Strømsgodset

Svar
Daltrey

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: tir nov 15, 2022 4:10 pm
DIFSTHLM skrev: tir nov 15, 2022 2:11 pm Hallå norrbaggar!

Har läst Stian André de Wahls artikel om att en Stockholmsklubb är konkret intresserade av Gulliksen och jag känner mig rätt säker på att det är vi.

Hur bra är han? Har läst mig till att han är en av Eliteseriens största talanger och sett lite youtube-klipp. Verkar vara bäst som vänsterytter, lite lik Wikheim i den rollen han har hos oss just nu. Eller är han bättre som CM?

Tror ni dessutom ens att en övergång är möjlig för en svensk klubb? Personligen känner jag att det skulle vara ett bra steg att gå till en storklubb i Skandinavien, få spela i Europa för att bli mer redo att ta steget till en större liga. Vi spelar 4-3-3 och behöver tekniska spelare likt Gulliksen.

Jag såg att ni nobbade ett bud på 15 miljoner NOK i somras från Molde. Kanske släpper ni honom lite billigare till oss då vi spelar i en annan liga, istället för att förstärka Molde.

Tror ni det är rimligt att ni accepterar ett bud på säg 10 miljoner + klausuler och en vidareförsäljningsklausul?

Hälsningar från Moldeslaktarna, Djurgårdens IF
Det er jo med en spesiell velkomst du kommer inn her, svenskejævel. Dermed svar med samme mynt...
Apropos mynt så regner jeg med ditt bud på 10 mill er i SEK? ...har du sjekket kursen? Vi ler av 10 mill SEK i Drammen.
Gulliksen er jettegod, jettegullig, er uten kørkort och gillar inte kjøttbullar.
25 Mill NOK (Norske kroner) så er han din.
Du må være en bitter østlending :D Sånn apropos trener, kan Pereira være aktuell? :)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

DIFSTHLM skrev: tir nov 15, 2022 2:11 pm Hallå norrbaggar!

Har läst Stian André de Wahls artikel om att en Stockholmsklubb är konkret intresserade av Gulliksen och jag känner mig rätt säker på att det är vi.

Hur bra är han? Har läst mig till att han är en av Eliteseriens största talanger och sett lite youtube-klipp. Verkar vara bäst som vänsterytter, lite lik Wikheim i den rollen han har hos oss just nu. Eller är han bättre som CM?

Tror ni dessutom ens att en övergång är möjlig för en svensk klubb? Personligen känner jag att det skulle vara ett bra steg att gå till en storklubb i Skandinavien, få spela i Europa för att bli mer redo att ta steget till en större liga. Vi spelar 4-3-3 och behöver tekniska spelare likt Gulliksen.

Jag såg att ni nobbade ett bud på 15 miljoner NOK i somras från Molde. Kanske släpper ni honom lite billigare till oss då vi spelar i en annan liga, istället för att förstärka Molde.

Tror ni det är rimligt att ni accepterar ett bud på säg 10 miljoner + klausuler och en vidareförsäljningsklausul?

Hälsningar från Moldeslaktarna, Djurgårdens IF
Feil Stockholmslag dog.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Daltrey skrev: tir nov 15, 2022 5:47 pm
Fitforfight skrev: tir nov 15, 2022 4:10 pm
DIFSTHLM skrev: tir nov 15, 2022 2:11 pm Hallå norrbaggar!

Har läst Stian André de Wahls artikel om att en Stockholmsklubb är konkret intresserade av Gulliksen och jag känner mig rätt säker på att det är vi.

Hur bra är han? Har läst mig till att han är en av Eliteseriens största talanger och sett lite youtube-klipp. Verkar vara bäst som vänsterytter, lite lik Wikheim i den rollen han har hos oss just nu. Eller är han bättre som CM?

Tror ni dessutom ens att en övergång är möjlig för en svensk klubb? Personligen känner jag att det skulle vara ett bra steg att gå till en storklubb i Skandinavien, få spela i Europa för att bli mer redo att ta steget till en större liga. Vi spelar 4-3-3 och behöver tekniska spelare likt Gulliksen.

Jag såg att ni nobbade ett bud på 15 miljoner NOK i somras från Molde. Kanske släpper ni honom lite billigare till oss då vi spelar i en annan liga, istället för att förstärka Molde.

