Er VGD stengt permanent..?

Låst
Harduetforslag

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Harduetforslag »

Tilfeldigvis etter et uskyldig innlegg der jeg spurte Øystein om hva som skjer med diskusjon.no, så er innlegget slettet og jeg er blitt permanent utestengt for dobbeltbruker. Merkelig opplegg, har definitivt ikke flere brukere på diskusjon.no, har ene og alene logget inn på den samme kontoen jeg har hatt i over 20 år. Spesielt opplegg.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 2:43 pm Tilfeldigvis etter et uskyldig innlegg der jeg spurte Øystein om hva som skjer med diskusjon.no, så er innlegget slettet og jeg er blitt permanent utestengt for dobbeltbruker. Merkelig opplegg, har definitivt ikke flere brukere på diskusjon.no, har ene og alene logget inn på den samme kontoen jeg har hatt i over 20 år. Spesielt opplegg.
Solaas er en jævla premieklovn. Totalhavarerte vgd, tåler ikke kritikk og driver med streng sensur på diskusjon.no. Jeg har hatt en krass og hard debattstil i 15+ år på ulike forum uten å få særlig mange slettede innlegg og utestengelser, men ble utstengt permanent i løpet av et halvår på det forumet etter at jeg var litt for krass med noen andre debattanter og hadde noen innlegg som avvek fra PK-linjen ang covid-19.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

GoingKronos skrev: tor des 01, 2022 10:41 am
Men da burde jo hver bruker fått sitt eget ikke sporbare navn, slik at det er mulig å følge en debatt å se hvem som svarer på hva.
Ja sikkert vært mulig det. Men registrerte at brukernavnet på de innleggene jeg hadde forfattet ble endret til dette når jeg forlangte at de skulle slette alle koblinger mellom Schipsted-kontoen og VGD.

Frode57
Innlegg: 1260

Legg inn av Frode57 »

Da er VG stengt. Det blir mer kommentarer på Facebook. Og det er åpent og med fullt navn.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Full deppemodus på Discordserveren deres også :lol:

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 2:53 pm Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Herregud for en patetisk gjeng

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Er det sekt-Solaaa de har over der?
Minner meg om fult av 14-åringer som har en litt eldre men ikke så suksessfull type (Solaas) som ikke bare er sjefen deres, men også en de ser opp til.

kibby

Legg inn av kibby »

Xpoolman skrev: tor des 01, 2022 12:36 pm Hvor mange fra VGD savnes her inne ?
Jeg savner fortsatt en del fra håndballforumet.

Jack

Legg inn av Jack »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 2:53 pm Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Hahaha herregud! :lol:

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jack_Daniels skrev: tor des 01, 2022 4:39 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 2:53 pm Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Hahaha herregud! :lol:
Smått utrolig, rett og slett. Enkelte mennesker er så lite skikket til lederstillinger at det er helt utrolig. Smått spesielt at det skal være problematisk å påpeke at Øystein ikke akkurat har gjort en god jobb

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 1:44 pm
Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 1:26 pm Lurer på om vår venn Øystein forsvinner fullstendig ut av systemet.

Når jeg sender mail til innboksen til diskusjon.no , altså forum@diskusjon.no, så får jeg plutselig mail i retur om: message wasn't delivered to oystein@diskusjon.no because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.

Siden firmaet han var daglig leder for er nedlagt regner jeg med at han er et annet sted ja.

Han var aldri ansatt i VG såvidt jeg vet.
Noen som har bilde av denne Øystein ?

startelver

Legg inn av startelver »

Frode57 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm Da er VG stengt. Det blir mer kommentarer på Facebook. Og det er åpent og med fullt navn.
Flott da kan du få lov til å henge mere her i Fridiskusjon! Ordet er ditt!

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 6:43 pm
startelver skrev: tor des 01, 2022 6:36 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 1:44 pm

Siden firmaet han var daglig leder for er nedlagt regner jeg med at han er et annet sted ja.

Han var aldri ansatt i VG såvidt jeg vet.
Noen som har bilde av denne Øystein ?
Bare å google det. Du finner minst 2.
Orker ikke.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 6:46 pm
Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 1:26 pm Lurer på om vår venn Øystein forsvinner fullstendig ut av systemet.

Når jeg sender mail til innboksen til diskusjon.no , altså forum@diskusjon.no, så får jeg plutselig mail i retur om: message wasn't delivered to oystein@diskusjon.no because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.
Kan være funksjonen er slått av. Han fikk mye stress via sosiale medier under omleggingen av VGD, stengte twitter og instagram, fjernet kontaktinfo på VG osv.
Fikk ikke den beskjeden når jeg sendte epost i går, litt av en tilfeldighet at man får den fra og med 01.12. Kan selvsagt være flere mulige årsaker.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 2:53 pm Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Jeg tolker dette som at de ansatte viser omsorg for en sjef som sannsynligvis ikke har en jobb etter at Maximo er historie.
Det kan selvsagt være feil, men Solaas var da ansatt i Maximo.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Jeg tror det er mod-en som har lagt ut i det vide og brede der inne om psykiske problemer. Det var også hun som sørget for den dårligst begrunnede av mine advarsler som til slutt førte til utestengelse. Det var i covid-tråden da jeg fikk advarsel for avsporing og personangrep. Avsporingen ble imdlertid startet av en annen debattant som svarte på mine innlegg med et sidespor til hoveddebatten, og personangrepet var at jeg kalte en annen debattant for særs uredelig. Kvinnfolket som gav meg advarselen var også på den helt andre siden av coviddebatten. Mens jeg var temmelig kritisk til håndteringen, var hun av typen som laget sutreinnlegg fordi psykiateren hennes ikke ville bruke munnbind under en behandlingstime.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 7:37 pm
Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 7:34 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 6:46 pm

