Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
MoldeMoldeMolde

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Gunnar88 skrev: søn nov 27, 2022 10:08 pm
HarryH skrev: søn nov 27, 2022 7:35 pm To motorsykler med sidevogn.
Jeg satt opp veisperring sør for Otta. Jørgensen og Gjengaar sendt rett hjem.
#freeJørgensen #freeGjengaar

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jørgensen er strålende, men mangler vel internasjonal fart?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Finnes det en rangert liste her?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Solvgutt1 skrev: man nov 28, 2022 11:09 am
Finnes det en rangert liste her?
Tror ikke det. Ser ut for at man må sjekke poengsummen til hvert lag og sette opp en liste basert på dette.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Solvgutt1 skrev: man nov 28, 2022 11:09 am
Finnes det en rangert liste her?
Stavanger Aftenblad hadde en artikkel om denne rapporten, siden Viking toppet listen i år. De har tydeligvis gjort en utregning, men det lå ingen tabell i saken.

De skriver derimot om noen poengsummer:
Viking har fått en score på 167 poeng på den siste klassifiseringsrapporten som gjenspeiler hvordan klubbene driver med spillerutvikling. Vålerenga ligger på 2. plass med 166 poeng.

Lenger nede på listen finner du Rosenborg (142 poeng), Molde (131 poeng) og Bodø/Glimt med 151 poeng. Lokale klubber som Sandnes Ulf og Bryne står med henholdsvis 81 poeng og 56 poeng.

mihlo

Legg inn av mihlo »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

More than 10 mill € er en underdrivelse.

Molde forventer 15 mill + klausuler.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Håper Fofana spiller vårsesongen i Eliteserien. Blir i så fall et mareritt for stopperne.

Fofana er vår tids Ole Bjørn Sundgot (tenker da på OBS-versjonen før sistnevnte ble skadet i sammenstøt med Bodø/Glimts keeper Rohnny Westad i 1993).

aderyn

Legg inn av aderyn »

Spenstig å svi av €10-15 mill på en spiller som ikke får arbeidstillatelse. Så blir vel utlån fra Brighton isåfall, mulig tilbake til Molde. Men tipper kanskje til Belgia eller noe liknende.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Virker som det tar helt av nå, så da blir det vel vanskelig å unngå salg.

"What are Molde feeding these strikers", er det en som skriver på Twitter. Haaland-parallellen gir vel fort NOK 30-50 mill. ekstra.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

HarryH skrev: man nov 28, 2022 8:09 pm "What are Molde feeding these strikers", er det en som skriver på Twitter.
Noen som fortalte ham om tante? Håper hun la igjen oppskriftene til arvtageren.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Hjelper på interessen å debutere på A-landslag også

Federin

Legg inn av Federin »

Sulfat skrev: man nov 28, 2022 8:29 pm
HarryH skrev: man nov 28, 2022 8:09 pm "What are Molde feeding these strikers", er det en som skriver på Twitter.
Noen som fortalte ham om tante? Håper hun la igjen oppskriftene til arvtageren.
Går rykter om at en rekke PL-klubber har fått med seg at tante nå er Bosman.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

mihlo skrev: man nov 28, 2022 7:21 pm
Får vel ikke bedre markedsføring eller start på budkrig enn dette. Kan vel hende han blir solgt nå som Romano melder dette, men Molde hadde nok helt sett at han ble ett år til for å ta ytterligere steg og Molde har ingen backup. Ikke usannsynlig at noen vil hente Bryn også. Skal ikke se bortifra 200m tenker jeg.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Var Yttegård-Jensen noe stort vi gikk glipp av? Eller en typisk RBK signering som blir på sitt vante nivå: Middelmådig?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jobs99 skrev: man nov 28, 2022 9:59 pm Var Yttegård-Jensen noe stort vi gikk glipp av? Eller en typisk RBK signering som blir på sitt vante nivå: Middelmådig?
Jeg har så utrolig tiltro til Molde på overganger/scouting. Når Rosenborg signerer noen som det er åpenbart at Molde har visst om så betyr det som regel at vi ikke har vært interesserte for god grunn. Flere gode eksempler: Holm, Børkeeiet, Pereira, Cornic, Vagic

