Er VGD stengt permanent..?

Låst
pfrog567

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av pfrog567 »

Hetfield skrev: fre nov 25, 2022 8:06 pm
InsVerderben skrev: fre nov 25, 2022 7:37 pm Me2 og unnskyld ordspillet...! ;)
Freakforum er også oppe og går enda etter snart 20 år, men det er ikke i nærheten av å være aktivt daglig dessverre..
Diskuterer bare på FD jeg. Holder meg langt unna alt det andre mølet.

Her på FD synes jeg det er hyggelig å diskutere, og lærer stadig noe nytt også selv om jeg begynner å dra på årene :)

steponit

Legg inn av steponit »

Chromeback skrev: fre nov 25, 2022 8:53 pm
AxelRudi skrev: fre nov 25, 2022 8:10 pm
Så man kan si at "vgd-kulturen" lever i beste velgående. Maximo forsto bare ikke at det var brukerne som var verdien i boet. Uten disse har de jo ingenting.
Det tror jeg de visste, de dreit bare langt faen i det.

Det gikk fort fra at «det er dere brukere som er VGD» til omtalen av ubrukelige legacybrukere. Fordi de trodde at produktet deres både kunne holde på oss gamle, samtidig som de fikk inn nye brukere.

Så klarte de den store prestasjonen å miste alle brukerne sine (utenom frode), og kunststykket ved å knapt hente inn nye brukere.
Frode kan da drive et helt diskusjonsforum alene han da skal sies :D

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Prøvde å google fram noen av de vanvittige trådene fra musikkforumet på vgd, men fikk ikke opp noenting. Tragisk siden det var utrolig mye kult der. Tar gjerne imot tips på hvordan de kan finnes hvis mulig

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kjappfot1917 skrev: fre nov 25, 2022 8:56 pm Prøvde å google fram noen av de vanvittige trådene fra musikkforumet på vgd, men fikk ikke opp noenting. Tragisk siden det var utrolig mye kult der. Tar gjerne imot tips på hvordan de kan finnes hvis mulig
Jeg prøvde å gå inn på den gamle klubbtråden til Rosenborg. Den er fra 2010 og har 64800 innlegg. Dere skulle sett det prøve å sortere seg som kommentarer, det var for mye for firefox som lukket seg og ga feilmelding.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Chromeback skrev: fre nov 25, 2022 4:57 pm Du er jo forumets moralske vekter, så du må jo være edru.
Men, men....
AxelRudi skrev: fre nov 25, 2022 9:00 pm Jeg prøvde å gå inn på den gamle klubbtråden til Rosenborg. Den er fra 2010 og har 64800 innlegg. Dere skulle sett det prøve å sortere seg som kommentarer, det var for mye for firefox som lukket seg og ga feilmelding.
Det var for mye trolling fra meg?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

keizersoze skrev: fre nov 25, 2022 9:17 pm Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?
Å nei..

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg er fortsatt utestengt (SIDEN KAN IKKE FINNES)

Så ingen vits i å gå inn.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

keizersoze skrev: fre nov 25, 2022 9:17 pm Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?
Blir i så fall med verge.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fantastiske nyheter, men karma er som kjent pålitelig.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Historien om VGD må bli en case study i et eller annet BI-fag.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

keizersoze skrev: fre nov 25, 2022 9:17 pm Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?
"Ansetter" kun noen som har nok kompetanse, jeg får høre med min snart 6 år gamle sønn.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

4pLaY skrev: fre nov 25, 2022 10:44 pm
keizersoze skrev: fre nov 25, 2022 9:17 pm Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?
"Ansetter" kun noen som har nok kompetanse, jeg får høre med min snart 6 år gamle sønn.
Sønnen din vil kanskje være overkvalifisert sammenlignet med oyssol?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:50 pm
4pLaY skrev: fre nov 25, 2022 10:44 pm
keizersoze skrev: fre nov 25, 2022 9:17 pm Kanskje oyssol kan styre skuten her til 4play er tilbake?
"Ansetter" kun noen som har nok kompetanse, jeg får høre med min snart 6 år gamle sønn.
Sønnen din vil kanskje være overkvalifisert sammenlignet med oyssol?
Såklart

