Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
Sulfat

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av Sulfat »

PapaSmurf skrev: tir des 06, 2022 9:03 pm

Kjipt for oss om han går til RBS. De har ikke 130 mill å bruke på han. Jeg håper han går nå i vinter og til PL.
Det skal du ikke se bort i fra, dersom de mener talentet er stort nok. Har solgt spillere for ca 1 milliard denne sesongen, og hentet en 19 åring for 150 mill i sommer (https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_Gourna-Douath).

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Albino skrev: tir des 06, 2022 6:53 pm Kolskogen ferdig i Brann. Kan gå gratis.

Ferdig fordi han er dårlig, eller er det uforløst potensiale der?
Ung spiller med mye erfaring i ES (69 kamper, 5400 minutter), mye ungdomslandslag og i en posisjon hvor Molde kan trenge en spiller til, gjerne en ung og lovende, høres jo ut som oppskriften til Molde. Heldigvis ser vi mer nøye på saken enn det.

Hvorfor vil ikke Brann ha ham? De som kjenner ham best. Og han har vel ikke vært kanon i Jerv, dog ikke lett for en stopper der.

Om våre menn har troa på ham så blir jeg glad om vi henter ham.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: tir des 06, 2022 9:03 pm
Sulfat skrev: tir des 06, 2022 8:52 pm Foffa bør holde seg i Molde i en sesong til. For mange unoter som må plukkes bort før han kan skinne i en toppliga.
Hvis han har hastverk, hadde RB Salzburg vært perfekt klubb for videre modning, de er knallgode på spillerutvikling. Ville vært en typisk RBS-signering også.
Kjipt for oss om han går til RBS. De har ikke 130 mill å bruke på han. Jeg håper han går nå i vinter og til PL.

Det er bevegelse i klubbene som har fulgt han tett og jeg tror fort vi ser han i en annen drakt i januar.

Jeg er såpass kynisk at jeg ikke kunne brydd meg mindre om hva som er best for Foffas videre karriere. Jeg vil at Molde skal få mest mulig for han.

Om han blir værende er det også OK.
Men å sende han til Østerrike for 70-80 mill hadde vært en massiv nedtur.
Også kynisk. Men jeg tar med hva han gjør for oss i beregningen så vil heller selge neste vinter.

Det er fint med penger, men det er ikke lett for Molde å hente dyre spillere så jeg vil heller «bruke pengene» på å beholde lengre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

MoldeMoldeMolde skrev: tir des 06, 2022 11:20 pm
Albino skrev: tir des 06, 2022 6:53 pm Kolskogen ferdig i Brann. Kan gå gratis.

Ferdig fordi han er dårlig, eller er det uforløst potensiale der?
Ung spiller med mye erfaring i ES (69 kamper, 5400 minutter), mye ungdomslandslag og i en posisjon hvor Molde kan trenge en spiller til, gjerne en ung og lovende, høres jo ut som oppskriften til Molde. Heldigvis ser vi mer nøye på saken enn det.

Hvorfor vil ikke Brann ha ham? De som kjenner ham best. Og han har vel ikke vært kanon i Jerv, dog ikke lett for en stopper der.

Om våre menn har troa på ham så blir jeg glad om vi henter ham.
Jeg tror det har noe med innstillingen å gjøre.

Kolskogen ville ha garantier om spilletid i fjor, og når han ikke fikk det så presset han gjennom et utlån til Jerv. Horneland ville i utgangspunktet at han skulle bli i Brann og kjempe seg til en plass på laget, og mistet nok litt sansen da han heller valgte den "enkle" løsningen med utlån til Jerv.

Champis

Legg inn av Champis »

FK_Fotball skrev: tir des 06, 2022 2:00 pm Ser Bodø Glimt er interessert i Niklas Wassberg fra Brann. Skal vi tro at Stavrum hiver seg i budkrig og gir rundt 15 millioner for unggutten? Med tanke på at vi betalte rundt 10 millioner for Johan Bakke, så vil jeg tro vi må ut med minst det tilsvarende for Wassberg.

Ga man så mye for Bakke? Det hørtes ut som en ganske sinnsyk sum for han!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Sulfat skrev: tir des 06, 2022 9:48 pm
PapaSmurf skrev: tir des 06, 2022 9:03 pm

Kjipt for oss om han går til RBS. De har ikke 130 mill å bruke på han. Jeg håper han går nå i vinter og til PL.
Det skal du ikke se bort i fra, dersom de mener talentet er stort nok. Har solgt spillere for ca 1 milliard denne sesongen, og hentet en 19 åring for 150 mill i sommer (https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_Gourna-Douath).
Gourna-Douath hadde riktignok spilt over 60 kamper i Ligue1, det er litt forskjell fra det nivået Fofana har spilt på og kommer til å utgjøre en betydelig forskjell i prisen.

Visa

Legg inn av Visa »

Men har denne Douath spist fra samme kilde som Haaland?

