Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Jobs99 »

Vi husker 2019 da Ole G og Erling hadde lagt en plan for nye spillere høsten 2018, nesten alle fikk de tak i, selv om Ole G dro. Håper de har en liknende plan nå. Gabrielsen, er det mulig? Leo, OK kun som kjøp. Ellingsen er ferdig, dessverre. 3 store skader med mange inngrep i samme kne er uforenlig med videre spill på topp nivå (selv om jeg håper jeg tar feil). Ohi må ersttattes, BBS er den dyreste spilleren noensinne: 3 kamper for 3 millioner pluss høy lønn😬. Fofana må ha ett år til, og må lære seg språk. Så, 2022 blir travelt for overgangsavdelingen i MFK

Federin

Legg inn av Federin »

Kan det være at det er så stille på spillerfronten fordi Erling ikke har skrevet ny kontrakt?

Dessuten er det mulig at vi også har fått mer konkurranse fra f.eks. Bodø/Glimt når det gjelder å hente norske spillere.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Det var en tabbe av Molde å ikke prøve å signere en Ketil som ny trener.Begge vil vært bedre enn å fortsette med gampegjengen som er der nå

lsklars

Legg inn av lsklars »

MoldeMoldeMolde skrev: lør jan 01, 2022 11:29 pm Leo inn som kjøp er drømmen, liten grunn til å låne. Molde har ikke blitt nevnt i ryktene på andre midtstoppere som kunne vært interessante. Børkeeiet, Bjarnason, Røsler. Håpet er at de tskyldes at vi har troa på Leo. Kolskogen som backup? Bør ta høyde for at Sinyan ikke blir veldig lenge.

Hove hadde vært bra, selv om det er den posisjonen hvor vi er best befolket. Dog ikke usannsynlig at noen blir solgt i løpet av sesongen.

Bør forberede for salg av Ola og hente inn noen i forka t som kan fylle hans plass. Gulliksen?

Leke er knallgod og gir oss en ekstra dimensjon i angrepet. Tipper at han blir billig om han kommer. Ellers så hadde Koné vært mer spennende, samme med Heggebø.
Du kan stryke Røsler, han er klar for LSK.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

lsklars skrev: søn jan 02, 2022 2:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør jan 01, 2022 11:29 pm Leo inn som kjøp er drømmen, liten grunn til å låne. Molde har ikke blitt nevnt i ryktene på andre midtstoppere som kunne vært interessante. Børkeeiet, Bjarnason, Røsler. Håpet er at de tskyldes at vi har troa på Leo. Kolskogen som backup? Bør ta høyde for at Sinyan ikke blir veldig lenge.

Hove hadde vært bra, selv om det er den posisjonen hvor vi er best befolket. Dog ikke usannsynlig at noen blir solgt i løpet av sesongen.

Bør forberede for salg av Ola og hente inn noen i forka t som kan fylle hans plass. Gulliksen?

Leke er knallgod og gir oss en ekstra dimensjon i angrepet. Tipper at han blir billig om han kommer. Ellers så hadde Koné vært mer spennende, samme med Heggebø.
Du kan stryke Røsler, han er klar for LSK.
Og Bjarnason for VIF. Det var bare det at vi ikke var nevnt. Røsler er en spiller som Molde fort hadde snappet opp om de var interesserte. Røsler er en spiller som Molde kunne vært interesserte i. Altså, kanskje det at Molde ikke hentet ham kan skyldes at de går for Leo.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 02, 2022 2:54 pm
lsklars skrev: søn jan 02, 2022 2:33 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør jan 01, 2022 11:29 pm Leo inn som kjøp er drømmen, liten grunn til å låne. Molde har ikke blitt nevnt i ryktene på andre midtstoppere som kunne vært interessante. Børkeeiet, Bjarnason, Røsler. Håpet er at de tskyldes at vi har troa på Leo. Kolskogen som backup? Bør ta høyde for at Sinyan ikke blir veldig lenge.

Hove hadde vært bra, selv om det er den posisjonen hvor vi er best befolket. Dog ikke usannsynlig at noen blir solgt i løpet av sesongen.

Bør forberede for salg av Ola og hente inn noen i forka t som kan fylle hans plass. Gulliksen?

