Strømsgodset

Svar
Daltrey

Re: Strømsgodset

Legg inn av Daltrey »

Fitforfight skrev: tor feb 09, 2023 3:56 pm
Fitforfight skrev: tor feb 09, 2023 3:01 pm 1-0 til Godset etter 45 min. Braut skåra. Dominerer banespillet, men litt upresist foran gållen til Raufoss gir kun 1 til pause.
2-0 etter 90. Endel bytter i a´an og Raufoss mer med. Totalt sett ingen stor kamp.
Marko Farji med nydelig gåll.
Trenger nok en kreativ Gullik for å få litt mer fasong.
Raufoss burde ha gått for Gonçalo Miguel Machadinho da Silva Pereira da han ble ledig, har ikke helt den store trua foran årets sesong.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: tor feb 09, 2023 3:56 pm
Fitforfight skrev: tor feb 09, 2023 3:01 pm 1-0 til Godset etter 45 min. Braut skåra. Dominerer banespillet, men litt upresist foran gållen til Raufoss gir kun 1 til pause.
2-0 etter 90. Endel bytter i a´an og Raufoss mer med. Totalt sett ingen stor kamp.
Marko Farji med nydelig gåll.
Trenger nok en kreativ Gullik for å få litt mer fasong.
Skal ikke ta alt for mye med seg fra disse treningskampene og i hvert fall på en bane som ikke er godkjent for elitespill pga for liten size.

Helt ok første omgang og ditto svak andre omgang.
Stengel blir minst like viktig som i fjor om ikke mer. Fin scoring på 2-0. Håper vi ikke er ferdighandlet til tross for at det jeg hører var aktuell spiller (ikke noe stort tap imo) har funnet seg ny klubb

Braut

Legg inn av Braut »

stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:18 pmHåper vi ikke er ferdighandlet til tross for at det jeg hører var aktuell spiller (ikke noe stort tap imo) har funnet seg ny klubb
Hvem?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Braut skrev: tor feb 09, 2023 10:47 pm
stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:18 pmHåper vi ikke er ferdighandlet til tross for at det jeg hører var aktuell spiller (ikke noe stort tap imo) har funnet seg ny klubb
Hvem?
Det kan vi ta om et par uker om du minner meg på det. Er ikke sikkert klubben er ferdig solgt så lar den drøye litt til så folk ikke legger sammen 2+2 at spiller X inn betyr Y ut.
Er visstnok et alternativ bak der igjen men blir ikke helt klok på navnene som er kommet meg for øret da det er forskjell i økonomi og spillertyper og liten rød tråd i to konkrete navn jeg har hørt.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Mener jeg så Vilsvik på kveldsflyet til Bergen for et par dager siden. Sannsynligvis noe siviljobb-relatert, men det er silly season, så hiver det ut.

Ser vel ingen grunn til at han skal røre på seg i en alder av 34, med unger og dame forankra i nærområdet. I tillegg til å være en legende med stor L, ikke bare i Drammen, men i senere norsk fotballhistorie, selvfølgelig.

Vilsvik får forøvrig for lite oppmerksomhet, helt generelt. Han har 1, kanskje 2 eller 3 år igjen som toppspiller og fortjener mer kudos over hele linja. Plutselig en dag er han ferdig..

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg synes ikke det er så lenge siden han kom flyttende fra Tyskland, men nå har vel Vilsvik rekorden for antall Godset-kamper?

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

HarryH skrev: fre feb 10, 2023 12:21 am Jeg synes ikke det er så lenge siden han kom flyttende fra Tyskland, men nå har vel Vilsvik rekorden for antall Godset-kamper?
Stemmer det, kom i 2010. Snart 13 år siden han kom på prøvespill, men føles som det var i går. Sikkert et symptom på at flere av oss begynner å bli gretne gamle gubber.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

stc887 skrev: tor feb 09, 2023 11:22 pm
Braut skrev: tor feb 09, 2023 10:47 pm
stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:18 pmHåper vi ikke er ferdighandlet til tross for at det jeg hører var aktuell spiller (ikke noe stort tap imo) har funnet seg ny klubb
Hvem?
Det kan vi ta om et par uker om du minner meg på det. Er ikke sikkert klubben er ferdig solgt så lar den drøye litt til så folk ikke legger sammen 2+2 at spiller X inn betyr Y ut.
Er visstnok et alternativ bak der igjen men blir ikke helt klok på navnene som er kommet meg for øret da det er forskjell i økonomi og spillertyper og liten rød tråd i to konkrete navn jeg har hørt.
Stenevik skulle selges og erstattes av Tokstad? 🤔

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Full tropp som reiser til syden minus Gulliksen som har operert mandlene og av samme grunn ikke har vært på banen i år.
Farji syk men kan komme ned senere.

