Strømsgodset

Svar
Idrettsforeningen

Strømsgodset

Legg inn av Idrettsforeningen »

Da var 2021 over. Sesongen som startet i fritt fall, og få levnet oss mye sjanse til å overleve. Daglig leder, sportslig leder, styret og trener forsvant like før sesongen startet. Kapteinen klatret over gjerdet i flukt fra journalistene, det var pandemi, stengte tribuner og generelt lite engasjement etter flere år i sumpen og overlevelseskamp inn i siste serierunde.

Men med fasit i hånd har det gått over all forventning, vi overlevde med god margin, har ryddet i stallen og fått en bauta i forsvaret. Selv om vi avsluttet 2021 sesongen på skrekkelig vis så må vel sesongen totalt sett få godkjent.

Stallen for 2022 har mange usikre kort og spillere på utgående. Vi har elendig økonomi så det må jobbes godt med det vi har i år.

Disse er sikre med videre pr januar, men det er varslet salg så en eller to vil nok forsvinne:

Keeper: Viljar Myhra
H.B: Vilsvik
V.B: Grøgaard, Parr
Stoppere: Leifsson, Valsvik, Fossnæs Hansen
Midtbane: Stengel, Hove, Jack, Enersen, Kreshniqi
Vinger: Tokstad, Stenevik, Gulliksen (også midtbane), Ingimundarson (også midtbane)
Spiss: Salve, Friday

Har også noen juniorer til, men ingen i nærheten av å utfordre, eks Stenseth.

En blandet følelse ang troppen, noen veldig gode spillere og spennende unge gutter. Men det er syltynt, mister vi noen som varslet fra klubben bli det jo latterlig tynt. Og hva har vi økonomi til å hente?

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Vi var jo som du sier dømt nord og ned før forrige sesong, og vil bli det denne sesongen også.
Og er nok en gang avhengige av flaks og tryllekunster.

Men, rarere ting har jo skjedd i fotball?

Håper på et godt salg av Hove i januar, det store gjennombruddet til Enersen Og Krashniki og at vi kan finne en løsning for å bruke Salve og Fred samtidig.
Kanskje 4-2-3-1 med Friday bak Salve er veien å gå?

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Myhra
Vils - Ari Gold - Valsvik - Grøgård
Hove - Stengel
Stenevik - Friday - Gulliksen
Salve

Ikke så ille start 11’er det. Men ekstremt tynt bak, vi trener en ving og en backup stopper og et alternativ til vilsvik på back. Forsvinner Hove så går vel Tobias ned sentralt, men da blir det Tokstad på ving…

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

11'n skade og karantene fri bør plassere seg midt på tabelle/rett under og i hvert fall styre unna den verste nedrykksfaren men bredden er tynn tynn tynn. Grøgaard for Parr Jack for sentral midtbane og Salve/Fred er de posisjonene hvor vi har et alternativ som ikke er helt under båten men SFH (enda trua på han) som Valsvik erstatter, Holst Larsen/Stenevik som Vilsvik erstatter, Tokstad/Valdi som Stenevik/Gulliksen erstatter da brenner det mer på dassen fort.

Er jo også noen kjeks utsatte spillere i Tokstad, Parr og Jack + ingen veit hvor mye Salve er satt tilbake (husk Mendy) og økonomien......
Skrekk og gru. Selger vi for 10 mill mangler vi 500k etter DP har tatt sine 15% for å nulle fjorårets 9 millioners underskudd.
Og vi bør helst erstatte Gunnarsson, ha en utfordrer til Vils om ikke Holst Larsen har tatt kvantesteg og en ny ving (vil helst ha 2)
Blå magi AS har jo lite eller ingen verdi når det skal være et spleiselag men når klubbkassa til SIF er tom så ja.

Misuner ikke de som skal styre dette skipet som lekker i flere bauger og kanter men som pt holder seg flytende.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Koker bra ute i eteren nå i andre klubber. Noen som har spotta Flo på snappys eller sett noen biler med sota vinduer og dresskledde menn som ikke har til vane for å figurere i bybildet?

