Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
PapaSmurf

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: tor mai 12, 2022 12:27 pm
Albino skrev: ons mai 11, 2022 10:41 pm
Hadde vi i kveld spilt Champions League semifinale mot Liverpool på Aker Stadion, så hadde oppmøtet vært bedre. Det vil jeg tørre å påstå. Fordi produktet er mer spennende.
Det hadde vært utsolgt ja, og 90 prosent på tribunen ville vært nordmenn i Liverpool-drakt som signerer alle innlegg i sosiale medier med YNWA.
[/quote]

Grøss.

Jeg orker ikke norske liverpoolfans. Til de som blir berørt av min aversjon må jeg bare beklage. Men det blir for pompøst og slitsomt å forholde seg til.

Og jeg liker ikke Everton eller United heller så det handler ikke om rivalisering, men rett og slett at det blir for mye kjas og onanering av en klubb som holder til et helt annet sted i et annet land. Tenk om de samme folkene faktisk viste samme oppofrelse for sitt norske lag. Uansett hvilket.

De bidrar til å vanne ut norsk fotball med den sporskvaskingsligaen fra England.

Trøstesløst.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Dersom mange kjøper billett, men ikke går så er neppe prisen problemet.

Men så kan det også hende at Moldesupportere generelt hører til en høyere sosioøkonomisk klasse enn Vikingsupportere eller Rosenborgsupportere og derfor at penger er en mindre faktor.

Kanskje mange foretrekker et glass Amarone og Kraftkar til kampen og det får man hjemme, men ikke på stadion?

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:35 pm
nottimagiche skrev: tor mai 12, 2022 12:27 pm
Albino skrev: ons mai 11, 2022 10:41 pm
Hadde vi i kveld spilt Champions League semifinale mot Liverpool på Aker Stadion, så hadde oppmøtet vært bedre. Det vil jeg tørre å påstå. Fordi produktet er mer spennende.
Det hadde vært utsolgt ja, og 90 prosent på tribunen ville vært nordmenn i Liverpool-drakt som signerer alle innlegg i sosiale medier med YNWA.
Grøss.

Jeg orker ikke norske liverpoolfans. Til de som blir berørt av min aversjon må jeg bare beklage. Men det blir for pompøst og slitsomt å forholde seg til.

Og jeg liker ikke Everton eller United heller så det handler ikke om rivalisering, men rett og slett at det blir for mye kjas og onanering av en klubb som holder til et helt annet sted i et annet land. Tenk om de samme folkene faktisk viste samme oppofrelse for sitt norske lag. Uansett hvilket.

De bidrar til å vanne ut norsk fotball med den sporskvaskingsligaen fra England.

Trøstesløst.
[/quote]


Jeg kan i for seg skjønne poenget ditt men det er en god del av oss som ikke hadde hatt noe forhold til norsk fotball om det ikke var for den engelske.

Jeg vokste opp i en familie der fotball var ansett for å være for idioter som knapt kunne stave sitt eget navn. Kom inn via panini VM 86 som jeg fikk hylt meg til fordi alle de andre hadde det. Der var Gary Lineker som jeg skjønte på gutta rundt at var voldsomme greier, han spilte for Everton som var på TV en del ganger gjennom vinteren på tippekamp osv. Som 15 åring fikk jeg ideen om å oppleve live fotball i Norge og så Bærum SK, så Lyn før jeg så Enga og ble solgt mest grunnet klanen. Det hadde aldri skjedd om ikke engelsk fotball hadde vært portåpneren.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:44 pm
Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.
Feil fokus. Media har ikke ansvar for å løfte norsk fotball. Norsk fotball har ansvar for å gjøre seg attraktive nok til å bli omtalt i media. Da må klubber og NFF jobbe opp mot media i stedet for å framstille journalister som plagsomme mygg hver gang de blir bedt om en uttalelse om noe. NFF opptrer direkte mediefiendtlig, klubbene varierer mellom å være uinteresserte eller å innta offerrolle.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
NRK og Tippekampen var vel også starten på faenskapen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: tor mai 12, 2022 12:59 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:44 pm
Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.
Feil fokus. Media har ikke ansvar for å løfte norsk fotball. Norsk fotball har ansvar for å gjøre seg attraktive nok til å bli omtalt i media. Da må klubber og NFF jobbe opp mot media i stedet for å framstille journalister som plagsomme mygg hver gang de blir bedt om en uttalelse om noe. NFF opptrer direkte mediefiendtlig, klubbene varierer mellom å være uinteresserte eller å innta offerrolle.
Jeg er ikke udelt enig. Om media begynner å behandle norsk fotball med den respekten Eliteserien fortjener så vil det medføre økt interesse fra folk.