Kun en gang har det gått andre veien: Tengstedt. Han må vi ha sett mye pga Gomez.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

MoldeMoldeMolde skrev: man nov 28, 2022 10:08 pm
Jobs99 skrev: man nov 28, 2022 9:59 pm Var Yttegård-Jensen noe stort vi gikk glipp av? Eller en typisk RBK signering som blir på sitt vante nivå: Middelmådig?
Jeg har så utrolig tiltro til Molde på overganger/scouting. Når Rosenborg signerer noen som det er åpenbart at Molde har visst om så betyr det som regel at vi ikke har vært interesserte for god grunn. Flere gode eksempler: Holm, Børkeeiet, Pereira, Cornic, Vagic

Kun en gang har det gått andre veien: Tengstedt. Han må vi ha sett mye pga Gomez.
Dette blir for enkelt. Timing har jo alt å si med overganger. Om dere hadde solgt Risa allerede, så kunne jo Ulrik vært aktuell for dere også. Men han drar jo ikke til dere for å sitte på benken. Sånn sett blir det naivt å tro at ikke Molde også kunne tenkt seg Noah, Pereira, og Cornic f eks. Men på det tidspunktet var det neppe aktuelt.

Ser FCN's supportere er lei seg for at de mistet han, så får vi se hvor god han er neste år. En spiller som har spilt for topplaget i Danmark og ble hentet til Nederland er jo ikke rævva, men så spørs det om kvalitetene han har passer inn hos oss. Time will show.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MoldeMoldeMolde skrev: man nov 28, 2022 10:08 pm
Jobs99 skrev: man nov 28, 2022 9:59 pm Var Yttegård-Jensen noe stort vi gikk glipp av? Eller en typisk RBK signering som blir på sitt vante nivå: Middelmådig?
Jeg har så utrolig tiltro til Molde på overganger/scouting. Når Rosenborg signerer noen som det er åpenbart at Molde har visst om så betyr det som regel at vi ikke har vært interesserte for god grunn. Flere gode eksempler: Holm, Børkeeiet, Pereira, Cornic, Vagic

Kun en gang har det gått andre veien: Tengstedt. Han må vi ha sett mye pga Gomez.
Ved å overse Holm mistet dere trolig opp mot 50 millioner i vidersalgsfortjeneste. Er det noe å skryte av?

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Morsomt å se retthaverske trøndere dukke opp i tråden nesten før jeg trykket “send”

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: man nov 28, 2022 10:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 28, 2022 10:08 pm
Jobs99 skrev: man nov 28, 2022 9:59 pm Var Yttegård-Jensen noe stort vi gikk glipp av? Eller en typisk RBK signering som blir på sitt vante nivå: Middelmådig?
Jeg har så utrolig tiltro til Molde på overganger/scouting. Når Rosenborg signerer noen som det er åpenbart at Molde har visst om så betyr det som regel at vi ikke har vært interesserte for god grunn. Flere gode eksempler: Holm, Børkeeiet, Pereira, Cornic, Vagic

Kun en gang har det gått andre veien: Tengstedt. Han må vi ha sett mye pga Gomez.
Ved å overse Holm mistet dere trolig opp mot 50 millioner i vidersalgsfortjeneste. Er det noe å skryte av?
Vi handler kun i sjusifra beløp. Lommerusket får andre ta seg av.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Nei, se her kom hele trønderbataljonen for å stå i æresvakt.

Fint at dere mener Risa er en klart bedre spiller enn UYJ. Det kan nok stemme.