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Så Keita har just for jul i Drammen. Det er vel det nærmeste jeg har kommet!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Nei nærmeste news var fra VG sendinga om silly season at Rostov hadde vært på Åråsen for å se på Hove/Gulliksen men gikk for Magnus Knudsen som ikke var elendig i nevnte kamp,

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Mulig Valdi blir solgt i januar.
Om vi kan få inn ca det vi ga(1 mill), og blir kvitt en relativt stor lønnskost, så kanskje vi kan beholde resten.
Skulle gjerne hatt en venstre ving, og en ung back da.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

AustadMessi skrev: ons jan 05, 2022 1:32 pm Mulig Valdi blir solgt i januar.
Om vi kan få inn ca det vi ga(1 mill), og blir kvitt en relativt stor lønnskost, så kanskje vi kan beholde resten.
Skulle gjerne hatt en venstre ving, og en ung back da.
Valdi ut? Er det et rykte eller bare ønske fra deg? Har ikke fått led meg dette i såfall. Har ikke funnet helt plassen sin pr nå, men har personlig ikke avskrevet han helt. Lærte etter Basel Jradi :p

Edit: gikk inn på dt og fant artikkelen der, tre klubber har bydd ja. To fra Island og en fra superettan. Rundt millionen. Tenker det er helt greit, da kan vi jakte ving, Høyre back og stopper (erstatter for gunnarson). Sistnevnte posisjon mener jeg fortsatt at Lars Sætra kan vare en god reserveløsning på, såfremt han ikke krever mye penger og finner seg i å være backup for ari og Valsvik. Vinger og backer har jeg ikke kontroll på, men det blir nok enten noe fra utlandet eller obos tenker jeg. Vingen må være av sånn kvalitet at han forsterker laget og et et klart førstevalg, det kravet har jeg ikke til de andre posisjonene. Også trenger vi en backup i mål om man ikke kommer til enighet med Morten, og det ser jo ikke slik ut.
Sist redigert av Idrettsforeningen den ons jan 05, 2022 1:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

AustadMessi skrev: ons jan 05, 2022 1:32 pm Mulig Valdi blir solgt i januar.
Om vi kan få inn ca det vi ga(1 mill), og blir kvitt en relativt stor lønnskost, så kanskje vi kan beholde resten.
Skulle gjerne hatt en venstre ving, og en ung back da.
Hadde vært flott å vekslet ut Valdi, men at det får innvirkning på annet salg har jeg ingen tro på.
Vi må selge for en langt høyere sum enn vi får for Valdimar for å klare oss

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons jan 05, 2022 1:39 pm
AustadMessi skrev: ons jan 05, 2022 1:32 pm Mulig Valdi blir solgt i januar.
Om vi kan få inn ca det vi ga(1 mill), og blir kvitt en relativt stor lønnskost, så kanskje vi kan beholde resten.
Skulle gjerne hatt en venstre ving, og en ung back da.
Valdi ut? Er det et rykte eller bare ønske fra deg? Har ikke fått led meg dette i såfall. Har ikke funnet helt plassen sin pr nå, men har personlig ikke avskrevet han helt. Lærte etter Basel Jradi :p
For å ta det første først så står Valdi oppført med 330k i inntekt så det er nok en av de med minst i lønn sett bort i fra juniorspillere og Sætra.
Flo bekrefter til DT og Valdi ønsker seg selv bort for å restarte.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

"For å ta det første først så står Valdi oppført med 330k i inntekt"
Det er ikke så rart... han skrev kontrakt med oss 18. sept 2020 (Trans Markt) og har da rapportert 330k ut dette året.
2021 lønnsdata får vi først til høsten, stc887.