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

4pLaY skrev: fre nov 25, 2022 11:01 pm
Korgutt skrev: fre nov 25, 2022 10:50 pm
4pLaY skrev: fre nov 25, 2022 10:44 pm

"Ansetter" kun noen som har nok kompetanse, jeg får høre med min snart 6 år gamle sønn.
Sønnen din vil kanskje være overkvalifisert sammenlignet med oyssol?
Såklart
Godt å se at du kvikner til og har humoren på plass. Det lover godt. God bedring.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

John Garfield skrev: fre nov 25, 2022 8:27 pm
John Garfield skrev: fre nov 25, 2022 7:08 pm Er opprettet en tråd på diskusjon.no om dette. Skrev et innlegg, men er nå slettet ser jeg. Dette skrev jeg:
Herlig! Håper VGD også lider en smertefull død.
Var en som klaget over at et innlegg var blitt slettet (mitt) og nå var innlegget mitt plutselig tilbake..
Har også skrevet et innlegg der men den tråden er ganske død

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Elgen skrev: fre nov 25, 2022 11:11 pm
John Garfield skrev: fre nov 25, 2022 8:27 pm
John Garfield skrev: fre nov 25, 2022 7:08 pm Er opprettet en tråd på diskusjon.no om dette. Skrev et innlegg, men er nå slettet ser jeg. Dette skrev jeg:
Herlig! Håper VGD også lider en smertefull død.
Var en som klaget over at et innlegg var blitt slettet (mitt) og nå var innlegget mitt plutselig tilbake..
Har også skrevet et innlegg der men den tråden er ganske død
Lyspære.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: fre nov 25, 2022 8:47 pm Det er faktisk ganske så hysterisk å lese starten av discorden live som det skjedde nå i ettertid. 😂

https://discord.com/channels/8655833545 ... 0615760906

Dette er en link som leder til starten hvor man kan lese alt live, men man kommer altså ikke dit om man ikke først har lastet ned discord og så har trykket på inviten i innlegget lenger oppe.
Dette var underholdende lesning :D :D :D

Fortsatt fascinert over hvordan enkeltpersoner klarte å rasere det som en gang var norges største diskusjonsforum. Takk og pris at det dukket opp et alternativ.

Brukeravatar
Planck
Innlegg: 72

Legg inn av Planck »

Noen som vet hva Maximo betalte for diskusjon.no?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Planck skrev: man nov 28, 2022 10:28 am Noen som vet hva Maximo betalte for diskusjon.no?
Anskaffelseskosten for VGD og diskusjon.no var 1,8 millioner. VGD var vel klart størst og hadde de lyseste utsiktene (thihi), så jeg vil anta at en relativt liten del av beløpet gjelder diskusjon.no.

Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Legg inn av Jaauda »

Brezjnev skrev: man nov 28, 2022 10:56 am
Planck skrev: man nov 28, 2022 10:28 am Noen som vet hva Maximo betalte for diskusjon.no?
Anskaffelseskosten for VGD og diskusjon.no var 1,8 millioner. VGD var vel klart størst og hadde de lyseste utsiktene (thihi), så jeg vil anta at en relativt liten del av beløpet gjelder diskusjon.no.
Kan se slik ut fra regnskapet til Maximo. På den annen side er det inntekter i Teknisk Ukeblad som kan indikere at prisen var høyere, men det kan jo også være noe helt annet.
Står ikke noe i media om prisen så langt jeg kan se.
Fant denne. https://www.vg.no/forbruker/i/pL30r6/vg ... skusjon-no

Sitat Øyvind Brenne: – Vi sitter på uforløst potensial i VG Debatt, og tror at vi trenger mer kraft og distribusjon for å ta det ut. I kriser som corona er det også viktig å være offensive for å skaffe nye inntekter for å finansiere viktig journalistikk og slagkraft i årene som kommer hvor tradisjonelle inntektsstrømmer går ned.

