Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
PapaSmurf

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

Og for et trøkk blant bortefansen på danskeferga.

Massivt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: man mai 16, 2022 9:13 pm Erling har skjønt at Dansken ikke skal spille sentralt, satt Haugan der da Bjørnbakk gikk ut. Den beste av de nå er alikevel Riisa
Holder med en i.

Vi lar John Arne ha to.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

stoodeh skrev: man mai 16, 2022 7:34 pm Bjørnbak gikk ut med skade.
Tar molde unødvendige sjanser med halvskadede spillere?

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Skal skjerpe meg: Risa. Sjølstad med enormt returløp for HamKam, han har vel spilt alt for de i år. Kun skadet i Molde, frisk på Hamar

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Sånn som situasjonen er nå så tenker jeg at det er greit om Erling prioriterer Eliteserien over cupen.

Sett inn Løvik, Børset, Bakke, Ødegård og andre spillere med lite spilletid og la de vise seg frem.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Om cupen: Jeg gir blanke i dårlig spill og om at det blir en jevnere kamp enn vi skulle ønske. En noe heldig seier og mye rullering på laget og jeg er fornøyd

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Herlig inntreden av Zekhnini idag. Er litt bad boy som vi sårt trenger på et lag som til tider blir litt for snilt. Elsker at nye spillere kommer inn og tar sin plass når skadene strømmer på. Laget begynner å sette seg, og borte er vi meget gode for tiden. Aalesund surmaga og null sportsånd som alltid. Ingen overraskelser derfra idag heller. Deilig, deilig borteseier!!!
Og ja jeg ELSKER MOLDE BY.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Aalesund er et ganske svakt lag, de har veldig lite å komme med når de havner under og motstander kan ligge lavt. Blir klassisk LAN-fotball med mye dæljing i lengderetning og fokus på å vinne dueller. Var sjelden/aldri farlig, men mot et bedre lag ville MFK blitt straffet i andre omgang.

Ellers gøy med legenden Ødemarksbakken og hans uttalelser. Vil ha notert at jeg aldri vil spille for Man City grunnet linken til Emiratene og at det er en drittklubb. Takk for meg.

WileE

Legg inn av WileE »

Merkelig analyse av Edvartsen i dag. Nevner ikke at det godt kunne vært rødt på Aafk, og kan heller ikke uttale seg om 2-0-målet. Men får med at Aafk kunne fått straffe på overtid.

Ellers så hevder han at Aafk skulle fått frispark før 1-0, men er det ikke egentlig bare tull å drive på og mase om slikt? Hadde det ikke blitt mål hadde det jo ikke vært noen nøkkelsituasjon. Molde scora ikke FORDI en spiller lå nede.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

WileE skrev: man mai 16, 2022 10:34 pm Merkelig analyse av Edvartsen i dag. Nevner ikke at det godt kunne vært rødt på Aafk, og kan heller ikke uttale seg om 2-0-målet. Men får med at Aafk kunne fått straffe på overtid.

Ellers så hevder han at Aafk skulle fått frispark før 1-0, men er det ikke egentlig bare tull å drive på og mase om slikt? Hadde det ikke blitt mål hadde det jo ikke vært noen nøkkelsituasjon. Molde scora ikke FORDI en spiller lå nede.
Tja, synes den er helt okei jeg. Det er jo riktig det han sier, og om han ikke klarer å se offside/onside så er jo det greit det.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

WileE skrev: man mai 16, 2022 10:34 pm Merkelig analyse av Edvartsen i dag. Nevner ikke at det godt kunne vært rødt på Aafk, og kan heller ikke uttale seg om 2-0-målet. Men får med at Aafk kunne fått straffe på overtid.

Ellers så hevder han at Aafk skulle fått frispark før 1-0, men er det ikke egentlig bare tull å drive på og mase om slikt? Hadde det ikke blitt mål hadde det jo ikke vært noen nøkkelsituasjon. Molde scora ikke FORDI en spiller lå nede.
Edvartsen meldte på Twitter for en uke siden at dommeren var dårlig. Virker veldig som at han var ute etter å ta dommeren uten at jeg vet hvorfor. Edvartsen mister mye kredibilitet når du ikke klarer å se 1m onside i et stillbilde hvor du har femmeterstreken til hjelp.

