Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
stoodeh

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av stoodeh »

Forventer egentlig at vi får tak i en venstreback innen vinduet åpner. Må innrømme at jeg blir skuffet om vi ikke klarer å dra i land verken Wolfe eller Mätää. Hvis ikke så må vi nok ned på 3. valg og da blir det fort mye gråstein, slik som det var i vinter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 9:45 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man jun 27, 2022 8:08 pm Sahraoui minner meg om Moi i S08. Mye potensial, men lite ferdig produkt.

Trenger å komme til en toppklubb for å ta steg
Han har potensiale til å bli minst like god som Moi men da må han bort fra VIF.

Nå har han vært ung og lovende i flere sesonger uten at utviklingen har tatt av.

Molde eller Bodø/Glimt ville vært et riktig steg sportslig men en sånn overgang ville kanskje kostet mer enn det smaker.
Vi har vel alle vært ung og lovende? Og etterhvert så ender det vel opp med at man bare blir lovende?

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Korgutt skrev: man jun 27, 2022 10:05 pm
Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 9:45 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man jun 27, 2022 8:08 pm Sahraoui minner meg om Moi i S08. Mye potensial, men lite ferdig produkt.

Trenger å komme til en toppklubb for å ta steg
Han har potensiale til å bli minst like god som Moi men da må han bort fra VIF.

Nå har han vært ung og lovende i flere sesonger uten at utviklingen har tatt av.

Molde eller Bodø/Glimt ville vært et riktig steg sportslig men en sånn overgang ville kanskje kostet mer enn det smaker.
Vi har vel alle vært ung og lovende? Og etterhvert så ender det vel opp med at man bare blir lovende?
Som fotballspillere er det begrenset hvor lenge man er ung og lovende. Som menneske har de fleste av oss alltids rom for utvikling.
Min mor på 70 kaller meg enda "lille gutten sin" så jeg forbeholder meg retten til å føle meg ungdommelig i ny og ne, selv i begynnelsen av 40 årene.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 9:45 pm
MoldeMoldeMolde skrev: man jun 27, 2022 8:08 pm Sahraoui minner meg om Moi i S08. Mye potensial, men lite ferdig produkt.

Trenger å komme til en toppklubb for å ta steg
Han har potensiale til å bli minst like god som Moi men da må han bort fra VIF.

Nå har han vært ung og lovende i flere sesonger uten at utviklingen har tatt av.

Molde eller Bodø/Glimt ville vært et riktig steg sportslig men en sånn overgang ville kanskje kostet mer enn det smaker.
Blir bare trist når jeg ser enn slik spiller gå på veggen slik han gjør i VIF om dagen. Skulle gjerne hatt han til Molde. Vi sendte Christensen til dem, så ikke urimelig at de gjengjelder tjenesten og selger oss en spiller som ikke får ut sitt potensiale i VIF.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 10:55 pm
Korgutt skrev: man jun 27, 2022 10:05 pm
Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 9:45 pm

Han har potensiale til å bli minst like god som Moi men da må han bort fra VIF.

Nå har han vært ung og lovende i flere sesonger uten at utviklingen har tatt av.

Molde eller Bodø/Glimt ville vært et riktig steg sportslig men en sånn overgang ville kanskje kostet mer enn det smaker.
Vi har vel alle vært ung og lovende? Og etterhvert så ender det vel opp med at man bare blir lovende?
Som fotballspillere er det begrenset hvor lenge man er ung og lovende. Som menneske har de fleste av oss alltids rom for utvikling.
Min mor på 70 kaller meg enda "lille gutten sin" så jeg forbeholder meg retten til å føle meg ungdommelig i ny og ne, selv i begynnelsen av 40 årene.
Jeg har en bestemor som mener jeg er modellpen.

Hver gang jeg kommer på får jeg en lektyre i hvor kjekk jeg er.

