Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
lumanpauw

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av lumanpauw »

Utrolig sum for et utrolig funn. Det største råtalentet jeg har sett i Eliteserien dette årtusenet etter Ødegaard. Skulle funnet noen innlegg hvor meningene mine nesten ble slaktet for halvannet-to års tid siden inne på vgd;) Et nytt eksempel på at gevinsten av å hente (og satse!) på ungt og uferdig blod kan gi utrolige økonomiske oppsider på sikt. Og Molde og norsk fotball som utstillingsvindu blir mer attraktivt for unge spillere. Gratulerer!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Gunder skrev: ons des 28, 2022 6:40 pm Det er mye Røkke når det gjelder Molde. Røkke har kalt banen sin for Aker, navn etter Oslo selskapet Aker.
Røkke pumper mye penger inn i Molde. 2022 og 2023 er blant årene han slipper å bruke millioner på Molde.
Nesten hver gang treneren til Molde har lengre intervju. Får han spørsmål om forholdet til Røkke.
Dette er grunnen til at jeg ofte leser meg opp på Moldetråden. I rbk-tråden er det motbydelig god stemning nå, men her inne finner man alltid bitre trøndertårer.

Leskende.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Tjaaah skrev: ons des 28, 2022 9:45 pm
Gunder skrev: ons des 28, 2022 6:40 pm Det er mye Røkke når det gjelder Molde. Røkke har kalt banen sin for Aker, navn etter Oslo selskapet Aker.
Røkke pumper mye penger inn i Molde. 2022 og 2023 er blant årene han slipper å bruke millioner på Molde.
Nesten hver gang treneren til Molde har lengre intervju. Får han spørsmål om forholdet til Røkke.
Dette er grunnen til at jeg ofte leser meg opp på Moldetråden. I rbk-tråden er det motbydelig god stemning nå, men her inne finner man alltid bitre trøndertårer.

Leskende.
Jeg kjenner ikke til følelselivet til bergenserne, men de er tydeligvis for følsomme.
Molde fotballklubb har gjort en god jobb med å utvikle spillere, men uten Røkke sin omtanke for klubben. Har situasjonen
vært annerledes for Molde. Jeg er på ingen måte motstander av at rike folk bruker penger på fotballklubber. Mer motstander av at supportere ikke viser mer takknemlighet ovenfor Røkke. I stedet legges all ære på klubbens posisjon på trenere og de som sitter på kontor. I fotball er penger en viktig suksessfaktor. Røkkeløkka er brukt som navn om Aker Stadion av aviser.

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... k-hver-dag

I 2006 hentet lag og organisasjoner ut 6,8 millioner kroner fra Prosjekt Tilhørighet. I år er budsjettet 10,5 millioner. I tillegg bruker Aker rundt 20 millioner kroner på Molde Fotball hvert år.
Sist redigert av Gunder den ons des 28, 2022 11:00 pm, redigert 2 ganger totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunder skrev: ons des 28, 2022 10:51 pm
Tjaaah skrev: ons des 28, 2022 9:45 pm
Gunder skrev: ons des 28, 2022 6:40 pm Det er mye Røkke når det gjelder Molde. Røkke har kalt banen sin for Aker, navn etter Oslo selskapet Aker.
Røkke pumper mye penger inn i Molde. 2022 og 2023 er blant årene han slipper å bruke millioner på Molde.
Nesten hver gang treneren til Molde har lengre intervju. Får han spørsmål om forholdet til Røkke.
Dette er grunnen til at jeg ofte leser meg opp på Moldetråden. I rbk-tråden er det motbydelig god stemning nå, men her inne finner man alltid bitre trøndertårer.

Leskende.
Jeg kjenner ikke til følelselivet til bergenserne, men de er tydeligvis for følsomme.
Molde fotballklubb har gjort en god jobb med å utvikle spillere, men uten Røkke sin omtanke for klubben. Har situasjonen
vært annerledes for Molde. Jeg er på ingen måte motstander av at rike folk bruker penger på fotballklubber. Mer motstander av at supportere ikke viser mer takknemlighet ovenfor Røkke. I stedet legges all ære på klubbens posisjon på trenere og de som sitter på kontor. I fotball er penger en viktig suksessfaktor. Røkkeløkka er brukt om Aker Stadion av aviser.

https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... k-hver-dag
Hvordan vet du at folk ikke viser takknemlighet ovenfor Kjell Inge?