Tror ni det är rimligt att ni accepterar ett bud på säg 10 miljoner + klausuler och en vidareförsäljningsklausul?

Hälsningar från Moldeslaktarna, Djurgårdens IF
Det er jo med en spesiell velkomst du kommer inn her, svenskejævel. Dermed svar med samme mynt...
Apropos mynt så regner jeg med ditt bud på 10 mill er i SEK? ...har du sjekket kursen? Vi ler av 10 mill SEK i Drammen.
Gulliksen er jettegod, jettegullig, er uten kørkort och gillar inte kjøttbullar.
25 Mill NOK (Norske kroner) så er han din.
Du må være en bitter østlending :D Sånn apropos trener, kan Pereira være aktuell? :)
:D Takk, gamle venn!
Norske trenerkrefter denne gangen, håper jeg!

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Sånn btw. Godset får aldri 25 mill for Gulliksen. ALDRI

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tir nov 15, 2022 7:30 pm Sånn btw. Godset får aldri 25 mill for Gulliksen. ALDRI
Må være om en PL har heftig julebord med kokain.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Salihovic91 skrev: tir nov 15, 2022 7:30 pm Sånn btw. Godset får aldri 25 mill for Gulliksen. ALDRI
Joda, men ikke i dette vinduet, om et par år ville vi luktet på den summen.
Talentet forløser seg de neste sesongene, da vil ikke en slik verdi være utopisk.
I dag er den det, og vi er avhengig av å selge han og Hove, tror dessverre det er vekslepenger kontra om vi hadde råd til å vente et par år

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Daniel ute med artikkel om aktuelle norske trenere, jeg er blant de som stemmer for Isnes

Ross

Legg inn av Ross »

Lei av å lese om de små ressursene Isnes har til disp i Kåffa, dette er ikke sant i det hele tatt. De bruker klart mest penger av Osloklubbene bak VIF, de trener på dagtid og spillerne tjener ganske bra.
Folk må følge med, Fredheim lever av å kommentere fotball i Norge og aner ikke hva Kåffa har av midler? «Han har lyktes med ekstremt små ressurser», har ikke lest noe dummere!

Lei av hypen Isnes også, gi oss Tandberg!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: ons nov 16, 2022 12:10 am Lei av å lese om de små ressursene Isnes har til disp i Kåffa, dette er ikke sant i det hele tatt. De bruker klart mest penger av Osloklubbene bak VIF, de trener på dagtid og spillerne tjener ganske bra.
Folk må følge med, Fredheim lever av å kommentere fotball i Norge og aner ikke hva Kåffa har av midler? «Han har lyktes med ekstremt små ressurser», har ikke lest noe dummere!

Lei av hypen Isnes også, gi oss Tandberg!
Jørgen Isnes bekrefter overfor Discovery at deres A-lagsbudsjett ligger på cirka ni millioner kroner.
https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

2021:
Oslo-klubben med hele 129 barnelag, men bare cirka 7,5 millioner i budsjett på A-lagssatsingen
https://www.vg.no/sport/fotball/i/qWVaA ... lt-tullete

Slik kunne jeg forsatt men du skjønner kanskje hvor jeg skal? Isnes leverer idiorisk bra krone for krone vs hva andre lag bruker på A.laget. At de trener på dagtid 'før de går på jobb&studier viser bare at det er en seriøs gruppe. Trene på dagtid er ikke det samme i Kåffa vs Start, STB, Brann, 3050. Sogndal, FFK, SULF (og Vinger?) eller Ull-kisa som rykket ned i fjor eller Jerv som gikk opp selv om alle trener på såkalt dagtid er det ikke samme hverdag.

Ross

Legg inn av Ross »

Dette beviser bare at du ikke aner hva du prater om, kåffa lønner bra. Kanskje de må en time eller to innom akademiet og kjøre en økt et par ganger i uka, vips så sitter de meget godt i det.
Spillere studerer forøvrig i andre klubber også, til og med i eliteserien.