Men den samme dama hadde lenge en crush på denne mannen:

Bilde

Så det må tas med et par tre klyper salt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: man jun 27, 2022 11:09 pm
Havrebukken skrev: man jun 27, 2022 10:55 pm
Korgutt skrev: man jun 27, 2022 10:05 pm
Vi har vel alle vært ung og lovende? Og etterhvert så ender det vel opp med at man bare blir lovende?
Som fotballspillere er det begrenset hvor lenge man er ung og lovende. Som menneske har de fleste av oss alltids rom for utvikling.
Min mor på 70 kaller meg enda "lille gutten sin" så jeg forbeholder meg retten til å føle meg ungdommelig i ny og ne, selv i begynnelsen av 40 årene.
Jeg har en bestemor som mener jeg er modellpen.

Hver gang jeg kommer på får jeg en lektyre i hvor kjekk jeg er.

Men den samme dama hadde lenge en crush på denne mannen:

Bilde

Så det må tas med et par tre klyper salt.
😂😂😂

Inhabilitet er innafor når det kommer fra mødre/bestemødre. Lytt til bestemor du og føl deg som en modell etter neste visitt.

Gamle ørna Bye hadde vel det man i gamle dager kalte «draget på damene», men det var vel mer statusen enn utseendet vil jeg tro.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Jack Ipalibo 24 år fra Nigeria går vel heller ikke under ung og lovende her inne😀, men han leverte en kjempekamp for Godset mot LSK. Tror han kunne vært en mann for oss på defensiv midtbane eller sentral midtbane.

rapseballe.

Legg inn av rapseballe. »

Ulrik Y. Jenssen kan vel være en grei erstatter for Risa?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Molde vs Jerv
Onsdag 6.juli kl.1900
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

rapseballe. skrev: tir jun 28, 2022 1:37 am Ulrik Y. Jenssen kan vel være en grei erstatter for Risa?
Ikke et dårlig forslag det. Han har kontrakt ut 2024 da, så det kan fort bli litt dyrt det og. Nå har jeg blitt litt mindre sikker på at Risa drar i det siste også da.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Jensen og Willem II har gjensidig terminert kontrakten etter nedrykket.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Korgutt skrev: tir jun 28, 2022 8:55 am Molde vs Jerv
Onsdag 6.juli kl.1900
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Helt greit dette. Vi får forhåpentlig litt flere tilbake fra skade, er 14 dager før Elfsborg og i en periode med mange hjemmekamper på rad.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Belzone skrev: tir jun 28, 2022 11:51 am Jensen og Willem II har gjensidig terminert kontrakten etter nedrykket.
Spilte rundt 60% av kampene for et lag som rykket ned i Nederland. Må vel være innenfor rekkevidde

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: tir jun 28, 2022 11:55 am
Belzone skrev: tir jun 28, 2022 11:51 am Jensen og Willem II har gjensidig terminert kontrakten etter nedrykket.
Spilte rundt 60% av kampene for et lag som rykket ned i Nederland. Må vel være innenfor rekkevidde
Ut fra intervjuer med han så virker det som han har store ambisjoner. Så spørs det om han er attraktiv nok til å kunne gå direkte videre eller om han kan dra nytte av en tur til Norge for å bygge interesse.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet nok om hvordan han har gjort det til at jeg skal konkludere.

Men OM han er interessert er det en spiller jeg tror hadde passet godt.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

PapaSmurf skrev: tir jun 28, 2022 12:16 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir jun 28, 2022 11:55 am
Belzone skrev: tir jun 28, 2022 11:51 am Jensen og Willem II har gjensidig terminert kontrakten etter nedrykket.
Spilte rundt 60% av kampene for et lag som rykket ned i Nederland. Må vel være innenfor rekkevidde
Ut fra intervjuer med han så virker det som han har store ambisjoner. Så spørs det om han er attraktiv nok til å kunne gå direkte videre eller om han kan dra nytte av en tur til Norge for å bygge interesse.

