Molde FK 2022. Klubbtråd.

Låst
HarryH

Re: Molde FK 2022. Klubbtråd.

Legg inn av HarryH »

Albino skrev: tir nov 22, 2022 11:41 pm
4:30 og 5:45 humrer jeg litt av.

Edit: Og 6:03

Edit2: Og 7:16 da. Går jo fra midtbanen og dribler ut et halvt lag.
Ja, man må jo bare le når man studerer motstandernes til tider hjelpeløse forsøk på å stoppe dette fenomenet. Kunne nesten spilt Benny Hill-musikk. Han får dem til å se ut som 5. divisjonsspillere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Er det mange som har fått med seg at Magne Hoseth skal ta over KI Klaksvik fra Færøyene da?

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 10:01 am Er det mange som har fått med seg at Magne Hoseth skal ta over KI Klaksvik fra Færøyene da?
Et lite steg på veien mot målet om å bli hovedtrener i MFK.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

slankebrusmannen skrev: ons nov 23, 2022 10:21 am
Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 10:01 am Er det mange som har fått med seg at Magne Hoseth skal ta over KI Klaksvik fra Færøyene da?
Et lite steg på veien mot målet om å bli hovedtrener i MFK.
Bare litt forundret over at de henter en assistent i en klubb som rykket ned til OBOS-ligaen i høst. Trodde de siktet høyere enn som så. De vant jo hjemme mot Bodø/Glimt i sommer.

boombis

Legg inn av boombis »

Nå er det vel ikke bare Hoseth sin skyld at de rykket ned. Siste jeg hørte om han var jo at han var spiller i Notodden, så når begynte han å pusle med trenerkarrieren?

2 ting jeg lurer på om Molde er:
1: Hvem henter dere i vinter?
2: Hvilken formasjon skal dere spille i?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

boombis skrev: ons nov 23, 2022 10:43 am Nå er det vel ikke bare Hoseth sin skyld at de rykket ned. Siste jeg hørte om han var jo at han var spiller i Notodden, så når begynte han å pusle med trenerkarrieren?

2 ting jeg lurer på om Molde er:
1: Hvem henter dere i vinter?
2: Hvilken formasjon skal dere spille i?
Det er aldri godt å vite med Molde haha, men jeg kan gjøre mitt beste i å spå fremtiden.

1. Veldig vanskelig spørsmål siden vi ikke vet hvem som er aktuell for salg/bosman, men i utgangspunktet trenger vi en høyre vingback(ung lovende), en stopper og kanskje en DM.
Jeg anser Brynhildsen og Fofana som de heteste på markedet og det kan derfor hende at vi må kjøpe en offensiv spiller, og da er fort Gulliksen aktuell igjen.
Ellers er det ingen konkrete rykter, men det er jo bare å scrolle opp i tråden her så ser du hvem vi her inne ønsker oss.

2. Jeg tror vi fortsetter i 3-5-2, selv om vi vet at Moe innerst inne har en weak spot for 3-4-3.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

boombis skrev: ons nov 23, 2022 10:43 am Nå er det vel ikke bare Hoseth sin skyld at de rykket ned. Siste jeg hørte om han var jo at han var spiller i Notodden, så når begynte han å pusle med trenerkarrieren?
Det var vel i Notodden, egentlig.

Champis

Legg inn av Champis »

Korgutt skrev: tir nov 22, 2022 8:26 pm
Nordlys skrev: tir nov 22, 2022 8:11 pm
Korgutt skrev: tir nov 22, 2022 7:58 pm Hvordan tenker du egentlig her? Tenker du at de 2 representerer noe dere ikke har i Bodø/Glimt? Eller er det slik at du ønsker de til Bodø/Glimt uavhengig av om dere har spillertypene i stallen fra før?
Jeg tenker at de to Zafeiris og Mikkelsen er vesentlig bedre spillere enn de to andre :)
Akkurat det driter jeg i. For meg skal nye spillere inn til Molde tilføre laget noe nytt. Har vi spillertypene i troppen fra før av kan andre klubber gjerne ta de spillerne. Ingen vits i å ha kopier.

Mikkelsen og Zafeiris er vel ikke i nærheten av å være kopier av noen i Molde-laget.
Sist redigert av Champis den ons nov 23, 2022 12:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 10:33 am
slankebrusmannen skrev: ons nov 23, 2022 10:21 am
Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 10:01 am Er det mange som har fått med seg at Magne Hoseth skal ta over KI Klaksvik fra Færøyene da?
Et lite steg på veien mot målet om å bli hovedtrener i MFK.
Bare litt forundret over at de henter en assistent i en klubb som rykket ned til OBOS-ligaen i høst. Trodde de siktet høyere enn som så. De vant jo hjemme mot Bodø/Glimt i sommer.

