Strømsgodset

Svar
Superteale

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Superteale »

Tipper at HWL forsvinner ut innen 6 mndr....

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

lund skrev: lør nov 12, 2022 8:06 pm
aderyn skrev: lør nov 12, 2022 5:43 pm Var skråsikker på at Godset ville rykke ned i 21 etter den turbulente vinteren. Så helt krise kan de ikke ha vært. Men 2022 ble vel ikke allverdens så sikkert ok med skifte nå. Med det sagt er det ikke akkurat mye midler man får til rådighet i Godset til å endre stallen så må vel si at de gjorde en ok jobb med å redde klubben fra nedrykk disse to årene.
Men overpresterte egentlig ikke Godset litt med tanke på den stallen de faktisk har? Greit nok at de har vært rævva i høst og at det er greit at BP og Wibe forsvinner, men at de skulle ligge på 4-5-6. plass så lenge ut i sesongen var vel mer enn man kunne forvente. Eller hva sier Godset-fansen?
Kan bare snakke for meg selv men jeg tippet vi ender der klubben har budsjettert (11-13 plass) og det ble sagt av meg før sesongen starta så ikke noe etterpåklokskap fra meg.
Men det er mer enn bare plassering det er at vi ikke har et grunnspill, har en kokos tilnærming med mann mann markering over hele banen, avstander mellom lagdeler som ikke ser ut, taktiske disposisjoner som går imot det som er nedfelt i klubbens sports plan, to kollapser på rad nå på høsten uten poeng og alle ser at dette er dødt. Hadde vi hatt noe progresjon i spill og da mot etablert og at vi så noe til stabilitet så hadde vi kanskje vært inne på noe men dette stinker like mye som under HP sin høst 2020,

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: lør nov 12, 2022 8:19 pm Tipper at HWL forsvinner ut innen 6 mndr....
Har jo vært assistent for NFF på et av de yngre landslagene så blir ikke sjokkert om han er å se i en NFF jobb i 2023.
Apropos NFF så lanserer Amankwah Skarsfjord på twitter. Bobler ikke over at begeistring på at Nord Norges Toro skal ta over

Ross

Legg inn av Ross »

Skjønner heller ikke at dette er trenernes eget ønske, hadde de selv tredd til side er det rart at de får beholde jobb i klubben.
Noe som ikke rimer her.

Tipper Christian Johnsen stiller sterkt.
4-3-3
Ekstremt tydelig
Trener mye og hardt

Om det er rett er jeg mer usikker på

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Skjønner heller ikke at dette er trenernes eget ønske, hadde de selv tredd til side er det rart at de får beholde jobb i klubben.
Noe som ikke rimer her.

Tipper Christian Johnsen stiller sterkt.
4-3-3
Ekstremt tydelig
Trener mye og hardt

Om det er rett er jeg mer usikker på
BP er vel fast ansatt så han er "usparkelig"
Wibe mener vel de kan omplasseres i en periode. Ikke sikkert Lundebakken er med videre, vi har en mann som analyserer og bor i England, scout mangler vi. Med andre ord bedre å ha Wibe i en rolle framfor å betale 2 årslønner direkte i sluttvederlag for en klubb uten penger

Ross

Legg inn av Ross »

stc887 skrev: lør nov 12, 2022 9:11 pm
Ross skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Skjønner heller ikke at dette er trenernes eget ønske, hadde de selv tredd til side er det rart at de får beholde jobb i klubben.
Noe som ikke rimer her.