Kan være funksjonen er slått av. Han fikk mye stress via sosiale medier under omleggingen av VGD, stengte twitter og instagram, fjernet kontaktinfo på VG osv.
Fikk ikke den beskjeden når jeg sendte epost i går, litt av en tilfeldighet at man får den fra og med 01.12. Kan selvsagt være flere mulige årsaker.
Ah, da så. Kan rett og slett være at han har fått foten i ræva, at det er derfor mods og admins oppfører seg som 13 åringer som opplever kjærlighetssorg for første gang. Synes jo at nedstengningen av VGD gikk ekstremt fort fra nyheten slapp, så det er ikke utenkelig at det har skjedd et eller annet som har fremskyndet prosessen.
Jeg ser hvertfall at en rekke mods begynte å følge Øystein på lørdag og søndag, hjerte hjerte og meldingene om VGD som kom i etterkant, noe har hvertfall skjedd.

Skulle aldri fått lederstilling, noen passer rett og slett ikke til det. Merkelig hvilken innstilling enkelte mennesker har til spørsmål og/eller kritikk. Jeg har hatt mange ledere opp gjennom årene, påfallende få som lider av tilsvarende. Øystein fikk i det minste viljen sin ref visjonen om VGD, og det gikk fullstendig til helvete.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Jaauda skrev: tor des 01, 2022 7:39 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 3:18 pm
tomi skrev: tor des 01, 2022 2:53 pm Jeg har også blitt utestengt, for en totalt fiktiv grunn. Altså, rett og slett faktafeil, ingen rot i virkeligheten i det hele tatt. Da jeg prøvde ydmykt å spørre "Uh... hva? Dette er jo bare... ikke riktig...?", så fikk jeg bare "Vi diskuterer ikke våre avgjørelser" i trynet.

Merknad:
Usikker på hvem dette var, men jeg tror ikke dette var Solaas.
Solaas har ikke vært aktiv der inne siden 4 november. Det er noe på gang, for modene har drevet å sendt hjerter og gråte-emoji til hverandre siden lørdag, i tillegg til dette:

Dedikert til verdens beste sjef, @Øystein på vegne av alle oss i moderatorcrewet. Saklig og konstruktiv, og med massevis av omsorg. Du er hyggelig og gjør oss glad. Du er virkelig en helt slik du har stått på, spesielt den siste tiden.

Masse kjærlighet ❤
Jeg tolker dette som at de ansatte viser omsorg for en sjef som sannsynligvis ikke har en jobb etter at Maximo er historie.
Det kan selvsagt være feil, men Solaas var da ansatt i Maximo.
Det første som slo meg var at dette måtte være ironisk ment. :)

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

sexxes skrev: tor des 01, 2022 8:15 pm
Jaauda skrev: tor des 01, 2022 7:39 pm Jeg tolker dette som at de ansatte viser omsorg for en sjef som sannsynligvis ikke har en jobb etter at Maximo er historie.
Det kan selvsagt være feil, men Solaas var da ansatt i Maximo.
Det første som slo meg var at dette måtte være ironisk ment. :)
Det var det faktisk ikke.
Jeg vil tro Solaas og modteamet har jobbet i motvind noen måneder, og så har øksen til slutt falt.
Men dette er seff ren spekulasjon fra meg.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jaauda skrev: tor des 01, 2022 8:21 pm
sexxes skrev: tor des 01, 2022 8:15 pm
Jaauda skrev: tor des 01, 2022 7:39 pm Jeg tolker dette som at de ansatte viser omsorg for en sjef som sannsynligvis ikke har en jobb etter at Maximo er historie.
Det kan selvsagt være feil, men Solaas var da ansatt i Maximo.
Det første som slo meg var at dette måtte være ironisk ment. :)
Det var det faktisk ikke.
Jeg vil tro Solaas og modteamet har jobbet i motvind noen måneder, og så har øksen til slutt falt.
Men dette er seff ren spekulasjon fra meg.
I noen måneder? De har vel mer eller mindre jobbet i motvind siden de lanserte et produkt som omtrent ingen av de eksisterende brukerne ønsket og aktiviteten gikk ned med 90%.