Men det er jo selvfølgelig en høna og egget-situasjon dette. Hvem har ansvar? Alle. NFF/NTF, fans, media osv. Imidlertid er det enklere for media å framsnakke norsk fotball enn at norsk fotball bare skal knipse og være like attraktive som PL.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 1:04 pm
Everenga skrev: tor mai 12, 2022 12:59 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:44 pm

Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.
Feil fokus. Media har ikke ansvar for å løfte norsk fotball. Norsk fotball har ansvar for å gjøre seg attraktive nok til å bli omtalt i media. Da må klubber og NFF jobbe opp mot media i stedet for å framstille journalister som plagsomme mygg hver gang de blir bedt om en uttalelse om noe. NFF opptrer direkte mediefiendtlig, klubbene varierer mellom å være uinteresserte eller å innta offerrolle.
Jeg er ikke udelt enig. Om media begynner å behandle norsk fotball med den respekten Eliteserien fortjener så vil det medføre økt interesse fra folk.

Men det er jo selvfølgelig en høna og egget-situasjon dette. Hvem har ansvar? Alle. NFF/NTF, fans, media osv. Imidlertid er det enklere for media å framsnakke norsk fotball enn at norsk fotball bare skal knipse og være like attraktive som PL.
Men så er det også hva er media. Om man ønsker å nå folk under 40 er det jo helt uinterssant hva Kveldsnytt eller lineære programmer driver med. Man må klare å bombardere sosiale medie feeds, man må utvikle egne influensere, man må klare å kvitte seg med tanken om at alle spiller fotball på et tidspunkt og dermed kommer i kontakt med norsk fotball så marketing er unødvendig. Men i stedet sitter man i NFF og kør seg i ræva mens man tenker at det blir mer interessant om man legger til et sluttspill.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rhesus skrev: tor mai 12, 2022 1:03 pm
Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
NRK og Tippekampen var vel også starten på faenskapen.
Tippekampen var grei nok den, man fikk jo til nød sende 2-3 norske kamper på TV i løpet av sesongen så da var engelsk fotball morsom på lørdager.

Man må huske at da NRK Radiosporten var måten å følge med på bortekamper så fikk ikke NRK lov til å rapportere fra alle stadioner i første omgang. I første omgang fikk de kun rapportere fra én stadion og med resultatservice fra de andre. Så var det lov å rapportere fra alle arenaer i andre omgang. Dag Lindebjerg ropte fra Brann stadion og i Tromsø hadde boillen nesten gådd i mål.

Det var sikkert en fin måte å tvinge folk på kamp på med slike restriksjoner, men i dagens mediesamfunn funker det dårlig. Kanskje man må innføre søknadsplikt om å få TV-sendinger fra stadionanlegg inn på stua om man bor innenfor en radius på 6 mil. Sykdom og alderdom gir unntak fra scrambling av signaler 😉

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Everenga skrev: tor mai 12, 2022 12:59 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:44 pm
Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.
Feil fokus. Media har ikke ansvar for å løfte norsk fotball. Norsk fotball har ansvar for å gjøre seg attraktive nok til å bli omtalt i media. Da må klubber og NFF jobbe opp mot media i stedet for å framstille journalister som plagsomme mygg hver gang de blir bedt om en uttalelse om noe. NFF opptrer direkte mediefiendtlig, klubbene varierer mellom å være uinteresserte eller å innta offerrolle.
Da hadde det kanskje vært en fordel om sportsjournalistenes innfallsvinkel ikke er å oppnå en slags reality-TV kjendis-underholdning stil når de intervjuer spillere og trenere. Det skinner igjennom at norske sportsjournalister helst ville ha vært gravejournalister for New York Times, og har null interesse for både sporten og folka som driver på med den.

Det er ikke rart at spillere, klubber og fans vil ha minst mulig med dem å gjøre. De er kun ute etter E-fame og hatklikk, så alle må balansere på eggeskall rundt dem for å ikke si noe som kan brukes mot dem.

Det første sportsjournalister bør gjøre er å helt kutte ut enhver tanke om at de er frihetens beskyttere, moralens voktere og den siste vaktpost mot alt som er vondt her i verden. Selv ikke gravejournalister er helt der, annet enn i eget hode. Med det som utgangspunkt kan de da for første gang på lenge klare å utføre jobben med hensyn til det de er ansatt for å gjøre; snakke om sport.

