Er VGD stengt permanent..?

Låst
startelver

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av startelver »

Lurer på hvor lang tid det vil ta og få inn like mange aktive brukere som gamle VGD hadde?

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 3:24 pm Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.
Garantert

Mistenker at de har tatt frem noen eldgamle brukere fra VGDs tidlige dager og brukt dem også. For det var flere der den første tiden der det stod at de hadde vært medlemmer siden tidlig 2000-tall og som jeg aldri har sett før som plutselig begynte å skrive.
Sist redigert av PapaSmurf den ons nov 17, 2021 3:38 pm, redigert 1 gang totalt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 3:24 pm Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.
Jeg kan ikke vise til noe, men jeg mener bestemt at dette også var en bruker i "gamledager" på VGD. Her jukses det nok, ja. Folk gir ikke respons på tråder som Mod oppretter, så da tar de en spansk en.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Harduetforslag skrev: ons nov 17, 2021 1:18 pm
Trehjulssykkel skrev: ons nov 17, 2021 12:59 pm oyssol titter ut av hiet sitt når stormen har lagt seg. Og atpå til svarer seg selv.

Ser forøvrig det har kommet mange nye brukere fra VG-artiklene, men virker som om de bare poster ett innlegg fra tråden som blir linket til fra VG-artiklene.
Hvem i all verden skulle trodd at økt synlighet resulterer i mer aktivitet.
Det er jo strengt tatt det det ikke gjør. Det postes stort sett ett innlegg fra de nye brukerne, og jeg vil ikke akkurat kalle det mer aktivitet. Som flere her sier så hadde det ikke vært overraskende om VGD selv står bak disse nye brukerne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trehjulssykkel skrev: ons nov 17, 2021 4:34 pm
Harduetforslag skrev: ons nov 17, 2021 1:18 pm
Trehjulssykkel skrev: ons nov 17, 2021 12:59 pm oyssol titter ut av hiet sitt når stormen har lagt seg. Og atpå til svarer seg selv.

Ser forøvrig det har kommet mange nye brukere fra VG-artiklene, men virker som om de bare poster ett innlegg fra tråden som blir linket til fra VG-artiklene.
Hvem i all verden skulle trodd at økt synlighet resulterer i mer aktivitet.
Det er jo strengt tatt det det ikke gjør. Det postes stort sett ett innlegg fra de nye brukerne, og jeg vil ikke akkurat kalle det mer aktivitet. Som flere her sier så hadde det ikke vært overraskende om VGD selv står bak disse nye brukerne.
Men vi vet jo at synlighet fører til mer aktivitet, som da VG henviste til VGD for mange år siden.

Hadde det vært aktivitet der inne, som feks ved gamle VGD, så ville det nok økt aktivitet. Men når folk lager en bruker, kommer inn og skriver ett innlegg (som man ikke får svar på), så skaper det jo ikke mye motivasjon for brukeren å fortsette.

Så forutsetningene har endret seg totalt for dem.

Tipper VGs kommentarfelt er VGD innen sommeren.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Det er trist å tenke på det som kunne blitt. Et fungerende forum som faktisk ble vist frem av VG.

Slik gikk det ikke. Nå tror jeg ikke det hjelper å linke til VGD fra VG (eller andre plasser), aktiviteten er borte. Og det geniale brukergrensesnittet og enkelheten som i sin tid førte til at folket flokket til VGD er også kun minner.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Det ser ikke ut som Script har skrevet noe siden mandag.
Har han blitt kastet ut? 😮

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 6:06 pm Det ser ikke ut som Script har skrevet noe siden mandag.
Har han blitt kastet ut? 😮
Kanskje han har antydet om at han ville ha en Fri Diskusjon?
Uansett flaut det de driver med.