Leke er knallgod og gir oss en ekstra dimensjon i angrepet. Tipper at han blir billig om han kommer. Ellers så hadde Koné vært mer spennende, samme med Heggebø.
Du kan stryke Røsler, han er klar for LSK.
Og Bjarnason for VIF. Det var bare det at vi ikke var nevnt. Røsler er en spiller som Molde fort hadde snappet opp om de var interesserte. Røsler er en spiller som Molde kunne vært interesserte i. Altså, kanskje det at Molde ikke hentet ham kan skyldes at de går for Leo.
Molde har kontroll på både stopper og spiss etter det jeg forstår. De er mer usikre på midtbanesituasjonen. Det sier se skal ha inn en, men det er kun om de finner riktig spiller. Der er det fryktelig tynt nå. Mannsverk blir bra. Etzaz er ikke der han var, Breivik trenger mer tid, Ellingsen er ute lenge.

heltos

Legg inn av heltos »

Havrebukken skrev: lør jan 01, 2022 10:34 pm Status per 01.01.22

Keepere: Karlstrøm, Petersen, Craninx
HB: Linnes, Haraldseid
MS: Bjørnbak, Sheriff
VB: Risa, Haugen
SM: Mannsverk, Hussain, Breivik, Ellingsen
OM: Eikrem, Grødem
HV: Zekhnini
VV: Ulland, Brynhildsen
S: Sigurdarson, Knudtzon, Fofana

Meget tynn stall enn så lenge.
Hvilke ønsker har folket rundt forsterkninger av spillerstallen? Posisjoner? Navn?

En ny midtstopper er kanskje det største behovet per dags dato. En leieavtale med Østigård er drømmen men kanskje usannsynlig.
Hove(SM), Stenevik(HV), Koné(S), Heggebø(S) er noen av mine forslag til øvrige posisjoner som må styrkes.
Ble ikke to tatt opp fra junior stallen til i år, og hvilke posisjonen spiller de?
Og hva med Niklas Haugland?…fortsatt lang vei?

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

For tidlig å avskrive Hussain. Det er mulig å ha en halvveis sesong, men komme seg tilbake på nivå i påfølgende sesong. Er i utgangspunktet en spiller som burde være mer enn god nok.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

RamGuy skrev: søn jan 02, 2022 3:11 pm For tidlig å avskrive Hussain. Det er mulig å ha en halvveis sesong, men komme seg tilbake på nivå i påfølgende sesong. Er i utgangspunktet en spiller som burde være mer enn god nok.
Enig, vi klarer oss helt OK frem til sommeren med den midtbanen vi har nå. Når det strammer seg til på høsten med europa så bør vi ha en til, mulig Ellingsen kan være tilbake til den tid.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

heltos skrev: søn jan 02, 2022 3:01 pm
Ble ikke to tatt opp fra junior stallen til i år, og hvilke posisjonen spiller de?
Og hva med Niklas Haugland?…fortsatt lang vei?
Niklas Ødegård (høyre kant) og Mathias Løvik (Venstre back). Begge spennende, men ingen av de moden nok for A-laget enda, regner med det er høyaktuelt med utlån.

Hmm

Legg inn av Hmm »

RamGuy skrev: søn jan 02, 2022 3:11 pm For tidlig å avskrive Hussain. Det er mulig å ha en halvveis sesong, men komme seg tilbake på nivå i påfølgende sesong. Er i utgangspunktet en spiller som burde være mer enn god nok.
Så lenge han må jobbe mye defensivt så er han ikke god nok, det går både på manglende fart og at han ikke er sterk/smart nok i dueller. Han dekker ikke nok rom.
Lengre frem på banen holder han et bedre nivå.
Har blitt en backupspiller.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: søn jan 02, 2022 3:31 pm
RamGuy skrev: søn jan 02, 2022 3:11 pm For tidlig å avskrive Hussain. Det er mulig å ha en halvveis sesong, men komme seg tilbake på nivå i påfølgende sesong. Er i utgangspunktet en spiller som burde være mer enn god nok.
Enig, vi klarer oss helt OK frem til sommeren med den midtbanen vi har nå. Når det strammer seg til på høsten med europa så bør vi ha en til, mulig Ellingsen kan være tilbake til den tid.
Det skal spilles 14 seriekamper før første kamp i Europa. For Bodø/Glimt sitt vedkommende så blir det 12 da de kommer inn i første runde mens resten av de norske kommer inn i andre runde.
I tillegg så kommer det 4 avsluttende runde av cupen fra 2021 dersom vi går hele veien. Samt 3 cuprunder av 2022-sesongen.
Går vi hele veien i Europa så vil resten av sesongen inneholde 16 seriekamper, 6 kvalifiseringskamper og 6 gruppespillkamper.
Totalen blir da altså at FØR kampene i Europa starter så skal det spilles inntil 21 kamper. Og fra første kamp i Europa og frem til siste runde så skal det spilles 28 kamper. 21 kamper frem til 17.juli fra 13.mars syns jeg er litt for mange kamper med den stallen vi har nå. Da kan vi risikere å være hektet av når forsterkningene kommer til sommeren. Og uansett så må kampene i Europa i den andre kvalifiseringsrunden spilles med det mannskapet Molde har når serien starter da sommervinduet vel åpner 1.august? Mannsverk kom vel sågar inn rett før 1.august slik at vi skulle rekke å melde han på innen fristen til 3.runde.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Frykter det samme som Korgutt, at vi er hektet av så tidlig at sommervinduet kommer for sent.
Spiss og midtstopper er ikke nok i dette vinduet, det må inn en kvalitetsspiller på midten og en høyrebackreserve.
Og med en Fofana på fortsatt juniornivå og en BBS som maks greier 5-6 kamper per sesong bør det også inn en backup der.
Kan ikke huske spillerlogistikken har vært verre siden OGS kom inn i 2010. (knølete og unødvendig gjort av klubben)

