Div ritt 2022

Svar
dorian

Re: Div ritt 2022

Legg inn av dorian »

Trehjulssykkel skrev: søn feb 13, 2022 5:37 pm Kristoffer! Tror han aldri har fått et så bra opptrekk før i karrieren. Synd det er på sine siste dager at han endelig får skikkelig hjelp
Det er faktisk helt utrolig å se!

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Nei nei nei, Foss i Algarve. Foss blir faen meg takla 50 meter fra linja. Så ut som en konge oppover. Kunne blitt topp tre. Satan i helvete f....

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Higuita er den nye Cunego.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Bystrøm nr. 10. Topp resultat. Meget sterkt.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trehjulssykkel skrev: tor feb 17, 2022 6:58 pm Higuita er den nye Cunego.
Ville ikke shake hands da Foss, selv om han kom bak og la seg inn mot nordmannen i svingen.

Soleklar førsteplass på hatlista.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trehjulssykkel skrev: søn feb 13, 2022 5:37 pm Kristoffer! Tror han aldri har fått et så bra opptrekk før i karrieren. Synd det er på sine siste dager at han endelig får skikkelig hjelp
Skulle gått til vinylplatelaget for noen år siden før makstrøkket begynte å dabbe av. Som nevnt tidligere. Han hatt et vanvittig trøkk over lang tid da han var på sitt beste.

Mads Kaggis prøvde å fiske status på spurtbeina til Alexander ut av Stein Ørn i siste Sykkelpodden, men ørnen svarte bare i gåter. Antydet at man på sine eldre dager ikke klarer å motivere seg for så hard muskelstimulans eller linkende, istedenfor å svare konkret på om Alexander kunne spurte like bra som før. Et objektivt svar er jo nei.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Uansett så ser vel dette veldig lovende ut. Bystrøm, Kristoffer, Edvaldo og Fossern viser at de er i bra form + Uno X som ser ut til å ha tatt store steg allerede denne sesongen. Etter fjoråret som nok var det tristeste norske sykkelåret på 20 år (på seniornivå), så ser årets sesong mye lysere ut.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Da Foss satt lekende lett med et sterkt felt i avslutningen i dag, så klarte jeg ikke å bestemme meg for om jeg syntes det hadde vært bra eller dårlig om Norge begynte å "dominere" sykkel, selv om det jo er utopisk. Jeg holder sykkel veldig høyt når det gjelder verdensidretter der det kun er promillen av de beste av de beste som kommer på skuddhold til toppen. Norsk dominans ville rokke ved mine perspektiver. Gøy om vi kliner til innimellom, da setter man mer pris på prestasjonene. Et OL-gull på ski er liksom normalen, det gir ikke noe glede, uten sammenlikning for øvrig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fyttirakkers, så overlegen Remco var i Algarve i dag. Knuser en av verdens beste temporyttere i Küng med omtrent minuttet på rundt 30 km. Skal bli veldig interessant å se hvor dette bærer denne sesongen!

Også solid av Foss. Kan han ta et steg i år?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

All-Equal skrev: tor feb 17, 2022 7:34 pm Skulle gått til vinylplatelaget for noen år siden før makstrøkket begynte å dabbe av. Som nevnt tidligere. Han hatt et vanvittig trøkk over lang tid da han var på sitt beste.

Mads Kaggis prøvde å fiske status på spurtbeina til Alexander ut av Stein Ørn i siste Sykkelpodden, men ørnen svarte bare i gåter. Antydet at man på sine eldre dager ikke klarer å motivere seg for så hard muskelstimulans eller linkende, istedenfor å svare konkret på om Alexander kunne spurte like bra som før. Et objektivt svar er jo nei.
Synes strengt tatt det ikke er så viktig at han har like gode spurtbein. Heller at han kan vinne litt større endagersritt denne sesongen. Han er kanskje ikke god nok til å vinne monumenter, men plukke med seg et par semiklassikere av typen Frankfurt, Bretagne eller de nest største brosteinsrittene burde være innenfor rekkevidde.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ritt i Arabia er spesielle greier. Dagens etappe i UAE Tour var dønn rett frem de siste 6 milene. Ikke eneste sving. Dølle greier.

Sesonginnledningen i Frankrike og Spania >> sesonginnledningen på den Arabiske halvøy.

dorian

Legg inn av dorian »

KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 2:55 pm Sesonginnledningen i Frankrike og Spania >> sesonginnledningen på den Arabiske halvøy.
Det var jo helt OK ritt i Oman, med fjell og mye sidevindskjør. Synd med alt annet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

dorian skrev: man feb 21, 2022 11:35 am
KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 2:55 pm Sesonginnledningen i Frankrike og Spania >> sesonginnledningen på den Arabiske halvøy.
Det var jo helt OK ritt i Oman, med fjell og mye sidevindskjør. Synd med alt annet.
Mulig, men akkurat sidevind er ikke jeg så begeistret for som enkelte andre.

