Er VGD stengt permanent..?

Låst
startelver

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av startelver »

Forøvrig må du ikke nevne noen ting hvis du poster på VGD, du kan kanskje komme med noen hint om at du er et annet sted, så får de søke selv.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: tor jul 22, 2021 6:41 pm Forøvrig må du ikke nevne noen ting hvis du poster på VGD, du kan kanskje komme med noen hint om at du er et annet sted, så får de søke selv.
Jeg prøvde den taktikken, men det gikk ganske fort, svarte deg også på et innlegg på diskusjon og ble kastet ut der også.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Solvgutt1 skrev: tor jul 22, 2021 6:10 pm Dette ble jo hell i uhell. Hadde begynt å få en sterk avsmak av VGD på grunn av den omtrentlige og uforutsigbare modereringen og de arrogante moderatorene, så at de ødela alt med oppdateringen sånn at vi har fått et nytt forum her er tipptopp. Ser ingen behov for å gå tilbake til VGD uavhengig av hva de gjør med designet og håper man får lokket mange over fra VGD.

Jeg risikerer gjerne en utestengelse på VGD for dette, men er allerede på en ukesban for "spam" etter at jeg kritiserte det nye designet forrige uke.
Hyggelig å se deg igjen, Solvgutt1. Får du med deg clavin også?

NoDabForYou
Innlegg: 1951

Legg inn av NoDabForYou »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
ms_8 skrev: tor jul 22, 2021 5:40 pm Helt forferdig å sjå på VGD. Forumet er blitt til eit kommentarfelt. Så lenge man ikkje snur 180 grader, så blir værtfall eg på Fridiskusjon.

Håper folk rømmer over hit og at VGD opplever kundeflykt
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
De er raske. Nevnte fridiskusjon.no i 4 i innlegg. Gikk 1 minutt så var jeg utestengt til 25.7.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

NoDabForYou skrev: tor jul 22, 2021 10:10 pm De er raske. Nevnte fridiskusjon.no i 4 i innlegg. Gikk 1 minutt så var jeg utestengt til 25.7.
Øystein & co. burde flytte til Russland. Putin ville elsket dem.

Morra-DI-2

Legg inn av Morra-DI-2 »

Sisyfos skrev: tor jul 22, 2021 10:22 pm
NoDabForYou skrev: tor jul 22, 2021 10:10 pm De er raske. Nevnte fridiskusjon.no i 4 i innlegg. Gikk 1 minutt så var jeg utestengt til 25.7.
Øystein & co. burde flytte til Russland. Putin ville elsket dem.
Arrogant type. Noe han har vist med mange anledninger.
Ellers så ler jeg litt av Wikipedia. Krigen er i gang. :geek:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Er VGD nede nå?

joplina

Legg inn av joplina »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
************
Det stemmer.
Jeg tipset en bruker på VGD om FD tidligere i kveld - og etter å ha gjort det scrollet jeg videre nedover rekka (og innså at jeg leste i bakvent rekkefølge) - og der finner jeg et svar fra en eller annen Mod med VG-logo om at en debattant var utestengt fordi han reklamerte for en annen debattside. Så dermed tenkte jeg ; "Jaha..nå blir jeg vel utestengt fra denne sørgelige vitsen av et debattforum , jøss for en Grand Finale i tilfelle :roll: "

- Jeg er ferdig der uansett. Jeg liker forumsformen her ; oversiktlig og håndterbar og ikke minst navigerbar :D Det er hva jeg forventer av et debattforum. Men synd at man ikke kan tipse de som er misfornøyde og ikke kjenner til dette forum , men blir utestengt hvis man gir seg i kast med det.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Morra-DI-2 skrev: tor jul 22, 2021 10:55 pm Ellers så ler jeg litt av Wikipedia. Krigen er i gang. :geek:
Var nettopp inne på Wikipedia og kikket. Komisk, ja! Øystein & Co. er så piss redde for at alle skal forsvinne fra VGD at de forsøker å kvele alt av informasjon om at FriDiskusjon eksisterer. Tenk om de hadde forsøkt å vinne på kvalitet heller enn på arroganse. For en gjeng!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Sisyfos skrev: tor jul 22, 2021 11:53 pm
Var nettopp inne på Wikipedia og kikket. Komisk, ja! Øystein & Co. er så piss redde for at alle skal forsvinne fra VGD at de forsøker å kvele alt av informasjon om at FriDiskusjon eksisterer. Tenk om de hadde forsøkt å vinne på kvalitet heller enn på arroganse. For en gjeng!
Det merkelige er at de egentlig ikke har noe å være redde for. De har jo gjort det tydelig klart at vi legacy-brukere ikke er ønsket der inne, så nå ønsker jo vi å samle de brukerne som faktisk ønsker ett diskusjonsforum i stedet for ett stort kommentarfelt.

