Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Visa

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Visa »

Jeg har ståltro på han T. Hansen fra Saudi Arabia. Så blir det nok en av guttene til HamKam som prosjekt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Hvilke alternativer er det egentlig å hente på kanten? Har ikke hørt et pip om at Molde har forhørt seg om noen i den posisjonen.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

stoodeh skrev: tir feb 01, 2022 1:42 am Hvilke alternativer er det egentlig å hente på kanten? Har ikke hørt et pip om at Molde har forhørt seg om noen i den posisjonen.
Mest sannsynlig fordi vi skifter posisjon og ikke trenger en kant på samme måte som før. Vi har mange som kan spille i en sentral offensiv posisjon.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

stoodeh skrev: tir feb 01, 2022 1:42 am Hvilke alternativer er det egentlig å hente på kanten? Har ikke hørt et pip om at Molde har forhørt seg om noen i den posisjonen.
Med Brynhildsen, Zekhnini, Ulland, Bolly, Knudtzon, Grødem og evt Kaasa tilgjengelig, så tror jeg ikke det kommer noen inn før noen evt går ut.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har hele tiden vært overbevist om at de kommer til å hente Sander Svendsen.

Jeg er langt fra begeistret for ideen, men jeg har en ulmende mistanke om at nettopp det er i ferd med å skje.

Det er den lokalsjuka som spiller inn.

heltos

Legg inn av heltos »

Sander inn og Knudtzon ut hadde jeg «kjøpt» uten betenkeligheter.

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

stoodeh skrev: man jan 31, 2022 11:58 pm
lsklars skrev: man jan 31, 2022 11:47 pm Status på Hussein? Visstnok observert med Mesfin, sportssjef, i Lillestrøm i dag.


Når det gjelder James Gomez så er han fortsatt ikke solgt og vinduet stenger nå om bare få minutter

Det som bekymrer meg er at Sportsleder i Horsens i følge danske medier blånekter å selge spillere i dette vinduet.

Ser ut som at det kan bli vanskelig, samtidig er det lov å håpe at de tar hensyn til spilleren.
Horsens kan ikke hente en erstatter for Gomez om han blir solgt nå, så om sportssjefen sin innstilling var å ikke selge han når det danske vinduet var åpent, så vil de vel aldri i verden selge han nå som de ikke kan hente inn en erstatter.

Moe og Stavrum har ymtet frempå om at de først vil hente "storfiskene" etter at det internasjonale vinduet stenger, og det gir jo mening på en måte. Men samtidig så gir det veldig liten mening hvis man skal hente spillere fra lag som ikke har muligheten til å hente inn erstatter for nevnte spiller. Enten nekter de å selge, eller så krever de veldig mye penger.

Så vil tro at "storfiskene" vi henter kommer fra norsk fotball. Gomez er det nok bare å glemme.

Opptur

Legg inn av Opptur »

Behold Hussain og legg om til 4-3-3 sier nå jeg. Det er som indreløper han er best.

Hmm

Legg inn av Hmm »

SuperGunners10 skrev: tir feb 01, 2022 12:27 am Jeg håper Hussain blir, han er en av få som nå har vært i klubben over lang tid og tror han vil være viktig for å holde folk skjerpa, om det så blir mest på trening han bidrar.

Nå kan det for alvor begynne for Molde, og jeg håper de allerede har planene klare og sitter parat med pengene.

Dessverre så kan det se ut som Ishmaeel ryker, hadde et håp om han, men skal til Frankrike. Og jaggu utlånes til VIF ser det ut til..
Hadde ikke Ellingsen vært skadet så hadde et salg av Etzaz til LSK eller noen andre vært ok. Men han er en kontinuitetsbærer og det er kanskje nok spillere ut i ett vindu. Og selges han og Ellingsen er ute så må det nesten komme inn noen. Brevik er kanskje tiltenkt plassen men er ikke stabil nok mener jeg, og det må da være for tidlig for Bakke eller Ødegård å ta en slik plass sammen med Mannsverk? Kaasa skal inn på plassen til Hestad?

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Nå er det jo ikke flere storfisker igjen i Norge utenom Berisha,og han blir det veldig dyrt å hente nå.Viking tåler jo ikke å miste både Bell og Berisha,så han er nok også bare å glemme.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir feb 01, 2022 8:51 am
SuperGunners10 skrev: tir feb 01, 2022 12:27 am Jeg håper Hussain blir, han er en av få som nå har vært i klubben over lang tid og tror han vil være viktig for å holde folk skjerpa, om det så blir mest på trening han bidrar.