Ross

Legg inn av Ross »

Hjelper lite å selge bomkjøp når hovedproblemet i klubben fortsatt styrer spillerlogistikken.
Helt helt ufattelig at Flo fortsatt er i Strømsgodset!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ross skrev: ons jan 05, 2022 10:34 pm Hjelper lite å selge bomkjøp når hovedproblemet i klubben fortsatt styrer spillerlogistikken.
Helt helt ufattelig at Flo fortsatt er i Strømsgodset!
Godt å se at du er her, Ross the Boss! 🙂

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: ons jan 05, 2022 10:29 pm "For å ta det første først så står Valdi oppført med 330k i inntekt"
Det er ikke så rart... han skrev kontrakt med oss 18. sept 2020 (Trans Markt) og har da rapportert 330k ut dette året.
2021 lønnsdata får vi først til høsten, stc887.
Ligger nok SOF i den summen men ja klussa med åra. Uansett er det ikke lønnsledende med milluonen pluss.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

"Uansett er det ikke lønnsledende med milluonen pluss."

Tipper det er mange i Godset som ligger på 70`/mnd og 30` pr startet kamp. Dette har i allefall tidligere vært en mal.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Viljar Myhra oppført som enslig keeper på hjemmesidene til godset.no. Gunnarson også fjernet. Da er det vel bekreftet at Sætra og Gunnarson heller ikke forlenger.

Om man selger Valdimar er man vel nesten nede i 18-19 spillere tror jeg? Før et eventuelt salg av Johan Hove.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: lør jan 08, 2022 12:53 pm Viljar Myhra oppført som enslig keeper på hjemmesidene til godset.no. Gunnarson også fjernet. Da er det vel bekreftet at Sætra og Gunnarson heller ikke forlenger.

Om man selger Valdimar er man vel nesten nede i 18-19 spillere tror jeg? Før et eventuelt salg av Johan Hove.
18 utespillere på kontrakt pr nå inkl av de som vil forsvinne. Holst Larsen ikke oppført men han lånes jo fort ut. Det er så tynn tropp at jeg blir mørkeredd. Vi trenger backup keeper, cover for Vilsvik, helst en stopper da SFH er kjeks og minst en men helst to nye kanter og Fred må fort erstattes. Stinker 13 plass nå.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Wikheim linkes kraftig til Djurgården. Hadde et håp om vi kunne se halvbrassen returnere før han bikket 30 og startet på en kurve som går ned men det skjer nok ikke.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Jeg vil ikke ha GMW uansett. Vi trenger spiller med videresalgpotensial om vi skal overleve i eliteserien på sikt.....

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Superteale skrev: man jan 10, 2022 12:00 pm Jeg vil ikke ha GMW uansett. Vi trenger spiller med videresalgpotensial om vi skal overleve i eliteserien på sikt.....
Men finner vi det? Og hva er sjansen for at denne med potensial ikke leverer noe som helst likevel? GW er jo bankers og forsterker laget med akkurat de kvalitetene vi trenger. Også trenger vi noen gode, ledende spillere som skal være her de neste par åra, for Hove, Gulliksen, Ari, Myhra, Jack, Stenevik og Friday forsvinner før eller siden.

