Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Federin

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Federin »

Skal ikke glemme at han var en bidragsyter til Moldes første seriegull i 2011. Mener å huske at han hatt litt mer rolle som terrier på midtbanen da.

Moist

Legg inn av Moist »

MCanticle skrev: tor mai 12, 2022 6:09 pm Mange gode markedstiltak i tråden her. Håper noen fra klubben leser.

Under Jonevret strakk klubben seg utover og traff veldig mange, og dette var tiden jeg ble supporter. Hans engasjement for omegnet og omdømmet, og ikke minst hans interne poengmodell for spillernes deltakelse i nærmiljøet og regionen ser ut til å ha forsvunnet. Dette er sårt savnet.
Altså, jeg mener at de regelmessig var ute å møtte breddeklubber, både Ekko, Eide, Åndalsnes og tilsvarende. Vi må huske at selvsagt ble ikke dette gjennomført 2020 og 2021 mtp Korona.

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/V ... gullkampen

Oktober 2019 var vel siste gangen jeg husker de var ute med Eide og Omegn for eksempel, det dukket også opp både folk fra administrasjonen og spillere på Romsdalscupen av og til.

MCanticle

Legg inn av MCanticle »

Moist skrev: fre mai 13, 2022 1:05 am
MCanticle skrev: tor mai 12, 2022 6:09 pm Mange gode markedstiltak i tråden her. Håper noen fra klubben leser.

Under Jonevret strakk klubben seg utover og traff veldig mange, og dette var tiden jeg ble supporter. Hans engasjement for omegnet og omdømmet, og ikke minst hans interne poengmodell for spillernes deltakelse i nærmiljøet og regionen ser ut til å ha forsvunnet. Dette er sårt savnet.
Altså, jeg mener at de regelmessig var ute å møtte breddeklubber, både Ekko, Eide, Åndalsnes og tilsvarende. Vi må huske at selvsagt ble ikke dette gjennomført 2020 og 2021 mtp Korona.

https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/V ... gullkampen

Oktober 2019 var vel siste gangen jeg husker de var ute med Eide og Omegn for eksempel, det dukket også opp både folk fra administrasjonen og spillere på Romsdalscupen av og til.
De er selvfølgelig fortsatt ute og deltar på fotballskoler og slikt. Det gjør alle toppklubber.

Mitt inntrykk er at dette skjedde mye hyppigere før. Inntrykket kan riktignok være farget av perioden med helt eller delvis nedstengning.

Det var i alle fall et stort fokus i spillergruppa på utadrettet aktivitet tidligere, og Jonevret var den som innførte belønningssystemet for denne aktiviteten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Som sagt. Klubben MÅ ut i distriktet. Bussene fra Gossen som kom på alle kamper er borte. Rauma glimrer med sitt fravær. Jeg husker det kom en full buss fra Hjelset og Kleive til hver kamp, den er borte. Og jeg kunne fortsatt.

Man har mistet omlandet. Det er der man må sette inn støtet. Interessen er der. Folk heier på Molde. Jeg får jo snapper med moldeflagg fra hele distriktet. Men de kommer i langt mindre grad på kamp enn før.

Finfint at de tar med pokalen til Langmyra. Eikrems hjemmebane det. Men Kvam skole, Nordbyen skole, Sellanrå, Kviltorp skole, Bolsøya, Jendem, Kleive, Skjevik skole, Eidsvåg skole, Vistdal skole, Misund skole. Og dette er bare barneskoler i Molde kommune. Mulig jeg har glemt noen.

Og da har jeg ikke nevnt skoler i Aukra, Vestnes, Hustadvika, Sunndal, Rauma og Gjemnes.

Hva koster det klubben å dra ut på en liten turné og vise frem kongepokalen? Skape litt glede og inspirasjon?

De har jo 100 skadde spillere som man kan gi litt avveksling fra styrkerommet.

De mest åpenbare løsningene for å vekke lidenskapen i regionen koster nesten ingenting. Kun litt tid.

Jeg måtte Google et bibelsitat ateist som jeg er:

For med glede skal dere dra ut, og i fred skal dere føres fram. Fjellene og haugene skal bryte ut i fryderop for deres ansikt, og alle markens trær skal klappe i hendene

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Kommer (som vanlig) sent til buffeen her. Men her er et par tanker fra meg.

Makhtar Thioune gikk på vannet i 2009. Aldri sett bedre spiller. I 2010 var han utkjørt. I 2011 passet han ikke inn i Solskjærs måte å spille på, men for de som husker den høsten så hadde vi til tider kjempeproblemer bakover. Makhtar spilte i forsvar og defensiv midtbane og gjorde dette med pondus og bravur. Da unggutta på laget ble vel hete i topplokket da gullukta nærmet seg så var han trygg og rolig med ballen og fikk roet alt ned. Helt essensiell for at det gikk bra til slutt.