Første målet virker også greit, selv om jeg kan se hva han mener så blir det tullete. Straffen han mener Aafk skulle ha klarte jeg ikke å se etter å ha sett i reprise, så heller ingen protester. Synes heller ikke at Aafk skulle hatt rødt.

Ja, det ble litt kok, men det skal det bli i et derby. Synes ikke at dommeren gjorde særlig mye feil. Mest Edvartsen som tapte i dag.

Gibbegaffel

Legg inn av Gibbegaffel »

MoldeMoldeMolde skrev: tor mai 12, 2022 12:38 pm
Men så kan det også hende at Moldesupportere generelt hører til en høyere sosioøkonomisk klasse enn Vikingsupportere eller Rosenborgsupportere og derfor at penger er en mindre faktor.
Ta deg en kjapp Google på den

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gibbegaffel skrev: tir mai 17, 2022 1:02 am
MoldeMoldeMolde skrev: tor mai 12, 2022 12:38 pm
Men så kan det også hende at Moldesupportere generelt hører til en høyere sosioøkonomisk klasse enn Vikingsupportere eller Rosenborgsupportere og derfor at penger er en mindre faktor.
Ta deg en kjapp Google på den
Essa. Vi kan kjøpe hele Trondheim og Stavanger om vi vil. Men vi velger å avstå.

Champis

Legg inn av Champis »

BiggusD skrev: man mai 16, 2022 12:09 pm
slankebrusmannen skrev: man mai 16, 2022 11:15 am
Federin skrev: søn mai 15, 2022 5:36 pm

Jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Er vi sikker på at det er Brann som har takket nei og ikke spillerne? De fleste spillere, selv bergensere, vil nok oppfatte Bodø/Glimt som mer attraktiv enn Brann p.d.d.
I hovedsak handler dette om at Brann ikke evner å oppdage talentene i nærområdet før de har signert for noen andre. Eller oppdage og oppdage. Det er neppe slik at disse spillerne er ukjente for Brann før det er for sent.

Vi har også to bergenske eliteserietrenere, som heller ikke er gode nok for Brann. Kjetil Knudsen har trenerjobb for Branns A-lag på CV-en, han. Men her er ikke Brann i noen særstilling. Han var ikke god nok for Åsane, heller.
Det går nok på kompetanse. De vet om spillerne men det ser ut som om de ikke klarer å gjenkjenne potensiale når de ser det.

Forenklet sagt så kan talent defineres som et sett av tre ferdigheter + profesjonalitet. De tre ferdighetene er følgende:

1. Teknisk kompetanse. Den store majoriteten av utvikling når det gjelder ballbehandling skjer før og i tenåra. Det er lite å hente etter dette. Det kan du se på medtak og føring av ball i fart, at alle pasningsmetoder er på plass og det at pasningene er harde, presise og ikke humper og spretter. Dette bør være relativt lett å undersøke på forhånd.

2. Fysisk kompetanse. Fotball krever både eksplosivitet og utholdenhet, og denne kombinasjonen av muskelfibre er relativt sjelden. Kroppen må tåle store mengder trening og kamp uten å bli skadet. En viss høyde og atletisisme er en klar fordel, men mye av dette er vanskelig å vite på forhånd hvis spilleren er ung.

3. Mental kompetanse. Her skjer det meste av utvikling fra tjueåra og utover, så denne er klart vanskeligst å vite på forhånd. Du kan likevel se hvor fort spilleren oppfatter situasjoner rundt seg på antall balltap, antall kreative løsninger med ball, og posisjonering med og uten ball (inkludert markering av motspillere).

2 og 3 kan man analysere med statistikk og sammenligne med jevnaldrende. 1 er mer skjønnsbasert. Er spilleren foran de andre på alle 3, så er det jo naturlig å se på dem. Det er nok vanskelig for speiderne å vurdere hvordan en ungdomsspiller vil gjøre det på et mye høyere nivå, men er spilleren også moden (profesjonell innstilling) i ung alder, så må man jo satse på dem mener jeg. Brann burde ha "støvsugd" Vestland Fylke, og ihvertfall gamle Hordaland, for alle som har gode tekniske ferdigheter og en noenlunde atletisk figur og invitere dem til å trene på "Bergensakademiet" jevnlig for å gi innspill til hva som kreves for å nå opp til Branns nivå. Fra det punktet blir det litt mer "fuzzy" - det går da mer på å håndtere press, ha en innbitt holdning til måloppnåelse, og være tålmodig.