Jeg er enig i at min analyse var litt enkel, men jeg kunne også lagt til flere navn. Jeg mener dog at ditt svar også er for enkelt for det er ikke bare timing og Molde kunne potensielt hentet flere av de jeg nevner. Det som har slått meg er at Rosenborg i veldig stor grad henter åpenbare spillere og at relativt få har slått til. Der Molde har sett hakket dypere enn andre og hentet spillere som Kaasa, Haugan osv har Rosenborg i stor grad hentet spillere som alle vet hvem er og som gjerne ikke har den beste pila på karrieren sin. Bodø har gjort mye det samme. Om UYJ har vært så god i Danmark og Nederland hvorfor har ikke noen klubber som gjerne kan betale flere ganger så mye som Rosenborg hentet ham? Spesielt når han er Bosman

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

stoodeh skrev: tir nov 29, 2022 12:57 pm Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?

Vi skal ikke selge begge, men en av de går nok

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.

lund

Legg inn av lund »

Jobs99 skrev: tir nov 29, 2022 1:18 pm
stoodeh skrev: tir nov 29, 2022 12:57 pm Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?

Vi skal ikke selge begge, men en av de går nok

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.
Hvis interessen fra Brighton er reell (selv om jeg mener han hadde hatt godt av enten et mellomsteg eller et år til i Molde før en sånn overgang), så burde man nok kunne få et sted mellom 150 og 200 mill totalt for Fofana. Det anser jeg ikke som urealistisk i det hele tatt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

stoodeh skrev: tir nov 29, 2022 12:57 pm Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.
1. Kommer helt an på budene som kommer. Brynhildsen har kontrakt kun ut 2023, så det er litt kritisk med tanke på salg. Etter vintervinduet faller prisen drastisk. Og en ny kontrakt er neppe aktuelt. Det hadde vært kun til MFKs fordel og ikke Olas.

2. Jeg tror man går for kjappe spillere på topp. Kontringsfotballen vil nok fortsette. Man jeg er ikke enig i at Brynhildsen og Fofana er kantspillere. Ola har alltid vært best på spissplass. Både i Molde og Stabæk. Og Fofana er en spiss som ikke bør dyttes ut til siden. Det er ikke den typen teknikk han har.

3. 343 og 352 er gode formasjoner begge to. Men en tilbakeføring til 343 uten at man bytter ut store deler av midtbanen tror jeg ikke vi får se. Breivik og Kaasa blomstret i 352 og siden vi kun har Mannsverk som er en som kan levere varene sentralt i 343 ser jeg ikke håp for den formasjonen.

Men alt kan jo teoretisk sett endre seg i overgangsvinduet. Ut med indreløperne og inn med ballvinnere og balanserende spillere. Men jeg tviler på at det skjer.

Edit: Ola har kontrakt ut 24 står det på MFKs hjemmeside. Da er det mindre kritisk. Men han bør vi få 60-70 mill for. Minimum. #NoMoreNille

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

MoldeMoldeMolde skrev: tir nov 29, 2022 8:51 am Nei, se her kom hele trønderbataljonen for å stå i æresvakt.

Fint at dere mener Risa er en klart bedre spiller enn UYJ. Det kan nok stemme.

Jeg er enig i at min analyse var litt enkel, men jeg kunne også lagt til flere navn. Jeg mener dog at ditt svar også er for enkelt for det er ikke bare timing og Molde kunne potensielt hentet flere av de jeg nevner. Det som har slått meg er at Rosenborg i veldig stor grad henter åpenbare spillere og at relativt få har slått til. Der Molde har sett hakket dypere enn andre og hentet spillere som Kaasa, Haugan osv har Rosenborg i stor grad hentet spillere som alle vet hvem er og som gjerne ikke har den beste pila på karrieren sin. Bodø har gjort mye det samme. Om UYJ har vært så god i Danmark og Nederland hvorfor har ikke noen klubber som gjerne kan betale flere ganger så mye som Rosenborg hentet ham? Spesielt når han er Bosman
Vanskelig å si om UYJ eller Risa er best. Poenget er jo at om man har en, så henter man jo ikke en til. Da henter man en yngre utfordrer.