Kåffaspillerne står ikke i kassa på kiwi på kveldstid om du tror det

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Jeg veit utmerket godt at de best betalte i RBK. Molde og Glint studerer i likhet med Kåffa spillerne. De tjener likevell mindre enn andre som trener på dagtid og du må ta med levekostnadene i hovedstaden er signifikant høyere enn om spiller og bosetter deg i si 3050. Andre som trener på dagtid i motsetning til Kåffa er mer på stadion/jobb om det er restituering, analyse, spillersamtaler, arbeid ute typ blå timer osv. Er ingen Kåffa spillere som lever av fotballen alene og de som studerer de studerer ikke 1 fag om gangen typ Erling Knudtzon som har brukt 10 år på økonomi utdannelsen sin.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

De har lavere budsjett enn middels PostNord-klubber. Står ved at det er imponerende å gjentatte ganger yppe til Eliteserien med små ressurser.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Salihovic91 skrev: tir nov 15, 2022 7:30 pm Sånn btw. Godset får aldri 25 mill for Gulliksen. ALDRI
En nedsettende svenske som kommer med nedsettende bud på 10 mill SEK krever vi 25 mill NOK fra.
Ingen gjerrig svenske betaler vel 25 mill NOK for noe som helst.
Men han tror han må det, for borte ble han!

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 2:56 am
Ross skrev: ons nov 16, 2022 12:10 am Lei av å lese om de små ressursene Isnes har til disp i Kåffa, dette er ikke sant i det hele tatt. De bruker klart mest penger av Osloklubbene bak VIF, de trener på dagtid og spillerne tjener ganske bra.
Folk må følge med, Fredheim lever av å kommentere fotball i Norge og aner ikke hva Kåffa har av midler? «Han har lyktes med ekstremt små ressurser», har ikke lest noe dummere!

Lei av hypen Isnes også, gi oss Tandberg!
Jørgen Isnes bekrefter overfor Discovery at deres A-lagsbudsjett ligger på cirka ni millioner kroner.
https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

2021:
Oslo-klubben med hele 129 barnelag, men bare cirka 7,5 millioner i budsjett på A-lagssatsingen
https://www.vg.no/sport/fotball/i/qWVaA ... lt-tullete

Slik kunne jeg forsatt men du skjønner kanskje hvor jeg skal? Isnes leverer idiorisk bra krone for krone vs hva andre lag bruker på A.laget. At de trener på dagtid 'før de går på jobb&studier viser bare at det er en seriøs gruppe. Trene på dagtid er ikke det samme i Kåffa vs Start, STB, Brann, 3050. Sogndal, FFK, SULF (og Vinger?) eller Ull-kisa som rykket ned i fjor eller Jerv som gikk opp selv om alle trener på såkalt dagtid er det ikke samme hverdag.
Jeg synes også Isnes er den mest spennende. Inni her ligger det også en fin attest fra KFUM om mannen/mennesket.
Tror dette kunne blitt meget bra! https://kaaffa.no/nyheter/isnes-i-tre-nye-ar

Ross

Legg inn av Ross »

Daniel skrev: ons nov 16, 2022 7:50 am De har lavere budsjett enn middels PostNord-klubber. Står ved at det er imponerende å gjentatte ganger yppe til Eliteserien med små ressurser.
Tullprat, det er ekstremt langt unna sannheten

Champis

Legg inn av Champis »

Daniel skrev: ons nov 16, 2022 7:50 am De har lavere budsjett enn middels PostNord-klubber. Står ved at det er imponerende å gjentatte ganger yppe til Eliteserien med små ressurser.

Dette er feil. KFUM har et større budsjett enn halvparten av OBOS-klubbene. KFUM presterer omtrent ut fra forventingene, muligens hakket over.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Greit å dokumentere påstandene, da blir liksom diskusjonen litt mer konstruktiv.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 10:48 am
Daniel skrev: ons nov 16, 2022 7:50 am De har lavere budsjett enn middels PostNord-klubber. Står ved at det er imponerende å gjentatte ganger yppe til Eliteserien med små ressurser.

Dette er feil. KFUM har et større budsjett enn halvparten av OBOS-klubbene. KFUM presterer omtrent ut fra forventingene, muligens hakket over.
Vi må aldri glemme at kollekten kommer i tillegg til inngangspengene.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Noen som kan finne årsberetningen/årsrapporten til Kåffa så vi får et svar med to streker under?