Når mod spurte hvordan få opp aktiviteten, så nevnte jeg at de gjerne ikke gjemte diskusjonsforumet vekk.
Rimelig desperate der nå virker det som.

startelver

Legg inn av startelver »

Kan noen hilse mod og be de om å åpne opp sperren så jeg kan poste igjen ?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Noen der inne som lurer på hvorfor Baneheiasaken ikke blir diskutert derinne lenger.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 3:24 pm Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.
---
Det har jeg også lurt på. For akkurat dét er tilfelle med mange. Ett eller veldig få innlegg, men flere års medlemskap - uten at man som bruker i 20 år kan huske å ha sett snurten av dem. Joda, rent teoretisk kan de selvsagt ha oppholdt seg på fora man sjelden frekventerer selv, og dét er grunnen til at man ikke har sett nicket før, men jeg er mistenksom.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Keva skrev: ons nov 17, 2021 8:14 pm
Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 3:24 pm Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.
---
Det har jeg også lurt på. For akkurat dét er tilfelle med mange. Ett eller veldig få innlegg, men flere års medlemskap - uten at man som bruker i 20 år kan huske å ha sett snurten av dem. Joda, rent teoretisk kan de selvsagt ha oppholdt seg på fora man sjelden frekventerer selv, og dét er grunnen til at man ikke har sett nicket før, men jeg er mistenksom.
De har nok bare holdt seg i bakgrunnen for de ikke tør å argumentere mot våre hardtslående argumenter.

Alternativt så er vgd mer eller mindre blitt hele vgd.
Jeg heller mot det siste.

Gjellsimle

Legg inn av Gjellsimle »

Da har også jeg kommet over hit, registrerte meg vel på vgd i 2009 tror jeg, men under et annet nick. Vært lite aktiv der de seneste årene, men jeg har vært innom og lest en hel del selv om jeg ikke har skrevet noe særlig. Fikk sjokk når jeg så nedgraderingen de hadde gjort. Er jo helt umulig å finne tråder jeg fulgte med på. Så gikk jo tiden, av og til innom for å se om det hadde bedret seg, men nei, like håpløst. Som Kul Djevel skrev lengre opp her, oppdaget også jeg dette forumet etter å ha googlet "vgd død" for å lete etter kommentarer til "fornyelsen".

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Er visst mye å holde styr på for de som skriver innlegg med vgd som bruker. Til og med når kamper skal spilles surrer de med. Liverpool vs Arsenal den skal visstnok spilles 15.november kl.1830 ifølge de. Terminlisten derimot sier lørdag 20.nov kl.1830. Tror jeg velger å stole på den.
Nå har de selvsagt redigert innlegget etter at jeg gjorde de oppmerksom på skriveleifen.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Nå har de begynt å reklamere for tjenesten under artikler. Spennende å se om flere som melder seg på

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

vadefugl skrev: fre nov 19, 2021 12:23 am Nå har de begynt å reklamere for tjenesten under artikler. Spennende å se om flere som melder seg på
Viktigste jobben vår er å ikke skrive en pøkk der inne. Den drahjelpen fortjener de ikke.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

keizersoze skrev: tor nov 18, 2021 7:25 pm
Keva skrev: ons nov 17, 2021 8:14 pm
Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 3:24 pm Det er en bruker der borte som kaller seg Rayman. Han har angivelig vært medlem siden 18 juni i fjor, men det var først igår han skrev sitt første innlegg.
Det spørs om ikke VGD jukser og trikser litt med nye brukernavn.
---
Det har jeg også lurt på. For akkurat dét er tilfelle med mange. Ett eller veldig få innlegg, men flere års medlemskap - uten at man som bruker i 20 år kan huske å ha sett snurten av dem. Joda, rent teoretisk kan de selvsagt ha oppholdt seg på fora man sjelden frekventerer selv, og dét er grunnen til at man ikke har sett nicket før, men jeg er mistenksom.
De har nok bare holdt seg i bakgrunnen for de ikke tør å argumentere mot våre hardtslående argumenter.

