Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
TheRealArt_Verified

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Muligens det verste som kan skje.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Djurgården raner til seg tre poeng. Meget ugunstig. Spillemessig fremstår de fortsatt som et mediokert lag. De bør egentlig slås på Aker, men de parkerer full buss og Molde er dårlig på å svare på det.

Litt vanskelig å si hva man skal håpe på nå. Vinner Gent i Stockholm er det fort 7-7-7 etter fire kamper. Og de to andre har Shamrock så kan legge til grunn at begge vil få 10. Molde må i så fall vinne resten for å bli gruppevinner, og to av tre for å bli nr 2. En uavgjort i Stockholm forandrer ikke mye på det. Så får håpe på svenskene.
Sist redigert av Ghost den tor okt 06, 2022 10:55 pm, redigert 2 ganger totalt.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Bare sier det igjen. Den 0-0 kampen mot Gent kommer til å bli et mareritt.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ghost skrev: tor okt 06, 2022 10:53 pm Djurgården raner til seg tre poeng. Meget ugunstig. Spillemessig fremstår de fortsatt som et mediokert lag. De bør egentlig slås på Aker, men de parkerer full buss og Molde er dårlig på å svare på det.

Litt vanskelig å si hva man skal håpe på nå. Vinner Gent i Stockholm er det fort 7-7-7 etter fire kamper. Og de to andre har Shamrock så kan legge til grunn at begge vil få 10. Molde må i så fall vinne resten for å bli gruppevinner, og to av tre for å bli nr 2. En uavgjort i Stockholm forandrer ikke mye på det. Så får håpe på svenskene.
Tja.. Djurgården poeng hjemme mot Gent, da havner man fort i en forsvarsposisjon der u borte mot Gent holder til topp 2. Vinner Gent mot Djurgården kan man være sikret 2. plass uavhengig av resultatet mot Gent. Det er ikke lett å spekulere da mye rart kan skje. Molde må vinne borte mot irene og ta Djurgården innbyrdes først så blir det å se hva som må til i Belgia.

Kort oppsummert; vil man sikre topp 2 er det heia Gent. Vil man vinne gruppa er u mellom Djurgården og Gent best. Vinner Djurgården mot Gent må Molde vinne mot Gent. Ps; forutsetning her er at alle slår irene og Molde slår Djurgården.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg lurer på hvor nært Molde er å bli seedet i CL-playoff?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

PapaSmurf skrev: tor okt 06, 2022 11:05 pm Jeg lurer på hvor nært Molde er å bli seedet i CL-playoff?
Enig, desidert viktigste nå!
Nå venter to nydelige borteturer og da får det gå som det går, det er neste år som er det aller, aller viktigste. Første steg er fikset, vinne serien.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har forsøkt å huske sist et lag ble overkjørt så grundig i Molde som Shamrock ble i dag. De ble fullstendig pulverisert.

Må vi tilbake til Molde - Brann i 2008?

Karlstrøm må jo ha satt norsk keeperrekord i antall meter løpt i en kamp der han varmet opp og varmet opp kampen gjennom mens spillet foregikk på den andre banehalvdelen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Har sett litt sjanser fra Gent vs Djurgården. Et ran.

De har flyt svenskene det skal de ha. Dommeren ga dem tre poeng mot oss og de parkerte bussen i dag og fikk betalt.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Må være et av de dårligste lagene jeg har sett på Aker Stadion noensinne. Fullstendig kontroll i 90min. Synd det bare ble ~3500 som fikk oppleve det

HarryH

Legg inn av HarryH »

andzyyyy skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Må være et av de dårligste lagene jeg har sett på Aker Stadion noensinne. Fullstendig kontroll i 90min. Synd det bare ble ~3500 som fikk oppleve det
UEFA opererer med noe de kaller "total attempts". Molde hadde 27 slike, noe som er ekstremt. Kun slått av Manchester City som hadde 30 "total attempts" mot København.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tor okt 06, 2022 11:05 pm Jeg lurer på hvor nært Molde er å bli seedet i CL-playoff?
Det skal holde hardt. Vi har nå 22 poeng på neste års ranking. Tre seire i resten av gruppespillet vil sørge for at vi lander på 28 før sluttspill.