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

PapaSmurf skrev: søn jan 02, 2022 2:59 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 02, 2022 2:54 pm
lsklars skrev: søn jan 02, 2022 2:33 pm

Du kan stryke Røsler, han er klar for LSK.
Og Bjarnason for VIF. Det var bare det at vi ikke var nevnt. Røsler er en spiller som Molde fort hadde snappet opp om de var interesserte. Røsler er en spiller som Molde kunne vært interesserte i. Altså, kanskje det at Molde ikke hentet ham kan skyldes at de går for Leo.
Molde har kontroll på både stopper og spiss etter det jeg forstår. De er mer usikre på midtbanesituasjonen. Det sier se skal ha inn en, men det er kun om de finner riktig spiller. Der er det fryktelig tynt nå. Mannsverk blir bra. Etzaz er ikke der han var, Breivik trenger mer tid, Ellingsen er ute lenge.
Det virker nesten som du vet også noen navn uten du har lyst å avsløre navnene? Uansett det jeg lurer på om du er fornøyd med navnene?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Dersom det er slik at alle spilleplaner som kommer den 14.januar(Eliteserien, OBOS, Toppserien og 1.divisjon damer) skal presenteres i samme tv-sending er det noen som kan forestille seg hvor lang sending dette kreves? Alle de her har ikke kommet på samme dag før. Det vil de gjøre i dette året.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

gamblerjon skrev: søn jan 02, 2022 4:44 pm
PapaSmurf skrev: søn jan 02, 2022 2:59 pm
MoldeMoldeMolde skrev: søn jan 02, 2022 2:54 pm

Og Bjarnason for VIF. Det var bare det at vi ikke var nevnt. Røsler er en spiller som Molde fort hadde snappet opp om de var interesserte. Røsler er en spiller som Molde kunne vært interesserte i. Altså, kanskje det at Molde ikke hentet ham kan skyldes at de går for Leo.
Molde har kontroll på både stopper og spiss etter det jeg forstår. De er mer usikre på midtbanesituasjonen. Det sier se skal ha inn en, men det er kun om de finner riktig spiller. Der er det fryktelig tynt nå. Mannsverk blir bra. Etzaz er ikke der han var, Breivik trenger mer tid, Ellingsen er ute lenge.
Det virker nesten som du vet også noen navn uten du har lyst å avsløre navnene? Uansett det jeg lurer på om du er fornøyd med navnene?
Har ingen navn. Skulle ønske jeg hadde.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Det meldes forøvrig på Twitter at en tidligere MFK-spiller som var kjent for et elendig vitnemål i en rettsak er tilbake i Eliteserien for et annet lag. Noen som vet hvem jeg tenker på og hvilken klubb det er snakk om?

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Korgutt skrev: søn jan 02, 2022 7:04 pm Det meldes forøvrig på Twitter at en tidligere MFK-spiller som var kjent for et elendig vitnemål i en rettsak er tilbake i Eliteserien for et annet lag. Noen som vet hvem jeg tenker på og hvilken klubb det er snakk om?
Nattestad til Jerv!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheIceman10 skrev: søn jan 02, 2022 7:14 pm
Korgutt skrev: søn jan 02, 2022 7:04 pm Det meldes forøvrig på Twitter at en tidligere MFK-spiller som var kjent for et elendig vitnemål i en rettsak er tilbake i Eliteserien for et annet lag. Noen som vet hvem jeg tenker på og hvilken klubb det er snakk om?
Nattestad til Jerv!
Stemmer. Han skal ikke taes med silkehansker når han kommer til Molde mener nå jeg.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

