Er VGD stengt permanent..?

Låst
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: Er VGD stengt permanent..?

Legg inn av Mr.Meep »

Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm Den aller første tråden fra 6. august 1999.
https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/28109-and-the-winner-is

Og snart er den borte for alltid.
Njaa var ikke VGD allerede Online i 95-96? 🤔

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

4pLaY skrev: tir nov 29, 2022 12:01 pm Jeg har snakket med en Journalist og skal prøve å skvise inn et intervju med han i morgen før de skal inn i ryggen min og ta noen prøver.

Hvis noen har noe bra jeg bør ta opp hyl gjerne ut (SMÅ TING, ikke overdriv). Dette er en kar fra Sandnesposten.
Jeg ville konsentrert meg om å framsnakke FD. Fortell at du og dine på noen dager klarte å skape et diskusjonsforum med stor aktivitet.
Gjerne fortelle at bakgrunnen for dette var frustrasjon med VGD, men fokusere på suksessen til FD, heller enn å si for mye negativt om VGD.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:08 pm
Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm Den aller første tråden fra 6. august 1999.
https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/28109-and-the-winner-is

Og snart er den borte for alltid.
Njaa var ikke VGD allerede Online i 95-96? 🤔
Jo, men det skjedde en omlegging i 1999.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Brezjnev skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm
4pLaY skrev: tir nov 29, 2022 12:01 pm Jeg har snakket med en Journalist og skal prøve å skvise inn et intervju med han i morgen før de skal inn i ryggen min og ta noen prøver.

Hvis noen har noe bra jeg bør ta opp hyl gjerne ut (SMÅ TING, ikke overdriv). Dette er en kar fra Sandnesposten.
Om jeg kan være så ubeskjeden å prøve å komme med noen anbefalinger:

- Hold det overordnet, ligg unna småtingene så vi ikke fremstår som forsmådde friere.
- Fortell at de faktisk fikk mange tilbakemeldinger i utviklingsfasen, og at ca samtlige fortalte at konseptet de endte opp med ikke var liv laga. Fortell gjerne hvorfor det ikke var liv laga, at tilbakemeldingene ikke bare skyldtes at gretne gamlinger ikke liker forandring.
- I videreføringen av det, fortell om bedreviterholdningen og arrogansen dette ble møtt med. Både hva gjelder utviklingsfasen og i utrullingen, som igjen bidro sterkt til at hele klientellet pakket snippesken. Kan eventuelt knyttes opp mot Brennes uttalelser i Journalisten samt ikke minst "avskjedshilsenen" de har lagt ut, som mildt sagt sminker sannheten.
- Si gjerne noe om at det faktisk er synd at VGD selvdestruerte. Det var en møteplass for vanlige folk hvor både den mer saklige og rolige debatten enn man finner på FB et al kunne få utfolde seg, folk kunne dele tips og anbefalinger, eller bare ha det hyggelig. Ikke minst var VGD en plass som dokumenterte både hverdagsliv og folkets reaksjon på store hendelser.
Her er du på bærtur, det er verdensøkonomien som har ført til nedleggelsen av VGD.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm
4pLaY skrev: tir nov 29, 2022 12:01 pm Jeg har snakket med en Journalist og skal prøve å skvise inn et intervju med han i morgen før de skal inn i ryggen min og ta noen prøver.

Hvis noen har noe bra jeg bør ta opp hyl gjerne ut (SMÅ TING, ikke overdriv). Dette er en kar fra Sandnesposten.
Om jeg kan være så ubeskjeden å prøve å komme med noen anbefalinger:

- Hold det overordnet, ligg unna småtingene så vi ikke fremstår som forsmådde friere.
- Fortell at de faktisk fikk mange tilbakemeldinger i utviklingsfasen, og at ca samtlige fortalte at konseptet de endte opp med ikke var liv laga. Fortell gjerne hvorfor det ikke var liv laga, at tilbakemeldingene ikke bare skyldtes at gretne gamlinger ikke liker forandring.
- I videreføringen av det, fortell om bedreviterholdningen og arrogansen dette ble møtt med. Både hva gjelder utviklingsfasen og i utrullingen, som igjen bidro sterkt til at hele klientellet pakket snippesken. Kan eventuelt knyttes opp mot Brennes uttalelser i Journalisten samt ikke minst "avskjedshilsenen" de har lagt ut, som mildt sagt sminker sannheten.
- Si gjerne noe om at det faktisk er synd at VGD selvdestruerte. Det var en møteplass for vanlige folk hvor både den mer saklige og rolige debatten enn man finner på FB et al kunne få utfolde seg, folk kunne dele tips og anbefalinger, eller bare ha det hyggelig. Ikke minst var VGD en plass som dokumenterte både hverdagsliv og folkets reaksjon på store hendelser.
Her er du på bærtur, det er verdensøkonomien som har ført til nedleggelsen av VGD.
Og dermed er det til syvende og sist Putin som er skyld i nedleggelsen. :lol:

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:10 pm
Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:08 pm
Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm Den aller første tråden fra 6. august 1999.
https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/28109-and-the-winner-is

Og snart er den borte for alltid.
Njaa var ikke VGD allerede Online i 95-96? 🤔
Jo, men det skjedde en omlegging i 1999.
Jo det stemmer! Var en ommlegging til Betaversjon? 🤔

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:13 pm
Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:10 pm
Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:08 pm
Njaa var ikke VGD allerede Online i 95-96? 🤔
Jo, men det skjedde en omlegging i 1999.
Jo det stemmer! Var en ommlegging til Betaversjon? 🤔
Ja, det var beta helt til Øyvind Solstad gjorde den litt mindre beta. :D

https://web.archive.org/web/20180316192 ... ://vgd.no/
Sist redigert av Luna_mendax den tir nov 29, 2022 1:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:15 pm
Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:13 pm
Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:10 pm
Jo, men det skjedde en omlegging i 1999.
Jo det stemmer! Var en ommlegging til Betaversjon? 🤔
Ja, det var beta helt til Øyvind Solstad den litt mindre beta. :D

https://web.archive.org/web/20180316192 ... ://vgd.no/
Åh du verden nå fikk jeg strengt tatt tårer i øyene av å se den gamle VGD nostalgi!

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Klipper og limer inn denne her bare for sikkerhets skyld.

John_Locke:

Hvor mange tomler trengte du for å få den fjerde stjerna? Vet du sånn cirka? Og hvor mange har du nå?

-Pat

Old_School:

Har ligget i toppen av mest anbefalte innlegg ved flere anledninger. Ingen skryt, kun fakta. Er jo meningen at jeg skal skrive slik jeg føler for det i en gitt situasjon. Skriver ikke for å få tomler, så stakkarslig har jeg det ikke med meg selv. :)

Har innlegg med over 30 tomler samt flere dager i toppen av mest anbefalte. Folk får lettere et øye på innlegg på den måten, tror jeg. Har fått en del tomler på lange og velforulerte innlegg samt en god del på korte, men sarkastiske og humoristiske innlegg.

Er for det meste objektiv så jeg får tomler av alle, ikke bare "mine egne". Oppfører meg pent og biter ikke. :)

Trengte så vidt jeg husker 480 tomler for å få fire stjerner. Det skjedde for en kort tid siden. Nå har jeg 550, noe som er nærmest utrolig. Får også en del tomler fra "faste folk", sikkert "tilhengere" av min måten å skrive innlegg på og få frem et budskap.

Så jeg får tomler av "faste folk" (tilhengere sikkert, aner ikke), tilfeldige som setter pris på mine innlegg, folk som kanskje trykker feil :), de som "kaster seg med på bølgen" og gir tomler for mine lange åpningsinnlegg der de fleste er imponerte og mange roser meg samt de som ser mine innlegg i toppen av "dagens anbefalte" og dermed finner lettere frem til annerkjente innlegg. Det er kanskje ingen sammenheng, men jeg prøver bare å gjette. Dette er litt moro å se en statistikk på, men ikke avgjørende for min del.