Alternativt så er vgd mer eller mindre blitt hele vgd.
Jeg heller mot det siste.
Mulig jeg tar feil, men ikke umulig at alle eller mange pålegges å opprette bruker id på VGD ved ansettelse i VG.
På den måten kan det komme innlegg "på bestilling" i debatt-feltene.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Luna_mendax skrev: ons nov 17, 2021 6:06 pm Det ser ikke ut som Script har skrevet noe siden mandag.
Har han blitt kastet ut? 😮
Han har blitt bortført av oyssol

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: fre nov 19, 2021 1:00 am
vadefugl skrev: fre nov 19, 2021 12:23 am Nå har de begynt å reklamere for tjenesten under artikler. Spennende å se om flere som melder seg på
Viktigste jobben vår er å ikke skrive en pøkk der inne. Den drahjelpen fortjener de ikke.
Er vel ikke helt uten at grunn at VGD står som trådstarter på minst tre av de fem trådene som dukker opp i artikler under «siste innlegg på VGD». De to andre er som oftest helt diffuse brukere også, sjeldent at jeg kjenner igjen noen nick der inne av det som blir «reklamert» for.

startelver

Legg inn av startelver »

Gjellsimle skrev: tor nov 18, 2021 10:30 pm Da har også jeg kommet over hit, registrerte meg vel på vgd i 2009 tror jeg, men under et annet nick. Vært lite aktiv der de seneste årene, men jeg har vært innom og lest en hel del selv om jeg ikke har skrevet noe særlig. Fikk sjokk når jeg så nedgraderingen de hadde gjort. Er jo helt umulig å finne tråder jeg fulgte med på. Så gikk jo tiden, av og til innom for å se om det hadde bedret seg, men nei, like håpløst. Som Kul Djevel skrev lengre opp her, oppdaget også jeg dette forumet etter å ha googlet "vgd død" for å lete etter kommentarer til "fornyelsen".
Velkommen til FD :D

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser at oyssol og MHLK-VGD spyr ut tråder om dagen. De får ikke akkurat respons,

startelver

Legg inn av startelver »

De er desperate nå som VG har godkjent at alle sportsartikler skal ha link til VGD.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 9:40 am Ser at oyssol og MHLK-VGD spyr ut tråder om dagen. De får ikke akkurat respons,
Nja, de svarer jo hverandre :p

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

newsflash skrev: man nov 22, 2021 6:51 pm
GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 9:40 am Ser at oyssol og MHLK-VGD spyr ut tråder om dagen. De får ikke akkurat respons,
Nja, de svarer jo hverandre :p
Tenk å rote det til så kraftig at jobben ens blir å føre monologer i ruinene av det som en gang var...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: ons nov 17, 2021 3:14 pm Lurer på hvor lang tid det vil ta og få inn like mange aktive brukere som gamle VGD hadde?
Mener du nye-VGD eller FD.

Uansett tror jeg svaret er aldri.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Bjoneroa skrev: man nov 22, 2021 6:55 pm
newsflash skrev: man nov 22, 2021 6:51 pm
GiPazzini_85 skrev: søn nov 21, 2021 9:40 am
Tenk å rote det til så kraftig at jobben ens blir å føre monologer i ruinene av det som en gang var...
og likevel beholde jobben, skulle tro VG er kommunen, eller får gard visse tjenester?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Denne tråden holder jo i massevis om man er ute etter å vite hva som foregår på VGD.

startelver

Legg inn av startelver »

kytec skrev: man nov 22, 2021 6:58 pm
startelver skrev: ons nov 17, 2021 3:14 pm Lurer på hvor lang tid det vil ta og få inn like mange aktive brukere som gamle VGD hadde?
Mener du nye-VGD eller FD.

Uansett tror jeg svaret er aldri.
Gamle VGD, hadde mange aktive brukere og alle har flyttet over hit.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: man nov 22, 2021 7:26 pm
kytec skrev: man nov 22, 2021 6:58 pm
startelver skrev: ons nov 17, 2021 3:14 pm Lurer på hvor lang tid det vil ta og få inn like mange aktive brukere som gamle VGD hadde?
Mener du nye-VGD eller FD.

Uansett tror jeg svaret er aldri.
Gamle VGD, hadde mange aktive brukere og alle har flyttet over hit.
Har alle flyttet over hit?

Det var flere enn jeg trodde.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»