stoodeh skrev: søn jan 02, 2022 3:35 pm
heltos skrev: søn jan 02, 2022 3:01 pm
Ble ikke to tatt opp fra junior stallen til i år, og hvilke posisjonen spiller de?
Og hva med Niklas Haugland?…fortsatt lang vei?
Niklas Ødegård (høyre kant) og Mathias Løvik (Venstre back). Begge spennende, men ingen av de moden nok for A-laget enda, regner med det er høyaktuelt med utlån.
Løvik(03) og Ødegård(04) blir nok i MFK denne sesongen. Både fordi de går skole og er nøkkelspillere på juniorlaget. De skal vel spille i Europa som regjerende Norgesmester og Skandinavisk mester?
At Molde igjen har Norges beste juniorlag er utrolig viktig og jeg vil tro klubben har en policy om å bevare stammen i det laget.

Haugland(02) ble hentet inn som et prospekt for fremtiden men om en drøy måned er han 20 år. Om han ikke er god nok til å bidra for A-laget bør han lånes ut.
Sist redigert av Havrebukken den søn jan 02, 2022 7:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »



Godt gjort å bli hatet som klubb allerede før man har spilt en kamp i Eliteserien.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

lok1 skrev: søn jan 02, 2022 7:49 pm

Godt gjort å bli hatet som klubb allerede før man har spilt en kamp i Eliteserien.
Han kommer til å trygle og be om å få slippe å møte Molde. Kommer garantert til å få en meget «varm» mottagelse dersom han blir med dit. Skal ikke forundre meg at han får sitt fjerde gule kort i kampen før Jerv skal møte Molde.

Visa

Legg inn av Visa »

Spilte egentlig Sonni en kamp for Molde? Trenings- eller cupkamp kanskje?

Ross

Legg inn av Ross »

Korgutt skrev: søn jan 02, 2022 7:56 pm
lok1 skrev: søn jan 02, 2022 7:49 pm

Godt gjort å bli hatet som klubb allerede før man har spilt en kamp i Eliteserien.
Han kommer til å trygle og be om å få slippe å møte Molde. Kommer garantert til å få en meget «varm» mottagelse dersom han blir med dit. Skal ikke forundre meg at han får sitt fjerde gule kort i kampen før Jerv skal møte Molde.
Som om noen frykter supporterne til Molde 😂

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Hvorfor kommer dere drassende med en sak som har egen tråd? Flott start på 2022-tråden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: søn jan 02, 2022 9:42 pm Hvorfor kommer dere drassende med en sak som har egen tråd? Flott start på 2022-tråden.
Beklager. Sjekket ikke godt nok opp om det var opprettet en tråd når jeg fikk øye på saken på Twitter.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Nattestad landet på Årø, ble sendt med ferga til Ålesund og gikk rundt ei svingdør på Roseby før han ble sendt utenbys igjen. Assosierer ikke han med MFK i veldig stor grad og straffesaken alle «elsker» har fått nok oppmerksomhet i andre/tidligere tråder.

Jeg kommer ikke til å bry meg, bue eller gjøre noe som trekker fortiden frem om han returnerer til Molde for et annet lag.

La oss håpe klubben gir oss noe å diskutere den neste uka. Jeg går snart tom for spiker å koke suppe på..

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Jeg tenker at Nattestad skal behandles på samme måte som alle andre spillere som besøker Aker Stadion i profesjonell sammenheng.

Hva så med MFK? Noen rykter om folk på vei inn?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 10:39 pm Jeg tenker at Nattestad skal behandles på samme måte som alle andre spillere som besøker Aker Stadion i profesjonell sammenheng.

Hva så med MFK? Noen rykter om folk på vei inn?
Jerv er dømt nord og ned på Twitter av sine egne supportere. Hvorfor skal han behandles bedre av Molde enn av sine egne?

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Korgutt skrev: søn jan 02, 2022 10:45 pm
nottimagiche skrev: søn jan 02, 2022 10:39 pm Jeg tenker at Nattestad skal behandles på samme måte som alle andre spillere som besøker Aker Stadion i profesjonell sammenheng.

Hva så med MFK? Noen rykter om folk på vei inn?
Jerv er dømt nord og ned på Twitter av sine egne supportere. Hvorfor skal han behandles bedre av Molde enn av sine egne?
Nei, du har rett. Han bør vel helst i gapestokken på alle passende torg som underholdning før kamp.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»