Jeg må innrømme at jeg ikke vet nok om hvordan han har gjort det til at jeg skal konkludere.

Men OM han er interessert er det en spiller jeg tror hadde passet godt.
Vil tro denne karen står på lista til John Vik. Venstrebent norsk stopper med den profilen passer bra for MFK.

Sportslig sett er Molde et steg opp fra Willem II.

Selv om Risa blir i klubben ut sesongen så bør man hente inn et alternativ som venstre stopper da Risa også kan avlaste Haugen på venstre vingback om nødvendig.

heltos

Legg inn av heltos »

Som nevnt inne her, viktigere en noen gang å vinne gull med tanke på Europa gruppe spill. Derfor må ledelsen ta de gode og riktige spiller logistikk avgjørelser i sommer, blir spennende dette.
Om vi ser for oss ingen spillere ut, hva må inn?
Høyre vingback, venstre vingback, begge deler?
Midtstopper?
Midtbane?
Ving?
Spiss?

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

heltos skrev: tir jun 28, 2022 1:41 pm Som nevnt inne her, viktigere en noen gang å vinne gull med tanke på Europa gruppe spill. Derfor må ledelsen ta de gode og riktige spiller logistikk avgjørelser i sommer, blir spennende dette.
Om vi ser for oss ingen spillere ut, hva må inn?
Høyre vingback, venstre vingback, begge deler?
Midtstopper?
Midtbane?
Ving?
Spiss?
I utgangspunktet burde man vært på jakt etter et alternativ på høyre vingback. Men siden Knudtzon har kontrakt ut 2023 så antar jeg at klubben vurderer han som godt nok alternativ ut neste sesong. Eller hvorfor ikke gi Zekhnini sjansen? Tror han fint kunne løst den oppgaven på en minst like tilfredsstillende måte som Knudtzon. Spesielt offensivt.

Venstre vingback er åpenbart en posisjon MFK skal forsterke i sommer med budene på både Wolfe og Määttä. Om man får landet en av disse skal man være happy.
Samtidig må klubben være kynisk å beholde Haugen ut sesongen og heller la han gå gratis ved nyttår for å opprettholde kvaliteten i kamper der vi trenger rutinen til Haugen.

Om man får Hussain tilbake straks og Ellingsen om litt er man godt forspent på midtbanen om ingen selges. Breivik, Mannsverk og Grødem har levert i de fleste kamper de har fått sjansen denne sesongen. I tillegg har man Kaasa og Ødegård i bakhånd som vil få flere sjanser.

Vingtyper er overflødig så lenge MFK spiller 3-5-2 med Eikrem som en av de to på topp. Sånn denne formasjonen har fungert i vårsesongen kan jeg ikke skjønne hvorfor Moe skulle gå tilbake til 3-4-3.
Brynhildsen og Fofana vil rullere på topp i de kampene Eikrem spiller. Skulle man for eksempel selge Brynhildsen i sommer er det naturlig at klubben henter inn en erstatter. Badou fra FKH har vært ryktet inn så det kan være en sammenheng der.

Skal man selge noen i sommer bør det være spillere som direkte erstattes. For eksempel Yttergård Jenssen for Risa.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Havrebukken skrev: tir jun 28, 2022 3:17 pm
heltos skrev: tir jun 28, 2022 1:41 pm Som nevnt inne her, viktigere en noen gang å vinne gull med tanke på Europa gruppe spill. Derfor må ledelsen ta de gode og riktige spiller logistikk avgjørelser i sommer, blir spennende dette.
Om vi ser for oss ingen spillere ut, hva må inn?
Høyre vingback, venstre vingback, begge deler?
Midtstopper?
Midtbane?
Ving?
Spiss?
I utgangspunktet burde man vært på jakt etter et alternativ på høyre vingback. Men siden Knudtzon har kontrakt ut 2023 så antar jeg at klubben vurderer han som godt nok alternativ ut neste sesong. Eller hvorfor ikke gi Zekhnini sjansen? Tror han fint kunne løst den oppgaven på en minst like tilfredsstillende måte som Knudtzon. Spesielt offensivt.