Jeg regner med du mener at vi ser noen år tilbake her, og da er det er jo helt riktig at vi har holdt på sånn, men jeg føler ikke så mange av de du nevner faller inn under det, og jeg føler jo også at det har endret seg.
Børven er typisk RBKsignering når han var toppscorer i ODD, mens Noah som Norsk ung spiss som ikke hadde voldsom suksess hverken I RBL eller Portugal IKKE var det. Cornic på benken i Sverige er heller ikke noe vi har satset på før, vi hadde nok heller hentet en Norsk høyreback på 26år som sleit med spilletid i 2 bundesliga.
Vi har heller ikke satset på unge islendinger før nå. Scoutingen har blitt bedre, og jeg tror nok Rekdal er klar på hva han vil ha.
Om det er noe salget av Noah viser så er det at potensiale er verdt mye penger, de trenger ikke engang å prestere fryktelig mye. Om de derimot gjør det, som med Casper, gå har du jackpot.

Sånn sett har dette endret seg, vi henter mer potensiale og skal utvikle selv nå. Det ser man på Noah, Cornic, Rogers, Tengstedt, de to fra island, osv.
Trøndere kryr det også av. Tangvik, Røsten, Markus, Reitan, Ciljan, Tagseth, Skarsem, Broholm, Nypan, Holte, og Sæter. 11stk det, halve stallen er altså trøndere.
Sånn sett er det jo ingen tvil om at ting har endret seg. UYJ er så imåte EN spiller i alderen 25-28 år, som vi hadde særdeles få av. Faktisk bare 2 stk i Vecchia og Sæter, hvor sistnevnte nok selges.

Albino

Legg inn av Albino »

stoodeh skrev: tir nov 29, 2022 12:57 pm Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?
Hvis budene er gode nok bør Molde selge, men selges én skal prisen på den andre øke markant. Vi skal bli springbrettklubb nummer 1. De største talentene skal ha Molde som sitt førstevalg.

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?
Jeg håper vi henter en type som kan utnytte det vanvittige antallet sjanser vi skaper i en kamp. De vi har nå er gode de, men de setter ikke ballen i mål ofte nok når en ser på sjanser skapt.

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?
Siden han nå har brukt 4-2-3-1, 4-5-1, 5-4-1, 3-4-3 og 3-5-2, så føler jeg at peak Moeball er en formasjon som gjør Molde trygge bakover og gode nok fremover. Slik burde flere tenke, men det er noen lenger nord som er så inni granskogen overbevist om at det bare er én formasjon det er mulig å spille fotball med.

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.
Jeg tipper vi må fortsette å hente ungt, spennende og billig. Mer etablerte spillere, som vi trenger i CL kvalikk, har gjerne tilbud fra større klubber og byer. Lønn betyr noe, men vi kommer sikkert ikke til å sprenge banken på lønn og overgang. Kanskje greier vi å hente en etablert Eliteseriespiller fra en av lagene fra midten og nedover, til 10-25 mill i overgangssum.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rekdal har nok god teft på å hente spillere. En del av beskrivelsene passer nok bedre før hans tid.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:41 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir nov 29, 2022 8:51 am Nei, se her kom hele trønderbataljonen for å stå i æresvakt.

Fint at dere mener Risa er en klart bedre spiller enn UYJ. Det kan nok stemme.

Jeg er enig i at min analyse var litt enkel, men jeg kunne også lagt til flere navn. Jeg mener dog at ditt svar også er for enkelt for det er ikke bare timing og Molde kunne potensielt hentet flere av de jeg nevner. Det som har slått meg er at Rosenborg i veldig stor grad henter åpenbare spillere og at relativt få har slått til. Der Molde har sett hakket dypere enn andre og hentet spillere som Kaasa, Haugan osv har Rosenborg i stor grad hentet spillere som alle vet hvem er og som gjerne ikke har den beste pila på karrieren sin. Bodø har gjort mye det samme. Om UYJ har vært så god i Danmark og Nederland hvorfor har ikke noen klubber som gjerne kan betale flere ganger så mye som Rosenborg hentet ham? Spesielt når han er Bosman
Vanskelig å si om UYJ eller Risa er best. Poenget er jo at om man har en, så henter man jo ikke en til. Da henter man en yngre utfordrer.

