Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
MoldeMoldeMolde

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Lillestrøm og Vålerenga? Greitt.
Viking? Ikke greitt. Der vil jeg vi skal stille toppet.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:57 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm

Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Lillestrøm og Vålerenga? Greitt.
Viking? Ikke greitt. Der vil jeg vi skal stille toppet.
Du av alle vet vel at bortekampen mot Viking er helgen mellom Djurgården og Gent. Er det en gang man faktisk skal sende juniorlaget så er det vel den.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:51 pm
Korgutt skrev: lør okt 01, 2022 10:34 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør okt 01, 2022 10:24 pm Kan godt vinne serien med 1 poeng for min del. Viktigere å gi spilletid til unggutta nå. Får Børset noen kamper som stopper? Ødegård som sentral midt? Løvik bør spille det meste i ES uansett. Får Bakke prøvd seg litt mer? Er det andre som bør få spille?
Så revansj for de sure hjemmetapene i starten av sesongen er ikke nødvendig?
Spillere og trener må ha det rette mindsettet og kommer til å ha det. Men om vi taper mot LSK og VIF og de får medalje blir jeg ikke nevneverdig lei meg.

Vi bør heller ikke bytte hele laget til juniorlaget da de ikke kommer til å få noe ut av det, men se hvor mye bedre Løvik har blitt på kort tid. Er det Ødegård som skal erstatte Mannsverk og han går til sommeren, da må Ødegård få kamper der så raskt som mulig. Dette er mye viktigere enn å få en slags revansje.

Seiersrekkerekorden tar vi neste helg og det er jo hyggelig. Trenger ikke noe mer enn det av slike ting.
Det er ikke fair play å sende et svakt lag på banen så snart seriegullet er sikret. Det er en uskreven regel at man ikke gjør det.

Det er fortsatt lag som kjemper om overlevelse eller medaljer og det skal man ha respekt for.

Forøvrig er Ødegård en offensiv spiller og han er ikke den som skal ta over etter Mannsverk. Jeg ser ikke noe poeng i å omskolere han heller siden hans styrke ikke ligger i kjapp forflytning.

Jeg mener også de unge spillerne som kan bli gode eliteseriespillere bør få økt spilletid de siste kampene, men det må porsjoneres ut.

Vi må forsterke laget ganske mye foran neste sesong. I år har vi ikke hatt motstand i serien, neste år blir Glimt, RBK og VIF sterke. Så de unge som er up and coming må ha tålmodighet og være forberedt på at det blir med innhopp og et par
kamper fra start neste år, litt mer på Løvik.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Mener at en må vinne alle kamper en stiller opp i, det kan en klare selv med noen juniorer. Håper klubben jobber hardt med å få inn noen med litt hodestyrke og krutt i støvlene.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Hva er kontraktstatus på Moe egentlig? Må si jeg er veldig imponert av det han har fått til denne sesongen

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

I år er vi dominante, minner om 2014. Erling tegnet vel ny 2 års kontrakt i fjor? Blir nok umulig å beholde hele stallen i vinter, vil tro at Mannsverk og Ola B går for over 50 mill hver slik de spiller for tiden. Erstattere? Den fotrappe på Tromsø (Mikkelsen?) kan ikke erstatte Sivert, men kan vel bli ett tilskudd. God defensiv midtbanespiller? Djurgårdens finne (Schuller?) var bra, men blir nok like dyr. Her må speiderne ut å lete. Hadde Martin Ellingsen blitt klar har vi jo erstatteren selv, men tror ikke vi ser han i blått igjen

heltos

Legg inn av heltos »

andzyyyy skrev: søn okt 02, 2022 11:20 am Hva er kontraktstatus på Moe egentlig? Må si jeg er veldig imponert av det han har fått til denne sesongen
Vil nok tro han er på radaren til andre klubber ute i det store utland, så kommer det an på hvor attraktive klubb og betingelser er opp mot tryggheten i å fortsatt være hjemme.

heltos

Legg inn av heltos »

Jobs99 skrev: søn okt 02, 2022 11:31 am I år er vi dominante, minner om 2014. Erling tegnet vel ny 2 års kontrakt i fjor? Blir nok umulig å beholde hele stallen i vinter, vil tro at Mannsverk og Ola B går for over 50 mill hver slik de spiller for tiden. Erstattere? Den fotrappe på Tromsø (Mikkelsen?) kan ikke erstatte Sivert, men kan vel bli ett tilskudd. God defensiv midtbanespiller? Djurgårdens finne (Schuller?) var bra, men blir nok like dyr. Her må speiderne ut å lete. Hadde Martin Ellingsen blitt klar har vi jo erstatteren selv, men tror ikke vi ser han i blått igjen
Var eller er ikke Hove aktuell som erstatter for Mannsverk?
Hva med kandidater i egne rekker? ( ikke direkte erstatter men som dobbel dekning)