Hadde det ikke vært for at:
1: De var advart på forhånd
2: De ønsket dette selv
3: De ignorerte omtrent samtlige tilbakemeldinger fordi de visste best

Så kunne man jo nesten hatt sympati med dem.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Hvordan går det med Ordstjernen nå?
https://vgd.no/t/Ordstjernen

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Jeg er like misfornøyd som de fleste, og jeg har selv mange ganger påpekt deres feilsteg (senest i går), så jeg skal for all del ikke være noen moralens store vokter. Men jeg tenker likevel at det er viktig å stoppe opp og ta en pust i bakken en gang i blant – for eksempel nå.

I juli i fjor var det mange som sparket oppover. Det skal være lov. Men enkelte gikk altfor langt også i denne situasjonen. Trusler og hets er det ingen som fortjener - ikke engang dårlige sjefer.

Nå, derimot, er det mye spark nedover. Det er et selskap som er oppløst, mennesker som antakelig mister jobben, eller i det minste mister noe som har vært meningsfylt og som har tilført glede i hverdagen deres. Mennesker som føler de må gjemme seg fra omverdenen. Uavhengig av grunn og skyld og sakens gang, så tenker jeg det kan være greit å tenke litt over dette, nå som den umiddelbare skadefryden bør ha begynt å roe seg litt. Nå er det noen som ligger nede i rennesteinen, og selv om du kanskje ikke har lyst til å løfte dem opp på tronen igjen, så kan man i det aller minste droppe spyttingen og sparkingen når man går forbi. Selv i denne «oss mot dem»-situasjonen, så gir det en emmen smak i munnen å bevitne.

Vi kan bedre enn dette.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tomi skrev: tor des 01, 2022 8:59 pm Jeg er like misfornøyd som de fleste, og jeg har selv mange ganger påpekt deres feilsteg (senest i går), så jeg skal for all del ikke være noen moralens store vokter. Men jeg tenker likevel at det er viktig å stoppe opp og ta en pust i bakken en gang i blant – for eksempel nå.

I juli i fjor var det mange som sparket oppover. Det skal være lov. Men enkelte gikk altfor langt også i denne situasjonen. Trusler og hets er det ingen som fortjener - ikke engang dårlige sjefer.

Nå, derimot, er det mye spark nedover. Det er et selskap som er oppløst, mennesker som antakelig mister jobben, eller i det minste mister noe som har vært meningsfylt og som har tilført glede i hverdagen deres. Mennesker som føler de må gjemme seg fra omverdenen. Uavhengig av grunn og skyld og sakens gang, så tenker jeg det kan være greit å tenke litt over dette, nå som den umiddelbare skadefryden bør ha begynt å roe seg litt. Nå er det noen som ligger nede i rennesteinen, og selv om du kanskje ikke har lyst til å løfte dem opp på tronen igjen, så kan man i det aller minste droppe spyttingen og sparkingen når man går forbi. Selv i denne «oss mot dem»-situasjonen, så gir det en emmen smak i munnen å bevitne.

Vi kan bedre enn dette.
Misforstå meg rett, jeg har ikke noe ønske om at noen skal miste jobben og/eller utsettes for hets, men det burde aldri være problematisk å ha en saklig debatt om hva som er gått galt og hvorfor.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Harduetforslag skrev: tor des 01, 2022 9:22 pmdet burde aldri være problematisk å ha en saklig debatt om hva som er gått galt og hvorfor.
Det er jeg helt enig i.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: tor des 01, 2022 9:43 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.
🤣

qbah

Legg inn av qbah »

Tjaaah skrev: tor des 01, 2022 9:43 pm
PapaSmurf skrev: tor des 01, 2022 12:50 pm Det som er mest trist er at jeg vant kåringen som årets debattant to ganger.

Selv årets hyggeligste debattant greide jeg å klore med meg ved en anledning.

Og nå skal alle bevis slettes.

Så da må jeg bare innfinne meg med at jeg er en i mengden og ikke en lysende stjerne på debatthimmelen.
Min ambisjon var å vinne "årets trolling i rbk-tråden", men det var mye hard konkurranse.
Hva skjedde med deg og hvorfor gikk du soft? En staut kar fra byen mellom de syv fjell burde jo enkelt vippet en simpel fyr fra et ferjeleie ut av konkurransen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no

Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jolla skrev: fre des 02, 2022 1:08 am Jeg synes i hvert fall det hadde vært positivt å fått inn debattanter fra diskusjon.no

Finnes mange gode debattanter der, og jeg har ikke noe problem med å forstå at moderatorene der inne har en helt annen erfaring og oppfattelse av Øystein kontra den lille interaksjonen jeg personlig hadde med ham forrige sommer.
Diskusjon.no er nok litt mer pusete enn FD. Det er litt mer nerder og litt mindre trøkk.

Jeg har alltid følt at Diskusjon.no var en kjedelig plattform å oppholde seg på.

Så om de migrerer hit vil det bli en ganske kraftig kulturkræsj. Her inne er vi litt mer hardhudet og direkte i stilen. Litt mer macho på et vis.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»