Venstre vingback er åpenbart en posisjon MFK skal forsterke i sommer med budene på både Wolfe og Määttä. Om man får landet en av disse skal man være happy.
Samtidig må klubben være kynisk å beholde Haugen ut sesongen og heller la han gå gratis ved nyttår for å opprettholde kvaliteten i kamper der vi trenger rutinen til Haugen.

Om man får Hussain tilbake straks og Ellingsen om litt er man godt forspent på midtbanen om ingen selges. Breivik, Mannsverk og Grødem har levert i de fleste kamper de har fått sjansen denne sesongen. I tillegg har man Kaasa og Ødegård i bakhånd som vil få flere sjanser.

Vingtyper er overflødig så lenge MFK spiller 3-5-2 med Eikrem som en av de to på topp. Sånn denne formasjonen har fungert i vårsesongen kan jeg ikke skjønne hvorfor Moe skulle gå tilbake til 3-4-3.
Brynhildsen og Fofana vil rullere på topp i de kampene Eikrem spiller. Skulle man for eksempel selge Brynhildsen i sommer er det naturlig at klubben henter inn en erstatter. Badou fra FKH har vært ryktet inn så det kan være en sammenheng der.

Skal man selge noen i sommer bør det være spillere som direkte erstattes. For eksempel Yttergård Jenssen for Risa.
3-5-2 er greit borte. På hjemmebane mener jeg denne formasjonen blir for defensiv orientert, og også alt for avhengig av Eikrem. Jeg mener Molde bør spille med tre angripere der framme på Aker Stadion slik vi har gjort de siste 30 åra med bravur! Det er vårt DNA. Jeg tror Erling Moe tenker det samme framover og at vi derfor heldigvis kommer til å fortsette å ha kantspillere i Molde. 3-5-2 på bortebane derimot virker foreløpig veldig bra! Men igjen, Det gjenstår og se hvordan dette fungerer uten Eikrem. Husk også at vi hadde en kruttsterk seier i 3-4-3 på Marienlyst. Så det kan fungere borte også.

Jeg mener også vi bør styrke midtbanen med et defensivt anker. Vi er til tider veldig sårbare for spillere som legger seg mellom midtbane og forsvar. Vi trenger mer defensive fibre inn i dette laget. Er vel tvilsomt om vi kommer til å se Ellingsen i toppform i 2022.

NB! Fins det et topplag i Europa ( Andre enn Molde😉)som spiller 3-5-2 som utgangsposisjon på hjemmebane?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 4:26 pm
3-5-2 er greit borte. På hjemmebane mener jeg denne formasjonen blir for defensiv orientert
Jeg mener at dette er en litt rar kommentar da tallene i seg selv ikke nødvendigvis sier om det er defensivt eller offensivt. I flere kamper på hjemmebane har stopperne stått 30m på motstandernes halvdel. Det er vel mer som 0-3-7 i de tilfellene

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

MoldeMoldeMolde skrev: tir jun 28, 2022 5:24 pm
Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 4:26 pm
3-5-2 er greit borte. På hjemmebane mener jeg denne formasjonen blir for defensiv orientert
Jeg mener at dette er en litt rar kommentar da tallene i seg selv ikke nødvendigvis sier om det er defensivt eller offensivt. I flere kamper på hjemmebane har stopperne stått 30m på motstandernes halvdel. Det er vel mer som 0-3-7 i de tilfellene
Ja klart at tall ikke sier alt, men det er likevel en forskjell i innstilling på å sikre seg framfor å angripe når man stiller med 5 på midtbanen. Erling Moe må gjerne fortsette med det i hele 22 hvis det blir gull av det, men på lang sikt tror jeg dette er en felle for Molde.