Siste seedede lag i tredje kvallikrunde i år hadde 23,5 poeng, så der er det håp. Dårligste seedede lag i play-off hadde 31; dog med et greit hopp ned til beste useedede på 25.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: fre okt 07, 2022 12:25 am
andzyyyy skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Må være et av de dårligste lagene jeg har sett på Aker Stadion noensinne. Fullstendig kontroll i 90min. Synd det bare ble ~3500 som fikk oppleve det
UEFA opererer med noe de kaller "total attempts". Molde hadde 27 slike, noe som er ekstremt. Kun slått av Manchester City som hadde 30 "total attempts" mot København.
Vi kan jo selvsagt le av irene. Men det var to romsdalinger og en rogalending der bak som med stor pondus stengte døra for alle forsøk.

Og jeg må snart spise i meg det jeg har sagt om at 2023 er litt for tidlig for Løvik som førstevalg på venstreback. For han tar store steg for hver kamp nå. Måten han gikk ut på banen i dag og dultet borti den irske vingen med skuldra etter 5 sek av kampen for å vise at han hadde overtaket mentalt gjorde at jeg nikket anerkjennende. Selvtillit og mojo.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: fre okt 07, 2022 12:29 am Selvtillit og mojo.
Får håpe ingen snakker høyt om den tatoveringa hans. Den kan nok ta selvtillit og nattesøvn fra noen og enhver.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: fre okt 07, 2022 12:25 am
andzyyyy skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Må være et av de dårligste lagene jeg har sett på Aker Stadion noensinne. Fullstendig kontroll i 90min. Synd det bare ble ~3500 som fikk oppleve det
UEFA opererer med noe de kaller "total attempts". Molde hadde 27 slike, noe som er ekstremt. Kun slått av Manchester City som hadde 30 "total attempts" mot København.
Heyheyhey. Vælkømmin attendes!

HarryH

Legg inn av HarryH »

slankebrusmannen skrev: fre okt 07, 2022 12:35 am Heyheyhey. Vælkømmin attendes!
Mange takk!
Følte på at jeg måtte si noe lurt når jeg først åpnet kjeften igjen etter langt fravær, men kom ikke på noe.
Jaja, nå er jeg i alle fall i gang igjen.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: fre okt 07, 2022 12:44 am
slankebrusmannen skrev: fre okt 07, 2022 12:35 am Heyheyhey. Vælkømmin attendes!
Mange takk!
Følte på at jeg måtte si noe lurt når jeg først åpnet kjeften igjen etter langt fravær, men kom ikke på noe.
Jaja, nå er jeg i alle fall i gang igjen.
Det blir som på fest. Når en har vært litt for lenge borte på toalettet fordi…, ja, kremt…, så kommer en gjerne greit unna med det ved å bare skli inn, late som ingenting og fortsette der en slapp.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er så spot on.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

HarryH skrev: fre okt 07, 2022 1:31 am Det er så spot on.
Velkommen tilbake Harry!!!

heltos

Legg inn av heltos »

Kjekt med Harry H tilbake.
Ble det karantener for de som fikk gul kort i går?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Hva vil være best for Molde nå?

Tre poeng lot Shamrock borte skal man ha, og om man da vinner 2-0 hjemme for Djurgården så er vi vel sikret før siste kamp om Djurgården taper for Gent neste runde? Pga innbyrdes?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

SuperGunners10 skrev: fre okt 07, 2022 7:53 am Hva vil være best for Molde nå?

Tre poeng lot Shamrock borte skal man ha, og om man da vinner 2-0 hjemme for Djurgården så er vi vel sikret før siste kamp om Djurgården taper for Gent neste runde? Pga innbyrdes?
Vi må ta minst 7 poeng til tror jeg. Utenom å håpe at Shamrock tar poeng fra de andre så tror jeg ikke at det er et resultat vi håper mer på enn andre.

