Trading apper og kryptovaluta

Svar
Rusten

Re: Trading apper og kryptovaluta

Legg inn av Rusten »

Eddie skrev: tor nov 04, 2021 10:41 pm
Er helt enig i mye av det du sier. Har ikke noe tro på at Shiba er en coin for fremtiden, men man kan ikke nekte for at man kan tjene store summer på disse meningsløse coinsa. Jeg ble anbefalt å kjøpe Shiba for mange mnd siden og lo det bort, angrer på det nå. Tror nok Shiba har nådd sitt høydepunkt så kommer ikke til å sette inn noe der. Håper jeg er på ballen med neste altcoin som skyter i været.

Du kan bli rik på shitcoins men det er kav umulig å lese Shiba fordi det sitter tungvektere klare til å dumpe beholdningen når som helst og det fikk vi et godt eksempel på i dag, da kan vi få en dominoeffekt når amatører som oss lar følelsene ta overhånd.
Vi har ikke snøring på hvor høyt den skal og vi har heller ikke peiling på hvor lavt og hvor lenge den ligger i dvale, den kan ligge død i flere år før den på nytt kommer.

Det vi vet helt sikkert er at Shiba ikke klarer å nå så høyt som $0,1 som tilsvarer marked cap på $39t, og da sier det seg selv at den heller ikke vil klare $0,01.
Bitcoin som for øyeblikket ligger på $61 400 har market cap på 1,18t

Rusten

Legg inn av Rusten »

Eddie skrev: fre nov 05, 2021 7:46 pm Hva er det du for det meste investerer i? Har du investert i NFTs?





- ETH
- ADA
- LINK
- SOL
- BTC
- XRP
- SHIB
- HOT
- ZIL
- THETA

Har ikke investert i NFT men det ser veldig spennende ut. Først vil jeg holde meg til strategien ved å bygge videre på ETH/BTC, spesielt BTC som har 98% i omløp 2030. Jeg tror etterspørselen på Bitcoin blir enorm i perioden 2030-2040 så jeg forsøker å finne de store dippene i dag men vanskelig i en bull-periode som sannsynligvis kommer til å vare lenge.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Vurderer å gå inn i krypto markedet, og har gjort litt research rundt dette, men må ærlig si at jeg er ganske ny på dette, hvordan det funker og prosessen videre.

Håper dere kan komme med noen nybegynner tips:

-Hvilken plattform anbefales? Firi vs Binance, tatt i betraktning de strenge reglene her i Norge.
- Hva bør man satse på av Bitcoin vs Etherium?. Tenker jeg evt starter med disse "stabile" coinene.
- Hvordan fungerer dette når det kommer til selvangivelse og skattemelding.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Zehr skrev: tor nov 11, 2021 1:09 pm Vurderer å gå inn i krypto markedet, og har gjort litt research rundt dette, men må ærlig si at jeg er ganske ny på dette, hvordan det funker og prosessen videre.

Håper dere kan komme med noen nybegynner tips:

-Hvilken plattform anbefales? Firi vs Binance, tatt i betraktning de strenge reglene her i Norge.
- Hva bør man satse på av Bitcoin vs Etherium?. Tenker jeg evt starter med disse "stabile" coinene.
- Hvordan fungerer dette når det kommer til selvangivelse og skattemelding.
- Jeg bruker Binance pga lave avgifter ved kjøp/salg. Vurder å plassere kryptoen i en wallet, spesielt om du tenker litt større summer og er redd for å miste de.
- Om du tenker langsiktig er de fleste seriøse enige om at BTC er der du bør ha hovedvekten av porteføljen. Noen mener at altcoins vil gå mot null vs BTC, mens andre mener det er rom for flere. 70/30 split kanskje?
- Ganske tungvint, men du kan lese her. Finnes tjenester på nett som forenkler dette. Kryptosekken for eksempel.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum

Jompa

Legg inn av Jompa »

Havrebukken skrev: lør nov 20, 2021 6:33 pm Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum
Det er så mye rart/spennende i kryptouniverset. Har en snittavkastning på drøye 100 % på det jeg kjøpte tilbake i august. Shitcoinen jeg nevnte på side 1 her har steget 3,5x, Binance-coinen har nesten doblet seg siden jeg kjøpte for 350 $. BTC og ETH som utgjør det meste av porteføljen har naturlig nok ikke steget like mye i prosent.