Vi trenger å utvikle angrepsspillere for å være mest mulig dominante. 3-5-2 er sikring og utvikler oss ikke angrepsmessig på samme måte. 3-4-3 eller 4-3-3 spiller vi med høyere risiko med 3 dedikerte angrepsspillere. Vil derfor at vi jobber mot 3-4-3 på litt lengre sikt. Akkurat som majoriteten av verdens toppklubber spiller med 3 på topp.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 5:48 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir jun 28, 2022 5:24 pm
Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 4:26 pm
3-5-2 er greit borte. På hjemmebane mener jeg denne formasjonen blir for defensiv orientert
Jeg mener at dette er en litt rar kommentar da tallene i seg selv ikke nødvendigvis sier om det er defensivt eller offensivt. I flere kamper på hjemmebane har stopperne stått 30m på motstandernes halvdel. Det er vel mer som 0-3-7 i de tilfellene
Ja klart at tall ikke sier alt, men det er likevel en forskjell i innstilling på å sikre seg framfor å angripe når man stiller med 5 på midtbanen. Erling Moe må gjerne fortsette med det i hele 22 hvis det blir gull av det, men på lang sikt tror jeg dette er en felle for Molde.

Vi trenger å utvikle angrepsspillere for å være mest mulig dominante. 3-5-2 er sikring og utvikler oss ikke angrepsmessig på samme måte. 3-4-3 eller 4-3-3 spiller vi med høyere risiko med 3 dedikerte angrepsspillere. Vil derfor at vi jobber mot 3-4-3 på litt lengre sikt. Akkurat som majoriteten av verdens toppklubber spiller med 3 på topp.
Hvis MFK skal spille 3-4-3, så må det hentes nye sentrale midtbanespillere med andre egenskaper enn dem klubben har per i dag. I kamper med 3-4-3 har det tidvis vært så enorme rom for motstander at jeg knapt har sett maken i MFKs nyere historie ihvertfall. Så risikoen er etter min mening større for at motstander dominerer kampene med denne formasjonen. 3-5-2 har fungert mye bedre da laget blir mer balansert. Og Eikrem vil alltid MFK være «avhengig» av så lenge han spiller og er på nivået han innehar i dag, han har kvaliteter ingen andre i serien er i nærheten av.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 4:26 pm
Havrebukken skrev: tir jun 28, 2022 3:17 pm
heltos skrev: tir jun 28, 2022 1:41 pm Som nevnt inne her, viktigere en noen gang å vinne gull med tanke på Europa gruppe spill. Derfor må ledelsen ta de gode og riktige spiller logistikk avgjørelser i sommer, blir spennende dette.
Om vi ser for oss ingen spillere ut, hva må inn?
Høyre vingback, venstre vingback, begge deler?
Midtstopper?
Midtbane?
Ving?
Spiss?
I utgangspunktet burde man vært på jakt etter et alternativ på høyre vingback. Men siden Knudtzon har kontrakt ut 2023 så antar jeg at klubben vurderer han som godt nok alternativ ut neste sesong. Eller hvorfor ikke gi Zekhnini sjansen? Tror han fint kunne løst den oppgaven på en minst like tilfredsstillende måte som Knudtzon. Spesielt offensivt.

Venstre vingback er åpenbart en posisjon MFK skal forsterke i sommer med budene på både Wolfe og Määttä. Om man får landet en av disse skal man være happy.
Samtidig må klubben være kynisk å beholde Haugen ut sesongen og heller la han gå gratis ved nyttår for å opprettholde kvaliteten i kamper der vi trenger rutinen til Haugen.

Om man får Hussain tilbake straks og Ellingsen om litt er man godt forspent på midtbanen om ingen selges. Breivik, Mannsverk og Grødem har levert i de fleste kamper de har fått sjansen denne sesongen. I tillegg har man Kaasa og Ødegård i bakhånd som vil få flere sjanser.