FD og VGD ønsker to helt forskjellige ting og forskjellige brukere, så forstår virkelig ikke hvorfor de er redde for å miste oss. Det gjorde de jo allerede ved lanseringen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Chromeback skrev: fre jul 23, 2021 12:12 am
Sisyfos skrev: tor jul 22, 2021 11:53 pm
Var nettopp inne på Wikipedia og kikket. Komisk, ja! Øystein & Co. er så piss redde for at alle skal forsvinne fra VGD at de forsøker å kvele alt av informasjon om at FriDiskusjon eksisterer. Tenk om de hadde forsøkt å vinne på kvalitet heller enn på arroganse. For en gjeng!
Det merkelige er at de egentlig ikke har noe å være redde for. De har jo gjort det tydelig klart at vi legacy-brukere ikke er ønsket der inne, så nå ønsker jo vi å samle de brukerne som faktisk ønsker ett diskusjonsforum i stedet for ett stort kommentarfelt.

FD og VGD ønsker to helt forskjellige ting og forskjellige brukere, så forstår virkelig ikke hvorfor de er redde for å miste oss. Det gjorde de jo allerede ved lanseringen.
Den MOD-gjengen, særlig med sjefen i spissen, er jo ekstremt arrogant og maktkåt, så jeg tipper de liker dårlig at dette forumet har høyere aktivitet enn den jodel/reddit-tingen deres.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 12:14 am
Chromeback skrev: fre jul 23, 2021 12:12 am
Sisyfos skrev: tor jul 22, 2021 11:53 pm
Var nettopp inne på Wikipedia og kikket. Komisk, ja! Øystein & Co. er så piss redde for at alle skal forsvinne fra VGD at de forsøker å kvele alt av informasjon om at FriDiskusjon eksisterer. Tenk om de hadde forsøkt å vinne på kvalitet heller enn på arroganse. For en gjeng!
Det merkelige er at de egentlig ikke har noe å være redde for. De har jo gjort det tydelig klart at vi legacy-brukere ikke er ønsket der inne, så nå ønsker jo vi å samle de brukerne som faktisk ønsker ett diskusjonsforum i stedet for ett stort kommentarfelt.

FD og VGD ønsker to helt forskjellige ting og forskjellige brukere, så forstår virkelig ikke hvorfor de er redde for å miste oss. Det gjorde de jo allerede ved lanseringen.
Den MOD-gjengen, særlig med sjefen i spissen, er jo ekstremt arrogant og maktkåt, så jeg tipper de liker dårlig at dette forumet har høyere aktivitet enn den jodel/reddit-tingen deres.
Ja, man husker jo godt den tråden der jeg, du, clavin og dortort diskuterte i april eller mai. Det endte vel med skrivesperre på dere tre (?), men ikke på meg. Jeg kritiserte MOD da for at de hadde stengt tråden på falske premisser og stilte spørsmålstegn generelt ved modereringen. Det var nok starten på slutten for meg på forumet.

Deretter ble jeg utestengt i starten av juni da vi fikk se litt på hvordan forumet kom til å se ut og de ville ha tilbakemeldinger på dette.

Hadde så en lengre e-postkorrespondanse med sjefen der han prøvde seg med at jeg hadde spredd usannheter, noe jeg tilbakeviste. Til slutt endte det med at jeg ble utestengt fra forument fordi sjefen mente jeg spredde dårlig stemning og var frekk mot moderatorene. Jeg prøvde til og med å "unnskylde" meg dersom oyssol hadde blitt såret av kritikken, men til ingen nytte.

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

missChance skrev: tor jul 22, 2021 11:19 am Det er jo stengt for "vedlikehold" for alle. Hvis du var bannet, ville du vel ikke se noe der. Jeg får bare opp at siden ikke kan vises.


Hei miss Chance.


Sitat:
Det er jo stengt for "vedlikehold" for alle.

Leif_8:
Tror det handler om å " strigle" VGD for allgorytme moderering...Nye VGD er billigere å drifte.