Titter på NFTs og DEFI games. Sliter med å få grepet på NFTs, og har inntil videre ikke gått inn i noen prosjekter der. Det Neand-prosjektet koster 2500 kroner ca per NFT. Hvorfor er det kostnaden? Så kommer GAS-fee i tillegg som ikke alltid er gratis for å si det forsiktig. Så synes jeg det er en haug av tilnærmet like prosjekter, der det enten er snakk om apekatter, aliens, okser eller hva det måtte være i all verdens fasonger. Det kan umulig være levedyktig tenker jeg. Ser jo også på Coinmarketcap at det er hundrevis av prosjekter som er verdsatt til flere hundre millioner dollar.

Andre steder blir NFTs utsolgt på sekundet, mens her er det fortsatt et par tusen igjen. Ser ikke hva de tilbyr som man ikke finner andre steder, samt at målene er litt diffuse "2022: Neanderthal Nation will keep thriving and new horizons will be explored". Men jeg skal ikke si noe. Liten fornuft bak de fleste av mine "investeringer" også.

Når det gjelder DEFI games titter jeg litt på defi Kingdom som jeg synes virker interessant. Så vurderer å gå inn med et lite innskudd der og farme og styre og ordne. Og kanskje kjøpe NFTs etterhvert.

En ting er sikkert; tror ikke jeg klarer å komme meg ut av dette kaninhullet med det første.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Kanskje jeg skal skaffe meg en Slotie når de kommer for salg. Gitt at jeg er kjapp nok.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Jompa skrev: tor nov 25, 2021 3:11 pm
Havrebukken skrev: lør nov 20, 2021 6:33 pm Neand Nation NFT er et spennende prosjekt for dere som ønsker et langsiktig alternativ innen NFTs. For dere som ikke har kunnskap rundt NFTs er de fleste nye prosjekter innganger til miljøer som gir tilgang i flere lovende prosjekter. En egen verden men mye scam/dårlige prosjekter.

Vær forsiktig, undersøk prosjektene på din måte og følg offisielle linker før dere eventuelt minter NFTs.

Twitter: https://mobile.twitter.com/NeandnationNFT
Discord: https://discord.gg/nrNnmKZv7W - community forum
Det er så mye rart/spennende i kryptouniverset. Har en snittavkastning på drøye 100 % på det jeg kjøpte tilbake i august. Shitcoinen jeg nevnte på side 1 her har steget 3,5x, Binance-coinen har nesten doblet seg siden jeg kjøpte for 350 $. BTC og ETH som utgjør det meste av porteføljen har naturlig nok ikke steget like mye i prosent.

Titter på NFTs og DEFI games. Sliter med å få grepet på NFTs, og har inntil videre ikke gått inn i noen prosjekter der. Det Neand-prosjektet koster 2500 kroner ca per NFT. Hvorfor er det kostnaden? Så kommer GAS-fee i tillegg som ikke alltid er gratis for å si det forsiktig. Så synes jeg det er en haug av tilnærmet like prosjekter, der det enten er snakk om apekatter, aliens, okser eller hva det måtte være i all verdens fasonger. Det kan umulig være levedyktig tenker jeg. Ser jo også på Coinmarketcap at det er hundrevis av prosjekter som er verdsatt til flere hundre millioner dollar.

Andre steder blir NFTs utsolgt på sekundet, mens her er det fortsatt et par tusen igjen. Ser ikke hva de tilbyr som man ikke finner andre steder, samt at målene er litt diffuse "2022: Neanderthal Nation will keep thriving and new horizons will be explored". Men jeg skal ikke si noe. Liten fornuft bak de fleste av mine "investeringer" også.