Viljar Røsholt Myhra, Morten Sætra, Simo-Lampinen Skaug, Ari Leifsson, Sondre Fosnæss Hanssen, Gustav Valsvik, Eirik Blikstad, Fredrik Kristensen Dahl, Thomas Grøgaard, Lars Vilsvik, Fabian Holst-Larsen, Ernest Boahene, Herman Stengel, Emmanuel Danso, Ipalibo Jack, Kreshnik Krasniqi, Jonas Therkelsen, Andreas Skjold, Andreas Heredia-Randen, Fredrik Ardraa, Halldor Stenevik, Ole Enersen, Jostein Ekeland, Marcus Mehnert, Albert Thorsen, Jonatan Braut Brunes og Chrisander Sørum.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Holst Larsen med saftig overtråkk inkludert en "poppelyd".
Får håpe han var heldig enn meg når jeg tråkka over og fikk poppelyd var det skade på bånd i ankelen og gikk et halvt år før jeg var noe som lignet smertefri og ikke "vraltet" rundt som en invalid. Tok nærmere 11 måneder før jeg var smertefri å kunne bevege meg normalt igjen.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

stc887 skrev: tir feb 14, 2023 5:14 pm Holst Larsen med saftig overtråkk inkludert en "poppelyd".
Får håpe han var heldig enn meg når jeg tråkka over og fikk poppelyd var det skade på bånd i ankelen og gikk et halvt år før jeg var noe som lignet smertefri og ikke "vraltet" rundt som en invalid. Tok nærmere 11 måneder før jeg var smertefri å kunne bevege meg normalt igjen.
:shock:

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: tir feb 14, 2023 6:22 pm
stc887 skrev: tir feb 14, 2023 5:14 pm Holst Larsen med saftig overtråkk inkludert en "poppelyd".
Får håpe han var heldig enn meg når jeg tråkka over og fikk poppelyd var det skade på bånd i ankelen og gikk et halvt år før jeg var noe som lignet smertefri og ikke "vraltet" rundt som en invalid. Tok nærmere 11 måneder før jeg var smertefri å kunne bevege meg normalt igjen.
:shock:
Kan få brudd om overtråkket er heftig nok. Er ikke vanlig men kan skje. Mest vanlig er jo at man "kun" skader leddbånd/ligament og er ute i alt fra 1-6 uker. Men så har du Kane som for tre år siden ish var borte i tre måneder eller noe i den duren men da er det skade i leggbåndet og du må opptrening for å funke igjen.

Så har du idioter som meg som får 100kg dødvekt på ankelen men ikke klarer å hvile med høy fot å gjør rekonvalesensen sikkert 3 ganger lenger enn nødvendig fordi man er sta mann.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Det er ikke uvanlig med tre måneder på sidelinja etter et heftig 1. gangs overtråkk.....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Isnes intervju på TV2. Lite om ingenting nytt som ikke er sagt fra før.

Har 13-15 mann som er kjernegruppe men tynne bak der. Regner med at 13 mann er status pt uten Gulliksen og Kresh.
Tett bak 8-9 plass og topp 10 ambisjoner var god sesong og ble nesten lagt av Børslid sammen med Isnes det jeg tok med meg.

Everenga

Legg inn av Everenga »

stc887 skrev: man feb 13, 2023 3:54 pm Full tropp som reiser til syden minus Gulliksen som har operert mandlene og av samme grunn ikke har vært på banen i år.
Farji syk men kan komme ned senere.