Om de rykket ned eller ikke har vel ikke nødvendigvis så mye å si. Er mer forundret over at de henter en som er helt uten erfaring som hovedtrener.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Champis skrev: ons nov 23, 2022 12:45 pm
Korgutt skrev: tir nov 22, 2022 8:26 pm
Nordlys skrev: tir nov 22, 2022 8:11 pm
Jeg tenker at de to Zafeiris og Mikkelsen er vesentlig bedre spillere enn de to andre :)
Akkurat det driter jeg i. For meg skal nye spillere inn til Molde tilføre laget noe nytt. Har vi spillertypene i troppen fra før av kan andre klubber gjerne ta de spillerne. Ingen vits i å ha kopier.

Mikkelsen og Zafeiris er vel ikke i nærheten av å være kopier av noen i Molde-laget.
Eller så kan jeg vel si at de posisjonene som de er aktuelle for der har Molde god dekning fra før. Indreløpere og spisser er det flust av i troppen. For meg er det viktigere med backup for Linnes blant annet. Men jeg tar utgangspunkt i hvordan stallen er nå og ikke hvordan den ser ut etter januar. Og blir noen lagdeler vesentlig svekket så er det klart at det bør hentes inn erstattere.

heltos

Legg inn av heltos »

Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 1:06 pm
Champis skrev: ons nov 23, 2022 12:45 pm
Korgutt skrev: tir nov 22, 2022 8:26 pm

Akkurat det driter jeg i. For meg skal nye spillere inn til Molde tilføre laget noe nytt. Har vi spillertypene i troppen fra før av kan andre klubber gjerne ta de spillerne. Ingen vits i å ha kopier.

Mikkelsen og Zafeiris er vel ikke i nærheten av å være kopier av noen i Molde-laget.
Eller så kan jeg vel si at de posisjonene som de er aktuelle for der har Molde god dekning fra før. Indreløpere og spisser er det flust av i troppen. For meg er det viktigere med backup for Linnes blant annet. Men jeg tar utgangspunkt i hvordan stallen er nå og ikke hvordan den ser ut etter januar. Og blir noen lagdeler vesentlig svekket så er det klart at det bør hentes inn erstattere.
Indreløperne og spisser stemmer vi har flust av, men vil tro nå som klubben skal prøve seg i CL kvalik, de ser på hele troppen, og da kan jo spillere i de nevnte posisjoner bli aktuell for salg/bytte for å gi åpning for å toppe med enda mer kvalitet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

heltos skrev: ons nov 23, 2022 1:14 pm
Korgutt skrev: ons nov 23, 2022 1:06 pm
Champis skrev: ons nov 23, 2022 12:45 pm


Mikkelsen og Zafeiris er vel ikke i nærheten av å være kopier av noen i Molde-laget.
Eller så kan jeg vel si at de posisjonene som de er aktuelle for der har Molde god dekning fra før. Indreløpere og spisser er det flust av i troppen. For meg er det viktigere med backup for Linnes blant annet. Men jeg tar utgangspunkt i hvordan stallen er nå og ikke hvordan den ser ut etter januar. Og blir noen lagdeler vesentlig svekket så er det klart at det bør hentes inn erstattere.
Indreløperne og spisser stemmer vi har flust av, men vil tro nå som klubben skal prøve seg i CL kvalik, de ser på hele troppen, og da kan jo spillere i de nevnte posisjoner bli aktuell for salg/bytte for å gi åpning for å toppe med enda mer kvalitet.
Jeg ser ikke noen grunn til å hente inn spillere i de posisjonene så lenge de vi har blir værende. Da vil det garantert bli noen misfornøyde spillere som blir sittende litt for lenge etter deres skjønn på benken. Dobbel dekning holder i lange baner mener nå jeg.
Så er det heller ikke usannsynlig at noen spillere forsvinner i januar. De bør erstattes og helst i god tid før seriestart den 10.april. De må få rekke å spille seg inn før seriestart mener jeg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Første kamp for Molde i Europa blir forøvrig 25./26.juli og siste playoffkamp dersom vi er med der spilles 29./30.august. 31.august dersom vi har ramlet ned i playoff til EL/ECL. Dette betyr at den stallen vi går inn i serien med den 10.april er den vi har tilgjengelig i den andre kvalifiseringsrunden til CL. Er først til den tredje kvalifiseringsrunden vi kan hente inn spillere til Europa.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Foreslår Cristiano Ronaldo på en 1-årskontrakt for å få oss inn i CL. Solskjær og Røkke ordner.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

BiggusD skrev: tor nov 24, 2022 8:22 am Foreslår Cristiano Ronaldo på en 1-årskontrakt for å få oss inn i CL. Solskjær og Røkke ordner.
Foretrekker Fofana jeg altså. Men Sunny kan vel ordne et år i KBK for CR7? Kan bo på Grip og leve på norsk variant av bacalao.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har glemt å gratulere alle med 4-2-dagen.