Til sammen har jeg nøyaktig (fikk en tommel nettopp) 550 tomler fordelt på 338 innlegg. Ganske "sykt" da jeg kun har litt over 1670 innlegg.

John_Locke:

Hvorfor skriver du egentlig dette? Har noen spurt?

- "JohnLocke, hvor er det du bor nå om dagen?"

- "Jeg fikk forresten A i snitt på min første bachelor. Det er ikke skryt, det er bare fakta. Bor forresten på Nordstrand."

-Pat

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 12:48 pm
missChance skrev: tir nov 29, 2022 12:39 pm
Var det han som hadde sønnen sin på forumet også, og så truet de folk med bank eller noe sånt?
Stemmer. Det var en helt sinnsyk periode det der. Var vel ikke lenge etter det at Old_School meldte at han ville banke opp noen debattanter også.
Old_Schools innlegg: “Takk. Den dagen du er i Olso, gi lyd fra deg så kan du si det rett i øynene mine. Lover å møte opp. Sånn her på et debattforum, synes jeg det blir for feigt.“

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:13 pm
Luna_mendax skrev: tir nov 29, 2022 1:10 pm
Mr.Meep skrev: tir nov 29, 2022 1:08 pm
Njaa var ikke VGD allerede Online i 95-96? 🤔
Jo, men det skjedde en omlegging i 1999.
Jo det stemmer! Var en ommlegging til Betaversjon? 🤔
Nei. Det var en versjon imellom. Men i neste omlegging greide de i det minste å bevare de gamle innleggene og trådene (selv om muligheten trådet visning forsvant med betaversjonen).

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tir nov 29, 2022 1:05 pm
4pLaY skrev: tir nov 29, 2022 12:01 pm Jeg har snakket med en Journalist og skal prøve å skvise inn et intervju med han i morgen før de skal inn i ryggen min og ta noen prøver.

Hvis noen har noe bra jeg bør ta opp hyl gjerne ut (SMÅ TING, ikke overdriv). Dette er en kar fra Sandnesposten.
Om jeg kan være så ubeskjeden å prøve å komme med noen anbefalinger:

- Hold det overordnet, ligg unna småtingene så vi ikke fremstår som forsmådde friere.
- Fortell at de faktisk fikk mange tilbakemeldinger i utviklingsfasen, og at ca samtlige fortalte at konseptet de endte opp med ikke var liv laga. Fortell gjerne hvorfor det ikke var liv laga, at tilbakemeldingene ikke bare skyldtes at gretne gamlinger ikke liker forandring.
- I videreføringen av det, fortell om bedreviterholdningen og arrogansen dette ble møtt med. Både hva gjelder utviklingsfasen og i utrullingen, som igjen bidro sterkt til at hele klientellet pakket snippesken. Kan eventuelt knyttes opp mot Brennes uttalelser i Journalisten samt ikke minst "avskjedshilsenen" de har lagt ut, som mildt sagt sminker sannheten.
- Si gjerne noe om at det faktisk er synd at VGD selvdestruerte. Det var en møteplass for vanlige folk hvor både den mer saklige og rolige debatten enn man finner på FB et al kunne få utfolde seg, folk kunne dele tips og anbefalinger, eller bare ha det hyggelig. Ikke minst var VGD en plass som dokumenterte både hverdagsliv og folkets reaksjon på store hendelser.
Her er du på bærtur, det er verdensøkonomien som har ført til nedleggelsen av VGD.
Beklager, selvsagt var det verdensøkonomien, altså Putin, som knakk VGD. Er det ikke grenser for hvilke lidelser han skal påføre verden, for noen setter ned foten?

steponit

Legg inn av steponit »

Brezjnev skrev: tir nov 29, 2022 1:33 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:11 pm
Her er du på bærtur, det er verdensøkonomien som har ført til nedleggelsen av VGD.
Beklager, selvsagt var det verdensøkonomien, altså Putin, som knakk VGD. Er det ikke grenser for hvilke lidelser han skal påføre verden, for noen setter ned foten?
Her burde virkelig NATO se at grensen er nådd og satt inn bakkestyrker i god tid før dette tragiske tapet!