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

heltos skrev: søn okt 02, 2022 11:33 am
andzyyyy skrev: søn okt 02, 2022 11:20 am Hva er kontraktstatus på Moe egentlig? Må si jeg er veldig imponert av det han har fått til denne sesongen
Vil nok tro han er på radaren til andre klubber ute i det store utland, så kommer det an på hvor attraktive klubb og betingelser er opp mot tryggheten i å fortsatt være hjemme.
Bare å tilby ny forbedret 3 årskontrakt nå ved sesongslutt.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Håpet mitt nå er at vi sikrer gullet før Rosenborgkampen, sånn at de, om de følger tradisjonen, må stå æresvakt når spillerne entrer banen og at vi til tross for at vi har null å spille for og Rosenborg har alt å spille for vinner ganske så kontrollert og komfortabelt.

Jeg tror mye rullering etter at gullet er sikret er viktig uansett. Greit nok så er det "fair play" å stille med tilnærmet toppet lag ovenfor de andre lagene i serien. Men en liten mental utladning etter at gullet er sikret må man nesten forvente og jeg tror at en del andrevalg og unggutter vil gi vel så bra resultater på tampen av sesongen. Og for vår del så sier det seg selv at Conference League skal og må prioriteres fremover for vår egen del. Vi har så mye belastningsskader i troppen at det sier seg selv at spillere som Tiedeman Hansen, Haugen, Linnes, Eikrem osv. spares i serien for for å ha de klare til Conference League kampene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: søn okt 02, 2022 1:32 pm Håpet mitt nå er at vi sikrer gullet før Rosenborgkampen, sånn at de, om de følger tradisjonen, må stå æresvakt når spillerne entrer banen og at vi til tross for at vi har null å spille for og Rosenborg har alt å spille for vinner ganske så kontrollert og komfortabelt.

Jeg tror mye rullering etter at gullet er sikret er viktig uansett. Greit nok så er det "fair play" å stille med tilnærmet toppet lag ovenfor de andre lagene i serien. Men en liten mental utladning etter at gullet er sikret må man nesten forvente og jeg tror at en del andrevalg og unggutter vil gi vel så bra resultater på tampen av sesongen. Og for vår del så sier det seg selv at Conference League skal og må prioriteres fremover for vår egen del. Vi har så mye belastningsskader i troppen at det sier seg selv at spillere som Tiedeman Hansen, Haugen, Linnes, Eikrem osv. spares i serien for for å ha de klare til Conference League kampene.
Jeg tror vi skal se langt etter den æresvakta. VIF gjorde det ikke i 2019.

Men smålig, det er det. Hvor mange ganger har ikke RBK vært laget som fikk æresvakt?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

RamGuy skrev: søn okt 02, 2022 1:32 pm Håpet mitt nå er at vi sikrer gullet før Rosenborgkampen, sånn at de, om de følger tradisjonen, må stå æresvakt når spillerne entrer banen og at vi til tross for at vi har null å spille for og Rosenborg har alt å spille for vinner ganske så kontrollert og komfortabelt.

Jeg tror mye rullering etter at gullet er sikret er viktig uansett. Greit nok så er det "fair play" å stille med tilnærmet toppet lag ovenfor de andre lagene i serien. Men en liten mental utladning etter at gullet er sikret må man nesten forvente og jeg tror at en del andrevalg og unggutter vil gi vel så bra resultater på tampen av sesongen. Og for vår del så sier det seg selv at Conference League skal og må prioriteres fremover for vår egen del. Vi har så mye belastningsskader i troppen at det sier seg selv at spillere som Tiedeman Hansen, Haugen, Linnes, Eikrem osv. spares i serien for for å ha de klare til Conference League kampene.
Tror du det ble en utladning på Bodø/Glimt i 2020 da gullet var sikret? Kan jo fort komme noe slikt men jeg vil egentlig ikke forvente at det kommer. Ønsker at de skal stå på til bitter end og ha fokus til siste spark er tatt på Intility søndag 13.november.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: søn okt 02, 2022 1:42 pm Jeg tror vi skal se langt etter den æresvakta. VIF gjorde det ikke i 2019.