Nå kan det for alvor begynne for Molde, og jeg håper de allerede har planene klare og sitter parat med pengene.

Dessverre så kan det se ut som Ishmaeel ryker, hadde et håp om han, men skal til Frankrike. Og jaggu utlånes til VIF ser det ut til..
Hadde ikke Ellingsen vært skadet så hadde et salg av Etzaz til LSK eller noen andre vært ok. Men han er en kontinuitetsbærer og det er kanskje nok spillere ut i ett vindu. Og selges han og Ellingsen er ute så må det nesten komme inn noen. Brevik er kanskje tiltenkt plassen men er ikke stabil nok mener jeg, og det må da være for tidlig for Bakke eller Ødegård å ta en slik plass sammen med Mannsverk? Kaasa skal inn på plassen til Hestad?
Skal Kaasa være kantspiller? I såfall et tullete kjøp.

Jeg kan ikke tro annet enn at han er tiltenkt en rolle sentralt.

TorVarhaug

Legg inn av TorVarhaug »

Nyland fristilt fra Bournemouth
Ørjan Håskjold Nyland (31) er fristilt av Bournemouth. Det bekrefter klubben i en pressemelding. Landslagskeeperen fikk kun tre kamper for de røde og sorte i Championship. Nå står målvakten fritt til å signere for en ny klubb.

qbah

Legg inn av qbah »

TorVarhaug skrev: tir feb 01, 2022 9:39 am Nyland fristilt fra Bournemouth
Ørjan Håskjold Nyland (31) er fristilt av Bournemouth. Det bekrefter klubben i en pressemelding. Landslagskeeperen fikk kun tre kamper for de røde og sorte i Championship. Nå står målvakten fritt til å signere for en ny klubb.
Hva har skjedd med utviklingen her, egentlig? Han er jo i sin prime alder til å være keeper, så kan ikke skylde på gamledagene heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TorVarhaug skrev: tir feb 01, 2022 9:39 am Nyland fristilt fra Bournemouth
Ørjan Håskjold Nyland (31) er fristilt av Bournemouth. Det bekrefter klubben i en pressemelding. Landslagskeeperen fikk kun tre kamper for de røde og sorte i Championship. Nå står målvakten fritt til å signere for en ny klubb.
Har fort 5 gode år igjen Ørjan. Men MFK blir det neppe. Dårlig timing

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Tror det er psyken hans som ikke er sterk nok. Ferdighetene hans er det ikke noe i veien med, men han har aldri helt klart å bli kvitt tabbene og er ikke en sterk leder av forsvaret.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Aner ikke om det er noe i dette altså. Men rart å skrive hvis det ikke var en realitet.


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lsklars skrev: tir feb 01, 2022 9:57 am Aner ikke om det er noe i dette altså. Men rart å skrive hvis det ikke var en realitet.

Var jo en som ba noen finne på et overgangsrykte.

Selv håper jeg Etzaz blir i Molde. Er en kontinuitetbærer. Har vært her i 10 år med unntak av et lite tulleopphold i Tyrkia og Kroatia. Aldri noe tull med Etzaz. Gir det han har og elsker å vinne.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vil dere se noe skremmende?

Det er en litt annen fotball enn jeg er vant til. Vi trener litt hardere enn i Molde, intensiteten og aggressiviteten i kampene er litt større. Men totalt sett tror jeg Molde ville hevdet seg ganske godt i serien her, sier Eirik Hestad.

Setning nummer 2 er direkte skummel. Hva driver man egentlig med i Molde? Jeg har forsøkt å hvile meg i form i 15 år. Funker ikke.

Federin

Legg inn av Federin »

Intervju med Erik Hestad på Rbnett. Han uttaler blant annet:

"– Omgivelsene her er veldig gode for fotball. Treningsforholdene er meget bra, og ikke minst er det vanvittig godt å trene på gress."

Selv om det fører til at vi har veldig gode treningsfasiliteter, så er kanskje dette med kunstgress en konkurranseulempe vi glemmer litt når vi skal hente spillere til Norge.

Bet meg også merke i at de trener hardere og spiller med høyere intensitet:

"– Det er en litt annen fotball enn jeg er vant til. Vi trener litt hardere enn i Molde, intensiteten og aggressiviteten i kampene er litt større."

Vi må ha Europeisk nivå på disse tingene dersom vi skal fortsette å hevde oss i Europa.