Tilskuere: I 2007 var jeg og over 7000 andre tilstede på Aker stadion og så Molde ta i mot giganten Løv-Ham i 1. divisjon. Hvor har alle tatt veien? Mistenker at mange i min generasjon har godt mye på kamp men at vi nå er familiserte og ikke har like god tid. Kan vi håpe på at bølgen snur om en 5-10 års tid?
https://www.altomfotball.no/element.do? ... lUrl=false

På kort sikt kan en ta litt hyperenkel forsking og ringe opp et utvalg på 100 personer av de som nesten ikke har brukt sesongkortene de siste årene. Finn ut hva problemet er og om det er mulig å løse det på et vis. I verste fall får vedkommende vite at klubben tenker på en og ønsker en tilbake.

heltos

Legg inn av heltos »

Makhtar under sine beste kamper for molde måtte man klype seg i armen å lure om denne karen virkelig spilte i Norsk ES og ikke i en av de større ligaer, han lekte seg i kamp etter kamp i 2009 sesongen.
Men tilbake til nåtid, hvor mange kamper fikk Tidemann?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: fre mai 13, 2022 8:34 pm Makhtar under sine beste kamper for molde måtte man klype seg i armen å lure om denne karen virkelig spilte i Norsk ES og ikke i en av de større ligaer, han lekte seg i kamp etter kamp i 2009 sesongen.
Men tilbake til nåtid, hvor mange kamper fikk Tidemann?
Det naturlige hadde vært 2, regner med det var det han fikk

Federin

Legg inn av Federin »

Et paradoks at hevnkneet til Saltnes ikke ga flere kamper enn fantomredningen til Tiedemann. Det er selvsagt alvorlig å ta fra motstanderen mål/svært stor målsjanse med ulovlige midler. Men jeg mener det tross alt er verre å forsøke å hevne seg på andre uten at det er en del av spillet, enn det er å stoppe en ball med hendene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg orker ikke skammen det er å tape mot AaFK.

De to neste seriekampene krever jeg 6 poeng.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 11:35 am Jeg orker ikke skammen det er å tape mot AaFK.

De to neste seriekampene krever jeg 6 poeng.
Ja vi må faktisk vinne fylkeskampene. Men det er som du har sagt før, med dette moldelaget så vet man ikke om man får prime Barcelona eller G12.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 11:35 am Jeg orker ikke skammen det er å tape mot AaFK.

De to neste seriekampene krever jeg 6 poeng.
Krever ikke bare seier, men også dominans.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Blir ikke overrasket om det ender med færre enn tre poeng mot Aafk. Men, lov å drømme om festdag, 5-1 og tre poeng.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brann knuste Molde i dag

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 12:31 pm Brann knuste Molde i dag
Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 12:42 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 12:31 pm Brann knuste Molde i dag
Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?
Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:42 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 12:42 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 12:31 pm Brann knuste Molde i dag
Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?
Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien
Kanskje det er noen som kan ta steget opp til a-laget til Molde om noen år av den Branngjengen

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

MoldeMoldeMolde skrev: lør mai 14, 2022 2:45 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:42 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 12:42 pm

Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?
Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien
Kanskje det er noen som kan ta steget opp til a-laget til Molde om noen år av den Branngjengen
De skal nok ta seriegull med Brann de.

lund

Legg inn av lund »

MoldeMoldeMolde skrev: lør mai 14, 2022 2:45 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:42 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 12:42 pm

Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?
Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien
Kanskje det er noen som kan ta steget opp til a-laget til Molde om noen år av den Branngjengen
Er vel Lillestrøm som er farmerlaget deres. Kan ikke huske sist en spiller gikk fra Brann til Molde. Vegard Forren er vel den siste motsatt vei. Tusen takk for det forresten.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:42 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 12:42 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 12:31 pm Brann knuste Molde i dag
Her fisker du etter at vi skal spørre: I hva da?

Så da spør jeg: Hva har Brann knust Molde i i dag?
Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien
Gratulerer. Vi bruker litt tid på å løfte guttene opp på nivået. Det er på G19-nivå vi er best i Skandinavia.
Men i år kan det nok komme litt utslag der også siden G19-gjengen vår stort sett representerer oss i 3. divisjon.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 3:38 pm Gratulerer. Vi bruker litt tid på å løfte guttene opp på nivået. Det er på G19-nivå vi er best i Skandinavia.
Dette er vel ikke helt presist. Med mindre du baserer utsagnet på den ene turneringen de var med i, og ikke alle turneringene.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

G16-laget vårt er nok i toppsjiktet i Skandinavia. Slo fra seg i Skandinavisk Mesterskap før jul(knuste Nordsjælland), men finalen ble avlyst på grunn av korona

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: lør mai 14, 2022 3:48 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 3:38 pm Gratulerer. Vi bruker litt tid på å løfte guttene opp på nivået. Det er på G19-nivå vi er best i Skandinavia.
Dette er vel ikke helt presist. Med mindre du baserer utsagnet på den ene turneringen de var med i, og ikke alle turneringene.
Vi vant NM-gull og skandinavisk cup. Og vinner man så er man jo best.

I G19-serien stiller vi stort sett B-laget siden klubben mener spillerne får bedre utvikling i 3. divisjon.

Det skjer mye bra på talentfronten i MFK for tiden. Gøy å følge med på.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 3:51 pm
Vikingen skrev: lør mai 14, 2022 3:48 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 3:38 pm Gratulerer. Vi bruker litt tid på å løfte guttene opp på nivået. Det er på G19-nivå vi er best i Skandinavia.
Dette er vel ikke helt presist. Med mindre du baserer utsagnet på den ene turneringen de var med i, og ikke alle turneringene.
Vi vant NM-gull og skandinavisk cup. Og vinner man så er man jo best.

I G19-serien stiller vi stort sett B-laget siden klubben mener spillerne får bedre utvikling i 3. divisjon.

Det skjer mye bra på talentfronten i MFK for tiden. Gøy å følge med på.
Jeg tror ikke du vil få mange med på at Viking var Norges beste lag i 2019. Ikke engang Vikingsupportere. Cup er cup.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: lør mai 14, 2022 4:59 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 3:51 pm
Vikingen skrev: lør mai 14, 2022 3:48 pm

Dette er vel ikke helt presist. Med mindre du baserer utsagnet på den ene turneringen de var med i, og ikke alle turneringene.
Vi vant NM-gull og skandinavisk cup. Og vinner man så er man jo best.

I G19-serien stiller vi stort sett B-laget siden klubben mener spillerne får bedre utvikling i 3. divisjon.

Det skjer mye bra på talentfronten i MFK for tiden. Gøy å følge med på.
Jeg tror ikke du vil få mange med på at Viking var Norges beste lag i 2019. Ikke engang Vikingsupportere. Cup er cup.
Man kan ikke sammenligne ungdomsserien og voksenserien.

Det er for mange variabler for U-lagene. Minner en del om hvordan toerlagene fungerte før i tiden.

Det er en grunn til at NM-vinneren går til UEFA Youth League.

Federin

Legg inn av Federin »

BiggusD skrev: lør mai 14, 2022 12:01 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 11:35 am Jeg orker ikke skammen det er å tape mot AaFK.

De to neste seriekampene krever jeg 6 poeng.
Krever ikke bare seier, men også dominans.
Satser på at spillerne vet hvor kjipt det er å gå i 17. mai-tog etter å ha tapt mot Ålesund dagen før.

startelver

Legg inn av startelver »

Molde får godt over 2 i odds for seier, det er vel spillbart eller suger dere balle?

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 3:05 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør mai 14, 2022 2:45 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 1:42 pm

Fisker og fisker. Brann slo Molde 5-0 i den nasjonale G16-serien
Kanskje det er noen som kan ta steget opp til a-laget til Molde om noen år av den Branngjengen
De skal nok ta seriegull med Brann de.
Mulig noen av dem skal ta seriegull, men ikke med Brann. Det er ingen bergensere som er gode nok for Brann, og det vet du like godt som alle andre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: lør mai 14, 2022 7:21 pm Molde får godt over 2 i odds for seier, det er vel spillbart eller suger dere balle?
Det vet vi aldri før kampen er over. Molde er Dr. Jekyll og Mr. Hyde.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

slankebrusmannen skrev: lør mai 14, 2022 7:47 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 3:05 pm
MoldeMoldeMolde skrev: lør mai 14, 2022 2:45 pm

Kanskje det er noen som kan ta steget opp til a-laget til Molde om noen år av den Branngjengen
De skal nok ta seriegull med Brann de.
Mulig noen av dem skal ta seriegull, men ikke med Brann. Det er ingen bergensere som er gode nok for Brann, og det vet du like godt som alle andre.
Utenom Dyngeland, Knutsen, Wolfe, Moberg, Kniklas, Finne og Heggebø da,. Med flere

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 8:05 pm
slankebrusmannen skrev: lør mai 14, 2022 7:47 pm
Solvgutt1 skrev: lør mai 14, 2022 3:05 pm
De skal nok ta seriegull med Brann de.
Mulig noen av dem skal ta seriegull, men ikke med Brann. Det er ingen bergensere som er gode nok for Brann, og det vet du like godt som alle andre.
Utenom Dyngeland, Knutsen, Wolfe, Moberg, Kniklas, Finne og Heggebø da,. Med flere
Han snakket vel om at de ikke var gode nok, ikke at de ikke er der 😉

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»