Til syvende og sist må klubben ta sjansen på at spilleren fortsetter utviklingen i samme tempo som de har sett så langt. Steget opp til Eliteserien er stort; de aller aller fleste blir løpende rundt i ingenmannsland og verken kommer seg opp i ballfører eller rekker å gjøre seg spillbar, for det går såpass fort. Selv de som faktisk klarer å henge med og involvere seg på en positiv måte i ung alder trenger noen år på fysisk herding for å faktisk bli fullverdige eliteseriespillere.

Molde gjør mye bra arbeid med dette, men vi har ikke vært spesielt flinke på å gi de som har kommet seg opp i stallen fra Akademiet nok sjanser for A-laget. Jeg mener at det er for mange godt voksne midt-på-treet spillere i stallen som tar opp mulighetene til ungdommene. Bolly, Knudtzon, Zekhnini, Ulland, Sigurdarson og forsåvidt Kaasa og Haugan er alle greie eliteseriespillere (Ulland tidvis en god en), men de kommer aldri til å ta laget fremover.

Du har glemt den viktigste egenskapen: fotballforståelse! Har man den i stor grad, så kan alle de andre være ganske middels. Er den veldig svak, så kommer man ikke høyere enn 3. div selv om man har spisskompetanse på andre egenskaper.

Federin

Legg inn av Federin »

Ser at de spillerne som er involvert i kamp ikke skal gå 17. mai-toget. Oppfatter det slik at det er pga restitusjonsbehov og tett kampprogram. Jeg blir litt overrasket over at en time rolig gange skal være noe annet enn restitusjon for toppidrettsutøvere, men får ha tillit til at klubben vet best her. Mulig trasking på asfalt i harde dressko ikke er helt ideelt for slitne kropper.

https://fb.watch/d32Ounn66p/

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Har vel en haug med skadde spillere MFK som kan gå eller bli kjørt i Borgertoget

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

MoldeMoldeMolde skrev: man mai 16, 2022 11:25 pm
WileE skrev: man mai 16, 2022 10:34 pm Merkelig analyse av Edvartsen i dag. Nevner ikke at det godt kunne vært rødt på Aafk, og kan heller ikke uttale seg om 2-0-målet. Men får med at Aafk kunne fått straffe på overtid.

Ellers så hevder han at Aafk skulle fått frispark før 1-0, men er det ikke egentlig bare tull å drive på og mase om slikt? Hadde det ikke blitt mål hadde det jo ikke vært noen nøkkelsituasjon. Molde scora ikke FORDI en spiller lå nede.
Edvartsen meldte på Twitter for en uke siden at dommeren var dårlig. Virker veldig som at han var ute etter å ta dommeren uten at jeg vet hvorfor. Edvartsen mister mye kredibilitet når du ikke klarer å se 1m onside i et stillbilde hvor du har femmeterstreken til hjelp.

Første målet virker også greit, selv om jeg kan se hva han mener så blir det tullete. Straffen han mener Aafk skulle ha klarte jeg ikke å se etter å ha sett i reprise, så heller ingen protester. Synes heller ikke at Aafk skulle hatt rødt.

Ja, det ble litt kok, men det skal det bli i et derby. Synes ikke at dommeren gjorde særlig mye feil. Mest Edvartsen som tapte i dag.
Jeg er så lei fokus på dommerne. Når skal man innse at de faktisk ikke har en agenda og bare gjør sitt beste? Det var ikke dommeren som tapte denne kampen for Aafk, det klarte vi fint på egenhånd. I en ideel verden skulle alle situasjoner vært svart/hvite og dommerteamet traff 100% på alt. All den tid dette er umulig så får vi bare akseptere at de gjør sitt beste og at det blir feil av og til.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Det gledes til neste kamp i El Fogderi. Ett hjemmelag uten spisser skal møte ett bortelag uten stoppere, Dette kan bli festlig.
En kamp som bare Molde bør vinne. Disse strie fattige sosialistene fra Kristiansund som har hindret Molde i å ha ett sykehus med anstendig standar.