Vingtyper er overflødig så lenge MFK spiller 3-5-2 med Eikrem som en av de to på topp. Sånn denne formasjonen har fungert i vårsesongen kan jeg ikke skjønne hvorfor Moe skulle gå tilbake til 3-4-3.
Brynhildsen og Fofana vil rullere på topp i de kampene Eikrem spiller. Skulle man for eksempel selge Brynhildsen i sommer er det naturlig at klubben henter inn en erstatter. Badou fra FKH har vært ryktet inn så det kan være en sammenheng der.

Skal man selge noen i sommer bør det være spillere som direkte erstattes. For eksempel Yttergård Jenssen for Risa.
3-5-2 er greit borte. På hjemmebane mener jeg denne formasjonen blir for defensiv orientert, og også alt for avhengig av Eikrem. Jeg mener Molde bør spille med tre angripere der framme på Aker Stadion slik vi har gjort de siste 30 åra med bravur! Det er vårt DNA. Jeg tror Erling Moe tenker det samme framover og at vi derfor heldigvis kommer til å fortsette å ha kantspillere i Molde. 3-5-2 på bortebane derimot virker foreløpig veldig bra! Men igjen, Det gjenstår og se hvordan dette fungerer uten Eikrem. Husk også at vi hadde en kruttsterk seier i 3-4-3 på Marienlyst. Så det kan fungere borte også.

Jeg mener også vi bør styrke midtbanen med et defensivt anker. Vi er til tider veldig sårbare for spillere som legger seg mellom midtbane og forsvar. Vi trenger mer defensive fibre inn i dette laget. Er vel tvilsomt om vi kommer til å se Ellingsen i toppform i 2022.

NB! Fins det et topplag i Europa ( Andre enn Molde😉)som spiller 3-5-2 som utgangsposisjon på hjemmebane?
Savnet etter en typisk ballvinner på midtbanen var større i fjor da man var langt mer sårbar defensivt enn hva tilfellet er denne sesongen.

Akkurat nå ser jeg ikke helt behovet da man har Mannsverk i en rolle som dyptliggende playmaker. Han har selvfølgelig litt å gå på i duellspill og posisjonering men jeg vil si at han har utviklet seg mye sånn sett det året han har vært her.

3-4-3 og 3-5-2 er to vidt forskjellige formasjoner både offensivt og defensivt.
Tidlig denne sesongen såg man sårbarheten rundt det defensive da man benyttet 3-4-3. Midtbanen ble løpt tvers igjennom og den defensive innsatsen til vingene og Eikrem var ikke tilstrekkelig til å dekke opp for lag som kontret mot MFK. Offensivt kom hverken Brynhildsen eller Fofana til sin rett som innoverkanter så jeg er veldig skeptisk på å legge om til denne formasjonen igjen med de spillerne man har pdd. Da må i tilfellet Eikrem ofres for en spiss med langt større defensiv kapasitet.
Med 3-5-2 løste man på mange måter det defensive problemet på midtbanen. Offensivt mister man vingspillet vi har vært vant til å se i Molde de siste 30 årene og dette er noe også undertegnede savner. Samtidig har MFK veldig gode vingbacker i Linnes og Haugen som nærmest alltid er et alternativ når Molde angriper.

I dag er vi ikke der at vi har spillertypene til å spille en formasjon som 3-4-3. Da må man i tilfellet handle inn spillere som man vet håndterer dette både offensivt og defensivt i flere posisjoner samtidig som at Eikrem må ofres.

Å gå bort fra 3-5-2 med de spillerne man har til rådighet og relasjonene man har skapt er ren gambling og ikke noe jeg ønsker å se. Da bør man heller benytte 4-2-3-1 i kamper man vet at motstander vil mure igjen.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

nottimagiche skrev: tir jun 28, 2022 6:38 pm
Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 5:48 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir jun 28, 2022 5:24 pm

Jeg mener at dette er en litt rar kommentar da tallene i seg selv ikke nødvendigvis sier om det er defensivt eller offensivt. I flere kamper på hjemmebane har stopperne stått 30m på motstandernes halvdel. Det er vel mer som 0-3-7 i de tilfellene
Ja klart at tall ikke sier alt, men det er likevel en forskjell i innstilling på å sikre seg framfor å angripe når man stiller med 5 på midtbanen. Erling Moe må gjerne fortsette med det i hele 22 hvis det blir gull av det, men på lang sikt tror jeg dette er en felle for Molde.