Om det lar seg gjøre hadde jeg vært superfornøyd med Wikheim, men redd han er for dyr og har ting som frister mer.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man jan 10, 2022 12:00 pm Jeg vil ikke ha GMW uansett. Vi trenger spiller med videresalgpotensial om vi skal overleve i eliteserien på sikt.....
Folk skal få lov til å mene det selv om imo er det sykt å melde. Vi har 2 backer over 30 hvorav den ene er noen lunde fast og Tokstad som bare samler støv (med LSK interesse) ellers har vi Stengel. Vals og Fred/Salve som er i prime alder og jeg hadde lett tatt en lokal lad som er god nok for en toppklubb i Sverige i det som er vår største verkebyll posisjonsmessig og en nærmest i sin prime (26-28) som attpåtil hadde gjort at vi kunne bruke Gulliksen på midten hvor han er best. Og da har vi fremdeles Kresh, Enersen, Sljold, Stenseth, Holst Larsen, SFH, Gulliksen og Hove dog sistnevnte forsvinner nok + Myhra, Leifsson og Jack selv om ikke pur unge kan utvikle seg typ det Salve gjorde før skaden og vi har et G19 lag som havnet på 2.plass i nasjonal serie så denne kaukinga om yngre spillere er jeg ikke med på. Var kun Stabæk som hadde flere spillere/minutter enn Godset i 2021 sesongen og yngre spillere som forsterker oss har ikke vi råd til og vi må hente upolerte diamanter men vi kan ikke bare fly rund å hente Obos folk og bosmanspillere samt utelukkende se til egne juniorer for da rykker vi ned. Vi er helt avhengige av noen spillere som veit hva ES handler om typ Stengel og Vals.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Nå er det mye rart som skjer i Odds for tiden, om vi noen gang skulle hatt sjans til å kapre Håndlykken som DL, er det nå vi skulle lokket.
Men, det er vel så dårlig med gryn hos oss også, at vi ikke har råd til å gå etter en såpass erfaren og dyktig DL, at vi heller blir sittende igjen med stillingen i 50/50 brøk på to som har større verdi for klubben uten DL funksjoner.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: man jan 10, 2022 1:14 pm Nå er det mye rart som skjer i Odds for tiden, om vi noen gang skulle hatt sjans til å kapre Håndlykken som DL, er det nå vi skulle lokket.
Men, det er vel så dårlig med gryn hos oss også, at vi ikke har råd til å gå etter en såpass erfaren og dyktig DL, at vi heller blir sittende igjen med stillingen i 50/50 brøk på to som har større verdi for klubben uten DL funksjoner.
Hadde du spurt meg før 6-7 måneder siden hadde jeg vært positiv men hvordan Odd med Håndlykken har fremstått når det har brent på dassen står så til stryk at jeg er bare glad om han holder seg unna kjenner jeg selv om det skulle være penger i SIF om noen har tatt Eurojackpoten.

Superteale

Legg inn av Superteale »

stc887 skrev: man jan 10, 2022 1:02 pm Folk skal få lov til å mene det selv om imo er det sykt å melde.
Sportslig sett har jeg ingenting i mot Gustav, men jeg tror ikke det er økonomisk bærekraftig å satse på ham framfor en ny Hove/Gulliksen.......
Se bare på hva Glimt har klart ved utvikle talenter framfor hva RBK har klart ved å hente gamle helter.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: man jan 10, 2022 2:56 pm
stc887 skrev: man jan 10, 2022 1:02 pm Folk skal få lov til å mene det selv om imo er det sykt å melde.
Sportslig sett har jeg ingenting i mot Gustav, men jeg tror ikke det er økonomisk bærekraftig å satse på ham framfor en ny Hove/Gulliksen.......
Se bare på hva Glimt har klart ved utvikle talenter framfor hva RBK har klart ved å hente gamle helter.
Det er ikke mulig for SIF å konkurere med andre intresenter men skulle halvbrassen føle for å flytte hjem og etter å ha fyllt opp lommene med Saudiske oljepenger, kunstnerskatt i Danmark og en sikkert ok sign on fee fra Belgia ser jeg det ikke som koko bananas at han kunne finne på å ta turen hjem om han fikk konkuransedyktig lønn. Det er ikke 1 mill i lønn på en bra spiller med høyt sportslig nivå som dreper oss men signeringer som Gunnarsson og Tokstad som tjener millionen for å være støvsamlere på benk.

Ellers registrerer jeg at Pelle søker klubb. Håper vi styrer unna selv om trenerduon vår og Flo sikkert vil signere han og Ovenstad da de er lokale og kjekke gutter

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Styr unna, bare bråk med Pelle i klubben

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: man jan 10, 2022 7:29 pm Styr unna, bare bråk med Pelle i klubben
Da ble det ny kontrakt på Pelle i Glimt. 1 år forlengelse. Bygger bare opp under mistanken jeg har hatt siden Pelle trente med oss at han egentlig bare vil ut å få en siste fet kontrakt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Merkelig dobbeltpost lenge etter den første....

Ross

Legg inn av Ross »

seriemester2013 skrev: man jan 10, 2022 1:14 pm Nå er det mye rart som skjer i Odds for tiden, om vi noen gang skulle hatt sjans til å kapre Håndlykken som DL, er det nå vi skulle lokket.
Hva har han gjort som er så fantastisk? Klubben er like blakk og like skakkjørt som vår

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»