Er VGD stengt permanent..?

Låst
Knaberaps

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Knaberaps »

Et stykke norgeshistorie da Kul_Djevel tapte et veddemål med meg og ble nødt til å spise trusa si. Men det ble vel aldri gjort...

https://vgd.no/t/UFO-og-Alternative-Teo ... r-trusa-si

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

LeSorcier skrev: man nov 28, 2022 5:02 pm Er det noen som har en link til innlegget hvor Son/Royu/Geers/Dinhoo/DeGuzman/Reus/Messi10/Tranquillo/Sampi (osv, osv) ble fullstendig avkledd? Det var vel i en City-kamptråd i forbindelse med CL.
Imponerende hukommelse. Til sammenligning husker jeg kun 3 av dine brukere!

vidar

Legg inn av vidar »

Trasig. Et fast avbrekk på jobb siden 1998.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GoingKronos skrev: man nov 28, 2022 5:08 pm Min siste hilsen til VGD:


GoingKronos
i dag 16:59
Det måtte skje, og det er riktig avgjørelse - det har vært pinlig å sett aktiviteten på VGD de siste 16 månedene. Nye VGD var det ingen som ville ha og den arrogansen, udugeligheten og ynkelige småligheten som fulgte prosessen rundt nye VGD kommer til å gå inn i historiebøkene. Det trengte ikke ende sånn, men du og dine medsammensvorne valgte den ruten. Med dere kostet VG millioner av kroner og ødela Norges største debattforum. Det er faktisk ikke mulig å gjøre en dårligere jobb, og det bør eierne og aksjonærene få vite.

Så har VGD tråder som er historiske og som bør tas vare på for ettertiden. Jeg håper der er deres ansvar bevist når det kommer til f.eks 22.juli-tråden som er viktig tidsbilde av hvordan vanlige folk tenkte og reagerte til denne historiske dagen i norsk historie. Om det forsvinner så vil det være et betydelig tap. Så jeg foreslår at man tar kontakt med riktige myndigheter for å få bevart dette.

Jeg vil også takke de som har bygd opp fri_diskusjon som alternativ plattform, det er viktig å ha et tradisjonelt forum der folk kan være anonym og dele sine meninger og tanker. VGD-ledelsen sitt paranoia rundt fri_diskusjon viste hvor ynkelig og irrasjonelt mennesker kan opptre. Dere ville ikke ha oss som faste brukere, men likevel så gjorde der alt i deres makt for å hindre at folk fikk vite at det var lagd et alternativ. Den småligheten gjør at jeg ikke kan ønske dere alt godt fremover, og innlegget her viser jo at dere sannsynligvis ikke har lært noe som helst.
Bra skrevet, har du faktisk sendt dette? Burde vært sendt en kopi til styreleder også.

Han har plukket opp det der med 22/7. Den hendingen skjedde forøvrig 4 mnd før jeg debuterte på VGD.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Zanick skrev: man nov 28, 2022 5:10 pm
LeSorcier skrev: man nov 28, 2022 5:02 pm Er det noen som har en link til innlegget hvor Son/Royu/Geers/Dinhoo/DeGuzman/Reus/Messi10/Tranquillo/Sampi (osv, osv) ble fullstendig avkledd? Det var vel i en City-kamptråd i forbindelse med CL.
Imponerende hukommelse. Til sammenligning husker jeg kun 3 av dine brukere!
Veldig synd at alle hyllesttrådene nå (sannsynligvis) forsvinner. Det har blitt noen gjennom årenes løp.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »


Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Det hadde jo vært litt gøy å sende mail til oyssol og spørre hvor mye de skal ha for at FD kjøper opp VGD.

Noen som spytter i fire Bugg og en cola? Opphørssalg, tross alt!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Crynix skrev: man nov 28, 2022 5:22 pm Det hadde jo vært litt gøy å sende mail til oyssol og spørre hvor mye de skal ha for at FD kjøper opp VGD.

Noen som spytter i fire Bugg og en cola? Opphørssalg, tross alt!
Siden det snart er jul, kan vi legge ved en boks av de billigste pepperkakene!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: man nov 28, 2022 5:02 pm Er det noen som har en link til innlegget hvor Son/Royu/Geers/Dinhoo/DeGuzman/Reus/Messi10/Tranquillo/Sampi (osv, osv) ble fullstendig avkledd? Det var vel i en City-kamptråd i forbindelse med CL.
Tranquillo var ikke den samme som de andre her. Tranquillo var en av Ayaz (RM-supporteren) sine brukere.

Ellers så liker jeg ikke insinueringen din om at det ikke stemte.