Men smålig, det er det. Hvor mange ganger har ikke RBK vært laget som fikk æresvakt?
RBK sto vel æresvakt for Glimt i forfjor. Men er jo et helt annet forhold mellom RBK og Molde. Har Molde noen gang stått æresvakt for rbk? Eller ikke gjort det, for den saks skyld?

Jeg hadde i alle fall ikke satt pris på om Viking sto æresvakt for RBK. Heldigvis er ikke det en relevant problemstilling lengre.

Edit: ser ut som rbk sto æresvakt for Molde i 2014. Så kanskje det skjer i år også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: søn okt 02, 2022 1:57 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 02, 2022 1:42 pm Jeg tror vi skal se langt etter den æresvakta. VIF gjorde det ikke i 2019.

Men smålig, det er det. Hvor mange ganger har ikke RBK vært laget som fikk æresvakt?
RBK sto vel æresvakt for Glimt i forfjor. Men er jo et helt annet forhold mellom RBK og Molde. Har Molde noen gang stått æresvakt for rbk? Eller ikke gjort det, for den saks skyld?

Jeg hadde i alle fall ikke satt pris på om Viking sto æresvakt for RBK. Heldigvis er ikke det en relevant problemstilling lengre.

Edit: ser ut som rbk sto æresvakt for Molde i 2014. Så kanskje det skjer i år også.
Gjorde de det? Hvordan kan jeg ha glemt det?

Men jeg er mer opptatt av at vi kan ta frem den ur-tacky sangen til Lars Jones og synge med av full hals igjen.



«Når bartebyens krigera blir tvunget ned i kne, da heng vi ut flaggan og syng høyt i kor at 4 gull ikkje e nok, vi e MFK, seriemester MFK»

Moist

Legg inn av Moist »

Ironisk hvor lite folk det er på Color Line i dag, med tanke på det de sang på Aker om tomme seter. Vi fylte vel hele borteseksjonen i Ålesund også, noe de ikke gjorde i Molde.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: søn okt 02, 2022 2:14 pm
Vikingen skrev: søn okt 02, 2022 1:57 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 02, 2022 1:42 pm Jeg tror vi skal se langt etter den æresvakta. VIF gjorde det ikke i 2019.

Men smålig, det er det. Hvor mange ganger har ikke RBK vært laget som fikk æresvakt?
RBK sto vel æresvakt for Glimt i forfjor. Men er jo et helt annet forhold mellom RBK og Molde. Har Molde noen gang stått æresvakt for rbk? Eller ikke gjort det, for den saks skyld?

Jeg hadde i alle fall ikke satt pris på om Viking sto æresvakt for RBK. Heldigvis er ikke det en relevant problemstilling lengre.

Edit: ser ut som rbk sto æresvakt for Molde i 2014. Så kanskje det skjer i år også.
Gjorde de det? Hvordan kan jeg ha glemt det?

Men jeg er mer opptatt av at vi kan ta frem den ur-tacky sangen til Lars Jones og synge med av full hals igjen.



«Når bartebyens krigera blir tvunget ned i kne, da heng vi ut flaggan og syng høyt i kor at 4 gull ikkje e nok, vi e MFK, seriemester MFK»
Fant en artikkel fra 2015 der Dahl Reitan klaget over hvor ille det var å stå æresvakt på Aker stadion året før. Men han var kanskje ikke i rbk da? Har ikke gjort all verdens research.

Moist

Legg inn av Moist »

Vikingen skrev: søn okt 02, 2022 6:24 pm
PapaSmurf skrev: søn okt 02, 2022 2:14 pm
Vikingen skrev: søn okt 02, 2022 1:57 pm

RBK sto vel æresvakt for Glimt i forfjor. Men er jo et helt annet forhold mellom RBK og Molde. Har Molde noen gang stått æresvakt for rbk? Eller ikke gjort det, for den saks skyld?

Jeg hadde i alle fall ikke satt pris på om Viking sto æresvakt for RBK. Heldigvis er ikke det en relevant problemstilling lengre.

Edit: ser ut som rbk sto æresvakt for Molde i 2014. Så kanskje det skjer i år også.
Gjorde de det? Hvordan kan jeg ha glemt det?

Men jeg er mer opptatt av at vi kan ta frem den ur-tacky sangen til Lars Jones og synge med av full hals igjen.