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Da er det vel endelig fastslått at Henriksen har fantasilønn i RBK: https://datawrapper.dwcdn.net/WGokc/2/. De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill

Albino

Legg inn av Albino »

Jobs99 skrev: ons des 07, 2022 1:44 pm Da er det vel endelig fastslått at Henriksen har fantasilønn i RBK: https://datawrapper.dwcdn.net/WGokc/2/. De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill
Når det er sagt, viser ikke dette også inntekt fra andre kilder? Også finansiell avkastning? Eller tar jeg feil? Kan være andre ting enn bare lønn her.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Jobs99 skrev: ons des 07, 2022 1:44 pm Da er det vel endelig fastslått at Henriksen har fantasilønn i RBK: https://datawrapper.dwcdn.net/WGokc/2/. De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill
Vecchia har Sign on på noen mill, og ligger på rundt 4m, usikker på hva han tjener på musikkgreia. Henriksen er jeg usikker på om har noe fra Hull enda, eller om vi bare betaler han så mye.

Ellers er det mye kuttet og ser mye bedre ut nå. De fleste ligger under 3m. Ciljan bare sparte vi 6m på. Hansen har noe advokatgreier i tillegg, og ligger også lavere.

Ser KK ligger på 6,7m ifjor, så der var nok folk ganske nære.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: ons des 07, 2022 2:03 pm
Jobs99 skrev: ons des 07, 2022 1:44 pm Da er det vel endelig fastslått at Henriksen har fantasilønn i RBK: https://datawrapper.dwcdn.net/WGokc/2/. De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill
Vecchia har Sign on på noen mill, og ligger på rundt 4m, usikker på hva han tjener på musikkgreia. Henriksen er jeg usikker på om har noe fra Hull enda, eller om vi bare betaler han så mye.

Ellers er det mye kuttet og ser mye bedre ut nå. De fleste ligger under 3m. Ciljan bare sparte vi 6m på. Hansen har noe advokatgreier i tillegg, og ligger også lavere.

Ser KK ligger på 6,7m ifjor, så der var nok folk ganske nære.
Jeg er mer spent på KK neste sesong. Det gikk det jo rykter om et saftig lønnshopp.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jobs99 skrev: ons des 07, 2022 1:44 pm De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill
På den andre siden har de en god deal med Johan Justesen aka Carlo Holse. 1,7 mill. er forholdsvis lavt for en av de beste midtbanespillerne i ES.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: ons des 07, 2022 1:47 pm
Jobs99 skrev: ons des 07, 2022 1:44 pm Da er det vel endelig fastslått at Henriksen har fantasilønn i RBK: https://datawrapper.dwcdn.net/WGokc/2/. De har god råd droppe i Nidaros, betale halvgode svensker 7 mill
Når det er sagt, viser ikke dette også inntekt fra andre kilder? Også finansiell avkastning? Eller tar jeg feil? Kan være andre ting enn bare lønn her.
Du har rett. Aksjeutbytte etc er inkludert i Alminnelig inntekt. Det er nok årsaken til at Erling Knudtzon ligger nær inntektstoppen i Molde.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

george_hincapie skrev: ons des 07, 2022 10:47 am
Sulfat skrev: tir des 06, 2022 9:48 pm
PapaSmurf skrev: tir des 06, 2022 9:03 pm

Kjipt for oss om han går til RBS. De har ikke 130 mill å bruke på han. Jeg håper han går nå i vinter og til PL.
Det skal du ikke se bort i fra, dersom de mener talentet er stort nok. Har solgt spillere for ca 1 milliard denne sesongen, og hentet en 19 åring for 150 mill i sommer (https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_Gourna-Douath).
Gourna-Douath hadde riktignok spilt over 60 kamper i Ligue1, det er litt forskjell fra det nivået Fofana har spilt på og kommer til å utgjøre en betydelig forskjell i prisen.
Uansett er RBS en klubb som gjerne betaler godt for unge talentfulle spillere. Aaronson fra MLS for 130 mill, Okafor fra Basel for 100 mill, Adeyemi fra Østerrisk 2. bundesliga for 100 mill. (transfermarkt sine overgangspriser).

Siden 18/19 sesongen har de ifølge transfermarkt solgt spillere for 4 milliarder. De er stort sett med i CL hvert år hvor de håver inn store summer, og har i tillegg en eier med meget romslig lommebok. Så betalingsviljen- og evnen er der definitivt, dersom de skulle ha lyst på et nytt supertalent fra Molde. De angrer neppe på forrige moldehandel..

(Uansett har det ikke vært noen rykter om RBS. Bare tenkte høyt på hva som kunne vært det rette steget for Fofana.)

Visa

Legg inn av Visa »

Skulle man selge både Ola og Foffa i vintervinduet tenker jeg det er naturlig å snuse litt på Ohi.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Visa skrev: ons des 07, 2022 7:53 pm Skulle man selge både Ola og Foffa i vintervinduet tenker jeg det er naturlig å snuse litt på Ohi.
Vi kommer neppe utenom at en drar, men begge bør vi si nei til hvis de ikke fyller Norges Bank. Synes Fofana skal ta en sesong til, han har mere å lære. Og med ett sår enormt potensial kan det bli CL på oss. Ohi ligger på 10de plass i 🇩🇰, men lønna er vel større dernede?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg våger meg på en liten off topic nå i førjulstiden.