Tipper Christian Johnsen stiller sterkt.
4-3-3
Ekstremt tydelig
Trener mye og hardt

Om det er rett er jeg mer usikker på
BP er vel fast ansatt så han er "usparkelig"
Wibe mener vel de kan omplasseres i en periode. Ikke sikkert Lundebakken er med videre, vi har en mann som analyserer og bor i England, scout mangler vi. Med andre ord bedre å ha Wibe i en rolle framfor å betale 2 årslønner direkte i sluttvederlag for en klubb uten penger
Man har ikke krav på en dritt om man sier opp selv, men er dette klubbens valg blir det ofte et forslag om omplassering kontra sluttpakke. Raust om han har takket ja til det.

lund

Legg inn av lund »

stc887 skrev: lør nov 12, 2022 8:45 pm
Superteale skrev: lør nov 12, 2022 8:19 pm Tipper at HWL forsvinner ut innen 6 mndr....
Har jo vært assistent for NFF på et av de yngre landslagene så blir ikke sjokkert om han er å se i en NFF jobb i 2023.
Apropos NFF så lanserer Amankwah Skarsfjord på twitter. Bobler ikke over at begeistring på at Nord Norges Toro skal ta over
Amankwah hadde Karlstrøm som årets keeper i TV2s fotballpodkast (litt basert på at han hadde sluppet inn færrest mål) denne uken, der han også presterte å ramse opp en rekke keepere han vurderte uten å i det hele tatt nevne Wahlstedt i Odd. Det er ikke alt som blir bedre med at TV2 tar over.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: lør nov 12, 2022 9:13 pm
stc887 skrev: lør nov 12, 2022 9:11 pm
Ross skrev: lør nov 12, 2022 8:48 pm Skjønner heller ikke at dette er trenernes eget ønske, hadde de selv tredd til side er det rart at de får beholde jobb i klubben.
Noe som ikke rimer her.

Tipper Christian Johnsen stiller sterkt.
4-3-3
Ekstremt tydelig
Trener mye og hardt

Om det er rett er jeg mer usikker på
BP er vel fast ansatt så han er "usparkelig"
Wibe mener vel de kan omplasseres i en periode. Ikke sikkert Lundebakken er med videre, vi har en mann som analyserer og bor i England, scout mangler vi. Med andre ord bedre å ha Wibe i en rolle framfor å betale 2 årslønner direkte i sluttvederlag for en klubb uten penger
Man har ikke krav på en dritt om man sier opp selv, men er dette klubbens valg blir det ofte et forslag om omplassering kontra sluttpakke. Raust om han har takket ja til det.
Jeg hadde aldri sagt opp og stått på bar bakke (NAV) om jeg hadde vært i deres sko. Hadde vi hatt penger hadde vi nok rensket skikkelig men dyrt å være fattig.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

lund skrev: lør nov 12, 2022 9:14 pm
stc887 skrev: lør nov 12, 2022 8:45 pm
Superteale skrev: lør nov 12, 2022 8:19 pm Tipper at HWL forsvinner ut innen 6 mndr....
Har jo vært assistent for NFF på et av de yngre landslagene så blir ikke sjokkert om han er å se i en NFF jobb i 2023.
Apropos NFF så lanserer Amankwah Skarsfjord på twitter. Bobler ikke over at begeistring på at Nord Norges Toro skal ta over
Amankwah hadde Karlstrøm som årets keeper i TV2s fotballpodkast (litt basert på at han hadde sluppet inn færrest mål) denne uken, der han også presterte å ramse opp en rekke keepere han vurderte uten å i det hele tatt nevne Wahlstedt i Odd. Det er ikke alt som blir bedre med at TV2 tar over.
Forskjell på folk, Jeg har Karlstrøm i bunnsjiktet rett over KBK keeperduo, Haugaard, Haug og Øvretveit.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

stc887 skrev: lør nov 12, 2022 9:33 pm
lund skrev: lør nov 12, 2022 9:14 pm
stc887 skrev: lør nov 12, 2022 8:45 pm

Har jo vært assistent for NFF på et av de yngre landslagene så blir ikke sjokkert om han er å se i en NFF jobb i 2023.
Apropos NFF så lanserer Amankwah Skarsfjord på twitter. Bobler ikke over at begeistring på at Nord Norges Toro skal ta over
Amankwah hadde Karlstrøm som årets keeper i TV2s fotballpodkast (litt basert på at han hadde sluppet inn færrest mål) denne uken, der han også presterte å ramse opp en rekke keepere han vurderte uten å i det hele tatt nevne Wahlstedt i Odd. Det er ikke alt som blir bedre med at TV2 tar over.
Forskjell på folk, Jeg har Karlstrøm i bunnsjiktet rett over KBK keeperduo, Haugaard, Haug og Øvretveit.
Moldefolket som har sett han spille hele sesongen er ikke enig med deg. Mange er nok preget av hans dårlige startog bare bestemt seg utfra det.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Etter sesongen er altså hovedtrenerne ute og hele trenerstabens kontrakter utgår.