Så litt fra både Algarve, Andalucia og Provence i helga. Ingen tvil om at sistnevnte var artigste. Veldig glad i de bakkene rundt Nice som vi også får se mer av om et par uker. Finnes flere også flere områder i Provence-regionen med stigninger som muliggjør gode etapper. Skulle vært litt mer brukt i sykkelsporten. Et større endagersritt på høstparten i regionen ville absolutt vært velkomment!

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Et ritt i emiratene, ledes av et statseid lag fra samme land og akkurat nå med et tv-brudd fra et russisk statseid lag.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Er det ikke denne helgen Het Volk skal gå? Finner ikke på kalenderen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Vino4ever skrev: fre feb 25, 2022 10:14 am Er det ikke denne helgen Het Volk skal gå? Finner ikke på kalenderen.
Jo, i morgen:

https://www.procyclingstats.com/race/om ... t/preview

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Paris-Nice i gang og med ganske mange spennende etapper i årets utgave. Er vel egentlig kun én etappe som vil havne i massespurt. Tre etapper + tempoen kan ha betydning for sammendraget. Og ytterligere tre inkl dagens etappe er typiske bruddetapper eller vil enda med spurt i et redusert hovedfelt. Eneste minuset er at de igjen har en etappe med 12-15 km, 6-7 % stigning til slutt. Denne typen etappe kunne de spart seg for både i PN og i TA.

https://www.procyclingstats.com/race/pa ... e-profiles

emin

Legg inn av emin »

Tredobbelt Jumbo på første etappe av Paris-Nice. Laporte skulle kjøre opptrekk for Van Aert og Roglic, men endte opp med å sprenge feltet og tok seieren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

emin skrev: søn mar 06, 2022 5:12 pm Tredobbelt Jumbo på første etappe av Paris-Nice. Laporte skulle kjøre opptrekk for Van Aert og Roglic, men endte opp med å sprenge feltet og tok seieren.
Spesielt. Støtter oppunder det jeg skrev i vårklassikertråden i går. Denne sesongen heier jeg på alle andre enn UAE, Ineos, Jumbo og QS.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Aldri sett noe slikt før. Så kjører de fra feltet etter bakken(!) Ellevilt. Herlig at de ga seieren til Laporte, definitivt ikke ufortjent, men det kan bli tett i dette rittet, og primoz bør ta de sekundene han kan.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

KongOlav2 skrev: søn mar 06, 2022 5:27 pm
emin skrev: søn mar 06, 2022 5:12 pm Tredobbelt Jumbo på første etappe av Paris-Nice. Laporte skulle kjøre opptrekk for Van Aert og Roglic, men endte opp med å sprenge feltet og tok seieren.
Spesielt. Støtter oppunder det jeg skrev i vårklassikertråden i går. Denne sesongen heier jeg på alle andre enn UAE, Ineos, Jumbo og QS.
Heie på Edvald👍

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trippel Jumbo-Visma i dag og trippel sammenlagt. Vil ikke forundre meg heller om de vinner kanskje 3 av de 4 gjenstående etappene når jeg ser på etappeprofilene.

Ellers var det for øvrig en temmelig imponerende spurtseier til Mads Pedersen i går. Thor Hushovd har nå fått sin verdige etterfølger som verdens beste i slag oppoverbakke.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Skjønner at Kristoff er på ettårskontrakt med intermasjevantigruogobæ, klarer jo faen ikke å henge med egen hjelperytter i etappe 3 av TA. Pasqualon kunne trolig fått et bedre resultat om han hadde prøvd å spurte fremfor å kjøre oppstrekk fra andre posisjon, da Alex lå 30 plasser lenger bak. Nivået på de beste spurterne er så vanvittig mye høyere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

I dag er det altså klar for kongeetapper i både PN og TA. Det mest interessante i mine øyne blir i TA hvor vi kanskje får en skikkelig antydning på hvor konkurransedyktig Remco vil være i GTs denne sesongen når de skal to ganger over denne stigningen. Han presterer jo allerede enormt på tempo og er nok også potensielt en stor endagersrytter pga sin kjørestyrke, men hva med høye og bratte fjell?

Bilde

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jeg tror Remco er betydelig bedre i bakker med 5-8% stigning kontra i bakker som er brattere enn 9%.
Han er nok en Ullrich-type.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: lør mar 12, 2022 10:54 am Jeg tror Remco er betydelig bedre i bakker med 5-8% stigning kontra i bakker som er brattere enn 9%.
Han er nok en Ullrich-type.
Ullrich var jo en ganske høy og tung og en voldsom dieselmotor. Remco er så vidt over 60 kg. Burde dermed ha alle forutsetninger for å også prestere i brattere bakker.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Selv om han er lett fremstår han fortsatt som en dieselmotor, og i veldig bratte bakker har han vist litt svakheter tidligere.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Rogla er bare tre hakk over røkla i PN. Jevla trøkk i spurten.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

george_hincapie skrev: lør mar 12, 2022 10:59 am Selv om han er lett fremstår han fortsatt som en dieselmotor, og i veldig bratte bakker har han vist litt svakheter tidligere.
I hvertfall i bratte nedoverbakker.

emin

Legg inn av emin »

Pogacar knuser feltet i T-A, lekestue.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»