Viljar Røsholt Myhra, Morten Sætra, Simo-Lampinen Skaug, Ari Leifsson, Sondre Fosnæss Hanssen, Gustav Valsvik, Eirik Blikstad, Fredrik Kristensen Dahl, Thomas Grøgaard, Lars Vilsvik, Fabian Holst-Larsen, Ernest Boahene, Herman Stengel, Emmanuel Danso, Ipalibo Jack, Kreshnik Krasniqi, Jonas Therkelsen, Andreas Skjold, Andreas Heredia-Randen, Fredrik Ardraa, Halldor Stenevik, Ole Enersen, Jostein Ekeland, Marcus Mehnert, Albert Thorsen, Jonatan Braut Brunes og Chrisander Sørum.
Her var det mye gråstein men har en mistanke om at dere har skutt gullfuglen hva trener angår. Godset er det laget jeg er mest spent på denne sesongen, hadde så gjerne sett at det var vi som hentet Isnes.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Everenga skrev: ons feb 15, 2023 2:55 pm
stc887 skrev: man feb 13, 2023 3:54 pm Full tropp som reiser til syden minus Gulliksen som har operert mandlene og av samme grunn ikke har vært på banen i år.
Farji syk men kan komme ned senere.

Viljar Røsholt Myhra, Morten Sætra, Simo-Lampinen Skaug, Ari Leifsson, Sondre Fosnæss Hanssen, Gustav Valsvik, Eirik Blikstad, Fredrik Kristensen Dahl, Thomas Grøgaard, Lars Vilsvik, Fabian Holst-Larsen, Ernest Boahene, Herman Stengel, Emmanuel Danso, Ipalibo Jack, Kreshnik Krasniqi, Jonas Therkelsen, Andreas Skjold, Andreas Heredia-Randen, Fredrik Ardraa, Halldor Stenevik, Ole Enersen, Jostein Ekeland, Marcus Mehnert, Albert Thorsen, Jonatan Braut Brunes og Chrisander Sørum.
Her var det mye gråstein men har en mistanke om at dere har skutt gullfuglen hva trener angår. Godset er det laget jeg er mest spent på denne sesongen, hadde så gjerne sett at det var vi som hentet Isnes.
Har vært gråstein i så mange år så den troppen vi har nå er status quo fra de 5 siste åra. Har i det minste en ok trener i motsetning til tidligere år så får vi håpe Jossebass ikke har knust sparegrisen helt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

stc887 skrev: tor feb 09, 2023 11:22 pm
Braut skrev: tor feb 09, 2023 10:47 pm
stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:18 pmHåper vi ikke er ferdighandlet til tross for at det jeg hører var aktuell spiller (ikke noe stort tap imo) har funnet seg ny klubb
Hvem?
Det kan vi ta om et par uker om du minner meg på det. Er ikke sikkert klubben er ferdig solgt så lar den drøye litt til så folk ikke legger sammen 2+2 at spiller X inn betyr Y ut.
Er visstnok et alternativ bak der igjen men blir ikke helt klok på navnene som er kommet meg for øret da det er forskjell i økonomi og spillertyper og liten rød tråd i to konkrete navn jeg har hørt.
Alternativet bak spiller X som glapp er Ulrik Mathisen.
Interesse bekreftet i RB. AaFK mest interessert mens Kamma og Godset har forhørt seg.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: ons feb 15, 2023 3:07 pm
Everenga skrev: ons feb 15, 2023 2:55 pm
stc887 skrev: man feb 13, 2023 3:54 pm Full tropp som reiser til syden minus Gulliksen som har operert mandlene og av samme grunn ikke har vært på banen i år.
Farji syk men kan komme ned senere.

Viljar Røsholt Myhra, Morten Sætra, Simo-Lampinen Skaug, Ari Leifsson, Sondre Fosnæss Hanssen, Gustav Valsvik, Eirik Blikstad, Fredrik Kristensen Dahl, Thomas Grøgaard, Lars Vilsvik, Fabian Holst-Larsen, Ernest Boahene, Herman Stengel, Emmanuel Danso, Ipalibo Jack, Kreshnik Krasniqi, Jonas Therkelsen, Andreas Skjold, Andreas Heredia-Randen, Fredrik Ardraa, Halldor Stenevik, Ole Enersen, Jostein Ekeland, Marcus Mehnert, Albert Thorsen, Jonatan Braut Brunes og Chrisander Sørum.
Her var det mye gråstein men har en mistanke om at dere har skutt gullfuglen hva trener angår. Godset er det laget jeg er mest spent på denne sesongen, hadde så gjerne sett at det var vi som hentet Isnes.
Har vært gråstein i så mange år så den troppen vi har nå er status quo fra de 5 siste åra. Har i det minste en ok trener i motsetning til tidligere år så får vi håpe Jossebass ikke har knust sparegrisen helt.
Realistisk sett er det vel 6-10 plass som er vårt område. Så kan vi glede oss over at vår gråstein koster vel bare halvparten av engas gråstein i drift.
...og klubbene skal kjempe om de samme plassene. Så glimmeret i engas gråstein betyr ingen ting annet enn som glidemiddel på beløpene ut av driftskontoen hver mnd.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: lør feb 18, 2023 8:48 am
stc887 skrev: ons feb 15, 2023 3:07 pm
Everenga skrev: ons feb 15, 2023 2:55 pm