Godset er en tradisjonsrik og merittert klubb med sentral beliggenhet, fansen har omdømme som bra, godt nedslagsfelt og klubben har potensiale publikum og sportslig.

Ny hovedtrener kan altså i tillegg til det åpenbare å være sjef i det jeg våger å mene er en av de mer interessante klubbene å prøve seg på i ligaen, også plukke sitt eget team helt "gratis" dvs. ingen kostnad å erstatte eksisterende assistenter.

Mener klubben kan våge å ha høye ambisjoner på trenersida. Her vil det være interesse både inn- og utland. Kjøpers marked?

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Som gretten gammal gubbe på 40, med mental alder nærmere 75, er det sjelden jeg lar meg imponere av hipp ungdomslingo. I dag var imidlertid unntaket. "Clutch" oppsummerer hva jeg mener vi bør se etter i en trener. Vi trenger noen med clutch, en med evnen til å skvise ut ett ufortjent bortepoeng på Brann-stadion, en som kan ballansere mellom kynisme og utvikling av eget spill.

De siste åra har vært preget av grenseløs naivitet og en nærmest dogmatisk tilnærming til fotball. Det var ståa under HP og det har definitivt vært tilfellet under Wibe og BP. Midtbanen vår har vært i turbomodus, med mannsmarkering og høyt press i 2x45, uavhengig av om vi møter Jerv hjemme, eller Molde borte. Grunnen har, etter sigende, vært at vi skal fokusere på utvikling over resultat.

Hvor utviklende det er å få fem i ræva på Skagerakk, må noen gjerne forklare meg. Om noe, sår det vel heller tvil blant spillerne rundt taktikk og system, når kuleramma stort sett går varm når man spiller borte.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: lør nov 12, 2022 8:41 pm
lund skrev: lør nov 12, 2022 8:06 pm
aderyn skrev: lør nov 12, 2022 5:43 pm Var skråsikker på at Godset ville rykke ned i 21 etter den turbulente vinteren. Så helt krise kan de ikke ha vært. Men 2022 ble vel ikke allverdens så sikkert ok med skifte nå. Med det sagt er det ikke akkurat mye midler man får til rådighet i Godset til å endre stallen så må vel si at de gjorde en ok jobb med å redde klubben fra nedrykk disse to årene.
Men overpresterte egentlig ikke Godset litt med tanke på den stallen de faktisk har? Greit nok at de har vært rævva i høst og at det er greit at BP og Wibe forsvinner, men at de skulle ligge på 4-5-6. plass så lenge ut i sesongen var vel mer enn man kunne forvente. Eller hva sier Godset-fansen?
Kan bare snakke for meg selv men jeg tippet vi ender der klubben har budsjettert (11-13 plass) og det ble sagt av meg før sesongen starta så ikke noe etterpåklokskap fra meg.
Men det er mer enn bare plassering det er at vi ikke har et grunnspill, har en kokos tilnærming med mann mann markering over hele banen, avstander mellom lagdeler som ikke ser ut, taktiske disposisjoner som går imot det som er nedfelt i klubbens sports plan, to kollapser på rad nå på høsten uten poeng og alle ser at dette er dødt. Hadde vi hatt noe progresjon i spill og da mot etablert og at vi så noe til stabilitet så hadde vi kanskje vært inne på noe men dette stinker like mye som under HP sin høst 2020,
Fullstendig ubegripelig.
Med Ari sammen med Valsvik, og en kapasitet som Jack til å dekke midtbanen, så kunne dette forstås, men med Ari ute så og si hele sesongen, og Jack på halv maskin eller mindre, så skulle vi selvsagt ha hatt sonespill.
Det er her trenerduoen har sviktet fullstendig i form av gjennomføring.
Det må være flere planer tilgjengelig enn det som har vært vist