Vi trenger å utvikle angrepsspillere for å være mest mulig dominante. 3-5-2 er sikring og utvikler oss ikke angrepsmessig på samme måte. 3-4-3 eller 4-3-3 spiller vi med høyere risiko med 3 dedikerte angrepsspillere. Vil derfor at vi jobber mot 3-4-3 på litt lengre sikt. Akkurat som majoriteten av verdens toppklubber spiller med 3 på topp.
Hvis MFK skal spille 3-4-3, så må det hentes nye sentrale midtbanespillere med andre egenskaper enn dem klubben har per i dag. I kamper med 3-4-3 har det tidvis vært så enorme rom for motstander at jeg knapt har sett maken i MFKs nyere historie ihvertfall. Så risikoen er etter min mening større for at motstander dominerer kampene med denne formasjonen. 3-5-2 har fungert mye bedre da laget blir mer balansert. Og Eikrem vil alltid MFK være «avhengig» av så lenge han spiller og er på nivået han innehar i dag, han har kvaliteter ingen andre i serien er i nærheten av.
Eikrem har fungert utmerket og kanskje vært enda bedre for oss og mer dominant når vi har spilt 4-2-1-3 på hjemmebane i årevis, selv om vi nå har vunnet to hjemmekamper med 3-5-2.
Er som MFK patrioter flest flaska opp med 3 mann på topp på hjemmebane, og så lenge Guardiola, Klopp og Ancelotti spiller med 3 på topp kommer jeg til å tro på at dette er den beste måten å spille fotball på uansett hva som er på moten i eliteserien for tiden.

Støtter som sagt Moe 100% i omleggingen han har hatt til 3-5-2 grunnet skader på nøkkelspillere, men håper vi ikke gror fast i Lagerback fotball på hjemmebane. :)

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 7:00 pm
Støtter som sagt Moe 100% i omleggingen han har hatt til 3-5-2 grunnet skader på nøkkelspillere, men håper vi ikke gror fast i Lagerback fotball på hjemmebane. :)
Det Moe og trenerteamet har fått til så langt denne sesongen med tanke på skadeproblemene fortjener stor hyllest.
Trøst deg med at så lenge Magnus Wolff Eikrem spiller fotball i Molde kommer vi alltid til å ha noe å glede oss over offensivt på stadion.

Lagerbäck fotball er ikke noe sammenlignet med det vi fikk servert av MFK versjonene til Gunder Bengtsson. Det var starten på den siste store identitetskrisen i MFK.

Bosse tok oss riktignok til en Cuptriumf i 2005 men han ga seg like etter cupfinalen og nedturen eskalerte med Stavrum i 06.

Kjell Jonevret var den som startet oppturen MFK fremdeles er på med modig og offensiv fotball.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Dwt blir veldig fort mange i angrep med 3-5-2 også. Vingbackene er fort der framme. En fra midtbanetreeren ender også fort der, oftest Grødem

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Havrebukken skrev: tir jun 28, 2022 7:27 pm
Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 7:00 pm
Støtter som sagt Moe 100% i omleggingen han har hatt til 3-5-2 grunnet skader på nøkkelspillere, men håper vi ikke gror fast i Lagerback fotball på hjemmebane. :)
Det Moe og trenerteamet har fått til så langt denne sesongen med tanke på skadeproblemene fortjener stor hyllest.
Trøst deg med at så lenge Magnus Wolff Eikrem spiller fotball i Molde kommer vi alltid til å ha noe å glede oss over offensivt på stadion.