Jeg bifaller event. reklame på FD 😃

Mvhleif, Gud er God

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Canucks skrev: tor jul 22, 2021 6:06 pm
ms_8 skrev: tor jul 22, 2021 5:40 pm Helt forferdig å sjå på VGD. Forumet er blitt til eit kommentarfelt. Så lenge man ikkje snur 180 grader, så blir værtfall eg på Fridiskusjon.

Håper folk rømmer over hit og at VGD opplever kundeflykt
Problemet er at å bare nevne FD der betyr automatisk utestengelse, selv nevne VG Nett sin wiki-artikkel bidrar til utestengelse, eller deres egen diskusjon.no
Skal også sies at å bli utestengt fra VGD ikke betyr så mye lengre. Slik de styrer på, så vil jeg anta at de ser med misunnelse på hva som noen ildsjeler har gjort her.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Ganske uvirkelig hvordan de har håndtert "oppgraderingen" til en ny plattform på VGD og backlashen rundt det. Fullt forståelig at det gamle designet var utdatert og at plattformen var vanskelig å drifte. Men hvorfor de fant ut at VGD heller skulle bli et kommentarfelt må gudene vite. Det virket også på oppdateringen da de stengte for "vedlikehold" for noen dager siden at de skulle ta tak i de enkleste problemene å løse, som at man alltid får opp de populære innleggene (hva nå enn det er), ikke de nyeste. Kanskje sjefen der fant ut at flertallet tok feil og at det var bedre å beholde det slik det var ved lansering. Uansett koker det som mange sier ned til at man ønsker en ny brukermasse, ikke de som foretrekker et tradisjonelt diskusjonsforum. Det er nok ikke hipt nok, og da er jo ingenting bedre enn om man klarer å samles rundt noe nytt. Rått initiativ med FD, bare synd folk spres utover her og diskusjon.no/andre plasser.

startelver

Legg inn av startelver »

VGD holder nattestengt selv om klokka er over 8, utrolig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Jeg gjorde meg mine tanker om Øystein da han drev reklame for en vare på VGD. Jeg tror det var i forbindelse med Black Friday. Øystein startet en tråd der han skrøt av et eller annet produkt som han oppfordret alle til å kjøpe.

Jeg svarte ham og gjorde ham oppmerksom på at han brøt debattens regler som forbyr all kommersiell bruk av debatten. En annen debattant, Hansaguden, svarte meg og var enig, han sa at tråden burde slettes.

Både Hansaguden og jeg fikk straks våre innlegg slettet, mens Øystein fortsatte sin reklame som om ingenting var hendt.

Når en debattleder bryter debattens regler og sletter dem som forteller ham det, kaller jeg det ikke annet enn arrogant og korrupt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Sendte denne til MOD-teamet:

« Hei! Jeg ønsker gjerne at dere sletter min bruker. Jeg har registrert at dere har gjort eller annet som gjør at jeg ikke får logget inn, men brukeren min og historikken er fortsatt synlig for andre.

Jeg ønsker ikke at min bruker skal assosieres med det makkverket dere har kokt sammen. Ei eller den totalitære og desperate linjen dere har lagt dere på for å forsvare dette og ønsker derfor at dere sletter brukeren med all historikk.»

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Måten oyssol fremstår på twitter forklarer hvorfor VGD har blitt som det har blitt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:17 am Måten oyssol fremstår på twitter forklarer hvorfor VGD har blitt som det har blitt.
Hva er navnet hans?

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Karatel skrev: fre jul 23, 2021 9:49 am Jeg gjorde meg mine tanker om Øystein da han drev reklame for en vare på VGD. Jeg tror det var i forbindelse med Black Friday. Øystein startet en tråd der han skrøt av et eller annet produkt som han oppfordret alle til å kjøpe.

Jeg svarte ham og gjorde ham oppmerksom på at han brøt debattens regler som forbyr all kommersiell bruk av debatten. En annen debattant, Hansaguden, svarte meg og var enig, han sa at tråden burde slettes.

Både Hansaguden og jeg fikk straks våre innlegg slettet, mens Øystein fortsatte sin reklame som om ingenting var hendt.

Når en debattleder bryter debattens regler og sletter dem som forteller ham det, kaller jeg det ikke annet enn arrogant og korrupt.
Husker han opprettet en tråd om Black Friday hvertfall, og linket til ett eller annet på amazon eller lignende. Jeg påpekte at det ikke var rett å reklamere for slike store selskaper i en tid der småbedrifter landet rundt hadde blitt tvunget til å stenge og risikere konkurs. Dette falt ikke helt i smak hos oyssol. Han får gjerne være uenig med meg, men ikke bare slettet han innlegget mitt, han gav meg også skrivesperre på 3-4 dager. Dette på tross av at Ljot og noen flere uttrykte enighet med det jeg sa.