Den ble feiret med et par nystekte smultringer og et gjensyn med kampen kommentert av Calle og Christian på YouTube.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Aurs spilte seg inn på fast plass i Lissabon, og er der som i Molde dominerende. Første langvarige skade nå. Solbakken er ikke så god som trener, han er mest arrogant. Ressursene i Køben er så store at det jevnet ut hans inferiore egenskaper som trener

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: tor nov 24, 2022 10:55 pm Jeg har glemt å gratulere alle med 4-2-dagen.

Den ble feiret med et par nystekte smultringer og et gjensyn med kampen kommentert av Calle og Christian på YouTube.
Fotballen døde litt den dagen da den perfekte kampen ble spilt. Ingen andre kamper kan være i nærheten av å oppnå det samme

Visa

Legg inn av Visa »

Sterk og rørende sak i rbnett angående Eikrem, Berit og støtten de har fått. https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/0 ... erligheten

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: fre nov 25, 2022 6:41 pm Sterk og rørende sak i rbnett angående Eikrem, Berit og støtten de har fått. https://www.rbnett.no/sport/moldefk/i/0 ... erligheten
Det var vondt å lese den historien, all ære til Magnus som er åpen og så sterk.

Han er virkelig et forbilde.

Og det er godt å se at han opplevde støtten fra MFKs og andre lags fans som fin.

Asen

Legg inn av Asen »

Dette var sterk lesing om Magnus og Berit på Rbnett, er umulig å ikke bli berørt , kom noen tårer når jeg leser det. veldig trist , men også om sterk kjærlighet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Asen skrev: fre nov 25, 2022 6:50 pm Dette var sterk lesing om Magnus og Berit på Rbnett, er umulig å ikke bli berørt , kom noen tårer når jeg leser det. veldig trist , men også om sterk kjærlighet.
Det var ikke fritt nei.

Jeg hadde ikke vært like sterk. Verken som syk eller pårørende.

Og når man snakker om hel ved. Kjell Erik Strømskag. For en mann det er. Alle skulle hatt en Kjell Erik i livet sitt. Da hadde det gått bedre med oss alle.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Strømskag er en klippe.

Albino

Legg inn av Albino »

HarryH skrev: fre nov 25, 2022 7:54 pm Strømskag er en klippe.
Strømskag har tre doktorgrader, og har også en doktorgrad som omhandler dødsleiet (palliasjon).

https://www.nrk.no/mr/har-doktorgrad-pa ... 1.11209809

https://www.haugenbok.no/dokumentar-og- ... 8253035000

https://shows.acast.com/rb-sporten/epis ... k-strmskag

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

I denne artikkelen kan det virke som at TV2 ikke har tatt høyde for at Molde kan få noen tirsdagskamper til sommeren.
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15299803/

Forøvrig en flott artikkel i avisa om kapteinen vår.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Lite rykter om nye spillere.

Hvem er i avgang? Sinnyan og Ellingsen bør trene for fullt nå om de skal få ny kontrakt, Bolly beholdes event bare pga av Foffana. Hussain bør resigneres

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Store inntekter fra TV avtalen neste år. Vi får visste bare for innsatsen siste 6 år 18,5 mill extra. Hva fikk vi for gullet i år?

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Jobs99 skrev: lør nov 26, 2022 3:40 pm Store inntekter fra TV avtalen neste år. Vi får visste bare for innsatsen siste 6 år 18,5 mill extra. Hva fikk vi for gullet i år?
Det er noe litt magisk over å være det laget som casher mest inn på maratontabellutregningen. Norges fotballokomotiv. Stormakten i norsk fotball

Hmm

Legg inn av Hmm »

Jobs99 skrev: lør nov 26, 2022 3:40 pm Store inntekter fra TV avtalen neste år. Vi får visste bare for innsatsen siste 6 år 18,5 mill extra. Hva fikk vi for gullet i år?
Molde er nå på 3.plass i akademiklassifiseringen til NTF, bak VIF og Viking. Neste år ligger det 90 millioner i potten som skal fordeles mellom akademiene.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Hmm skrev: lør nov 26, 2022 9:19 pm
Jobs99 skrev: lør nov 26, 2022 3:40 pm Store inntekter fra TV avtalen neste år. Vi får visste bare for innsatsen siste 6 år 18,5 mill extra. Hva fikk vi for gullet i år?
Molde er nå på 3.plass i akademiklassifiseringen til NTF, bak VIF og Viking. Neste år ligger det 90 millioner i potten som skal fordeles mellom akademiene.
Er det mulig å se den klassifiseringen noen sted?

Låst

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»