Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Visa

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Visa »

Jeg har lyst på en Linnes jr.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror ikke Molde går for Kurucay. Det er en typisk RBK-handel. Jeg tror mye heller vi kommer til å gå for hans makker Halvor Opsahl. 20 år gammel og et kjempetalent.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

En liten sesongoppsummering av Eliteserien som helhet. Hva vil sesongen 2022 bli husket for?

Molde, først og fremst. RekordMolde! 25 kamper på rad uten tap, 17 seiere på rad. Vinner ligaen med 18 poeng, og det med et veldig ungt og veldig skadet lag.

Magnus Wolff Eikrem, som rørte mange fotballhjerter i år.

Kristiansunds vanvittig elendige første halvdel av sesongen, og opphentingen som mislykkes på overtid i siste serierunde på grunn av at de ville ri på et uavgjortresultat.

Vikings enda mer imponerende kollaps. De var Norges tredje dårligste lag siden i sommer, etter at de var blant de beste i starten.

Lillestrøm gjorde også en svak høstsesong, med kun 6 seiere siste 15 kamper. De var blant de aller beste frem til da.

Alt i alt en legendarisk sesong for oss Moldefans, men for alle mange er det nok en god del skuffelse ute og går.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

PapaSmurf skrev: man nov 14, 2022 11:15 pm Jeg tror ikke Molde går for Kurucay. Det er en typisk RBK-handel. Jeg tror mye heller vi kommer til å gå for hans makker Halvor Opsahl. 20 år gammel og et kjempetalent.
Lavoddser

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Virker som en temperamentsfull type på banen denne Børset. Forhåpentligvis er han akkurat passe gal til å lykkes på høyt nivå. Man må ha noe ekstra både kroppslig og mentalt for å slå gjennom.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hadde håpet at Børset skulle fått litt mer spilletid i ES etter den gode preseason, men det blir vel mer neste år. Fremdeles veldig veldig ung.

heltos

Legg inn av heltos »

MoldeMoldeMolde skrev: tir nov 15, 2022 12:49 pm Hadde håpet at Børset skulle fått litt mer spilletid i ES etter den gode preseason, men det blir vel mer neste år. Fremdeles veldig veldig ung.
Tenkt det same, var jo til tider rå i noen treningskamper.
Men Moe&co tydeligvis vet nok hva de holder på med, spesielt med innfasing av de unge inn mot a-laget.

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: tir nov 15, 2022 12:22 pm Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.
Og ta ferge….ofte om de vil

heltos

Legg inn av heltos »

stc887 skrev: man nov 14, 2022 11:00 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man nov 14, 2022 10:57 pm Saletros eller Kurucay på Bosman?
15m på Gulliksen?
10m på Hove?
5m på Gjengaar?

Er dette vinduet vårt? En stopper til? Et talent til? En spiss til?
Hove er nok dessverre ferdig med ES og går til utlandet om så Bosman.
Ja blir spennende spiller logistikken inn mot neste sesong, hvem ryk ut, hvem inn, flere yngre opp, endringer i trener/støtte apparatet.
Med en CL kvalifisering i planene blir det ekstra spennende, vil bli en balansegang mellom stor handle(utland), handle smart(Norge) og handle norsk ute i utland og ikke minst, satse i egne rekker.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: tir nov 15, 2022 4:30 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 15, 2022 12:22 pm Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.
Og ta ferge….ofte om de vil
Ingen fare for å gå seg vill heller.

(Sannhet med modifikasjoner. For to år siden fylte jeg diesel på Shell Bolsønes og ble kontaktet av et eldre amerikansk ektepar med gode sko og treningsklær som lurte på om det var langt igjen til Varden)

Miga
Innlegg: 93

Legg inn av Miga »

PapaSmurf skrev: tir nov 15, 2022 5:26 pm
heltos skrev: tir nov 15, 2022 4:30 pm
PapaSmurf skrev: tir nov 15, 2022 12:22 pm Intervju med vårt nye stoppertalent Børset. At vi kuppet han foran nesen på RBK er jo kjent, men jeg vil lime inn litt fra intervjuet likevel.

Den talentfulle forsvarsspilleren kommer opprinnelig fra Sveberg i Malvik kommune, et par mil øst for Trondheim. Der spilte han for Hommelvik før han etter hvert spilte en periode i Trygg/Lade. I 2019 var han også med Rosenborgs G13-lag på en turnering.