Det er bare å se på den norske dekningen av Haaland-salget, så skjønner man fort at feil folk er på feil sted. De har hammer og sigd i Twitter-bioen i stedet for "sport er gøy!", og da blir resultatet deretter.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 12:36 pm NRK Kveldsnytt i går: Innslag fra både topp og bunn i araberligaen i UK. Fra norsk eliteserie? INGENTING
De dekket eliteserien (kampstart kl.19) i nyhetene kl 21, mens PL ble dekket i kveldsnytt kl.23 ( Kampstart kl.20.45'-21.15) .

Everenga

Legg inn av Everenga »

BiggusD skrev: tor mai 12, 2022 1:13 pm
Everenga skrev: tor mai 12, 2022 12:59 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 12:44 pm

Det er en sykdom. Og det er derfor jeg sier media har mye ansvar for å løfte norsk fotball.

De behandler Eliteserien som dritt og løfter PL. Og NRK som ikke tjener på klikk engang. Svært skuffende.

Det samme med lokalavisa vår. Ikke én sak om Molde før kamp i går. Null. Jeg dro på kamp 18.30, så det er et forbehold om at det kom noe rett før kampstart.
Feil fokus. Media har ikke ansvar for å løfte norsk fotball. Norsk fotball har ansvar for å gjøre seg attraktive nok til å bli omtalt i media. Da må klubber og NFF jobbe opp mot media i stedet for å framstille journalister som plagsomme mygg hver gang de blir bedt om en uttalelse om noe. NFF opptrer direkte mediefiendtlig, klubbene varierer mellom å være uinteresserte eller å innta offerrolle.


Det er bare å se på den norske dekningen av Haaland-salget, så skjønner man fort at feil folk er på feil sted. De har hammer og sigd i Twitter-bioen i stedet for "sport er gøy!", og da blir resultatet deretter.
Men dette er jo en gylden mulighet til å vise og uttale seg om forskjellen på araberklubber og norsk fotball men har noen fra norsk fotball gjort dette? Man må jo kunne snakke fram eget produkt før man skal forvente at noen andre gjør det for deg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Strålende intervju med Thioune på Eurosport.

Hel ved.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:16 pm Strålende intervju med Thioune på Eurosport.

Hel ved.
Inntredenen til Thioune på Moldelaget i 2009 er sånne øyeblikk man lever for som supporter. Gjennombruddspasningene hans til Mame var pur verdensklasse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tor mai 12, 2022 3:32 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:16 pm Strålende intervju med Thioune på Eurosport.

Hel ved.
Inntredenen til Thioune på Moldelaget i 2009 er sånne øyeblikk man lever for som supporter. Gjennombruddspasningene hans til Mame var pur verdensklasse.
Jeg har ikke sett en bedre spiller i norsk fotball enn Thioune i 2009. Det er ingen som har vært i nærheten av den midtbanedominansen hans. Han gjorde som han ville med de han ville.

RBK var gode i 2009, men hadde vi bare hatt en bedre keeper og forsvarsrekke…. Offensivt var vi sinnsyke.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Det er ikke så lett å få folk til å komme på kamp. (men lett for oss å si at klubben må gjøre ditt og klubben må gjøre datt.)

Likevel, skaper klubben eierskap og gode relasjoner til oss (små, store, interesserte, halvinteresserte og supportere) så er det to nøkkelfaktorer som stort sett gir økt interesse og engasjement.

Relasjoner: å bygge relasjoner gjøres i møte med mennesker, gjerne ofte og gjentagende
Eierskap: det får man hvis man har en følelse av å være en del av (ikke på utsiden) klubben og kanskje ha noe å si av og til

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:37 pm
Kaizen skrev: tor mai 12, 2022 3:32 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:16 pm Strålende intervju med Thioune på Eurosport.

Hel ved.
Inntredenen til Thioune på Moldelaget i 2009 er sånne øyeblikk man lever for som supporter. Gjennombruddspasningene hans til Mame var pur verdensklasse.
Jeg har ikke sett en bedre spiller i norsk fotball enn Thioune i 2009. Det er ingen som har vært i nærheten av den midtbanedominansen hans. Han gjorde som han ville med de han ville.

RBK var gode i 2009, men hadde vi bare hatt en bedre keeper og forsvarsrekke…. Offensivt var vi sinnsyke.
Kommer alltid til å huske hvordan Makthar herjet med Annan da Rosenborg ble slaktet 5-0 i cupen. Annan var så svimmel og lei at han endte opp med rødt kort etter en felling når han for n’te gang ble lurt av legenden. Utrolig spiller på sitt beste.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tor mai 12, 2022 3:49 pm Det er ikke så lett å få folk til å komme på kamp. (men lett for oss å si at klubben må gjøre ditt og klubben må gjøre datt.)