Når det gjelder DEFI games titter jeg litt på defi Kingdom som jeg synes virker interessant. Så vurderer å gå inn med et lite innskudd der og farme og styre og ordne. Og kanskje kjøpe NFTs etterhvert.

En ting er sikkert; tror ikke jeg klarer å komme meg ut av dette kaninhullet med det første.
Heisann!
Så bra at du har gjort noen gode investeringer og sitter med god fortjeneste.
Jeg begynte i vår og investerte tidlig i et prosjekt som nå er ca 12x siden jeg gikk inn samt noen andre investeringer som har gitt bra avkastning.
Husk at den største feilen flest gjør er å selge for tidlig.

Når det kommer til NFTs er et bra community det viktigste man må se etter og det som i hovedsak er verdien for at et prosjekt overlever eller ei. Mange prosjekter er basert på hype og ikke veldig sjelden ender de opp som pump&dump, rugpulls eller med en roadmap som ikke virker troverdig.
Veldig bra at du gjør grundig reasearch.
Konstnaden(0,069E) per mint er rundt normalpriser når det kommer til NFT prosjekter som lanseres.

Desentralisert økonomi kommer til å forandre verden og livene for mange i årene som kommer. Jeg kommer til å bli med på leken så lenge det varer.
Lykke til :)

Jompa

Legg inn av Jompa »

defi Kingdom
Da var vi igang og sår jewel/one for jewel-rewards.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Da fikk de denne ut i går, og Safemoon gikk +20-30 % på kort tid. Får nevne når de får til noe også ;)
Svinger bra av Safemoon. Ned drøye 60 % siste måneden, etter å ha vært oppe på en topp. Har i dag et voldsomt fall på drøye 20 %.

Jompa

Legg inn av Jompa »

MatsEn89 skrev: tor nov 04, 2021 12:29 am Synes han her er helt rå på å spå shit coins. Limer inn random tweet

Han er helt rå i perioder. Nevnte han også tidligere i tråden når folk ønsket tips om altcoin, Derfor jeg også slang meg på DEFI kingdom, riktignok mest som gambling.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »


Rusten

Legg inn av Rusten »

Litt kjipt at dette kom mitt i julehandelen🙈

Jompa

Legg inn av Jompa »

Crypto på tilbud! Den ultimate julegaven! Jeg kjøper for en tusenlapp til kona 👍 Finnes ikke noe mer romantisk.

Sadisten i meg liker dette her. Mye spekulasjon som ble likvidert bort i løpet av natta.

Rusten

Legg inn av Rusten »

For min del kan det rase, men helst når jeg har penger til å kjøpe. Etter hvert vil det være mulighet for å kunne ta ut små gevinster som kan brukes til å kjøpe mer i disse periodene så da blir det litt enklere å kjøpe billig.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Rusten skrev: lør des 04, 2021 12:12 pm For min del kan det rase, men helst når jeg har penger til å kjøpe. Etter hvert vil det være mulighet for å kunne ta ut små gevinster som kan brukes til å kjøpe mer i disse periodene så da blir det litt enklere å kjøpe billig.

Tror vi på mer ras nå neste dagene eller er det bare å peise inn på nivået vi er på nå? Kjekt med halvskatt nå si.

Rusten

Legg inn av Rusten »

qbah skrev: lør des 04, 2021 2:09 pm
Rusten skrev: lør des 04, 2021 12:12 pm For min del kan det rase, men helst når jeg har penger til å kjøpe. Etter hvert vil det være mulighet for å kunne ta ut små gevinster som kan brukes til å kjøpe mer i disse periodene så da blir det litt enklere å kjøpe billig.

Tror vi på mer ras nå neste dagene eller er det bare å peise inn på nivået vi er på nå? Kjekt med halvskatt nå si.
Om du tenker langsiktig så er det optimalt å kjøpe nå fordi det er ganske stor sannsynlighet for at kursen ligger høyere i utgangen av 2022, og skulle det fortsette nedover så gir det deg enda flere muligheter til å få snittet ned ved å kjøpe enda mer.