Edit: ser PapaSmurf kom meg i forkjøpet.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Tror ikke man skal ta disse uttalelsene spesielt høytidelig. Hva skulle Eirik ha sagt? Nei her går det i halv intensitet og treningsforholdene er bare sånn passe. Dette er jo akkurat samme psyken som oppstår når folk kjøper seg en PlayStation å føler et merkelig behov for å argumentere hvorfor PlayStation er bedre enn Xbox. Handler relativt sjeldent om rasjonelle argumenter, det handler først og fremst om et behov for å validere det valget man selv har gjort.

Det er jo i Eirik sin egen interesse at det valget han har tatt når han forlater Molde skal ha rot i det profesjonelle, og ikke bare handle om økonomi. Om Hussain går til Lillestrøm så kommer man å spør han noen uker etter overgangen så vil jo ikke han stå å snakke opp Molde og ned Lillestrøm. Det sier jo seg selv.

Akkurat dette med gress er jo et helt legitimt argument. Men vi har jo kommet dit at det å skulle drifte og vedlikeholde naturgressbane i Norge har jo veldig store økonomiske ringvirkninger. Og det fordrer jo også at man har et godt alternativ vedsiden hvor man kan trene. Det er jo heller liten tvil om at når Eliteserien har brorparten kunstgress så gir det også en ekstra konkurransefordel. Topplag som Molde må jo også stille enorme krav til kvaliteten på naturgresset, så man kan jo ikke drifte og vedlikeholde det sånn som Stabæk da det vil gå direkte utover det sportslige.

Om Molde hadde vært i Europa hvert eneste år så kunne man nok kunne forsvart at man tok ut en del av disse pengene til å påkoste seg naturgress. Men når vi kun kvalifiserer oss relativt sporadisk så er nok det økonomiske oppi det hele temmelig klokkeklart i favør kunstgress. Kunstgress gir jo ironisk nok også en enda større sportslig fordel i nettopp Europa.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Fint å se at Eirik har trenerambisjoner i alle fall. Virker som en fotballklok og generelt intelligent fyr med gode sosiale antenner.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

@Ramguy

I følge Lillestrøms banemester er det «mye billigere med naturgress enn kunstgress»

https://www.lsk.no/nyheter/mye-billiger ... kunstgress

Tilgjengelige treningsbaner i nærheten blir en annen sak.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: tir feb 01, 2022 11:21 am Tror ikke man skal ta disse uttalelsene spesielt høytidelig. Hva skulle Eirik ha sagt? Nei her går det i halv intensitet og treningsforholdene er bare sånn passe. Dette er jo akkurat samme psyken som oppstår når folk kjøper seg en PlayStation å føler et merkelig behov for å argumentere hvorfor PlayStation er bedre enn Xbox. Handler relativt sjeldent om rasjonelle argumenter, det handler først og fremst om et behov for å validere det valget man selv har gjort.

Det er jo i Eirik sin egen interesse at det valget han har tatt når han forlater Molde skal ha rot i det profesjonelle, og ikke bare handle om økonomi. Om Hussain går til Lillestrøm så kommer man å spør han noen uker etter overgangen så vil jo ikke han stå å snakke opp Molde og ned Lillestrøm. Det sier jo seg selv.

Akkurat dette med gress er jo et helt legitimt argument. Men vi har jo kommet dit at det å skulle drifte og vedlikeholde naturgressbane i Norge har jo veldig store økonomiske ringvirkninger. Og det fordrer jo også at man har et godt alternativ vedsiden hvor man kan trene. Det er jo heller liten tvil om at når Eliteserien har brorparten kunstgress så gir det også en ekstra konkurransefordel. Topplag som Molde må jo også stille enorme krav til kvaliteten på naturgresset, så man kan jo ikke drifte og vedlikeholde det sånn som Stabæk da det vil gå direkte utover det sportslige.

Om Molde hadde vært i Europa hvert eneste år så kunne man nok kunne forsvart at man tok ut en del av disse pengene til å påkoste seg naturgress. Men når vi kun kvalifiserer oss relativt sporadisk så er nok det økonomiske oppi det hele temmelig klokkeklart i favør kunstgress. Kunstgress gir jo ironisk nok også en enda større sportslig fordel i nettopp Europa.
Han hadde ikke snakket ned en ny klubb om han hadde sagt at treningsmengden var på det nivået han var vant med. Han sier jo at Molde hadde hevdet seg godt i ligaen, så jeg føler ikke han sminker sannheten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Zanick skrev: tir feb 01, 2022 11:30 am @Ramguy

I følge Lillestrøms banemester er det «mye billigere med naturgress enn kunstgress»

https://www.lsk.no/nyheter/mye-billiger ... kunstgress

Tilgjengelige treningsbaner i nærheten blir en annen sak.
Det er nettopp det. Det er ikke pengene som gjorde at Molde la kunstgress, det var 90% grunnet infrastruktur og treningshverdag.