Hjelp har de fått også..

Federin

Legg inn av Federin »

Kongemannen skrev: tir mai 17, 2022 10:47 am Det gledes til neste kamp i El Fogderi. Ett hjemmelag uten spisser skal møte ett bortelag uten stoppere, Dette kan bli festlig.
En kamp som bare Molde bør vinne. Disse strie fattige sosialistene fra Kristiansund som har hindret Molde i å ha ett sykehus med anstendig standar.

Hjelp har de fått også..
Jeg orker ikke fyre i denne fogderistriden lenger. Synes bare det er trist hele greia. I stedet for at vi får nye arbeidsplasser til fylket så flyttes det mellom byene. Det fører sannsynligvis på sikt bare til færre arbeidsplasser i fylket. En del av dem som må bytte arbeidssted slutter av praktiske grunner, og det er ikke gitt at de blir erstattet. Og da blir det en kortvarig glede også for den byen som får overført arbeidsplassene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Federin skrev: tir mai 17, 2022 11:19 am
Kongemannen skrev: tir mai 17, 2022 10:47 am Det gledes til neste kamp i El Fogderi. Ett hjemmelag uten spisser skal møte ett bortelag uten stoppere, Dette kan bli festlig.
En kamp som bare Molde bør vinne. Disse strie fattige sosialistene fra Kristiansund som har hindret Molde i å ha ett sykehus med anstendig standar.

Hjelp har de fått også..
Jeg orker ikke fyre i denne fogderistriden lenger. Synes bare det er trist hele greia. I stedet for at vi får nye arbeidsplasser til fylket så flyttes det mellom byene. Det fører sannsynligvis på sikt bare til færre arbeidsplasser i fylket. En del av dem som må bytte arbeidssted slutter av praktiske grunner, og det er ikke gitt at de blir erstattet. Og da blir det en kortvarig glede også for den byen som får overført arbeidsplassene.
Intern krig fører til færre arbeidsplasser totalt. Frem til man innser det så blir det aldri fred eller fremgang.

Men for meg foregår fogderistriden mest blant gamlinger i avisenes kommentarfelt.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Derby dell’ospedale

Tipper vi får se K’an i en slags 9-0-1

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Hvis MFK går ut i samme stil som mot Odd hjemme, kan kampen mot KBK være avgjort før pause. Synes spillet tidvis er meget bra, selv om andre omgang i går var middels/noe svak. Gøy å se at Zekhnini kommer inn og tar for seg, fyrer opp stemninga og er aggressiv i spillestilen. Han og Fofana har sjansen til å vise hva de kan nå som Brynhildsen er ute en stund.

Vil ellers påstå at forsvaret, som har vært tidvis kritisert, har klart seg bra de siste to kampene. Riktig nok mot medioker motstand, men likevel. Helt åpenbart at dansken bør spille til høyre, og at Bjørnbak/Haugan leverer best sentralt. Til og med Knudtzon gjorde en bra kamp på venstreback! Må imidlertid si at Bolly bidrar med fint lite, og jeg ser ikke noen særlig fremtid i MFK for ham. Får utnyttet farten sin svært dårlig, blant annet grunnet manglende evne til å være i forkant og lese situasjoner hvor turboen kan skrus på.

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

nottimagiche skrev: tir mai 17, 2022 2:02 pm ...Må imidlertid si at Bolly bidrar med fint lite, og jeg ser ikke noen særlig fremtid i MFK for ham. Får utnyttet farten sin svært dårlig, blant annet grunnet manglende evne til å være i forkant og lese situasjoner hvor turboen kan skrus på.
Det er ikke urimelig å påstå, men Bolly var ved flere anledninger på linje med backrekka og signaliserte mot bakrom, men ballfører valgte å roe ned og slå i støtte.

For en gangs skyld ble han ihvertfall byttet inn i riktig kampbilde, men han ble ikke akkurat spilt god av laget.

gamblerjon

Legg inn av gamblerjon »

nottimagiche skrev: tir mai 17, 2022 2:02 pm Hvis MFK går ut i samme stil som mot Odd hjemme, kan kampen mot KBK være avgjort før pause. Synes spillet tidvis er meget bra, selv om andre omgang i går var middels/noe svak. Gøy å se at Zekhnini kommer inn og tar for seg, fyrer opp stemninga og er aggressiv i spillestilen. Han og Fofana har sjansen til å vise hva de kan nå som Brynhildsen er ute en stund.