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Bra at Daniel fikk en offisiell penn i DT. Bra initiativ og artikler og det ser til og med ut som om han har fått vekket er par erfarne i sportsredaksjonen også. Bra vekkelyd på deg, Daniel!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: lør nov 12, 2022 11:34 pm Som gretten gammal gubbe på 40, med mental alder nærmere 75, er det sjelden jeg lar meg imponere av hipp ungdomslingo. I dag var imidlertid unntaket. "Clutch" oppsummerer hva jeg mener vi bør se etter i en trener. Vi trenger noen med clutch, en med evnen til å skvise ut ett ufortjent bortepoeng på Brann-stadion, en som kan ballansere mellom kynisme og utvikling av eget spill.

De siste åra har vært preget av grenseløs naivitet og en nærmest dogmatisk tilnærming til fotball. Det var ståa under HP og det har definitivt vært tilfellet under Wibe og BP. Midtbanen vår har vært i turbomodus, med mannsmarkering og høyt press i 2x45, uavhengig av om vi møter Jerv hjemme, eller Molde borte. Grunnen har, etter sigende, vært at vi skal fokusere på utvikling over resultat.

Hvor utviklende det er å få fem i ræva på Skagerakk, må noen gjerne forklare meg. Om noe, sår det vel heller tvil blant spillerne rundt taktikk og system, når kuleramma stort sett går varm når man spiller borte.
Må være mer utviklende å ha spillere som klarer å mestre flere fastsetter i spillet som er tilpasningsdyktige og ikke one trick pony. Ser jo til og med på Glimt gutta som tar steget ut at de faller igjennom pga de ikke er tilpasningsdyktige men indoktrinert i et system og når du tar de ut av det systemet er det ingenting.

Jeg vil ikke nødvendigvis ha en som er Reka eller VH som byttet vraket en spiller som skulle starte pga han snappet opp hvem Sarp(?) stilte med på kanten i en kamp men å ikke gjøtnoe som Wibe og HP har gjort er tjenesteforsømmelse og direkte kontraproduktivt og ikke utviklende.

Edit: TomB med kronikk i drm24
https://www.drm24.no/meninger-stromsgod ... ben/235169
Faktisk noen gode poeng (utrolig nok)

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Vi får ta med oss de oppturene vi får. SF eller KIL i Eliteserien neste år, kanskje vi ikke blir dumpekandidat nr 1 likevel da.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Jaja, da var sesongen over, med enda et ventet tap som avslutning.

Takk for i år folkens, snakkes i mars.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AlexandrsJelisejevs skrev: søn nov 13, 2022 7:17 pm Vi får ta med oss de oppturene vi får. SF eller KIL i Eliteserien neste år, kanskje vi ikke blir dumpekandidat nr 1 likevel da.
Og Kamma passerte oss ikke.
Godt det er ferdig nå.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Takk for i år, gutter!

Jeg setter stor pris på at dere har tatt meg i mot med åpne armer i denne tråden, og ser virkelig frem til å diskutere Jack med dere også neste sesong.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Håper A. Pellegrino får hjelp til å ta vare på seg selv. Han gulper piss igjen. (Dt.no)

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Fitforfight skrev: søn nov 13, 2022 10:27 pm Håper A. Pellegrino får hjelp til å ta vare på seg selv. Han gulper piss igjen. (Dt.no)
Usmakelig type. Kanskje ville karrieren blitt bedre om han hadde et snev av selvinnsikt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Amahl fikk spilletid i Godset, og sugde.


Er vel en grunn til at han ikke vasser i feite kontraktforslag fra utenlandske klubber, etter at han har hatt noen meget produktive sesonger i ES?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Haugzu skrev: søn nov 13, 2022 10:31 pm
Fitforfight skrev: søn nov 13, 2022 10:27 pm Håper A. Pellegrino får hjelp til å ta vare på seg selv. Han gulper piss igjen. (Dt.no)
Usmakelig type. