Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
PapaSmurf

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man jan 03, 2022 8:46 pm
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 5:58 pm Jeg skulle ønske det var elektrisk i Molde også. Det var mer elektrisk før i tiden.
Med dagens strømpriser? Du er gal, mann.

Ikke rart folk sier at Molde er pengedopet...
Noe må man bruke alle pengene man har spart under Corona på. Det har sentralbanksjefen sagt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man jan 03, 2022 8:57 pm
kytec skrev: man jan 03, 2022 8:55 pm Babacar Sarr saken sprer fortsatt svarte vinger over fotball Norge.

Nå er det Jerv som må lide og mister en landslagsspiller.

Les mer om det i VG.
Merkelig at dette ikke står i Josimar, med påfølgende anmeldelse av deres journalistikk fra Smurfen, hehe.
Hadde Solskjær vært i Molde enda hadde de gitt ut 7 ekstranumre.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:07 pm Hadde Solskjær vært i Molde enda hadde de gitt ut 7 ekstranumre.
Aha, så det var Solskjær de var mest etter...

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Alt var så meget bedre før. Hvordan en skal klare å få tilbake ett snev av fortidens entusiasme og stake er som å løse den gordiske knuten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:09 pm
kytec skrev: man jan 03, 2022 8:55 pm
[/
Rapportert.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tjaaah skrev: man jan 03, 2022 9:11 pm
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:07 pm Hadde Solskjær vært i Molde enda hadde de gitt ut 7 ekstranumre.
Aha, så det var Solskjær de var mest etter...
Uten tvil. Har vært lite om Sarr og Molde etter at Ole dro. Men de oversatte jo alle artiklene sine til engelsk da han gikk til United da. Serviceminded.
Sist redigert av PapaSmurf den man jan 03, 2022 9:28 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: man jan 03, 2022 9:17 pm
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:09 pm
kytec skrev: man jan 03, 2022 8:55 pm
[/
Rapportert.
Det driter jeg i. Om Mod ikke har gangsyn til å se hvem som lager kvalm her så er det ikke mitt problem.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:24 pm Men de oversatte jo alle artiklene sine til engelsk da han gikk til United da. Serviceminded.
Haha, så greie de er.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Belzone skrev: man jan 03, 2022 6:27 pm Da jeg var mellom 7 og 12 var på gamle stadion, LSK var på besøk. En venn av meg skrek ut i all forakt han kunne etter feil innkast, det ble nesten stilt på ståtribunen, spillere på banen stoppet opp, alle kikket vår retning, rexenes kan kanskje fortelle mer :)
Om dette er fra tiden Schiller var på LSK, så var det en regle en voksen nordlending verdig. Og jeg er glad mine barn ikke er helt der..

Ang bamse-maskoter så har de i hvert fall innimellom trukket mine to på kamp. Utålmodig ventende i 45 min på at det skal bli pause og at bamsene skal vinke. Og nå begynner også gleden over Molde-seiere å smitte over. Synger med på hater rosenborg også. Så det trenger ikke være enten / eller.

Rekruttering av barn er viktig. Det er også mange eldre på kamp som skal ivaretas. Og så har vi en gjeng av oss som ønsker lørdagskamper med øl på tribunen, fotballrelatert stoff på storskjerm og mindre info om feilparkerte biler. Reklamene er selvforklart. Drittmusikken før kamp og i pausa får sikkert ungdommen til å trives. Triksing liker nok mange håpefulle større barn. Regner med de bevisst prøver å favne bredt siden det er relativt lite folk i regionen.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

rexenes skrev: man jan 03, 2022 9:30 pm mindre info om feilparkerte biler
Det har vel knapt vært en feilparkert bil i Molde etter at MFK flyttet ned på Reknes.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: man jan 03, 2022 11:45 pm
rexenes skrev: man jan 03, 2022 9:30 pm mindre info om feilparkerte biler
Det har vel knapt vært en feilparkert bil i Molde etter at MFK flyttet ned på Reknes.
Minner fra pre 1998.

«Kan dere på ståtribunen vennligst trekke inn mot midten? Det er flere som vil inn». Måtte spørre 4 ganger før folk gadd å rikke på seg.

«Kan eier av UR34192 som står i Amtmann Leths gate vennligst flytte bilen? De som bor der skal ut med bilen»

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 11:50 pm «Kan eier av UR34192 som står i Amtmann Leths gate vennligst flytte bilen? De som bor der skal ut med bilen»
Dette forsvant helt. Det har nok mest med at nåværende plassering innbyr til å bruke regulerte parkeringsplasser.

Det hendte seg speaker ba folk om å reise seg, også det med noe varierende suksess.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:24 pm
Tjaaah skrev: man jan 03, 2022 9:11 pm
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:07 pm Hadde Solskjær vært i Molde enda hadde de gitt ut 7 ekstranumre.
Aha, så det var Solskjær de var mest etter...
Uten tvil. Har vært lite om Sarr og Molde etter at Ole dro. Men de oversatte jo alle artiklene sine til engelsk da han gikk til United da. Serviceminded.
Er det Lars Johnsen han ene i Josimar heter? Jeg så at han uttalte til et engelskspråklig magasin her om dagen at Sarr var god med ballen og nærmest en playmaker på midtbanen til Molde. Må innrømme at jeg løftet et øyenbryn da.

HarryH

Legg inn av HarryH »

slankebrusmannen skrev: man jan 03, 2022 11:45 pm
rexenes skrev: man jan 03, 2022 9:30 pm mindre info om feilparkerte biler
Det har vel knapt vært en feilparkert bil i Molde etter at MFK flyttet ned på Reknes.
Jeg fikk fire bøter i løpet av én sesong på 80-tallet. Det svei godt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

HarryH skrev: man jan 03, 2022 11:57 pm
PapaSmurf skrev: man jan 03, 2022 9:24 pm
Tjaaah skrev: man jan 03, 2022 9:11 pm

Aha, så det var Solskjær de var mest etter...
Uten tvil. Har vært lite om Sarr og Molde etter at Ole dro. Men de oversatte jo alle artiklene sine til engelsk da han gikk til United da. Serviceminded.
Er det Lars Johnsen han ene i Josimar heter? Jeg så at han uttalte til et engelskspråklig magasin her om dagen at Sarr var god med ballen og nærmest en playmaker på midtbanen til Molde. Må innrømme at jeg løftet et øyenbryn da.
Haha… sannhetsgehalt har aldri vært Josimars styrke. De greier nærmest uansett å snike inn en overdrivelse, løgn eller en forvrengt sannhet.

Det er vel fort derfor de satte rekord i antall brudd på PFU i én artikkel.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Altså, er Sarr-saken nok en gang hovedtema på et forum jeg liker å være på. Samme jævla diskusjonen som før x 23.

Tror jeg tar en liten pause, så ses vi om et par uker når det kanskje ikke er et tema lengre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SuperGunners10 skrev: tir jan 04, 2022 12:53 am Altså, er Sarr-saken nok en gang hovedtema på et forum jeg liker å være på. Samme jævla diskusjonen som før x 23.

Tror jeg tar en liten pause, så ses vi om et par uker når det kanskje ikke er et tema lengre.
Det er da bare å ikke gå inn på den tråden Gunners.

Du trengs her i klubbtråden

Baluba

Legg inn av Baluba »

Like greit at vi Molde-supportere holder oss unna denne Sarr-diskusjonen på Nattestad-tråden. Da dør nok den diskusjonen ut etter hvert. Så får de Molde-haterne der bare hive bensin på hverandre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Baluba skrev: tir jan 04, 2022 9:09 am Like greit at vi Molde-supportere holder oss unna denne Sarr-diskusjonen på Nattestad-tråden. Da dør nok den diskusjonen ut etter hvert. Så får de Molde-haterne der bare hive bensin på hverandre.
Du har nok rett.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Ingen nye spillere på gang? Ryktene bruker å gå foran, så det er skremmende få rykter

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jobs99 skrev: tir jan 04, 2022 10:39 am Ingen nye spillere på gang? Ryktene bruker å gå foran, så det er skremmende få rykter
Molde bruker vel ofte å hente etter at utenlandske vinduer stenger da vi sikter ofte på spillere som kunne endt opp i utlandet. Daland og Bohinen er eksempler fra i fjor. I år er det kanskje Hove (og Bohinen igjen?) som er spillere vi kunne tenkt oss.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fryktelig lite rykter ja. Usikker på om det er bra eller dårlig. Kjedelig er det i allefall.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Hørte et rykte at DBH har fått tilbud om å trene Norge U17 (18/19?) men aner ikke om det stemmer. Med 3 jr- cupgull og gull i Skandinavisk så er han kanskje i søkelyset både for den ene og den andre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: tir jan 04, 2022 2:29 pm Hørte et rykte at DBH har fått tilbud om å trene Norge U17 (18/19?) men aner ikke om det stemmer. Med 3 jr- cupgull og gull i Skandinavisk så er han kanskje i søkelyset både for den ene og den andre.
Daniel er tydeligvis et trenertalent. Jo mer erfaring han kan skaffe seg, jo bedre. Og han kommer i allefall ikke til å selge sjela si og dra på seg den verderstyggelige fargeløse treningsdressen.

Målet må jo uansett være at Daniel tar over MFK om noen år. Men det krever ballast.

HarryH

Legg inn av HarryH »

DBH tilbake til Molde etter å ha skaffet seg topptrenererfaring i andre klubber, ville vært den ultimate trenerløsningen. Det hadde skapt interesse og glød.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Leser på Nettavisen nå at Hestad grubler på tilbud fra Pafos (Kypros) og fra flere klubber i Sverige i tillegg til at han ikke har gitt endelig NEI til Enga.
Dersom det blir stang ut for MFK sin del blir det nok da kunstnerskatten i vårt naboland som gjør at han ikke re-signerer.

Blir det Pafos vil jeg nesten si at Hestad resignerer.

Federin

Legg inn av Federin »

Som jeg savner kapteinen med stor k og lederen DBH. Han som stødig styrte pressspill og justerte dybden ute på banen, og som manet medspillerne til innsats mens han selv gikk foran som et eksempel til etterfølgelse.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir jan 04, 2022 3:27 pm Som jeg savner kapteinen med stor k og lederen DBH. Han som stødig styrte pressspill og justerte dybden ute på banen, og som manet medspillerne til innsats mens han selv gikk foran som et eksempel til etterfølgelse.
Hadde vunnet serien med en slik leder i år.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Fælt å si det, da jeg er en stor fan av DBH, men den siste sesongen hans tapte vi alle seriekamper der han startet.

Derimot vant vi de sju siste seriekampene der han ble byttet inn. Slik sett kunne han reddet mange poeng for oss i 2021.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Stonesy skrev: tir jan 04, 2022 3:21 pm Leser på Nettavisen nå at Hestad grubler på tilbud fra Pafos (Kypros) og fra flere klubber i Sverige i tillegg til at han ikke har gitt endelig NEI til Enga.
Dersom det blir stang ut for MFK sin del blir det nok da kunstnerskatten i vårt naboland som gjør at han ikke re-signerer.

Blir det Pafos vil jeg nesten si at Hestad resignerer.
Var det naivt av meg å tro at Hestad kom til å få tilbud fra bedre klubber? Pafos betaler 4-5 millioner i lønn, sikkert ca det samme som vålerenga. Molde vil ikke strekke seg så langt økonomisk.

Konklusjon: Sportslig sett er MFK beste pakke, Økonomisk står vålerenga og pafos ganske likt, men vålerenga klart bedre enn pafos sportslig. Sett fra Hestad sitt synspunkt er kanskje vålerenga beste totalpakke? Tror fortsatt han kan klare bedre om han blir i Molde en sesong til, men usikker på om det er det beste for klubben. Kanskje hadde vi hatt godt av litt utskiftning? Blir likevel tungt å se en lokal mann forsvinne til en konkurrent.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»