Når han går i Storgata i Molde er det som da Jesus kom til Jerusalem Palmesøndag. Vi har lite palmeblader i Molde, men desto flere gode ord til vårt bysbarn som gir tilbake til lokalsamfunnet han selv var en del av.

Det er jo ikke bare MFK som nyter godt av støtte. Idrett og kultur i hele regionen får støtte fra The real O.G.

Edit Jeg vet det er dårlig debattskikk å påpeke skrivefeil, men jeg må få kritisere tegnbruken din i gjentatte innlegg. Punktum kommer til slutt i setninger og ikke midt i.
Sist redigert av PapaSmurf den ons des 28, 2022 11:10 pm, redigert 2 ganger totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Gunder skrev: ons des 28, 2022 10:51 pm Jeg er på ingen måte motstander av at rike folk bruker penger på fotballklubber. Mer motstander av at supportere ikke viser mer takknemlighet ovenfor Røkke.
Jeg har enda ikke møtt en Molde-tilhenger som ikke anerkjenner at støtten fra Røkke har vært en svært viktig faktor for klubbens suksess.
Derimot har jeg fortsatt til gode å se en eneste trønder som gir en annen lokalpatriot, Gustav Witzøe, noe som helst kreditt for alle de titalls millionene han har tilført Rosenborg gjennom en årrekke. Ikke én. Men kanskje du kan være den første som sier takk til Witzøe, Gunder?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

PapaSmurf skrev: ons des 28, 2022 10:57 pm Edit Jeg vet det er dårlig debattskikk å påpeke skrivefeil, men jeg må få kritisere tegnbruken din i gjentatte innlegg. Punktum kommer til slutt i setninger og ikke midt i.
Aldri. Lest. Noe. Av. Erlend. Loe?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: ons des 28, 2022 11:20 pm
PapaSmurf skrev: ons des 28, 2022 10:57 pm Edit Jeg vet det er dårlig debattskikk å påpeke skrivefeil, men jeg må få kritisere tegnbruken din i gjentatte innlegg. Punktum kommer til slutt i setninger og ikke midt i.
Aldri. Lest. Noe. Av. Erlend. Loe?
Jo da, men han har bare mange av dem.

heltos

Legg inn av heltos »

Fra norske fotballspillere i utlandet;
Norgefoot skrev: ons des 28, 2022 10:40 pm
Zanick skrev: ons des 28, 2022 8:08 pm Haaland starter mot Leeds. Bobb, Hjelde og Klaesson vraket fra tropp.
Spesielt Bobb og Hjelde må komme seg bort og få kamptrening.
Hjelde er for god til å sitte på benken til Leeds
Noe for molde for å hente tilbake til norsk fotball igjen?

Visa

Legg inn av Visa »

Personlig mener jeg vi burde titte på han derre Haaland gutten. Fortsatt ung, spiss som scorer jevnt og trutt, savner trolig norskekysten. Jeg tror han kan utvikle seg godt i Molde.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mannsverk jaktes av Arsenal og Man Utd.

Snakker om rundt 100 mill for han og.

Molde hanker inn millioner, men det vil gå ut over det sportslige på kort sikt.
Skal vi vinne serien krever det at Moe viser at han forstår at balanserende midtbanespillere ikke er det samme som indreløpere.
Sist redigert av PapaSmurf den tor des 29, 2022 3:33 pm, redigert 1 gang totalt.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-25847937

Ja forsvinner Mannsverk også, så står 352-prosjektet til Moe i fare.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

MEN artikkelen siterer igjen en fransk artikkel som visstnok mener dette. Ser de også skriver at Molde sin overgangsrekord er Haaland for £8m, men den ble jo slått i går med Fofana.

Liker også at MEN skriver "available for as little as £9m". Tror nok Molde ville vært fornøyd med så lite jeg 😄

Godt for norsk fotball at det blir litt vann på den internasjonale avismøllen.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Nå må vi holde litt igjen, Sivert og Ola skal ikke selges nå

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Blir nervepirrende å se hvem vi beholder fremover ser jeg...

Kan risikere å gå fra himmel til helvete om vi mister tre av våre beste spillere.