Her var det mye gråstein men har en mistanke om at dere har skutt gullfuglen hva trener angår. Godset er det laget jeg er mest spent på denne sesongen, hadde så gjerne sett at det var vi som hentet Isnes.
Har vært gråstein i så mange år så den troppen vi har nå er status quo fra de 5 siste åra. Har i det minste en ok trener i motsetning til tidligere år så får vi håpe Jossebass ikke har knust sparegrisen helt.
Realistisk sett er det vel 6-10 plass som er vårt område. Så kan vi glede oss over at vår gråstein koster vel bare halvparten av engas gråstein i drift.
...og klubbene skal kjempe om de samme plassene. Så glimmeret i engas gråstein betyr ingen ting annet enn som glidemiddel på beløpene ut av driftskontoen hver mnd.
Får vi en 6-8 plass slik ståa er pt i alle klubber skal jeg feire en uke i strekk.

9-10 plass er maks av hva jeg trur Isnes klemmer ut av denne sitronen med flyt, skader, overgangsvinduer osv. Kan fort se for meg 11-13 som vi budsjetterte med i fjor blir der vi havner i år også om det ikke flyter.
Vanskelig å se annen klink nedrykkskandidat enn Sandefjord men føler både Godset, Tromsø, Stabæk, Kamma, AaFK blir og kåle under midten. Sarpsborg det laget jeg tror kan røre seg inn i bunnstriden om alt går galt men det ser jeg på som 1-2% sjanse.

Blir spennende å se hvordan klubbene ser ut i oppkjøring og ikke minst overganger.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

For mange nye spillere, og for mange unge spillere på banen i første omgang.
Vanskelig å få til struktur og bevegelsesmønster med godt passningspill da.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Mehnert med friske tilløp og Valsvik like stødig som vanlig. Det er vel beholdninga etter en rotete match.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: lør feb 18, 2023 4:30 pm Mehnert med friske tilløp og Valsvik like stødig som vanlig. Det er vel beholdninga etter en rotete match.
Stengel og Valsvik er nødt til å være tilgjengelig i 28-29 kamper for at det ikke skal rakne føler jeg. Skummelt å være så avhengig av enkeltspillere som vi er.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: lør feb 18, 2023 6:12 pm
Roedgata skrev: lør feb 18, 2023 4:30 pm Mehnert med friske tilløp og Valsvik like stødig som vanlig. Det er vel beholdninga etter en rotete match.
Stengel og Valsvik er nødt til å være tilgjengelig i 28-29 kamper for at det ikke skal rakne føler jeg. Skummelt å være så avhengig av enkeltspillere som vi er.
Ja, men JBB, når skal han egentlig begynne å vise seg frem? Virker dessverre som et skikkelig bomkjøp

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: lør feb 18, 2023 7:14 pm
stc887 skrev: lør feb 18, 2023 6:12 pm
Roedgata skrev: lør feb 18, 2023 4:30 pm Mehnert med friske tilløp og Valsvik like stødig som vanlig. Det er vel beholdninga etter en rotete match.
Stengel og Valsvik er nødt til å være tilgjengelig i 28-29 kamper for at det ikke skal rakne føler jeg. Skummelt å være så avhengig av enkeltspillere som vi er.
Ja, men JBB, når skal han egentlig begynne å vise seg frem? Virker dessverre som et skikkelig bomkjøp
Er redd for at vi kjøpte feil spiss. Skulle gått for snappern fra Grorud,
Skjønner heller ikke hva Isnes mener med at JBB har bra fysikk men må bruke den bedre (parafrasering) i det intervjuet som var nylig. JBB har ingen fysikk virker det på som for meg,