Likevel, skaper klubben eierskap og gode relasjoner til oss (små, store, interesserte, halvinteresserte og supportere) så er det to nøkkelfaktorer som stort sett gir økt interesse og engasjement.

Relasjoner: å bygge relasjoner gjøres i møte med mennesker, gjerne ofte og gjentagende
Eierskap: det får man hvis man har en følelse av å være en del av (ikke på utsiden) klubben og kanskje ha noe å si av og til
Det er helt riktig.

Og det krever nitidig og konstant jobbing fra klubbens side å holde dette eierskapet og følelsen av å være en del av MFK.

Det nytter ikke å bare si vi er viktige. Vi må oppleve at vi er viktige.

Jeg for min del har ikke det enorme behovet for bekreftelse. Men jeg tror mange har det.

lund

Legg inn av lund »

Tilskuertall er nå en kompleks greie. Brann har vel omtrent gjort alt man tenke seg for å sikre at færrest mulig kommer på kamp de siste årene, men likevel ser man et enormt oppsving nå som jeg tror kommer til å vare hele sesongen og det uten at klubben selv egentlig har gjort noe spesielt for det verken på eller utenfor banen. I 2018 derimot fortjente klubben fullt hus hver eneste kamp, men da møtte ikke publikum opp i særlig grad. LAN var neppe hele forklaringen for det heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lund skrev: tor mai 12, 2022 4:19 pm Tilskuertall er nå en kompleks greie. Brann har vel omtrent gjort alt man tenke seg for å sikre at færrest mulig kommer på kamp de siste årene, men likevel ser man et enormt oppsving nå som jeg tror kommer til å vare hele sesongen og det uten at klubben selv egentlig har gjort noe spesielt for det verken på eller utenfor banen. I 2018 derimot fortjente klubben fullt hus hver eneste kamp, men da møtte ikke publikum opp i særlig grad. LAN var neppe hele forklaringen for det heller.
Noe skyldes nok litt uforklarlige bølgedaler, men 2300 på kamp var trist. Det var visstnok opp mot det dobbelte mot Viking, og selv da så det tomt ut.

Fikk følelsen av å se en kamp på La Manga. Hadde det bare vært litt varmere i været.

Federin

Legg inn av Federin »

AxelRudi skrev: ons mai 11, 2022 11:12 pm Det er sånn det går med tilskuere. Opp og ned ettersom man har vunnet litt, og kanskje er lei treneren. Vi mistet mange etter Kåre, når Horneland sto å spytta på sidelinja der.
Banen har aldri blitt vannet så godt som de to sesongene der. Sånn blir det for Glimt når KK drar, og Viking når oppturen er over. Da går det nedover igjen.
Bygg heller opp norsk fotball, det er jævlig gøy! Spesielt i en tid hvor Haaland går til City, og VG skriver seks saker om tannbørsten til Solskjær før de nevner den norske cupfinalen eller et toppoppgjør. Heldigvis gikk det oppover med interessen når tv2 kom inn sist, vi får håpe på samme nå.
Nå er det veldig billig å se kampene på tv/streame. En bieffekt av tv2 kan bli at det blir dyrere å se på tv og at flere velger å gå på stadion i stedet. Jeg vil ikke fremsnakke det å gjøre norsk fotball mindre tilgjengelig, men det er et paradoks at det å gjøre det mindre tilgjengelig kan bidra til økt engasjement rundtom på arenaene.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg husker jeg så noen kamper, satt på stadion ikke veldig langt unna Molde-benken. Thioune var fantastisk fremover på banen, men jeg husker fortsatt hvor sint Kjell Jonevret var på sidelinjen over mangelen på returløp hjem.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Noen som vet staus på Ola B?

Springskalle

Legg inn av Springskalle »

nottimagiche skrev: tor mai 12, 2022 4:02 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:37 pm
Kaizen skrev: tor mai 12, 2022 3:32 pm

Inntredenen til Thioune på Moldelaget i 2009 er sånne øyeblikk man lever for som supporter. Gjennombruddspasningene hans til Mame var pur verdensklasse.
Jeg har ikke sett en bedre spiller i norsk fotball enn Thioune i 2009. Det er ingen som har vært i nærheten av den midtbanedominansen hans. Han gjorde som han ville med de han ville.