Angående seeding til CL så er det vanskelig å si. Det har kanskje mest å si hvem de andre landene sender, feks Sverige sender et lag som er dårligere seedet enn Molde. Kommer vi til 35 poeng så er vi akkurat over Young Boys og da er vi nok seedet. Det er mulig å komme dit, men vanskelig. Vinner vi resten av kampene i gruppa er vi på 30 da vi får 2 bonuspoeng for å vinne den. To seiere og en uavgjort etter det så er vi på 35. Vanskelig, men ikke umulig.

Galloway

Legg inn av Galloway »

PapaSmurf skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Har sett litt sjanser fra Gent vs Djurgården. Et ran.

De har flyt svenskene det skal de ha. Dommeren ga dem tre poeng mot oss og de parkerte bussen i dag og fikk betalt.
:lol:

Galloway

Legg inn av Galloway »

andzyyyy skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Må være et av de dårligste lagene jeg har sett på Aker Stadion noensinne. Fullstendig kontroll i 90min. Synd det bare ble ~3500 som fikk oppleve det
:lol:

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Har sett litt sjanser fra Gent vs Djurgården. Et ran.

De har flyt svenskene det skal de ha. Dommeren ga dem tre poeng mot oss og de parkerte bussen i dag og fikk betalt.
Mulig de var overlegne i førsteomgangen, men så andre omgangen i den kampen. Gent hadde press, men bortsett fra er farlig frispark, så hadde de ikke målsjanser. Så Gent virker tannløse, og svenskene god på dødball, som de også var mot oss. Synes Djurgården hadde god kontroll i den omgangen. Danielson gjør en kjempekamp i midtforsvaret til svenskene.

Molde må trolig ta tre seire på de siste tre kampene for å vinne gruppa. (Vi må også vinne innbyrdes mot Djurgården, så helst tomålsseier her).

Deilig at vi ikke er avhengig av hjelp fra andre!

startelver

Legg inn av startelver »

Er redd det blir langt tøffere for Molde å gå videre nå. Djurgården er taktisk gode selv om de til tider spiller primitiv fotball.

Opptur

Legg inn av Opptur »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: fre okt 07, 2022 12:17 pm Er redd det blir langt tøffere for Molde å gå videre nå. Djurgården er taktisk gode selv om de til tider spiller primitiv fotball.
Vi er jo vant til å møte slike drittlag som slår ballen langt og håper på det beste. Djurgården spiller jo fotball slik svenskene tror nordmenn spiller fotball.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg tror Molde har fått fanden i seg nå. Vi vinner samtlige av de resterende kampene i gruppen.

heltos

Legg inn av heltos »

Kaizen skrev: fre okt 07, 2022 11:45 am
PapaSmurf skrev: tor okt 06, 2022 11:25 pm Har sett litt sjanser fra Gent vs Djurgården. Et ran.

De har flyt svenskene det skal de ha. Dommeren ga dem tre poeng mot oss og de parkerte bussen i dag og fikk betalt.
Mulig de var overlegne i førsteomgangen, men så andre omgangen i den kampen. Gent hadde press, men bortsett fra er farlig frispark, så hadde de ikke målsjanser. Så Gent virker tannløse, og svenskene god på dødball, som de også var mot oss. Synes Djurgården hadde god kontroll i den omgangen. Danielson gjør en kjempekamp i midtforsvaret til svenskene.

Molde må trolig ta tre seire på de siste tre kampene for å vinne gruppa. (Vi må også vinne innbyrdes mot Djurgården, så helst tomålsseier her).

Deilig at vi ikke er avhengig av hjelp fra andre!
Enig, det jeg så av kampen(som var 2.omgang) må jeg si var dårlig av Gent til å være på hjemmebane og ligger under.
Kan se ut som det er Djurgården og Molde som er/blir favoritter til videre fra gruppen.
Kan Molde møte B/G i play off?

HarryH

Legg inn av HarryH »

heltos skrev: fre okt 07, 2022 1:22 pm Kan Molde møte B/G i play off?
"Clubs from the same association cannot be drawn against each other."
Dette leste jeg på UEFA sine sider.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»