thomassim

Legg inn av thomassim »

seriemester2013 skrev: lør feb 18, 2023 7:14 pm
stc887 skrev: lør feb 18, 2023 6:12 pm
Roedgata skrev: lør feb 18, 2023 4:30 pm Mehnert med friske tilløp og Valsvik like stødig som vanlig. Det er vel beholdninga etter en rotete match.
Stengel og Valsvik er nødt til å være tilgjengelig i 28-29 kamper for at det ikke skal rakne føler jeg. Skummelt å være så avhengig av enkeltspillere som vi er.
Ja, men JBB, når skal han egentlig begynne å vise seg frem? Virker dessverre som et skikkelig bomkjøp
Pontus 2.0

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thomassim skrev: lør feb 18, 2023 8:52 pm
seriemester2013 skrev: lør feb 18, 2023 7:14 pm
stc887 skrev: lør feb 18, 2023 6:12 pm

Stengel og Valsvik er nødt til å være tilgjengelig i 28-29 kamper for at det ikke skal rakne føler jeg. Skummelt å være så avhengig av enkeltspillere som vi er.
Ja, men JBB, når skal han egentlig begynne å vise seg frem? Virker dessverre som et skikkelig bomkjøp
Pontus 2.0
Det trur jeg ikke er mulig. Pontus scoret jo bare etter kælking ukritisk i bakrom i Sandnes og på straffer.
JBB viste på de 14 kampene i Obos at han har langt større repertoar enn det Pontus noen gang har vist.

thomassim

Legg inn av thomassim »

stc887 skrev: lør feb 18, 2023 8:58 pm
thomassim skrev: lør feb 18, 2023 8:52 pm
seriemester2013 skrev: lør feb 18, 2023 7:14 pm
Ja, men JBB, når skal han egentlig begynne å vise seg frem? Virker dessverre som et skikkelig bomkjøp
Pontus 2.0
Det trur jeg ikke er mulig. Pontus scoret jo bare etter kælking ukritisk i bakrom i Sandnes og på straffer.
JBB viste på de 14 kampene i Obos at han har langt større repertoar enn det Pontus noen gang har vist.
Får uansett samme skjebne i klubben, tror jeg. Målmaskiner i OBOS, Bambi i ES.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thomassim skrev: lør feb 18, 2023 9:08 pm
stc887 skrev: lør feb 18, 2023 8:58 pm
thomassim skrev: lør feb 18, 2023 8:52 pm

Pontus 2.0
Det trur jeg ikke er mulig. Pontus scoret jo bare etter kælking ukritisk i bakrom i Sandnes og på straffer.
JBB viste på de 14 kampene i Obos at han har langt større repertoar enn det Pontus noen gang har vist.
Får uansett samme skjebne i klubben, tror jeg. Målmaskiner i OBOS, Bambi i ES.
Næh. Har allerede vist han kommer til sjanser og scorer mål i et dysfunksjonelt Godset lag i fjor høst etter han kom med covid sjukdom. Trur ikke han blir topp topp notch spiss men en helt ok ES spiss blir han nok.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tipper Brunes scorer ca. 10 golazer denne sesongen jeg. Om det ikke er nok til å være en alright signering så

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: søn feb 19, 2023 7:25 pm Tipper Brunes scorer ca. 10 golazer denne sesongen jeg. Om det ikke er nok til å være en alright signering så
10 pinner helt innafor. Ser folk på hva spisser leverer for lag midten og ned er det sjeldent at spissen bikker 10.
Bolli og MarcusP før sistnevnte ødela skulder er vel unntak fra regelen når de endte opp med 17 og 14 mål for 5 år siden eller hvor lenge siden det var.
Aldri forstått hvorfor enkelte fabler om har klubb X en spiss som kan score 15+ mål? Det er jo unntaket fra regelen at du har 15+ spiss om du ikke er topp 3 lag og selv da er det langt fra sikkert. I fjor var vel spissen med flest scoringer Sæter med 14. Skulle JBB ende opp med 10 (noe jeg trur er mulig selv uten straffer) er det helt kurant.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»