Vil ellers påstå at forsvaret, som har vært tidvis kritisert, har klart seg bra de siste to kampene. Riktig nok mot medioker motstand, men likevel. Helt åpenbart at dansken bør spille til høyre, og at Bjørnbak/Haugan leverer best sentralt. Til og med Knudtzon gjorde en bra kamp på venstreback! Må imidlertid si at Bolly bidrar med fint lite, og jeg ser ikke noen særlig fremtid i MFK for ham. Får utnyttet farten sin svært dårlig, blant annet grunnet manglende evne til å være i forkant og lese situasjoner hvor turboen kan skrus på.
Bolly er vel tolk for Fofana? Må vel selge først Fofana før vi kvitter oss med Bolly

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Bolly og BBS gir oss valuta for pengene i Europa som vanlig

Jesman

Legg inn av Jesman »

Federin skrev: tir mai 17, 2022 9:40 am Ser at de spillerne som er involvert i kamp ikke skal gå 17. mai-toget. Oppfatter det slik at det er pga restitusjonsbehov og tett kampprogram. Jeg blir litt overrasket over at en time rolig gange skal være noe annet enn restitusjon for toppidrettsutøvere, men får ha tillit til at klubben vet best her. Mulig trasking på asfalt i harde dressko ikke er helt ideelt for slitne kropper.

https://fb.watch/d32Ounn66p/
Lurer dere fremdeles på hvorfor det kommer få tilskuere på kamp? Molde-spillerne burde selvsagt ta seg en runde i 17-mai toget. Og gjerne håndhilse litt på ruten. Slik skaper bare flotte øyeblikk, spesielt for de aller minste. Som en eller annen gang forhåpentligvis kjøper seg sesongkort.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Jesman skrev: tir mai 17, 2022 10:47 pm
Federin skrev: tir mai 17, 2022 9:40 am Ser at de spillerne som er involvert i kamp ikke skal gå 17. mai-toget. Oppfatter det slik at det er pga restitusjonsbehov og tett kampprogram. Jeg blir litt overrasket over at en time rolig gange skal være noe annet enn restitusjon for toppidrettsutøvere, men får ha tillit til at klubben vet best her. Mulig trasking på asfalt i harde dressko ikke er helt ideelt for slitne kropper.

https://fb.watch/d32Ounn66p/
Lurer dere fremdeles på hvorfor det kommer få tilskuere på kamp? Molde-spillerne burde selvsagt ta seg en runde i 17-mai toget. Og gjerne håndhilse litt på ruten. Slik skaper bare flotte øyeblikk, spesielt for de aller minste. Som en eller annen gang forhåpentligvis kjøper seg sesongkort.
Seriøst, skal deltakelse i 17.mai-tog prioriteres dagen mellom to kamper? Nei, for meg holder det lenge at de fortsetter å levere resultater, forventer ikke at spillerne skal komme hjem til meg på kaffe og sukkerbrød for å få meg på kamp.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Noen som vet om spillerne på Herd gikk 17. mai tog? Mistenker at de røk på både barne- og borgertog og dugnad. Kan fort vippe kampen dette.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Det er mye man kan kritisere MFK for, men det at man velger bort 17 mai feiring er definitivt ikke en av de.
2 dager mellom kamp er veldig kort restituering, og det hadde vært snodig om man IKKE gjorde dette grepet for å være best mulig rustet.

Det er vel usikkert hvem vi får se i dag, men Mannsverk stiller vel siden han har karantene på lørdag.
Hadde vært morsomt om Fofana også fikk seg en god opplevelse. Oliver i målet forventer jeg også her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er delt.

Kampene kommer tett, vi er helt på felgen hva gjelder tilgjengelige spillere. Restitusjon er uhyre viktig akkurat nå.

Men samtidig er dette en flott måte å møte fansen på og det kan umulig skade å spasere et par kilometer.

Så det er på mange måter en bagatell, men samtidig føyer det seg inn i rekken av avgjørelser som forsterker kritikken av en lukket klubb.

Jeg mener likevel det hadde vært kleinere om de droppet borgertoget etter et tap.

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»