Jeg sitter faktisk ringside på Etihad nu, og skal også være på Santiago Bernabéu og se kamp der om halvannen time.
Det er slik man kan gjøre når man er en rik eiendomsmegler som også drar inn millionbeløp på oddsen ved siden. Men det forstår ikke slike arbeidsløse karer som bor på VGD slik som du!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

La oss gi dem et Gavekort på denne her: :D
Screenshot_20221128-172903_Samsung Internet.jpg

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: lør jul 31, 2021 3:36 pm En ting som er viktig å huske på (og som jeg ser at mange bommer på, både her inne og på VGD i tilbakemeldingene) er å skille mellom disse tre personene:

Øyvind Brenne - Som er Utviklingsredaktør i VG. Han tiltrådte i stillingen høsten 2019. Som utviklingsredaktør så er han den med det overordnede ansvaret for VGD, men er ikke den som har utviklet den nye plattformen eller oyssol som er den som har kommunisert med brukerne iløpet av, og før, omleggingperioden. Brenne har kun et fåtall av innlegg på VGD hvor han har svart brukere. Han er sjef over moderatorene og administratoren på VGD.

Øyvind Solstad - Som var Sosiale Medier-sjef for VG mellom 2012 og 2017. Dette er personen som i alle disse årene hadde direkte kontakt med brukerne på VGD og svarte på spørsmål med underskriften "Øyvind". Det begynner å ble endel år siden han var på bruket, men grunnet lignende navn så skriver fortsatt folk "Øyvind" når de snakker med/om Øystein.

Øystein Solaas - Som er Daglig Leder for selskapet Maximo AS. Solaas var leder for Diskusjon.no frem til dette forumet ble kjøpt opp av VG. Deretter ble det dannet et nytt datterselskap av VG - Maximo AS - som er ansvarlige for utviklingen og modereringen av VGD og Diskusjon.no. Dette er mannen bak brukernavnet oyssol, og som signerer sine innlegg med /Øystein.

Slik jeg forstår det så har Øystein Solaas fått i oppgave av Øyvind Brenne å utvikle og forbedre VGD og Diskusjon.no for fremtiden. Solaas har valgt å gjøre det på den måten vi nå ser. Det faktum at Øyvind Brenne er på ferie skal ikke egentlig påvirke oppstarten av Nye VGD, ettersom at han ikke er direkte involvert i oppgraderingen. Derimot har han det overordnede ansvaret.
Styreleder i Maximo AS er Jørgen Elton Nilsen - som også kan være en person å kontakte om misnøyen.
Ellers vil jeg nevne sjefredaktør i VG - Gard Steiro - som da altså er Øyvind Brenne sin sjef.

Øyvind Solstad er helt uavhengig av denne utviklingen. Her er forøvrig det som startet hele skiten ett år siden.
Jeg minner om dette innlegget slik at folk holder tunga beint i munnen og skylder på rett person.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 5:38 pm
Jolla skrev: lør jul 31, 2021 3:36 pm En ting som er viktig å huske på (og som jeg ser at mange bommer på, både her inne og på VGD i tilbakemeldingene) er å skille mellom disse tre personene:

Øyvind Brenne - Som er Utviklingsredaktør i VG. Han tiltrådte i stillingen høsten 2019. Som utviklingsredaktør så er han den med det overordnede ansvaret for VGD, men er ikke den som har utviklet den nye plattformen eller oyssol som er den som har kommunisert med brukerne iløpet av, og før, omleggingperioden. Brenne har kun et fåtall av innlegg på VGD hvor han har svart brukere. Han er sjef over moderatorene og administratoren på VGD.

Øyvind Solstad - Som var Sosiale Medier-sjef for VG mellom 2012 og 2017. Dette er personen som i alle disse årene hadde direkte kontakt med brukerne på VGD og svarte på spørsmål med underskriften "Øyvind". Det begynner å ble endel år siden han var på bruket, men grunnet lignende navn så skriver fortsatt folk "Øyvind" når de snakker med/om Øystein.

Øystein Solaas - Som er Daglig Leder for selskapet Maximo AS. Solaas var leder for Diskusjon.no frem til dette forumet ble kjøpt opp av VG. Deretter ble det dannet et nytt datterselskap av VG - Maximo AS - som er ansvarlige for utviklingen og modereringen av VGD og Diskusjon.no. Dette er mannen bak brukernavnet oyssol, og som signerer sine innlegg med /Øystein.

Slik jeg forstår det så har Øystein Solaas fått i oppgave av Øyvind Brenne å utvikle og forbedre VGD og Diskusjon.no for fremtiden. Solaas har valgt å gjøre det på den måten vi nå ser. Det faktum at Øyvind Brenne er på ferie skal ikke egentlig påvirke oppstarten av Nye VGD, ettersom at han ikke er direkte involvert i oppgraderingen. Derimot har han det overordnede ansvaret.
Styreleder i Maximo AS er Jørgen Elton Nilsen - som også kan være en person å kontakte om misnøyen.
Ellers vil jeg nevne sjefredaktør i VG - Gard Steiro - som da altså er Øyvind Brenne sin sjef.