En slik moderering, og jeg er langt i fra alene i å oppleve det, gjør at jeg nå mener de fortjener all motgangen de møter nå.

teodora

Legg inn av teodora »

Karatel skrev: fre jul 23, 2021 9:49 am Jeg gjorde meg mine tanker om Øystein da han drev reklame for en vare på VGD. Jeg tror det var i forbindelse med Black Friday. Øystein startet en tråd der han skrøt av et eller annet produkt som han oppfordret alle til å kjøpe.

Jeg svarte ham og gjorde ham oppmerksom på at han brøt debattens regler som forbyr all kommersiell bruk av debatten. En annen debattant, Hansaguden, svarte meg og var enig, han sa at tråden burde slettes.

Både Hansaguden og jeg fikk straks våre innlegg slettet, mens Øystein fortsatte sin reklame som om ingenting var hendt.

Når en debattleder bryter debattens regler og sletter dem som forteller ham det, kaller jeg det ikke annet enn arrogant og korrupt.
Hahaha! Altså, det e jo bare helt latterlig.

Måtte prosjektet deres synke til bunns og bli værende der, denne totale ignoransen blir dyrt for dem!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 10:18 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:17 am Måten oyssol fremstår på twitter forklarer hvorfor VGD har blitt som det har blitt.
Hva er navnet hans?
Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.

Feil Solstad, fulgte begge før men nå er altså oyssol sin slettet.
Sist redigert av Lew_Ashby den fre jul 23, 2021 10:36 am, redigert 1 gang totalt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:24 am
Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 10:18 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:17 am Måten oyssol fremstår på twitter forklarer hvorfor VGD har blitt som det har blitt.
Hva er navnet hans?
Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.
Vinner av tålmodighetsprøve, faktisk...

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:24 am
Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 10:18 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:17 am Måten oyssol fremstår på twitter forklarer hvorfor VGD har blitt som det har blitt.
Hva er navnet hans?
Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.
Dette er ikke oyssol, altså Øystein, men Øyvind (osol) som var sjef før.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Oyssol har deaktivitet kontoen sin på twitter. Resultatet kjem etter at mange personer forteller både han og VG sin utviklingsredaktør kor dårleg VGD er blitt. Det verker som VG gir blaffen kva brukene meiner og resultatet ser vi. Heldigvis er frisiskusjon oppe og går. Det er kanskje ikkje perfekt, men nye VGD er frykteleg dårleg i forhold.

Nesten som eg håper at ein anna avis vil ta saken og skrive om korleis VG som avis/VGD har blitt fullstendig knust på nokon få dager og at folk rømmer over til eit bittelitte diskusjonforum laget av nokon få ildsjeler.

VG Har verkeleg vist korleis stolthet og arroganse er på vei til å ødelegge eit fantastisk tilbud som VGD var.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

missChance skrev: fre jul 23, 2021 10:26 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:24 am
Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 10:18 am
Hva er navnet hans?
Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.
Dette er ikke oyssol, altså Øystein, men Øyvind (osol) som var sjef før.
Ahhh. Beklager så mye. Der har det gått fort i svingene. Stryk mitt siste innlegg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SlimWhitman skrev: fre jul 23, 2021 10:25 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:24 am
Solvgutt1 skrev: fre jul 23, 2021 10:18 am
Hva er navnet hans?
Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.
Vinner av tålmodighetsprøve, faktisk...
Beklager Slim, jeg har rotet her. Var visst ikke VGD-keiseren.

Liker for øvrig at folk poster linken til dette forumet på twitter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sist redigert av Lew_Ashby den fre jul 23, 2021 10:55 am, redigert 1 gang totalt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:29 am
SlimWhitman skrev: fre jul 23, 2021 10:25 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 23, 2021 10:24 am

Her er twitteren . Framstår forsåvidt som en fornuftig og fin fyr, men er jo en del av den klassiske Twitter-mobben som er veldig i mot mennesker og meninger som går i mot flertallet. Det er ikke en gjeng som fremmer meningsmangfold og annerledeshet i hvert fall, jager i stim på potensielle ofre de kan kritisere for å få likes av resten av Twitter-gjengen.
Vinner av tålmodighetsprøve, faktisk...
Beklager Slim, jeg har rotet her. Var visst ikke VGD-keiseren.

Liker for øvrig at folk poster linken til dette forumet på twitter.
Den er god.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»