Man vurderte jo å bygge et stort treningskompleks, men det ble dyrt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg tolket det som at "trener hardere" betyr mer fokus på den fysiske delen, kondisjon og styrke. Molde trener nok bevisst ikke så mye intensiv fysisk trening midt i sesongen.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tir feb 01, 2022 11:33 am Han sier jo at Molde hadde hevdet seg godt i ligaen, så jeg føler ikke han sminker sannheten.
Hadde han sagt at Molde hadde vunnet denne ligaen, så hadde han måttet innrømme at han har gjort et sportslig dårlig valg. Som RamGuy er inne på, i valget mellom å føle seg friskere og å føle seg lurt, velger folk å føle seg friskere. Derfor selger alt mulig vitamin-rask, kosttilskuddstull og alternative behandlingsformer som egentlig ikke har noen virkning.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: man jan 31, 2022 11:40 pm Jaja… Moldes lokalavis med ny RBK-sak. Det har gått fra irriterende via pinlig til direkte latterlig. Eier de ikke ære?

Folk i supportermiljøet fråder. Men Hustad som er fra sørsiden av fjorden mener vel at Rekdal er så spennende at alle saker Adressa skriver bare MÅ inn i RB.

Shame! Shame! Shame!
Hva skriver de om? Både i dag, og sånn generelt.

Hilsen RBK-supporter, som synes det er ganske festlig og koselig da.

Federin

Legg inn av Federin »

qbah skrev: tir feb 01, 2022 12:32 pm
PapaSmurf skrev: man jan 31, 2022 11:40 pm Jaja… Moldes lokalavis med ny RBK-sak. Det har gått fra irriterende via pinlig til direkte latterlig. Eier de ikke ære?

Folk i supportermiljøet fråder. Men Hustad som er fra sørsiden av fjorden mener vel at Rekdal er så spennende at alle saker Adressa skriver bare MÅ inn i RB.

Shame! Shame! Shame!
Hva skriver de om? Både i dag, og sånn generelt.

Hilsen RBK-supporter, som synes det er ganske festlig og koselig da.
De fleste av oss leser nok bare overskriften. Den foreløpig (og forhåpentligvis!) siste artikkelen, mener jeg handlet om at man skulle spille 343. Bilde av Rekdal.

Budstikka kunne i det minste tatt betalt for denne markedsføringen. For min del ville det vært mer interessant med reklame for lokalbutikker enn en sak om Rosenborg.
Sist redigert av Federin den tir feb 01, 2022 12:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Federin

Legg inn av Federin »

slankebrusmannen skrev: tir feb 01, 2022 12:18 pm
PapaSmurf skrev: tir feb 01, 2022 11:33 am Han sier jo at Molde hadde hevdet seg godt i ligaen, så jeg føler ikke han sminker sannheten.
Hadde han sagt at Molde hadde vunnet denne ligaen, så hadde han måttet innrømme at han har gjort et sportslig dårlig valg. Som RamGuy er inne på, i valget mellom å føle seg friskere og å føle seg lurt, velger folk å føle seg friskere. Derfor selger alt mulig vitamin-rask, kosttilskuddstull og alternative behandlingsformer som egentlig ikke har noen virkning.
Han kunne jo valgt å si at Molde ikke ville hevdet seg, eller latt være å kommentere det. Enig med Papa i at det ikke virker som om han sminker noe her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: tir feb 01, 2022 12:32 pm
PapaSmurf skrev: man jan 31, 2022 11:40 pm Jaja… Moldes lokalavis med ny RBK-sak. Det har gått fra irriterende via pinlig til direkte latterlig. Eier de ikke ære?

Folk i supportermiljøet fråder. Men Hustad som er fra sørsiden av fjorden mener vel at Rekdal er så spennende at alle saker Adressa skriver bare MÅ inn i RB.

Shame! Shame! Shame!
Hva skriver de om? Både i dag, og sånn generelt.

Hilsen RBK-supporter, som synes det er ganske festlig og koselig da.
Sportssjefen i lokalavisa tror alle er like interesserte i Rekdal som han er tydeligvis. Men i det sekundet han signerte for RBK var han død for oss. Like interessert i Rekdal som jeg er i å høre en tante snakke om neglerotbetennelsen sin.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»