Molde hadde det mest interessante tilbudet for min utvikling. Da slo jeg til på det. Det har jeg ikke angret på. Det har gått veldig fint og alle har støttet meg, sier trønderen.


Molde er selvsagt det prefererte valget for de som har ambisjoner. Her får de den beste treningshverdagen, det beste opplegget utenfor banen, de får spille på Norges beste juniorlag, og samtidig skaffe seg internasjonal erfaring.
Og ta ferge….ofte om de vil
Ingen fare for å gå seg vill heller.

(Sannhet med modifikasjoner. For to år siden fylte jeg diesel på Shell Bolsønes og ble kontaktet av et eldre amerikansk ektepar med gode sko og treningsklær som lurte på om det var langt igjen til Varden)
Angående Varden (der går en seg vill)
Tore Aarøe (platebaren) fortalte engang på veg hjem så stoppet han ved en bil midt i gangvegen på nordsiden av KGB der stod det en tysker med et stort kart som lurte på om han kunne peke hvor Varden var.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Må si det er nesten umulig å gå seg vill i Molde. Uansett promillenivå kom en seg alltid hjem etter en bytur .

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Må si det var utrolig og fantastisk at de klarte å gi Årets trener til Erling Moe og ikke til en av Kjetilene.

Erling Moe`s Big Toe

Legg inn av Erling Moe`s Big Toe »

Reka burde ha fått den. Han klarte tross alt å ta RBK til tredjeplass!

Albino

Legg inn av Albino »

MFK sin nå pensjonerte mattis, Tore Monsen, er gjest i denne utgaven av RB-sportens Tore Monsen spessial!

https://play.acast.com/s/rb-sporten/tore-monsen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Albino skrev: ons nov 16, 2022 4:48 pm MFK sin nå pensjonerte mattis, Tore Monsen, er gjest i denne utgaven av RB-sportens Tore Monsen spessial!

https://play.acast.com/s/rb-sporten/tore-monsen
Den skal jeg høre på. Tore er et oppkomme av gode historier.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kristian Eriksen - for en mann!


BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Mannsverk mener at 4-0 ydmykelsen i Belgia satte en stopper for salg i år. Det er jo fullt mulig. Og bra for oss er det jo.

Det å se Brynhildsen krumme nakken på et returløp på slutten av første omgang var sjokkerende. Det var et fryktelig slitent lag som stilte mot Gent, og jeg tror nok at gullfeiringen og utblåsningen mot Rosenborg satte sine spor i Mannsverk og de andre ungdommene i laget. De mistet fokus, rett og slett. Tror det var en sunn erfaring for dem, og noe jeg tror de kommer til å takle mye bedre neste sesong.

Den kampen bør jo MFK-ledelsen også ta en nærmere titt på. Skal vi slå fra oss i Europa må vi ha reell dobbel dekning på alle posisjoner - spesielt de viktige vingbackene.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Fofana med debut for Elfenbenskysten i går. Hvis han begynner å levere internasjonalt også, vil enda flere klubber stå i kø for å signere ham.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

BiggusD skrev: tor nov 17, 2022 8:48 am Mannsverk mener at 4-0 ydmykelsen i Belgia satte en stopper for salg i år. Det er jo fullt mulig. Og bra for oss er det jo.

Det å se Brynhildsen krumme nakken på et returløp på slutten av første omgang var sjokkerende. Det var et fryktelig slitent lag som stilte mot Gent, og jeg tror nok at gullfeiringen og utblåsningen mot Rosenborg satte sine spor i Mannsverk og de andre ungdommene i laget. De mistet fokus, rett og slett. Tror det var en sunn erfaring for dem, og noe jeg tror de kommer til å takle mye bedre neste sesong.

Den kampen bør jo MFK-ledelsen også ta en nærmere titt på. Skal vi slå fra oss i Europa må vi ha reell dobbel dekning på alle posisjoner - spesielt de viktige vingbackene.
Mannsverk er en av de som nesten aldri har en dårlig kamp, men den mot Gent var nok det. Jeg tror egentlig at vi ikke selger så mange nå eller i sommer. Bryn er vel den jeg tror går og kanskje Sinyan eller Risa.