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:25 pm
Old_School:

Har ligget i toppen av mest anbefalte innlegg ved flere anledninger. Ingen skryt, kun fakta. Er jo meningen at jeg skal skrive slik jeg føler for det i en gitt situasjon. Skriver ikke for å få tomler, så stakkarslig har jeg det ikke med meg selv. :)
Et helt vanvittig sykt innlegg. Den pressekonferansevideoen som ble laget fremhevet det i enda større grad. Mon tro om den fortsatt eksisterer.

Det verste er at jeg husker Old_School som reflektert og saklig frem til det innlegget, men etter det bikket det fullstendig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

PowersIave skrev: tir nov 29, 2022 1:43 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:25 pm
Old_School:

Har ligget i toppen av mest anbefalte innlegg ved flere anledninger. Ingen skryt, kun fakta. Er jo meningen at jeg skal skrive slik jeg føler for det i en gitt situasjon. Skriver ikke for å få tomler, så stakkarslig har jeg det ikke med meg selv. :)
Et helt vanvittig sykt innlegg. Den pressekonferansevideoen som ble laget fremhevet det i enda større grad. Mon tro om den fortsatt eksisterer.

Det verste er at jeg husker Old_School som reflektert og saklig frem til det innlegget, men etter det bikket det fullstendig.
Det er mitt favorittinlegg på hele vgd. Det er så absurd at jeg sliter med å forstå at det er en ekte person som har skrevet det. Han prøvde jo senere å si at det var kona som hadde skrevet det på tull, men det var det ingen som kjøpte.

Liverpooldebattant

Haha, herregud så pinlig.

Old_School

Ja, uten tvil. Pinlig å la pc'en stå mens kjerringa var på "pc-rommet". Hun benyttet seg av det sjeldne øyeblikket og vips så ble jeg pranked. Men hun stated the obvious.

Slikt skjer.

Ellers er det pinlig å grave opp gamle tråder, særlig når en "debattant" under 100 innlegg gjør det. Skaff deg et liv, eller en tema du kan interessere deg for her inne.


For en fyr!

Videoen er dessverre slettet. Vet ikke om det var TS som gjorde det selv før han måtte i fengsel eller om det var siden som ble lagt ned, men borte er den.

https://vgd.no/t/Fotball-Garderoben/167 ... konferanse

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Savner tommeltoppen.

Sigh..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chromeback skrev: tir nov 29, 2022 2:32 pm Savner tommeltoppen.

Sigh..
Det jeg savner mest fra VGD er oversikt over favoritttråder på høyresiden. Sparte mye tid.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Nå som det nærmer seg jul kan det passe å lese gjennom Andropovs pinnekjøttråd. :)
https://vgd.no/t/Backstage/1690976-pinnekjoett
Sist redigert av Luna_mendax den tir nov 29, 2022 2:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: tir nov 29, 2022 2:52 pm
Chromeback skrev: tir nov 29, 2022 2:32 pm Savner tommeltoppen.

Sigh..
Det jeg savner mest fra VGD er oversikt over favoritttråder på høyresiden. Sparte mye tid.
Helt enig, gjorde det litt enklere å følge med på trådene man likte best.

Men men, kan ikke få alt her i livet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:29 pm

Old_Schools innlegg: “Takk. Den dagen du er i Olso, gi lyd fra deg så kan du si det rett i øynene mine.
Hvem faen snakker inn i øynene til folk? Og å anbefale folk med under 100 innlegg å skaffe seg et liv...det er så fantastisk.

startelver

Legg inn av startelver »

Bare slett innleggene mine, jeg driter i det. Stort sett piss uansett.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir nov 29, 2022 3:01 pm
silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 1:29 pm

Old_Schools innlegg: “Takk. Den dagen du er i Olso, gi lyd fra deg så kan du si det rett i øynene mine.
Hvem faen snakker inn i øynene til folk? Og å anbefale folk med under 100 innlegg å skaffe seg et liv...det er så fantastisk.
På VGD så matchet jeg faktisk tommelratioen til Old_School med i overkant av én tommel per tredje innlegg, noe som er nærmest utrolig. Ikke skryt, kun fakta.