Når markedet faller så kraftig i løpet av et par timer så er det naturlig at vi ser ett lite rykk opp igjen men vær oppmerksom på at det kan gå enda lenger ned i løper av de neste ukene.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Pessimistene sier vi skal ned mot lave 30k før vi skal opp. Andre mener at vi har fått ristet av oss mye av spekulantene, og at andelen hodlere nå er rekordhøy. De forventer at vi nå er klare for ny all time high.

På sikt tviler jeg på at det å gå inn nå er dumt. Man må nok regne med litt opp og ned den nærmeste tiden. Krypto er også avhengig av stabil børs. Et børsras nå vil være kritisk Men må nesten vurdere selv.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Takk for svar. Går uansett inn med langsiktig perspektiv jeg, så jeg går inn nå. Også holder jeg av litt som jeg kan gå inn med de neste ukene dersom det skulle rase ytterligere.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Endel Altcoin som har fått seg en skikkelig smekk i dag, og flere som er meget bekymret. Degen på twitter tipper at de fleste må forvente 50 % tap på altcoins, og deretter nye 50 % tap, osv osv.

Kryptovinter frykt.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Ja, nå er det mange dårlige nyheter som kan skape en fullstendig knekk, usikker tid i møte. Vi er fortsatt inne i en bullrun men det hjelper lite dersom vi får en mutasjon som er mer smittsom enn den forrige. Ved siden av pandemien så har vi den elendige økonomiske situasjonen i Kina(Evergrande) og inflasjon i vest, og for å toppe all elendighet så har vi også konflikten mellom Kina og Taiwan.

Dette kan etter hvert skape en så stor frykt at investorene trekker seg ut av både aksje og kryptomarkedet.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev: lør nov 27, 2021 6:40 pm
defi Kingdom
Da var vi igang og sår jewel/one for jewel-rewards.
DEFI Kingdom har virkelig fått fotfeste, og smadrer nå Axie i volum. Topper listen, og kursen er opp hele 50 % i dag, og nesten doblet seg den siste uka!

Jeg får en fin passiv inntekt fra ONE/JEWEL-poolen, og godt å se at ONE også følger etter slik at impairment loss ikke blir så stort.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev: tor nov 25, 2021 3:25 pm Kanskje jeg skal skaffe meg en Slotie når de kommer for salg. Gitt at jeg er kjapp nok.
Glemte denne. Ble utsolgt på 5 min så kunne kanskje hatt en mulighet om jeg stod klar.

Jompa

Legg inn av Jompa »

DEFI Kingdom


...fortsetter å levere på tross av en BTC som ikke leverer om dagen. Jewels opp 20 %+ siste 24 timer, og nærmer seg nå 17 dollar..

Passerte nettopp 1 milliard i cmc

Litt tynt å kalle det et spill (jeg staker/pooler bare) foreløpig, men spennende å følge i hvert fall. Venter bare på at en av de store spillselskapene skal hoppe på NFT-markedet. FIFA med ultimate team bør være en heit kandidat fremover. Tror mye skjer på gamingfronten og krypto i år.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jompa skrev: søn jan 02, 2022 12:01 pm
DEFI Kingdom


...fortsetter å levere på tross av en BTC som ikke leverer om dagen. Jewels opp 20 %+ siste 24 timer, og nærmer seg nå 17 dollar..

Passerte nettopp 1 milliard i cmc

Litt tynt å kalle det et spill (jeg staker/pooler bare) foreløpig, men spennende å følge i hvert fall. Venter bare på at en av de store spillselskapene skal hoppe på NFT-markedet. FIFA med ultimate team bør være en heit kandidat fremover. Tror mye skjer på gamingfronten og krypto i år.
Nye 15 % opp i dag, og er nå veldig nærme 20 $. 3-4x siste måneden, og 16x siden release i oktober. Antageligvis skyldes de siste dagers rally at DEFI Kingdom også kommer til Avalanche, og at man fra i dag (3. jan - 21. jan) kan begynne å tjene seg opp Crystal som blir valutaen på Avalanche. Ved å stake/poole jewel, eller kjøpe opp Heroes (der man også trenger jewels) mottar man Crystal airdrops basert på hvor mye man staker/antall heroes. I tillegg er man med i trekningen av Gen0 heroes for Avalanche, som vil ha uendelig antall summons. Gen0 har vist seg å bli enormt attraktive for DEFI Kingdom på Harmony, og de rimeligste går nå for 3500 jewels (tilsvarer ca 600 000 NOK).