Visa

Legg inn av Visa »

For meg kan man selge Ola dersom man får et veldig godt tilbud, men Mannsverk bør vi ikke selge før tidligst etter kommende sesong. Selger vi har før det bør prisen være nærmere 150m. Selger vi han i sommer blir det 2021 2.0. Molde skal fortsatt selge, men man skal ikke selge seg vekk på billigsalg heller.

Det som er viktig nå er en høyreback og en spiss.

Asen

Legg inn av Asen »

Får håpe Mannsverk ikke selges nå, uansett om det kommer over 100 millioner på konto. Penger på konto er det nok av, Mannsverk ønsker jeg vi beholder en sesong til, viktig spiller.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Visa skrev: tor des 29, 2022 3:46 pm For meg kan man selge Ola dersom man får et veldig godt tilbud, men Mannsverk bør vi ikke selge før tidligst etter kommende sesong. Selger vi har før det bør prisen være nærmere 150m. Selger vi han i sommer blir det 2021 2.0. Molde skal fortsatt selge, men man skal ikke selge seg vekk på billigsalg heller.

Det som er viktig nå er en høyreback og en spiss.
Enig, men vil påpeke at hovedproblemet i 2021 var at vi ikke kjøpte erstattere for sommersalgene våre vinteren før. Vi kan fint selge Mannsverk i sommer hvis vi kjøper en arvtager NÅ. Vi ser ofte at nye spillere bruker 6mnd+ på å komme seg til rette i byen/laget/systemet.

Vi overlever et Mannsverk salg nå HVIS Ellingsen er frisk og forlenger, og vi kjøper en ung lovende nå i vinter. Hvis dette ikke er tilfelle så MÅ vi beholde han til sommeren. Brynhildsen kan vi tåle et salg av under tvil, men vi skulle aller helst ha kjøpt en spiss i sommer som kunne kommet seg til rette i mellomtiden.

Visa

Legg inn av Visa »

stoodeh skrev: tor des 29, 2022 3:59 pm
Visa skrev: tor des 29, 2022 3:46 pm For meg kan man selge Ola dersom man får et veldig godt tilbud, men Mannsverk bør vi ikke selge før tidligst etter kommende sesong. Selger vi har før det bør prisen være nærmere 150m. Selger vi han i sommer blir det 2021 2.0. Molde skal fortsatt selge, men man skal ikke selge seg vekk på billigsalg heller.

Det som er viktig nå er en høyreback og en spiss.
Enig, men vil påpeke at hovedproblemet i 2021 var at vi ikke kjøpte erstattere for sommersalgene våre vinteren før. Vi kan fint selge Mannsverk i sommer hvis vi kjøper en arvtager NÅ. Vi ser ofte at nye spillere bruker 6mnd+ på å komme seg til rette i byen/laget/systemet.

Vi overleve et mannsverk salg nå HVIS Ellingsen er frisk og forlenger, og vi kjøper en ung lovende nå i vinter. Hvis dette ikke er tilfelle så MÅ vi beholde han til sommeren. Brynhildsen kan vi tåle et salg av under tvil, men vi skulle aller helst hatt kjøpt en spiss i sommer som kunne kommet seg til rette i mellomtiden.
Joda, men problemet er at jeg ikke greier å se hvordan man kan finne en skikkelig erstatter for Mannsverk i tide. Kanskje en erstatter fungerer i serien, men i Europa? Ellingsen er for meg mer håp enn reellt (håper jeg tar feil). Forøvrig enig i at man bør han en spiss til Ola forsvinner. Bør mao ha inn en etablert og en lovende spiss.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Visa skrev: tor des 29, 2022 3:46 pm For meg kan man selge Ola dersom man får et veldig godt tilbud, men Mannsverk bør vi ikke selge før tidligst etter kommende sesong. Selger vi har før det bør prisen være nærmere 150m. Selger vi han i sommer blir det 2021 2.0. Molde skal fortsatt selge, men man skal ikke selge seg vekk på billigsalg heller.

Det som er viktig nå er en høyreback og en spiss.
Helt enig i dette.
Tror også det sitter veldig langt inne å slippe Sivert nå. Holder vi han et år til så topper vi kanskje overgangssummen til Fofana.

