Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Korgutt »

nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 11:05 pm
Korgutt skrev: søn jan 02, 2022 10:45 pm
nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 10:39 pm Jeg tenker at Nattestad skal behandles på samme måte som alle andre spillere som besøker Aker Stadion i profesjonell sammenheng.

Hva så med MFK? Noen rykter om folk på vei inn?
Jerv er dømt nord og ned på Twitter av sine egne supportere. Hvorfor skal han behandles bedre av Molde enn av sine egne?
Nei, du har rett. Han bør vel helst i gapestokken på alle passende torg som underholdning før kamp.
Nå er kontrakten terminert av Jerv så da kan vi vel bare gå videre og drøfte hvilke spillere vi ønsker inn? Har Røkke råd til å løse ut utkjøpsklausulen på Håland!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Meningsløst å henge seg på gapestokkgjengen.
Men nå er Nattestad ferdig i Jerv uansett.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Håper det stemmer at klubben har kontroll på stopper og spiss, da er man bra i rute. Håper på en sentral på midten også, pluss at det landes ny avtale med Hestad.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »


WileE

Legg inn av WileE »

Jaja, det ble iallfall anledning for folk på twitter til å dra fram at de tror MFK gjorde Sarr til kaptein og ikke tok fra ham kapteinsbindet. Og til å poste MFK-relaterte bilder fra Josimar igjen.

"Jerv viser ryggrad ved å gjøre det MFK ikke gjorde".

Visa

Legg inn av Visa »

Nishy skrev: søn jan 02, 2022 11:42 pm Blir nok ingen Østigård til Molde.
Jeg greier ikke å forstå hvorfor nedrykk til Serie B skal være bedre enn toppen av Eliteserien? Må jo utelukkende være lønning

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Visa skrev: søn jan 02, 2022 11:45 pm
Nishy skrev: søn jan 02, 2022 11:42 pm Blir nok ingen Østigård til Molde.
Jeg greier ikke å forstå hvorfor nedrykk til Serie B skal være bedre enn toppen av Eliteserien? Må jo utelukkende være lønning
Nivå på motstandere, kultur, klima, stemning på kamper. Mange argumenter for at et eventyr i Italia frister så jeg skjønner han godt.

Shevchenko som trener og. Litt mer inspirerende enn Erling Moe og Trond Strande kanskje?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

WileE skrev: søn jan 02, 2022 11:42 pm Jaja, det ble iallfall anledning for folk på twitter til å dra fram at de tror MFK gjorde Sarr til kaptein og ikke tok fra ham kapteinsbindet. Og til å poste MFK-relaterte bilder fra Josimar igjen.

"Jerv viser ryggrad ved å gjøre det MFK ikke gjorde".
Haha! De må gjerne sitte og runke hverandre på Twitter. Ynkelige folk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 11:13 pm Håper det stemmer at klubben har kontroll på stopper og spiss, da er man bra i rute. Håper på en sentral på midten også, pluss at det landes ny avtale med Hestad.
Kanskje dere burde prøvd å hente Krygård fra FK Haugesund? En god, og litt undervurdert, spiller med høyt potensiale som ikke helt har fått det til å klaffe det siste året.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mehell skrev: man jan 03, 2022 1:29 am
nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 11:13 pm Håper det stemmer at klubben har kontroll på stopper og spiss, da er man bra i rute. Håper på en sentral på midten også, pluss at det landes ny avtale med Hestad.
Kanskje dere burde prøvd å hente Krygård fra FK Haugesund? En god, og litt undervurdert, spiller med høyt potensiale som ikke helt har fått det til å klaffe det siste året.
Jeg tror nok vi må sikte høyere enn det. Gambling holder ikke for MFK nå. Spissen vi henter må ha bevist noe på høyeste nivå.

Leke James er det laveste vi kan akseptere. Men jeg ser helst at man drar til litt ekstra.

Mehell

Legg inn av Mehell »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 2:21 am

Jeg tror nok vi må sikte høyere enn det. Gambling holder ikke for MFK nå. Spissen vi henter må ha bevist noe på høyeste nivå.