I tillegg har spillet blitt veldig populært den siste måneden, og discord har nå godt over 50k medlemmer.

Men jeg frykter at prisen vil bremse fort opp, og få seg en smekk utover måneden, da det er mange som har vært med på reisen opp som vil ta litt profit. I tillegg til at muligheten til å tjene airdrops også utløper 21. januar, som gjør at det ikke er like viktig å holde jewels etter den datoen. Det virker som teamet bak har gjort mye for å pumpe opp jewel-prisen i forbindelse med airdrops. Så jeg kommer nok til å selge meg ut i løpet av de nærmeste dagene og ta profiten. Og heller vurdere å kjøpe inn igjen når/hvis det faller. Vil uansett ha noe som vil være låst frem til juli som jeg har i poolen.

Jompa

Legg inn av Jompa »

DEFI Kingdom har satt nye all time highs både i går og i dag. Veksten er ikke like stor, og flater muligens litt ut nå. Var oppe på 22,52 $ per stykk, og trades nå for rett over 22 $. Gikk selv inn med rundt 400-450 $. Skulle hatt litt baller og dratt til litt mer når jeg ser hva det er blitt til i dag.. Men som regel går jo disse "alternative" prosjektene rett i dass, så lett å være etterpåklok.

Tilbake i august kostet jewels rundt 0,15 $--- En 150x der altså på fem måneder for de som var med fra starten.

Jompa

Legg inn av Jompa »

BTC med et fint kræsj i går kveld/natt. Ned nærmere 10 %, og altcoins minst det samme. Jewels ned 15 % som ikke er så ille som jeg kunne frykte :p

Mye luft under 40k for BTC, så går det under det nivået blir det veldig brutalt.

Vurderer å plukke opp litt SOL, LUNA, FTM og DOT nå, men ikke utenkelig at vi nå er inne i et bear market. Og da kan vi fort se 30k på BTC før det går oppover igjen. Kanskje under det også.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Endte med å selge JEWELS for et par dager siden for 20 $. Mining kom inn i spillet, som gjorde det mulig å mine frem låst JEWELS. Da fryktet jeg for valutaen, da mange nok ville bli fristet til å ta ut en del. Er redd JEWELS vil lide samme skjebne som annen gaming valuta; den vil miste mye av sin verdi. Var moro å være med på reisen :)

Så er det en spennende tid for BTC og resten av markedet når vi nå har vært farlig nære 40k. Hentet seg litt inn igjen i dag, men faren/muligheten er ikke over. Jeg har lagt inn noen kjøpsordre på de i forrige post i tilfelle vi skulle bryte nivået mens det er natt her.

ThunderHawk

Legg inn av ThunderHawk »

Vel, klarte noen å fylle opp DOGE før Elon Musks tweets?)
For å være ærlig er jeg allerede lei av denne komedien med konstante pumps

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Er ikke inne i krypto selv for tiden. Og kommer nok ikke til å gå inn i krypto igjen.

Har tidligere eid en begrenset mengde BTC og XRP. Som jeg lagret på plastkort.

Tror folk innen finans frykter krypto. Mektige personer ser på krypto som en trussel.

Derfor hyping av BTC ( som i dag er en slags digitalt "gull") og meme coins.

"Seriøse" altcoins blir bevisst ikke fremsnakket, da det er disse som i dag utgjør den reelle "trusselen" mot det etablerte.

Gaddafi laget gull- dinaren. Kort tid etterpå døde han under den arabiske våren. - Tilfeldig?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Økonomi»