Jeg oppfordrer alle som har mulighet til å støtte opp om Julegaveaksjonen i Molde. Dette har vært en førjulstradisjon i min familie en del år, at vi kjøper et par gaver som frivillighetssentralen kan dele ut til de som ikke har så mye. Og i år er det vel mer aktuelt enn noen gang før.

Limer inn teksten fra Facebook.

JULEGAVEAKSJONEN 2022

Vi går nå inn i førjulstiden, som for mange er en god, spennende og koselig tid, men den er ikke like god for alle.
Enkelte føler seg mer ensomme enn noen gang, enkelte føler de aldri har hatt så dårlig råd som nå, man kan kjenne ekstra savn over å ikke ha noen å dele denne tiden med, andre føler utenforskapet ekstra sterkt i denne tiden. Det er en tid med store, motstridende følelser for mange.

På Molde frivilligsentral vil vi, i samarbeid med Heimstadkjær på Midsund, skape Julegaveaksjonen 2022.

Den som ønsker å gi noe til Julegaveaksjonen, kan gjøre det ved å levere gave/gavekort til Molde frivilligsentral i Myrabakken 4.

Den 8. desember kl 18-19 leverer vi, sammen med Heimstadkjær på Midsund, ut gaver til den som ønsker å motta gave.

Det vi har igjen av gaver etter den 8.12., vil vi gi til de som trenger det, utover i desember. Siste frist for innlevering av gaver er torsdag 15.12.

Vi leverer ut gaver til og med 20.12.

Vi oppfordrer folk som ønsker å gi en gave, om å kjøpe gavekort. På den måten kan de som mottar det få anledning til å kjøpe noe de ellers ikke ville hatt råd til.
Vi tar selvsagt imot annet også🎄

Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen.

Erling Moe`s Big Toe

Legg inn av Erling Moe`s Big Toe »

Stavrum kaster inn håndkleet for denne gang. Over til DNB.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Erling Moe`s Big Toe skrev: tor des 08, 2022 12:00 pm Stavrum kaster inn håndkleet for denne gang. Over til DNB.
Dette gikk jeg egentlig bare å ventet på. Hadde en sterk følelse av at han ville tilbake til DNB når sjef-stillingen ble ledig.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Helt greit det. Spent på hvem som kommer inn!

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Stonesy skrev: tor des 08, 2022 12:38 pm Helt greit det. Spent på hvem som kommer inn!
Solskjær? Sikkert en mye bedre sportsdirektør enn trener.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Er det virkelig tre år siden han tok over?

Blir det comeback for Tarje? Eller er dette noe som kunne passe for Åge Fritjof?

Edit:
Solskjær ja, nå snakker vi. Men han kribler nok etter å ta over en PL-klubb igjen.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Tror ikke Solskjær er interessert i å pensjonere seg som trener enda.

Albino

Legg inn av Albino »

En skulle ikke benyttet anledningen til å splitte opp jobben i to stillinger? Adm dir og sports dir?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Men noen spillere inn da? Ingen rykter i det hele tatt. Minner litt om sommeren.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kanskje Tarje er klar for en retur?

Den mest utskjelte mannen i MFKs historie. Og det samtidig som han gjorde en meget god jobb.

Det jeg forventer av en klubbdirektør i tillegg ril forståelse for jobben han tar på seg er svært gode forhandlingsevner, kynisme og evnen til å satse når muligheten byr seg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: tor des 08, 2022 12:51 pm Men noen spillere inn da? Ingen rykter i det hele tatt. Minner litt om sommeren.
Ja, og det gikk jo strålende.

Molde jobber i det stille. Sjukt frustrerende for oss, men det er den klart smarteste måten å gjøre det på.

Vi også kunne gått for lavthengende frukt som RBK gjør, men vi går jo for gull. Og da kreves det mer

heltos

Legg inn av heltos »

Var en liten privatjet som landet ca 09:40 i dag, fransk registrert og kom vist fra Genève.
Røkke eller noen som skal kjøpe Foffa?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Tar det veldig lugnt med tanke på spillere inn. Før noen eventuelt selges er det ikke mange spillere vi trenger å hente.

Regner med klubben har kontroll på hvem som er aktuelle for overganger også.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jeg må bite i gresset, jeg har vært kritisk til Stavrum fra første dag og gitt klart utrykk for det her inne. Men bortsett i fra høsten 2021 der klubben rotet vekk gullet så er det ikke mye å klage på, og i alle fall ikke resultatmessig. I år har Molde to gull, gruppespill i Europa og stallen har mange gode salgsprospekter som kan gi store summer i tiden fremover. Stavrum har gjort jobben!

Får håpe de finner en leder som tar MFK med videre oppover stigen, det gjelder penger, klubb og lag. (og da snakker vi ikke om B/G-modellen der de svir av pengene nesten før de er på konto)

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»