Champis

Legg inn av Champis »

Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 1:15 pm Noen som kan finne årsberetningen/årsrapporten til Kåffa så vi får et svar med to streker under?
22 mill i 2019. Fra 6 mill i 2010.
https://kaaffa.no/nyheter/satsing-som-gir-resultater
Sist redigert av Fitforfight den ons nov 16, 2022 1:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Siden67

Legg inn av Siden67 »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
En skinnhellig gjeng der altså
?

Ross

Legg inn av Ross »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
Dette er helt korrekt, et merkelig behov for å prate ned pengebruken der oppe på Ekeberg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

At det er er 3-4 mill i forskjell på Kåffa sitt A-lag og feks Sandefjord trur jeg ikke på at når SF har A-laget, G16, G19 og kvinnefotball under samme klubb og økonomi med par og tjue mill i budsjett som man kan se av siste årsberetning.
https://www.sandefjordfotball.no/nyhete ... B71%5D.pdf

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Champis skrev: ons nov 16, 2022 1:25 pm Tallene jeg har fra mine kilder er dobbelt så høye som de som blir presentert over her. Og da snakker jeg om tallene for A-stallen - ikke klubben som helhet. Og så sies det at man er gode til å "skjule" disse tallene, så at det kan presenteres som om man bruker lite penger på A-laget sammenlignet med motstanderne sine.
Pussig. Men det har tydeligvis vært vanskelig å få tak i Kåffa sine tall. Bergensavisa gjorde en sak på 1.div budsjetter for noen måneder siden, og klarte ikke få tak i KFUMs budsjett verken åpent tilgjengelig eller på forespørsel. Isnes' utspill om 9 mill. til A-laget er det man har å forholde seg til.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss), begge er uten klubb nå også. Men jeg håper vi får inn en med mer pondus. En som gutta står skolerett for når han kommer inn i rommet, en skikkelig leder med tyngde. Navn på denne personen har jeg imidlertid ikke..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: ons nov 16, 2022 3:56 pm
Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,
Da må du lese bedre: «skal vi få for ung og uprøvd… har jeg sansen for Meland og Johnsen» jeg skriver jo rett ut at de også er i den samme kategorien. Jeg bare liker de bedre og de kommer uten ekstra kostnad

Geninteressert

Legg inn av Geninteressert »

Interessant diskusjon. Kfum har drevet ett av Norges største akademier i 10 år nå uten at de har greid å frem en eneste spiller til sitt eget a-lag. Mange av spillerne jobber deltid på akademiet. Dette holdes utenfor budsjettet da det sees på som en hvilken som helst jobb, men det er jo en mulighet/pakke de selger inn til potensielle spillere.

Rekruttering er i utg mye resirkulerte Holmliaspillere, med ungdomskamper for VIF og direkte el indirekte fra Skeid. Fine unntak har vært Kiil Olsen fra Bærum 2021 og Nosa Dahl Frigg 2022.

Verdrørende utvikling av egne spillere så er det ingen som har fått sin A-lags debuter i klubben, med unntak av noen få juniorer med korte innhopp og cupkamper mot lag fra lavere divisjoner.
Sist redigert av Geninteressert den ons nov 16, 2022 4:14 pm, redigert 1 gang totalt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:58 pm
stc887 skrev: ons nov 16, 2022 3:56 pm
Idrettsforeningen skrev: ons nov 16, 2022 3:48 pm Tror ikke isnes er rett man for godset. Det luker Erik Kjønø / Tjelemeland av hele greia. Skal vi gå for ung og uprøvd i eliteserien har jeg sansen for Meland (Kil) og Christian Johnsen (Raufoss),
Isnes 43 er ung og uprøvd men ikke Christian Johnsen 45? Samtidig har førstnevnte mer trenererfaring,
Da må du lese bedre: «skal vi få for ung og uprøvd… har jeg sansen for Meland og Johnsen» jeg skriver jo rett ut at de også er i den samme kategorien. Jeg bare liker de bedre og de kommer uten ekstra kostnad
Ok, for meg er det ganske stor forskjell på Isnes og Johnsen vs de tre andre om man skal bruke merkelappen ung og uprøvd. Tjelmeland, Kjønø og Mæland har ikke mindre trenererfaring samlet vs Johnsen og Isnes. De to sistnevnte er uprøvd men det er ikke noen unge guttunger men det blir semantikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»