Jeg regner med du mener at vi ser noen år tilbake her, og da er det er jo helt riktig at vi har holdt på sånn, men jeg føler ikke så mange av de du nevner faller inn under det, og jeg føler jo også at det har endret seg.
Børven er typisk RBKsignering når han var toppscorer i ODD, mens Noah som Norsk ung spiss som ikke hadde voldsom suksess hverken I RBL eller Portugal IKKE var det. Cornic på benken i Sverige er heller ikke noe vi har satset på før, vi hadde nok heller hentet en Norsk høyreback på 26år som sleit med spilletid i 2 bundesliga.
Vi har heller ikke satset på unge islendinger før nå. Scoutingen har blitt bedre, og jeg tror nok Rekdal er klar på hva han vil ha.
Om det er noe salget av Noah viser så er det at potensiale er verdt mye penger, de trenger ikke engang å prestere fryktelig mye. Om de derimot gjør det, som med Casper, gå har du jackpot.

Sånn sett har dette endret seg, vi henter mer potensiale og skal utvikle selv nå. Det ser man på Noah, Cornic, Rogers, Tengstedt, de to fra island, osv.
Trøndere kryr det også av. Tangvik, Røsten, Markus, Reitan, Ciljan, Tagseth, Skarsem, Broholm, Nypan, Holte, og Sæter. 11stk det, halve stallen er altså trøndere.
Sånn sett er det jo ingen tvil om at ting har endret seg. UYJ er så imåte EN spiller i alderen 25-28 år, som vi hadde særdeles få av. Faktisk bare 2 stk i Vecchia og Sæter, hvor sistnevnte nok selges.
Enig i noe her. Og det er jo litt synd at Rosenborg har betraktelig redusert antall ganger der de har tabbet seg ut som klubb denne sesongen selv om æresvaktgate var et høydepunkt.

Holm, Cornic og UYJ vil jeg alle klassifisere som stort talent med ungdomslandslag som gikk til utlandet uten å lykkes. Og der har vel Rosenborg hentet flere før med begrenset hell?

Islendingene og at man gir spilletid til de yngre er noe nytt. Vi får satse på at Rekdal snart tar over landslaget.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

stoodeh skrev: tir nov 29, 2022 12:57 pm Jeg sitter å klør meg i hodet litt nå, og har noen spørsmål som jeg gjerne vil ha litt input på fra dere her inne.

Vi vet at vi har to spisser som er veldig heite på markedet nå i vinter (OlaB og Foffa). En som er et supertalent og en som har sakte men sikkert blitt en utrolig solid spiss.
Det er ikke utenkelig at vi selger begge to før neste sesong starter. Så til tingene jeg lurer på:

1. Tror dere Molde kommer til å selge både Foffa og Bryn i vinter, i så fall hvorfor/hvorfor ikke?

2. Dersom vi selger en eller begge, hva slags type spisser kommer vi til å hente? Fortsetter trenden med små kjappe kantspillere, eller kan det komme litt andre typer?

3. Hvordan ser Erling Moes endgame ut når han har fått inn de spillertypene han vil ha? Hva er peak Moeball, er det 3-5-2, 3-4-3 eller noe i mellom?

En ting som er sikkert er at Molde kommer til å ha et vindu der de står i en sterk posisjon både med tanke på kjøp og salg.
Økonomien er råsterk, vi beviser gang på gang på gang at vi er det beste stedet å komme for å utvikle seg, og vi skal spille CL-kvalik. Alt ligger til rette for at Moe får de spillerne han vil ha.
Min tanke var at de selger Brynhildsen for en 50m og henter inn Gulliksen. Evt noen andre som er relativt ung men kan bidra bra på dag 1.

Fofana hadde jeg håpet ble en sesong til for å selges i vintervinduet. Han har noe spesielt som kan være det som skiller i en CL kvalifisering. Samtidig så tror jeg at han kan bli veldig god og mer stabil neste sesong som også er bra for hans utvikling.

Jeg har en mistanke om at Molde har tenkt ganske likt som meg. Å selge Fofana nå er en strek i regningen som gjør ting vanskelig med at de må hente minst to spisser i et vindu. Og det gjør Fofana dyr for kjøper.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»