Lagerbäck fotball er ikke noe sammenlignet med det vi fikk servert av MFK versjonene til Gunder Bengtsson. Det var starten på den siste store identitetskrisen i MFK.

Bosse tok oss riktignok til en Cuptriumf i 2005 men han ga seg like etter cupfinalen og nedturen eskalerte med Stavrum i 06.

Kjell Jonevret var den som startet oppturen MFK fremdeles er på med modig og offensiv fotball.
Enig Havrebukken! Mye å glede seg over.

Men Hareide startet vel ballet med de de 3 S'ene i 1995. Angrepsfotball på høyt nivå . Hadde vi beholdt Solskjær ut det året, hadde vi kunne tatt vårt første gull.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Det å stille med bare to midtbanespillere til å dekke for Eikrem må vi nok bare slå fra oss. De tar bare med seg ballen fra egen banehalvdel og opp til skuddhold akkurat når det passer dem.

Så lenge han spiller, og Fofana fortsatt har en del å gå på når det gjelder løpskraft og utholdenhet, så må vi minst ha 3 sentrale bak ham.

I tillegg til 4231 vil det si at også 4312, med to spisser foran Eikrem og 3 sentrale (to indreløpere) er en mulighet. Det kunne jeg tenke meg å se hjemme - men å veksle mellom 2 og 3 stoppere er kanskje komplisert og risky.

Problemet med 4231 er at 532/343-bølgen i Norge for tiden gjør at rommene for innovervinger stenges nesten totalt. Bare se på BG! Da tror jeg at to spisser og mer direkte fotball er et godt mottrekk.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 7:43 pm
Havrebukken skrev: tir jun 28, 2022 7:27 pm
Kaizen skrev: tir jun 28, 2022 7:00 pm
Støtter som sagt Moe 100% i omleggingen han har hatt til 3-5-2 grunnet skader på nøkkelspillere, men håper vi ikke gror fast i Lagerback fotball på hjemmebane. :)
Det Moe og trenerteamet har fått til så langt denne sesongen med tanke på skadeproblemene fortjener stor hyllest.
Trøst deg med at så lenge Magnus Wolff Eikrem spiller fotball i Molde kommer vi alltid til å ha noe å glede oss over offensivt på stadion.

Lagerbäck fotball er ikke noe sammenlignet med det vi fikk servert av MFK versjonene til Gunder Bengtsson. Det var starten på den siste store identitetskrisen i MFK.

Bosse tok oss riktignok til en Cuptriumf i 2005 men han ga seg like etter cupfinalen og nedturen eskalerte med Stavrum i 06.

Kjell Jonevret var den som startet oppturen MFK fremdeles er på med modig og offensiv fotball.
Enig Havrebukken! Mye å glede seg over.

Men Hareide startet vel ballet med de de 3 S'ene i 1995. Angrepsfotball på høyt nivå . Hadde vi beholdt Solskjær ut det året, hadde vi kunne tatt vårt første gull.
Hareide skal ha mye av æren for måten han satt MFK på kartet og prentet inn en kultur på 90-tallet. Det startet med opprykket i 94 som endte med min første tur til Ullevaal og seier i Cupfinalen mot Lyn.

Om du ikke har gjort det så anbefaler jeg å lese i gjennom sesongene og de mange morsomme referatene. Vekker gode minner fra tiden på gamlestadion!
https://www.moldefk.no/om-klubben/var-h ... -1999/1994

Favoritten er selvfølgelig referatet fra Semifinalene i cupen mot RBK.
En skuffet trener Nils Arne Eggen fortalte trenerkollega Åge Hareide hva han mente om Moldes taktikk.

"Rævafotball " var Eggens karakteristikk av cupfinalistenes spill..

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »


Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Jobs99 skrev: tir jun 28, 2022 8:44 pm Vår neste trener? https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml
Assistent, deretter hovedtrener?

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»