Leke James er det laveste vi kan akseptere. Men jeg ser helst at man drar til litt ekstra.
Krygård var riktig nok angriper i sine ungdomsår, men han har blitt transformert til midtbanespiller de siste tre sesongene. Han har spilt mest i en dyp rolle der, men kan også spille boks til boks og i en mer offensiv rolle. Statistisk er han faktisk i toppen av ES både i defensive handlinger og progressive pasninger. Har stor tro på at han kan bli en meget god spiller når han får muligheten i et bedre lag enn det vi har for øyeblikket.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Mehell skrev: man jan 03, 2022 2:35 am
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 2:21 am

Jeg tror nok vi må sikte høyere enn det. Gambling holder ikke for MFK nå. Spissen vi henter må ha bevist noe på høyeste nivå.

Leke James er det laveste vi kan akseptere. Men jeg ser helst at man drar til litt ekstra.
Krygård var riktig nok angriper i sine ungdomsår, men han har blitt transformert til midtbanespiller de siste tre sesongene. Han har spilt mest i en dyp rolle der, men kan også spille boks til boks og i en mer offensiv rolle. Statistisk er han faktisk i toppen av ES både i defensive handlinger og progressive pasninger. Har stor tro på at han kan bli en meget god spiller når han får muligheten i et bedre lag enn det vi har for øyeblikket.
Kan Krygård bli en ny Sondre Tronstad? Sistnevnte gjør det meget godt i Nederland.

Mehell

Legg inn av Mehell »

HarryH skrev: man jan 03, 2022 3:20 am

Kan Krygård bli en ny Sondre Tronstad? Sistnevnte gjør det meget godt i Nederland.
Den største likheten mellom dem er at de begge spiller eller har spilt i samme posisjon for FKH. Som spillertyper har de vel noen likheter, men også noen ulikheter.
Tronstad var i følge oss som følger FKH tett en veldig undervurdert spiller mens han var hos oss, og i sin siste sesong var han trolig en av ligaens aller beste midtbanespillere. Jeg tror Krygård har potensiale til å bli det samme, men pr dags dato så er han i en klubb og et miljø hvor han ikke klarer å få ut dette potensialet.

Jeg er veldig glad i FKH, men for øyeblikket er vi en klubb med sportslige, økonomiske og administrative problemer som kan gi oss problemer i lang tid fremover.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Mehell skrev: man jan 03, 2022 1:29 am
nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 11:13 pm Håper det stemmer at klubben har kontroll på stopper og spiss, da er man bra i rute. Håper på en sentral på midten også, pluss at det landes ny avtale med Hestad.
Kanskje dere burde prøvd å hente Krygård fra FK Haugesund? En god, og litt undervurdert, spiller med høyt potensiale som ikke helt har fått det til å klaffe det siste året.
Hva er ståa rundt Velde?
En meget spennende spiller sånn jeg ser det og kanskje en som trenger et miljøskifte?

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 7:18 am
Mehell skrev: man jan 03, 2022 1:29 am
nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 11:13 pm Håper det stemmer at klubben har kontroll på stopper og spiss, da er man bra i rute. Håper på en sentral på midten også, pluss at det landes ny avtale med Hestad.
Kanskje dere burde prøvd å hente Krygård fra FK Haugesund? En god, og litt undervurdert, spiller med høyt potensiale som ikke helt har fått det til å klaffe det siste året.
Hva er ståa rundt Velde?
En meget spennende spiller sånn jeg ser det og kanskje en som trenger et miljøskifte?
Nei, vær så snill, orker ikke det sirkuset der i Molde

Mehell

Legg inn av Mehell »

Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 7:18 am

Hva er ståa rundt Velde?
En meget spennende spiller sånn jeg ser det og kanskje en som trenger et miljøskifte?
Blir solgt til høystbydende i vinter.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Mehell skrev: man jan 03, 2022 8:11 am
Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 7:18 am

Hva er ståa rundt Velde?
En meget spennende spiller sånn jeg ser det og kanskje en som trenger et miljøskifte?
Blir solgt til høystbydende i vinter.
Upopulær type?
Virker å være litt stor fisk i FKH bollen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 8:48 am



Upopulær type?
Virker å være litt stor fisk i FKH bollen.
Hva skal man si...
Ser ut til at han har blitt litt mer moden siden han slo gjennom, men han vinner nok fortsatt ingen popularitetskonkurranse hverken hos supporterne eller hos medspillerne. Men tror ikke man skal si at han er upopulær lengre, heller at han er en litt spesiell og egen type med stor tro på egne ferdigheter.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 12:07 am
Visa skrev: søn jan 02, 2022 11:45 pm
Nishy skrev: søn jan 02, 2022 11:42 pm Blir nok ingen Østigård til Molde.
Jeg greier ikke å forstå hvorfor nedrykk til Serie B skal være bedre enn toppen av Eliteserien? Må jo utelukkende være lønning
Nivå på motstandere, kultur, klima, stemning på kamper. Mange argumenter for at et eventyr i Italia frister så jeg skjønner han godt.