«Når bartebyens krigera blir tvunget ned i kne, da heng vi ut flaggan og syng høyt i kor at 4 gull ikkje e nok, vi e MFK, seriemester MFK»
Fant en artikkel fra 2015 der Dahl Reitan klaget over hvor ille det var å stå æresvakt på Aker stadion året før. Men han var kanskje ikke i rbk da? Har ikke gjort all verdens research.
Han var hvertfall i RBK i 2015

Moldelivegen

Legg inn av Moldelivegen »

PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 2:05 am
mr.anderson skrev: lør okt 01, 2022 12:25 am
Federin skrev: fre sep 30, 2022 2:22 pm

Jeg har jo tidligere gitt uttrykk for at en av tingene jeg savner er fotballrelaterte ting før kamp. Det kan være enkle grep som f.eks. å la startoppstillingene rulle over storskjermen. Eller hva med å fyre løs en episode av "Her kommer Molde" en halvtime før kampen starter, og kanskje en oppsummering av den siste ukes innhold fra SOME. Også er det nok slik at tv har rettighetene til pre-match intervju, men hva med noe forhåndsinnspillt der Erling snakker litt om hvordan treningsuka har vært etc? Selvsagt ville noe av dette overdøve Tornekrattet etc. Men også i dag er det høy musikk.
Nå er det ikke første gangen Hustad går ut og kritiserer fansen framfor kompisene i MFK. Kalte han ikke fansen bortskjemt forrige sesong når vi var kritiske til hvordan MFK sluttet å spille fotball og rotet bort gullet? Men er enig i at supportere som går på kamp uansett er det få av, og naturlig nok færre av i en liten by sammenlignet med en stor by. For min del bryr jeg meg ikke om annen underholdning før, under og etter kamp. Jeg drar for å se kampen, hva som skjer i pausen bryr jeg meg ikke om. Men for andre er helheten på pakken langt viktigere og det må man akseptere og prøve å imøtekomme disse framfor å "overtale" dem om hvor bra produktet er. Kanskje er prisene på stadion et problem? Folks økonomi blir stadig dårligere. Jeg savner at MFK prøver seg fram her og tilbyr enten ekstremt billige billetter enkelte plasser eller kanskje til og med gratisplasser. Hva har man egentlig å tape på det? Kanskje legger disse igjen noen kroner i kiosken også i pausen.

Interessen er jo der, spesielt blant de unge. Var jo fullstendig kaos på Langmyra når man tok kongepokalen på tur. Husker dagen etter at vi knuste Rosenborg på Aker i fjor så gikk jeg forbi en barneskole og så en gjeng med unger stå og rope "hate, hate rosenborg". Er herlig. Tipper mange av disse maser på foreldrene sine for å ta dem på kamp. Så får man kanskje prøve å finne ut av hvorfor endel av foreldrene mener det ikke er verdt å ta turen.

Og så må vi slutte med å si tullete ting som at drar du ikke på kamp har du ikke rett til å klage på MFK. Selvfølgelig har du det. Er du interessert så har du like mye rett i å snakke om MFK som alle andre. Skal forumet liksom ligge dødt fordi omtrent ingen av oss drar til Tromsø i morgen? Tullball. Det er mange typer supportere, og alle er selvfølgelig velkommen enten man drar på kamp eller sitter hjemme.
Nå snakker vi ikke om de som ikke drar på borteturer til Arktis, men de som sitter i sofaen en spasertur fra stadion. De er det en del av. Og det er trist.
Jeg er en moldepatriot som går under den kategorien som sjelden drar på kamp og foretrekker sofaen. Jeg hadde sesongkort i mange år på stadion, men synes etter suksessen som begynte å komme fra 2011, føler ledelsen i MFK har distansert seg mer og mer fra supportene og blitt mer lukket fotballklubb og behandler de trofaste supporterne dårlig:

- Utestenging av Moldesupportere på inngang 13, krav om Tornekratt medlemskap som kom 1-2uker før seriestart.
- Fordeling av billetter til cupfinalen 2013. Rosenborg gir en billett til hver sesongkortholder (hadde totalt 7300 sesongkortholdere og fikk tildelt 7400 billetter.) Molde, så må ca 4000 sesongkortholdere i loddtrekning om rundt 1700 billetter, sponsorer og internt i MFK tar største delen av kaka. Rosenborg er for fansen, MFK for piffen og sponsorer. Håpløs prioritering hvis ønske om å beholde dem trofaste supporterne.
- DIverse desperate (og rein løgn?) lovnader for å lure folk på kamp, cupsemifinalene i år og mot LSK i 2019(?).
- Billettprisene til Europakampene i høst