Tilsammen så hadde jeg circa (ikke medregnet "upvotes" etter omleggingen) 6 651 tomler fordelt på aner-ikke-hvor-mange-innlegg. Ganske "sykt" da jeg kun hadde rett under 19 400 innlegg.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Nemmen, skal vgd skrus av? Kjipern for alle de som bruker det.

Husker spesielt hvor moro det var med Premotus (mener jeg han kalte seg) sin tråd/innlegg om rullett.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

startelver skrev: tir nov 29, 2022 3:43 pm Bare slett innleggene mine, jeg driter i det. Stort sett piss uansett.
Flott, Elver!
Men jeg synes det var ganske interessant å lese det du skrev når du kom tilbake til Norge.
Du ble litt sjokkert da
Jeg har lastet ned alle mine "svar" eller hva det heter. fra VGD.
Vet ikke helt hva skal med dem da...

Cabal

Legg inn av Cabal »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 29, 2022 12:48 pm
missChance skrev: tir nov 29, 2022 12:39 pm
Var det han som hadde sønnen sin på forumet også, og så truet de folk med bank eller noe sånt?
Stemmer. Det var en helt sinnsyk periode det der. Var vel ikke lenge etter det at Old_School meldte at han ville banke opp noen debattanter også.
Det var jo en her inne som også gjorde, så kanskje samme fyr.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Cabal skrev: tir nov 29, 2022 4:16 pm Nemmen, skal vgd skrus av? Kjipern for Frode57.
Tok meg den frihet å spisse innlegget ditt litt.

Amitamin

Legg inn av Amitamin »

Noen som husker Gartnermyra? Han la ut om privatlivet sitt, Sa, og jobben sin som en åpen dagbok. Kom etter hvert tilbake som gartnersa. En gang skrev noen at den islandske spissen, Haltur Trebeinson, var på vei til Aafk, og Myra kjørte i ens ærend ut til flyplassen for å ta ham i mot.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 5:03 pm Noen som husker Gartnermyra? Han la ut om privatlivet sitt, Sa, og jobben sin som en åpen dagbok. Kom etter hvert tilbake som gartnersa. En gang skrev noen at den islandske spissen, Haltur Trebeinson, var på vei til Aafk, og Myra kjørte i ens ærend ut til flyplassen for å ta ham i mot.
Myra er allerede diskutert endel i denne tråden, ja. : )

Trist for ham at han opplevde så mye sorg i kjærlighetslivet, men han klarte alltid å løfte seg og bevege seg videre til neste drømmebrud.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Siden det er Sandnesposten som skal intervjue, syns jeg 4play bør nevne den fine debatten som titt og stadig foregår i Vikingtråden. Først og fremst får vi kanskje noen flere overløpere tilbake fra Sandnes Ulf, i tillegg hadde det vært greit å høre hva Sandnesere syns om iPad i tilknytning til fotballkamper.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Amitamin skrev: tir nov 29, 2022 5:03 pm Noen som husker Gartnermyra? Han la ut om privatlivet sitt, Sa, og jobben sin som en åpen dagbok. Kom etter hvert tilbake som gartnersa. En gang skrev noen at den islandske spissen, Haltur Trebeinson, var på vei til Aafk, og Myra kjørte i ens ærend ut til flyplassen for å ta ham i mot.
Ingen glemmer han. Her er forøvrig et innslag om et supporterhorn han hadde anskaffet seg. (Kostet vistnok flere tusen kroner om jeg ikke husker feil) enjoy

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»