelig er jeg det ;). Så er det nok klokt at jeg har selvsensur, når alkoholprosenten går opp i helgen, så er jeg forsiktig med å skrive noe. Dog i motsetning til VGD er et mitt valg, FD lar det være.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Det var i 2019 det ble fyllt opp med PK-moddere og ting ble grusomt. Før det var det helt OK.

fargerik

Legg inn av fargerik »

kytec skrev: lør jul 09, 2022 5:35 pm
ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Det var i 2019 det ble fyllt opp med PK-moddere og ting ble grusomt. Før det var det helt OK.
VGD var helt OK så lenge det var som det var.
Når de valgte å ødelegge det forumet, valgte jeg personlig å slutte å bruke det.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Big George skrev: lør jul 09, 2022 4:42 am jeg har ikke tenkt på VGD
Er det et tegn på demens ?
Nei.Det er klar indikasjon på et friskt hode.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Lars Jubas skrev: lør jul 09, 2022 5:54 pm
Big George skrev: lør jul 09, 2022 4:42 am jeg har ikke tenkt på VGD
Er det et tegn på demens ?
Nei.Det er klar indikasjon på et friskt hode.
Fullstendig enig! :)

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Sist jeg tittet var VGD fortsatt helt Nekro og ubrukelig!

startelver

Legg inn av startelver »

Plutselig var det liv i denne tråden ja.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: lør jul 09, 2022 7:01 pm Plutselig var det liv i denne tråden ja.
Mer liv i en tråd om dem, en vgd snart.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ale skrev: lør jul 09, 2022 7:04 pm Merker jeg er 100% ferdig med VGD. Deilig følelse.
Man er kanskje ikke 100% ferdig når man logger inn et par ganger i mnd bare for å konstatere at det skjer fuck all der og godte seg over det?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
På samme måte som på FD hadde Mod’ene kontinuerlig kontakt og det var ikke spesielt personavhengig. Men at VG hadde striktere regler som Mod’ene måtte følge enn FD stemmer nok godt.

Nå var ikke jeg Mod på VGD i mer enn 3 mnd, så jeg kan jo bare uttale meg om den korte perioden. Men jeg så ikke noe til noen som hadde et eget og mer rigid regelverk enn andre.

SirJames

Legg inn av SirJames »

kytec skrev: lør jul 09, 2022 5:35 pm
ehall skrev: lør jul 09, 2022 3:27 pm
Lezah skrev: fre jul 08, 2022 10:48 pm Er det forresten andre som aldri fikk svar fra VGD på utestengelse? Jeg fikk et slags svar, hvor de lurte på nicket mitt og sa de skulle sjekke, men deretter ingenting etter flere purringer.
Jeg spurte hva jeg hadde skrevet som krenket deres følelser, men fikk aldri svar. Da er de rimelig avslørt at de ikke har noe å komme med, mistenker de ikke ønsket avvikende meninger. Modereringen i FD er mye bedre og ikke slik som i VGD at det var tilfeldig hvilke mod som var på vakt og hva denne mente var godkjent eller ikke.
Det var i 2019 det ble fyllt opp med PK-moddere og ting ble grusomt. Før det var det helt OK.
Dette er direkte feil.

Jeg var en av 4-5 stykker som ble Mod i august 2020. Og er nok det diametralt motsatte av PK, for å si det mildt.

Inntil da var det et svensk firma som sto for (cowboy)modereringen.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Selv ble jeg utestengt etter å ha idiotforklart et gjennomført troll. Merkelig nok kan jeg logge inn igjen nå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

VGD er som denne;
► Show Spoiler
alle vet at den finnes, men ingen gidder å bruke den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

morrisey skrev: lør jul 09, 2022 7:42 pm Selv ble jeg utestengt etter å ha idiotforklart et gjennomført troll. Merkelig nok kan jeg logge inn igjen nå.
Jeg fikk min eneste utestengelse i 2014 da jeg diagnostiserte en debattant med en alvorlig sinnslidelse.

Det var visstnok ikke lov uten psykiatrisk utdannelse.

Men jeg mener fortsatt jeg hadde rett i min vurdering. Av og til trenger man ikke haugevis av år på universitet for å se at noen behøver øyeblikkelig hjelp av helsevesenet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ulfarne skrev: lør jul 09, 2022 3:30 pm
lsklars skrev: fre jul 08, 2022 11:41 pm Bruker dere kompass i hverdagen etter at vgd innførte det?
Jeg brukte kompasset for å finne veien ut fra VGD
:lol:

Med tanke på kvaliteten på nevnte kompass, er det jo et under at du fant veien ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirJames skrev: lør jul 09, 2022 7:48 pm VGD er som denne;
► Show Spoiler
alle vet at den finnes, men ingen gidder å bruke den.
Den der er noe av det mest uhygieniske som finnes.

«Oi! Det sitter visst fast litt bæsj i skåla, la meg ta frem en diger børste og gnure den i bæsjen før jeg setter den fra meg ved siden av doen.»

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jeg hadde faktisk aldri vært utestengt på VGD før jeg begikk den ultimate dødssynd og nevnte fridiskusjon.no :D

Har ikke kunnet logge inn siden, og endre med å slette brukeren, noe som ikke var bare bare.

Under nåværende regime har ikke VGD livets rett, og det er nok bare et tidsspørsmål før Schibsted legger ned, noe som vil være synd dersom de sletter innleggene.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»