Shevchenko som trener og. Litt mer inspirerende enn Erling Moe og Trond Strande kanskje?
Tja, Shevchenko har gjort en elendig jobb etter at han tok over i Genoa, så spørs hvor lenge han blir sittende. Laget scorer knapt mål og slipper inn bøttevis, så fordelen for Østigård er at han nok kommer ganske enkelt inn på laget og får mer enn nok å hanskes med. Sportslig sett er treningshverdagen neppe mye bedre enn i MFK. Begynner å få erfaring fra flere ulike ligaer Østigård, det er jo sikkert gøy.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Molde FK har forsøkt hardt på Østigård, men man har mye imot seg når man jobber med slike innsalg.

Publikumsinteresse og Lønn er jo her to viktige faktorer som MFK taper 10 av 10 ganger.
Det MFK kan selge inn er at Leo (hvis han hadde innfridd), nok ville ha fått en enklere vei til både Landslaget og en god kontrakt i utlandet igjen dersom han hadde kommet hjem og "herjet" i noen år.

Ikke enkelt å få utenlandsproffer til å komme hjem igjen, og dette gjelder jo også Guldbrandsen og Leke James som fortsatt spiller en del i Tyrkia og som man naturligvis har kontinuerlig dialog med.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Underlig valg av Østigård. Begynner å nærme seg at han gambler bort karrieren. Lite sannsynlig at han kommer gjen om hos Brighton om han ikke får spille fast i Genoa og gjør det veldig sterkt. Han er ikke så ung lengre heller.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

nottimagiche skrev: man jan 03, 2022 9:20 am
Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 12:07 am
Visa skrev: søn jan 02, 2022 11:45 pm

Jeg greier ikke å forstå hvorfor nedrykk til Serie B skal være bedre enn toppen av Eliteserien? Må jo utelukkende være lønning
Nivå på motstandere, kultur, klima, stemning på kamper. Mange argumenter for at et eventyr i Italia frister så jeg skjønner han godt.

Shevchenko som trener og. Litt mer inspirerende enn Erling Moe og Trond Strande kanskje?
Tja, Shevchenko har gjort en elendig jobb etter at han tok over i Genoa, så spørs hvor lenge han blir sittende. Laget scorer knapt mål og slipper inn bøttevis, så fordelen for Østigård er at han nok kommer ganske enkelt inn på laget og får mer enn nok å hanskes med. Sportslig sett er treningshverdagen neppe mye bedre enn i MFK. Begynner å få erfaring fra flere ulike ligaer Østigård, det er jo sikkert gøy.
Poengfangsten under Shevchenko har vært elendig. Men mye også på grunn av at Genoa ikke har nok kvalitet. De har berget seg med liten margin de siste sesongene. Østigård vil helt sikkert bidra positivt med sine kvaliteter på det nivået og jeg antar at han vil ha kort vei inn på laget.

Gabrielsen får være håpet nå...

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Han er fortsatt ung, men det er vel ganske tydelig for de fleste at han tok et for stort karrieresteg for tidlig.
Hans neste kontrakt til sommeren vil bli avgjørende, men så lenge han har Brighton på CV så ordner det seg nok til tross for at han ikke har spilt for dem i PL.
Belgia og Nederland er vel fornuftig og sannsynlig destinasjon hvor han vil kunne gjøre en god figur. Ulempen til Leo er at han fortsatt har en litt for "vill" spillestil som blir avslørt i de beste ligaene.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Mehell skrev: man jan 03, 2022 9:00 am
Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 8:48 am



Upopulær type?
Virker å være litt stor fisk i FKH bollen.
Hva skal man si...
Ser ut til at han har blitt litt mer moden siden han slo gjennom, men han vinner nok fortsatt ingen popularitetskonkurranse hverken hos supporterne eller hos medspillerne. Men tror ikke man skal si at han er upopulær lengre, heller at han er en litt spesiell og egen type med stor tro på egne ferdigheter.
En typisk spiller man enten hater eller elsker. Heller aldri feil med god selvtillit som fotballspiller. Bytter han gledelig med Ulland om det er ønskelig ;)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 10:11 am
Mehell skrev: man jan 03, 2022 9:00 am
Havrebukken skrev: man jan 03, 2022 8:48 am