RBK var gode i 2009, men hadde vi bare hatt en bedre keeper og forsvarsrekke…. Offensivt var vi sinnsyke.
Kommer alltid til å huske hvordan Makthar herjet med Annan da Rosenborg ble slaktet 5-0 i cupen. Annan var så svimmel og lei at han endte opp med rødt kort etter en felling når han for n’te gang ble lurt av legenden. Utrolig spiller på sitt beste.
Makthar var god, uten tvil. Man skal dog være forsiktig med å nevne han i samme utdrag som Annan, en spiller som var fast på det ghanesiske laget som var nære en semifinale i VM 2010. Makhtar fikk vel 5-10 kamper totalt for ett langt svakere Senegal. Makthar topp 10, Annan topp 3 imo.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: tor mai 12, 2022 5:38 pm Noen som vet staus på Ola B?
Lyskeskade. Skal vi tippe strekk? Da er det i så fall alt fra 1-6 uker på sidelinja.

Federin

Legg inn av Federin »

Springskalle skrev: tor mai 12, 2022 5:57 pm
nottimagiche skrev: tor mai 12, 2022 4:02 pm
PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 3:37 pm

Jeg har ikke sett en bedre spiller i norsk fotball enn Thioune i 2009. Det er ingen som har vært i nærheten av den midtbanedominansen hans. Han gjorde som han ville med de han ville.

RBK var gode i 2009, men hadde vi bare hatt en bedre keeper og forsvarsrekke…. Offensivt var vi sinnsyke.
Kommer alltid til å huske hvordan Makthar herjet med Annan da Rosenborg ble slaktet 5-0 i cupen. Annan var så svimmel og lei at han endte opp med rødt kort etter en felling når han for n’te gang ble lurt av legenden. Utrolig spiller på sitt beste.
Makthar var god, uten tvil. Man skal dog være forsiktig med å nevne han i samme utdrag som Annan, en spiller som var fast på det ghanesiske laget som var nære en semifinale i VM 2010. Makhtar fikk vel 5-10 kamper totalt for ett langt svakere Senegal. Makthar topp 10, Annan topp 3 imo.
Jeg vil våge å si at toppnivået til Thioune var høyere enn Annans. Men Annan var på sitt toppnivå over en lengre periode enn Thioune. Også er det selvsagt vanskelig å sammenligne siden de spillte i to forskjellige posisjoner med helt forskjellige roller i sine respektive lag.

MCanticle

Legg inn av MCanticle »

Mange gode markedstiltak i tråden her. Håper noen fra klubben leser.

Under Jonevret strakk klubben seg utover og traff veldig mange, og dette var tiden jeg ble supporter. Hans engasjement for omegnet og omdømmet, og ikke minst hans interne poengmodell for spillernes deltakelse i nærmiljøet og regionen ser ut til å ha forsvunnet. Dette er sårt savnet.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Har en teori om at publikumskrisen også har en bakgrunn i at Molde over lang tid har valgt spillere utenfra istedenfor å gi egne spillere sjansen. Jeg synes trekket mot slutten fra Moe ved å gi yngre lovende spillere fra egne rekker som Løvik og Ødegård sjansen er et godt trekk. Byen blir inkludert ved at deres egne spillere blir synlige for publikum. Dette gir automatisk økt engasjement og eierfølelse. Tror dette er veien å gå for MFK fremover. Dersom man ikke vil ende opp som LYN.
Sist redigert av Kaizen den tor mai 12, 2022 6:14 pm, redigert 1 gang totalt.

MCanticle

Legg inn av MCanticle »

Jeg hater for øvrig å gå på kamp.

MFK er sinnsykt gode. Vi kan spille ut hvem som helst, når som helst, hvor som helst. Derfor kjenner jeg mest på følelsen av at vi har alt å tape, og at om vi vinner så er det "som forventet". Tap er knusende. Seier er lettelse.

Spenningen på kampdagen ødelegger mye av fokuset på andre gjøremål. Under turen til Stadion er jeg irritabel og innbitt.

Det er en del som forsøker å hilse på, eller snakke med meg, men hodet er allerede i kampsituasjonen og hilsningene blir knappe og samtalene blir anstrengte. Setet på stadion kjennes alltid fremmed og kaldt.

Underveis skulle jeg gjerne hoppet, danset og sunget, men i stedet sitter jeg konsentrert i villfarelsen om at laget trenger min konsentrasjon.

Jeg elsker bortekamper.

Fra sofakroken. Jubler høyere der enn på stadion. Skremmer husdyra med å rope "dommerjævel!" Drikker øl.

Så hvorfor bærer beina meg dit, hver gang det er kamp her i by'n?

. Det er mitt lag. Vi er MFK! - og løsningen på manglende oppmøte på stadion er å få flere til å føle som meg. Da må klubben strekke seg utover igjen.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»