Øyvind Solstad er helt uavhengig av denne utviklingen. Her er forøvrig det som startet hele skiten ett år siden.
Jeg minner om dette innlegget slik at folk holder tunga beint i munnen og skylder på rett person.
"Vi har vi blitt imponert over måten diskusjon.no er drevet på, og er veldig glade for at Øystein har takket ja til å drive denne satsingen for oss. Med over 300.000 registrerte brukere er det snakk om en formidabel brukermasse. "

Vi har litt å gå på ... 😁

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Det var vel nødt til å ende slik etter katastrofen sist sommer, men det er uansett litt trist. Kvaliteten på VGD var både høyt og lavt, men på sitt beste var det fantastisk. Fy faen så mange morsomme brukere, tråder og kommentarer det var å finne der. Kongoherjingene har blitt nevnt, Old_Schools «ikke skryt, kun fakta» og totale hodemist en periode senere, torresLFChelt, googlegate på historiedelforumet, da backstage måtte stenges, VivaLV som mente at politiet hadde svikter under 22. juli fordi alle politihelikopter burde vært utstyrt med gummibåter osv. osv. Faen så mye jeg har ledd på den siden og nå forsvinner det. Ikke at jeg klarte å søke opp noe av det der nå etter ”oppgraderingen», men trist er det uansett.

Rip in Peace VGD og Phil#1.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jack_Daniels skrev: man nov 28, 2022 3:46 pm :lol:

Håper journalisten fra Journalisten er på ballen her.
Hele historien om torpederingen av et av Norges største debattforum bør helt klart omtales grundig i media, ja.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Er det noen av dere innloggede på VGD som kan endre antall innlegg per side? Eller er det fastlåst på 30 innlegg pr side?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jaja, da var det ikke liv laga uten de gammeldagse brukerne lell.

Vi hadde vært der enda vi om de ikke herpa og ramponerte.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jack_Daniels skrev: man nov 28, 2022 3:51 pm Hei alle dere!

Som meldingen øverst på siden viser, stenges VGD. Det er med tungt hjerte vi har tatt avgjørelsen. I over 20 år har forumet skapt diskusjoner, minner, kunnskapsdeling og engasjement som lite annet norsk innhold på Internett kan konkurrere med.

Vi i VG-ledelsen har vært stolte over at det har vært en arena for demokratisk ordskifte. Vi har mange en gang kikket innom forumet for å få et innblikk i hva som engasjerer. Og vi har svært ofte blitt imponert over det høye kunnskapsnivået på mange av postene.

Etter gode år i den norske internettbarndommen fikk VGD en mer og mer utydelig rolle inn mot 2020. Antall brukere gikk ned, sidevisninger det samme, og vi gjorde en grundig evaluering av VGDs fremtid. Sommeren 2021 forsøkte vi å legge om fourmet med mål om at dette skulle bli mer fremtidsrettet og bedre integrert med resten av VG. Vi opprettet et eget datterselskap og forsøkte å samle kreftene rundt forum som en plattform for både gode diskusjoner, samfunnsoppdraget og en positiv forretningsmodell. Endringene trakk mange nye brukere til plattformen


Haha, hvem da? Kantinepersonellet i Akersgata?

I call bullshit

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

PapaSmurf skrev: man nov 28, 2022 5:59 pm Jaja, da var det ikke liv laga uten de gammeldagse brukerne lell.

Vi hadde vært der enda vi om de ikke herpa og ramponerte.
Legacy-brukere, takk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Crynix skrev: man nov 28, 2022 5:22 pm Det hadde jo vært litt gøy å sende mail til oyssol og spørre hvor mye de skal ha for at FD kjøper opp VGD.

Noen som spytter i fire Bugg og en cola?
As you wish


SirJames

Legg inn av SirJames »

silkyglenjohnson skrev: man nov 28, 2022 5:45 pm Det var vel nødt til å ende slik etter katastrofen sist sommer, men det er uansett litt trist. Kvaliteten på VGD var både høyt og lavt, men på sitt beste var det fantastisk. Fy faen så mange morsomme brukere, tråder og kommentarer det var å finne der. Kongoherjingene har blitt nevnt, Old_Schools «ikke skryt, kun fakta» og totale hodemist en periode senere, torresLFChelt, googlegate på historiedelforumet, da backstage måtte stenges, VivaLV som mente at politiet hadde svikter under 22. juli fordi alle politihelikopter burde vært utstyrt med gummibåter osv. osv. Faen så mye jeg har ledd på den siden og nå forsvinner det. Ikke at jeg klarte å søke opp noe av det der nå etter ”oppgraderingen», men trist er det uansett.