Ola er "mer unnværlig", men selvsagt ikke heldig om vi mister 2 spisser.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Merker meg at vi selger Fofana til Chelsea, mens Rosenborg solgte Islamovic til Gangwon FC. Rosenborg solgte Vagic til Hammarby, mens Mannsverk er linket til Arsenal og Manchester United.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Bare vent til Olaus Skarsem linkes til Man City, Barcelona og Real Madrid. Da snakker vi.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

mogandisu skrev: tor des 29, 2022 7:47 pm Bare vent til Olaus Skarsem linkes til Man City, Barcelona og Real Madrid. Da snakker vi.
Den tråden der ja. Episk.

be2mel

Legg inn av be2mel »


Visa

Legg inn av Visa »

be2mel skrev: tor des 29, 2022 8:13 pm Kommentarer til denne listen?

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... L0Sw5LXcUw
Uten å nevne noe om plasseringen til våre spillere tenker jeg at dansken til Rosenborg bør være foran Pellegrino.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: tor des 29, 2022 8:25 pm
be2mel skrev: tor des 29, 2022 8:13 pm Kommentarer til denne listen?

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... L0Sw5LXcUw
Uten å nevne noe om plasseringen til våre spillere tenker jeg at dansken til Rosenborg bør være foran Pellegrino.
Syns egentlig listen var OK. Men det er klart at når man kommer under topp 10 så er det litt bingo med slike lister

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: ons des 28, 2022 10:59 pm Jeg har enda ikke møtt en Molde-tilhenger som ikke anerkjenner at støtten fra Røkke har vært en svært viktig faktor for klubbens suksess.
Derimot har jeg fortsatt til gode å se en eneste trønder som gir en annen lokalpatriot, Gustav Witzøe, noe som helst kreditt for alle de titalls millionene han har tilført Rosenborg gjennom en årrekke. Ikke én. Men kanskje du kan være den første som sier takk til Witzøe, Gunder?
Vi kan også skyte inn her at det ikke bare automatisk går av seg selv, bare noen pøser inn millioner. Man må faktisk evne å forvalte midlene også.

Bare se på Brann og VIF.

Gunder

Legg inn av Gunder »

HarryH skrev: ons des 28, 2022 10:59 pm
Gunder skrev: ons des 28, 2022 10:51 pm Jeg er på ingen måte motstander av at rike folk bruker penger på fotballklubber. Mer motstander av at supportere ikke viser mer takknemlighet ovenfor Røkke.
Jeg har enda ikke møtt en Molde-tilhenger som ikke anerkjenner at støtten fra Røkke har vært en svært viktig faktor for klubbens suksess.
Derimot har jeg fortsatt til gode å se en eneste trønder som gir en annen lokalpatriot, Gustav Witzøe, noe som helst kreditt for alle de titalls millionene han har tilført Rosenborg gjennom en årrekke. Ikke én. Men kanskje du kan være den første som sier takk til Witzøe, Gunder?
Jeg vil si det er supportere som berømmer Røkke sin omtanke for klubben. Og det er de som bagatellisere den innsatsen han har gjort for Molde. Det er Molde som har klart det meste selv. Det kan oppleves fornærmende for noen at en rik mann pløyer penger inn i en klubb. Egentlig er det en rik mann som har omtanke for en klubb. Eller en ekte supporter med penger.

Det er Leif Inge Nordhammer. Tidligere konsernsjef i Salmar som har et forhold til Rosenborg. Han satt i styre i Rosenborg i mange år. Salmar har gått inn med penger for å styrke satsingen på de yngre. Har blitt til Salmar Akademiet. Støtteapparatet er styrket. Jeg tror ikke Gustav Witzøe er fotballinteressert. Han har riktignok finansiert en svær fotballhall på Frøya.Og en bane ved siden av hallen. Han betaler det meste på Frøya, til og med en stor og moderne brannstasjon er det på øya. 5 brannbiler har de.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Gunder skrev: tor des 29, 2022 10:35 pm Jeg tror ikke Gustav Witzøe er fotballinteressert.
Jo, det er han. Spilte på Ranheim i sine yngre dager.

Albino

Legg inn av Albino »


Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det er vel muligens straks en spiss i boks her. Spørs om ikke en annen gruppering på forumet her igjen vil besøke denne tråden i forargelse.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»