Gikk vel ikke helt som de hadde tenkt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Utrolig smålig holdning rettet mot at andre ikke lykkes... Elsker det, mer av dette!

Om VGD og alle med ansvar for ødeleggelsen av forumet får en under middels periode karrieremessig de neste 2 årene så gjør det meg ingenting. Og takk til alle som har stått på for å etablere og drive FD.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Jaauda skrev: man nov 28, 2022 12:07 pm
Brezjnev skrev: man nov 28, 2022 10:56 am
Planck skrev: man nov 28, 2022 10:28 am Noen som vet hva Maximo betalte for diskusjon.no?
Anskaffelseskosten for VGD og diskusjon.no var 1,8 millioner. VGD var vel klart størst og hadde de lyseste utsiktene (thihi), så jeg vil anta at en relativt liten del av beløpet gjelder diskusjon.no.
Kan se slik ut fra regnskapet til Maximo. På den annen side er det inntekter i Teknisk Ukeblad som kan indikere at prisen var høyere, men det kan jo også være noe helt annet.
Står ikke noe i media om prisen så langt jeg kan se.
Fant denne. https://www.vg.no/forbruker/i/pL30r6/vg ... skusjon-no

Sitat Øyvind Brenne: – Vi sitter på uforløst potensial i VG Debatt, og tror at vi trenger mer kraft og distribusjon for å ta det ut. I kriser som corona er det også viktig å være offensive for å skaffe nye inntekter for å finansiere viktig journalistikk og slagkraft i årene som kommer hvor tradisjonelle inntektsstrømmer går ned.

Gikk vel ikke helt som de hadde tenkt.
I styreberetningen til Teknisk Ukeblad så skrives det faktisk at diskusjon.no ble solgt for 1,8 millioner til VG. Da kan man bare grøsse over å tenke på hva de selv verdsatte VGD til på det tidspunktet, men de har tydeligvis beholdt eierskapet internt. Uten at jeg helt forstår rasjonalet for det, når de først skulle skille det ut.

Samtidig gjør det at sjansen for at VGD legges ned samtidig med Maximo AS nok er mindre enn de lykkeligste FDerne i tråden ser for seg.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Håper VGD fall hadde blitt forska på. Sjeldan har vi sett eit så mislukka oppgraderingsprosjekt.

Men dei kan takke seg sjølv. Dei vart advart av stort sett samtidige inne på VGD, men ville ikkje lytte. Har dessverre ingen sympati for dei

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

VGD legges ned fra 2/12-22
VGD.no stenger
Det er krevende tider, og de har dessverre også truffet VGD.no. Vi er, i likhet med andre aktører, preget av den makroøkonomiske situasjonen i samfunnet. VGD har opplevd en god vekst de siste årene, men det har dessverre ikke vært nok for å dekke kostnadene. Når alt kom til alt så betyr det at vi nå dessverre må legge ned tjenesten.

Vi har valgt å holde forumet åpen for skriving på dagtid, frem til tirsdag kveld 29. november. Da vil forumet stenge for skriving av nye innlegg, men det er fortsatt åpent for lesning. 2. desember vil forumet slås av. All brukerdata vil bli slettet av personvernshensyn.
https://vgd.no/info/vgd-stenger

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

vgd stenger ned, diskusjon.no fortsetter tilbake i gamle hender? eller samme skjebne? Skulle likt å sett trynet på Omnia og Gavekort nå.

steponit

Legg inn av steponit »

VGD har allerede gitt Fridiskusjon årets julegave i begynnelsen av desember.

Jack

Legg inn av Jack »

:lol:

Håper journalisten fra Journalisten er på ballen her.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Kanskje de som har tilgang kan bruke den til å reklamere for oss?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

missChance skrev: man nov 28, 2022 3:47 pm Kanskje de som har tilgang kan bruke den til å reklamere for oss?
Hvor mange besøkende har vgd.no om dagen? Bortsett fra frode? Diskusjon.no om de også legger ned, hadde vært fint med litt reklame der også.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»