Upopulær type?
Virker å være litt stor fisk i FKH bollen.
Hva skal man si...
Ser ut til at han har blitt litt mer moden siden han slo gjennom, men han vinner nok fortsatt ingen popularitetskonkurranse hverken hos supporterne eller hos medspillerne. Men tror ikke man skal si at han er upopulær lengre, heller at han er en litt spesiell og egen type med stor tro på egne ferdigheter.
En typisk spiller man enten hater eller elsker. Heller aldri feil med god selvtillit som fotballspiller. Bytter han gledelig med Ulland om det er ønskelig ;)
Legger dere 5-6 millioner i potten i tillegg så har vi en avtale. Vi er i beit for penger for tiden :)

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Stonesy skrev: man jan 03, 2022 10:08 am Han er fortsatt ung, men det er vel ganske tydelig for de fleste at han tok et for stort karrieresteg for tidlig.
Hans neste kontrakt til sommeren vil bli avgjørende, men så lenge han har Brighton på CV så ordner det seg nok til tross for at han ikke har spilt for dem i PL.
Belgia og Nederland er vel fornuftig og sannsynlig destinasjon hvor han vil kunne gjøre en god figur. Ulempen til Leo er at han fortsatt har en litt for "vill" spillestil som blir avslørt i de beste ligaene.
Han ble en kulthelt under tiden i St. Pauli og etter en veldig god sesong i Coventry skulle man tro at han ville ta et nytt steg. Avhengig av å komme til en klubb på riktig nivå med trygghet om spilletid. Sånn sett er en halv sesong i Serie-A en kalkulert risiko med stor oppside om han presterer.

Skulle helst sett han i Molde men det skjer nok ikke før om 8-10 år.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Nå vet vi ikke hva som kommer inn enda. Men synes vi går oss litt fast i gamle navn og kjenninger? Blir fort snakk om Leke James, Gabrielsen, Østigård, Svendsen, Gulbrandsen osv. Østigård er jo forsåvidt grei, han er jo ung og har jo strengtatt aldri spilt for A-laget.

Er jo forsåvidt enig i alle disse spillerne trolig ville kunne gå rett inn på laget, med unntak av Sander Svendsen som for meg bare blir stallfyll om han ikke på mirakuløstvis plutselig leverer på et høyere nivå nå. Men det er litt urovekkende at man har såpass tunnelsyn og higer etter gamle helter fremfor å være mer fremoverettet og finner frem til morgendagens helter.

Må huske at spillere som har vært her før, som har fått smakt på det gode utland, veldig fort vil komme tilbake å ikke ha den samme sulten som de hadde før og da ikke nødvendigvis blir like stor suksess, men vil jo være garantist for skyhøy lønn.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Jeg er forsåvidt enig med deg der.
Er ikke tilhenger av gjenbruk a la Leke James. .

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

RamGuy skrev: man jan 03, 2022 10:51 am Nå vet vi ikke hva som kommer inn enda. Men synes vi går oss litt fast i gamle navn og kjenninger? Blir fort snakk om Leke James, Gabrielsen, Østigård, Svendsen, Gulbrandsen osv. Østigård er jo forsåvidt grei, han er jo ung og har jo strengtatt aldri spilt for A-laget.

Er jo forsåvidt enig i alle disse spillerne trolig ville kunne gå rett inn på laget, med unntak av Sander Svendsen som for meg bare blir stallfyll om han ikke på mirakuløstvis plutselig leverer på et høyere nivå nå. Men det er litt urovekkende at man har såpass tunnelsyn og higer etter gamle helter fremfor å være mer fremoverettet og finner frem til morgendagens helter.

Må huske at spillere som har vært her før, som har fått smakt på det gode utland, veldig fort vil komme tilbake å ikke ha den samme sulten som de hadde før og da ikke nødvendigvis blir like stor suksess, men vil jo være garantist for skyhøy lønn.
Enig. Gi meg heller sultne spillere enn de som er mette på både opplevelser og penger. Spillere av typen Brynhildsen, Mannsverk, Sinyan etc er det MFK bør se etter. På vei opp og fram. Skrekkeksempelet på spillerlogistikk finner vi i Rosenborg fra i fjor, kombinasjonen av middelmådige skandinaver og gamle stappmette helter bør det styres unna.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Genova har i alle fall dedikerte fans. 30.000 av dem møtte opp da det ble arrangert begravelse etter at byrivalen Sampdoria rykket ned til Serie B i 2011.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»