Jeg vet at tidligere markedsdirektør fikk til et system som sjekket hvor ofte sesongkort ble brukt og det skulle tas med i prioriteringslista, men hverken i 2014 eller i år så solgte Molde ut sine billetter til cupfinalen, så vet ikke om det ble vektlagt da. Men skjønner ikke at i Molde så skal sponsorer og intern bruk i MFK sope til seg 70% av billettene. Cupfinale er for fansen rett og slett. Var hvertfall 2013 som gjorde at jeg fikk nok, selv om jeg er på enkelt kamper i ny og ne.

Men et pluss er hvertfall prisingen til neste hjemmekamp, den skal jeg på pga den nye direktøren hvertfall ser ut til å prøve. (Selv etter en meget dårlig start, ref ECL billetter.)

Men Molde må begynne å bli mer åpne, se at det ikke er supporterne alltid som er for bortskjemte etc. Dem må virkelig jobbe for å få folk tilbake. Dem kan først starte med å fjerne gjerdene på hjørnene på stadion. Har vært på mange stadioner rundt omkring i verden og Aker stadion er den eneste stadion jeg har vært på som har fysisk sperring på hjemmetribunene, minner om apartheid. Få familietribunen på nedre langside og gratis billett til barn under 16 år i følge med voksen. Fyll den stadion!

Men har egentlig en følelse av at ledelsen er fornøyd med 3-4000 tilskuere siden dem betaler blodpris for billetter kontra full stadion.

Moist

Legg inn av Moist »

Moldelivegen skrev: søn okt 02, 2022 7:21 pm
PapaSmurf skrev: lør okt 01, 2022 2:05 am
mr.anderson skrev: lør okt 01, 2022 12:25 am

Nå er det ikke første gangen Hustad går ut og kritiserer fansen framfor kompisene i MFK. Kalte han ikke fansen bortskjemt forrige sesong når vi var kritiske til hvordan MFK sluttet å spille fotball og rotet bort gullet? Men er enig i at supportere som går på kamp uansett er det få av, og naturlig nok færre av i en liten by sammenlignet med en stor by. For min del bryr jeg meg ikke om annen underholdning før, under og etter kamp. Jeg drar for å se kampen, hva som skjer i pausen bryr jeg meg ikke om. Men for andre er helheten på pakken langt viktigere og det må man akseptere og prøve å imøtekomme disse framfor å "overtale" dem om hvor bra produktet er. Kanskje er prisene på stadion et problem? Folks økonomi blir stadig dårligere. Jeg savner at MFK prøver seg fram her og tilbyr enten ekstremt billige billetter enkelte plasser eller kanskje til og med gratisplasser. Hva har man egentlig å tape på det? Kanskje legger disse igjen noen kroner i kiosken også i pausen.

Interessen er jo der, spesielt blant de unge. Var jo fullstendig kaos på Langmyra når man tok kongepokalen på tur. Husker dagen etter at vi knuste Rosenborg på Aker i fjor så gikk jeg forbi en barneskole og så en gjeng med unger stå og rope "hate, hate rosenborg". Er herlig. Tipper mange av disse maser på foreldrene sine for å ta dem på kamp. Så får man kanskje prøve å finne ut av hvorfor endel av foreldrene mener det ikke er verdt å ta turen.

Og så må vi slutte med å si tullete ting som at drar du ikke på kamp har du ikke rett til å klage på MFK. Selvfølgelig har du det. Er du interessert så har du like mye rett i å snakke om MFK som alle andre. Skal forumet liksom ligge dødt fordi omtrent ingen av oss drar til Tromsø i morgen? Tullball. Det er mange typer supportere, og alle er selvfølgelig velkommen enten man drar på kamp eller sitter hjemme.
Nå snakker vi ikke om de som ikke drar på borteturer til Arktis, men de som sitter i sofaen en spasertur fra stadion. De er det en del av. Og det er trist.
Jeg er en moldepatriot som går under den kategorien som sjelden drar på kamp og foretrekker sofaen. Jeg hadde sesongkort i mange år på stadion, men synes etter suksessen som begynte å komme fra 2011, føler ledelsen i MFK har distansert seg mer og mer fra supportene og blitt mer lukket fotballklubb og behandler de trofaste supporterne dårlig:

- Utestenging av Moldesupportere på inngang 13, krav om Tornekratt medlemskap som kom 1-2uker før seriestart.
- Fordeling av billetter til cupfinalen 2013. Rosenborg gir en billett til hver sesongkortholder (hadde totalt 7300 sesongkortholdere og fikk tildelt 7400 billetter.) Molde, så må ca 4000 sesongkortholdere i loddtrekning om rundt 1700 billetter, sponsorer og internt i MFK tar største delen av kaka. Rosenborg er for fansen, MFK for piffen og sponsorer. Håpløs prioritering hvis ønske om å beholde dem trofaste supporterne.
- DIverse desperate (og rein løgn?) lovnader for å lure folk på kamp, cupsemifinalene i år og mot LSK i 2019(?).
- Billettprisene til Europakampene i høst

Jeg vet at tidligere markedsdirektør fikk til et system som sjekket hvor ofte sesongkort ble brukt og det skulle tas med i prioriteringslista, men hverken i 2014 eller i år så solgte Molde ut sine billetter til cupfinalen, så vet ikke om det ble vektlagt da. Men skjønner ikke at i Molde så skal sponsorer og intern bruk i MFK sope til seg 70% av billettene. Cupfinale er for fansen rett og slett. Var hvertfall 2013 som gjorde at jeg fikk nok, selv om jeg er på enkelt kamper i ny og ne.

Men et pluss er hvertfall prisingen til neste hjemmekamp, den skal jeg på pga den nye direktøren hvertfall ser ut til å prøve. (Selv etter en meget dårlig start, ref ECL billetter.)

Men Molde må begynne å bli mer åpne, se at det ikke er supporterne alltid som er for bortskjemte etc. Dem må virkelig jobbe for å få folk tilbake. Dem kan først starte med å fjerne gjerdene på hjørnene på stadion. Har vært på mange stadioner rundt omkring i verden og Aker stadion er den eneste stadion jeg har vært på som har fysisk sperring på hjemmetribunene, minner om apartheid. Få familietribunen på nedre langside og gratis billett til barn under 16 år i følge med voksen. Fyll den stadion!

Men har egentlig en følelse av at ledelsen er fornøyd med 3-4000 tilskuere siden dem betaler blodpris for billetter kontra full stadion.
Hva er det man egentlig legger i at klubben må være åpen?
Forøvrig hvilken fysisk sperre på hjemmetribunene er det du snakker om? Portene mellom faste seteplasser og åpne plasser?

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Molde har på de siste 11 kampene tatt like mange poeng som gullkandidaten Viking har på alle sine 24 kamper.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Gullet kan faktisk bli avgjort før Molde spiller mot LSK. Håper Glimt vinner mot VIF så vi kan avgjøre det selv.

Tar det for gitt at både Molde og Glimt vinner neste helg.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hvem stiller på torsdag? Er Haugen og Knudtzon klare til da?

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

I morgen blir det vel fesk å pottet? Herlig at naboene tar poeng fra rævbk

Sidekick Joe

Legg inn av Sidekick Joe »

Med seier mot Hamkam og om Glimt avgir poeng er gullet sikret neste helg. Håper virkelig folk mobiliserer og kommer på kamp!!

Å omstille til eliteserie etter kamp på emerates vet vi ikke er lett.

Moist

Legg inn av Moist »

Sidekick Joe skrev: søn okt 02, 2022 9:03 pm Med seier mot Hamkam og om Glimt avgir poeng er gullet sikret neste helg. Håper virkelig folk mobiliserer og kommer på kamp!!

Å omstille til eliteserie etter kamp på emerates vet vi ikke er lett.
Svarte, må jeg ta meg fri neste mandag også nå da?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Sidekick Joe skrev: søn okt 02, 2022 9:03 pm Med seier mot Hamkam og om Glimt avgir poeng er gullet sikret neste helg. Håper virkelig folk mobiliserer og kommer på kamp!!

Å omstille til eliteserie etter kamp på emerates vet vi ikke er lett.
Glimt kommer til å slå Sandefjord, men ja, med 100,- billetter og kamp klokken 17 burde det blir folksomt uansett.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

rexenes skrev: søn okt 02, 2022 8:08 pm Molde har på de siste 11 kampene tatt like mange poeng som gullkandidaten Viking har på alle sine 24 kamper.
«Viking selger ikke til konkurrenter» gir like mye mening som at vi ikke skulle solgt Mannsverk til City om de banket på døren siden vi begge kjemper om CL tittelen neste år

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»