Det begynner vel å nærme seg de første signeringene kanskje. Ung høyre vingback står nok på lista og de vi ser på der er nok neppe aktuelle for utlandet så håper vi kan få til noe de nærmeste ukene.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

MoldeMoldeMolde skrev: tor nov 17, 2022 11:39 am Mannsverk er en av de som nesten aldri har en dårlig kamp, men den mot Gent var nok det. Jeg tror egentlig at vi ikke selger så mange nå eller i sommer. Bryn er vel den jeg tror går og kanskje Sinyan eller Risa.

Det begynner vel å nærme seg de første signeringene kanskje. Ung høyre vingback står nok på lista og de vi ser på der er nok neppe aktuelle for utlandet så håper vi kan få til noe de nærmeste ukene.
Mitt personlige førstevalg Warren Kamanzi ser ut til å forsvinne til Toulouse, dessverre. Han var nok det beste prospektet innenfor norskegrensen, men jeg er sikker på at Molde finner noen med potensiale likevel.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

stoodeh skrev: tor nov 17, 2022 1:17 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor nov 17, 2022 11:39 am Mannsverk er en av de som nesten aldri har en dårlig kamp, men den mot Gent var nok det. Jeg tror egentlig at vi ikke selger så mange nå eller i sommer. Bryn er vel den jeg tror går og kanskje Sinyan eller Risa.

Det begynner vel å nærme seg de første signeringene kanskje. Ung høyre vingback står nok på lista og de vi ser på der er nok neppe aktuelle for utlandet så håper vi kan få til noe de nærmeste ukene.
Mitt personlige førstevalg Warren Kamanzi ser ut til å forsvinne til Toulouse, dessverre. Han var nok det beste prospektet innenfor norskegrensen, men jeg er sikker på at Molde finner noen med potensiale likevel.
Hvem vil dra til Frankrikes Mjøndalen når man dra til Nordens Firenze?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: tor nov 17, 2022 3:21 pm
stoodeh skrev: tor nov 17, 2022 1:17 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor nov 17, 2022 11:39 am Mannsverk er en av de som nesten aldri har en dårlig kamp, men den mot Gent var nok det. Jeg tror egentlig at vi ikke selger så mange nå eller i sommer. Bryn er vel den jeg tror går og kanskje Sinyan eller Risa.

Det begynner vel å nærme seg de første signeringene kanskje. Ung høyre vingback står nok på lista og de vi ser på der er nok neppe aktuelle for utlandet så håper vi kan få til noe de nærmeste ukene.
Mitt personlige førstevalg Warren Kamanzi ser ut til å forsvinne til Toulouse, dessverre. Han var nok det beste prospektet innenfor norskegrensen, men jeg er sikker på at Molde finner noen med potensiale likevel.
Hvem vil dra til Frankrikes Mjøndalen når man dra til Nordens Firenze?
Molde var jo kjent som Nordens Nice en gang i tiden. Keiser Wilhelm som stod bak den omtalen.

Forøvrig er Mjøndalen ikke så verst, Toulouse minner vel mer om Narvik.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

PapaSmurf skrev: tor nov 17, 2022 3:31 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tor nov 17, 2022 3:21 pm
stoodeh skrev: tor nov 17, 2022 1:17 pm

Mitt personlige førstevalg Warren Kamanzi ser ut til å forsvinne til Toulouse, dessverre. Han var nok det beste prospektet innenfor norskegrensen, men jeg er sikker på at Molde finner noen med potensiale likevel.
Hvem vil dra til Frankrikes Mjøndalen når man dra til Nordens Firenze?
Molde var jo kjent som Nordens Nice en gang i tiden. Keiser Wilhelm som stod bak den omtalen.

Forøvrig er Mjøndalen ikke så verst, Toulouse minner vel mer om Narvik.
Tror heller vi sier at Fredrikstad er Nordens Toulouse. Narvik er vel mer Nordens Roubaix.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Ny artig episode med 3 spillere som kom til Molde for å vinne noe https://www.youtube.com/watch?v=CYG-hUdP-H4

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jobs99 skrev: tor nov 17, 2022 5:27 pm Ny artig episode med 3 spillere som kom til Molde for å vinne noe https://www.youtube.com/watch?v=CYG-hUdP-H4
Grødem er god og hadde en fantastisk vårsesong, men å ta ut hele Kvikk Lunsjen er utilgivelig

HarryH

Legg inn av HarryH »

Utrolig skuffende av Grødem. Vi må kunne forvente mer enn det der.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Alle lag trenger en psykopat, godt å se at vi har vår.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Også kjekt å høre at Birk Risa elsker eksotiske kremer.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»