Rip in Peace VGD og Phil#1.
Ser den og høyner med Xtragal3


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

SirJames skrev: man nov 28, 2022 6:08 pm
silkyglenjohnson skrev: man nov 28, 2022 5:45 pm Det var vel nødt til å ende slik etter katastrofen sist sommer, men det er uansett litt trist. Kvaliteten på VGD var både høyt og lavt, men på sitt beste var det fantastisk. Fy faen så mange morsomme brukere, tråder og kommentarer det var å finne der. Kongoherjingene har blitt nevnt, Old_Schools «ikke skryt, kun fakta» og totale hodemist en periode senere, torresLFChelt, googlegate på historiedelforumet, da backstage måtte stenges, VivaLV som mente at politiet hadde svikter under 22. juli fordi alle politihelikopter burde vært utstyrt med gummibåter osv. osv. Faen så mye jeg har ledd på den siden og nå forsvinner det. Ikke at jeg klarte å søke opp noe av det der nå etter ”oppgraderingen», men trist er det uansett.

Rip in Peace VGD og Phil#1.
Ser den og høyner med Xtragal3

Hvor ble det av ham?

Queenie

Legg inn av Queenie »

missChance skrev: man nov 28, 2022 4:54 pm
Haha. Han var jo starten på slutten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Xtragal forsvant vel når VGD endret innlogging til SPiD. 9 år siden sist han lastet opp på YouTube - får håpe det fortsatt er liv i legenden.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 6:16 pm
Zanick skrev: man nov 28, 2022 6:15 pm Xtragal forsvant vel når VGD endret innlogging til SPiD. 9 år siden sist han lastet opp på YouTube - får håpe det fortsatt er liv i legenden.
Han er sett på facebook. Alive and kicking.
Fremdeles i Spania?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

keizersoze skrev: man nov 28, 2022 4:42 pm Karma`s a bitch.
Lurer på om de tjente penger på slik forumet faktisk var.
Da var det jo trafikk på reklamen deres.
I TOLD YOU SO!!!!!
Har utrykket noen gang passet bedre?
Alle brukere advarte mot omleggingen, mods varslet om galskapen og trakk seg da de ikke ble hørt, dette er en varslet død der ingen kommer i begravelsen

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg vært aktiv på vgd siden 2011, men innrømmer at det har vært i flere former og fasonger. Solstad begynte å rulle ballen i nedoverbakke med krav om spid og punktkontrollering/overmoderering og totalhavariet kom med Maximo. Det var flere av oss som postet flere innlegg om det i ukene før den skjebnesvangre torsdagen/fredagen og var kritisk til herskesyke og Kliff-Arne-aktige moderatorer lenge. Oppskriften på havari og vgd er i dag som en eks man ikke skjønner hva man noen gang så noe som helst i.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 6:14 pm
Queenie skrev: man nov 28, 2022 6:13 pm
missChance skrev: man nov 28, 2022 4:54 pm
► Show Spoiler
Haha. Han var jo starten på slutten.
Nei. Du tenker på Øystein Solaas
Nei, er du blind?

SirJames

Legg inn av SirJames »

missChance skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm
SirJames skrev: man nov 28, 2022 6:08 pm
silkyglenjohnson skrev: man nov 28, 2022 5:45 pm Det var vel nødt til å ende slik etter katastrofen sist sommer, men det er uansett litt trist. Kvaliteten på VGD var både høyt og lavt, men på sitt beste var det fantastisk. Fy faen så mange morsomme brukere, tråder og kommentarer det var å finne der. Kongoherjingene har blitt nevnt, Old_Schools «ikke skryt, kun fakta» og totale hodemist en periode senere, torresLFChelt, googlegate på historiedelforumet, da backstage måtte stenges, VivaLV som mente at politiet hadde svikter under 22. juli fordi alle politihelikopter burde vært utstyrt med gummibåter osv. osv. Faen så mye jeg har ledd på den siden og nå forsvinner det. Ikke at jeg klarte å søke opp noe av det der nå etter ”oppgraderingen», men trist er det uansett.

Rip in Peace VGD og Phil#1.
Ser den og høyner med Xtragal3

Hvor ble det av ham?
Han fikk vel ikke logget seg inn på VGD da de gjorde om til spid.

Noen burde tipse ham om FD..

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Jack_Daniels skrev: man nov 28, 2022 3:51 pm Endringene trakk mange nye brukere til plattformen, som vi ønsket,
Til og med Putin hadde vegret seg for å lyge så åpenlyst.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 3:51 pm Ah, det er grunnet den MAKROØKONOMISKE situasjonen i verden at de stenger altså.
Da er det jo egentlig Putin sin skyld. :lol:

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»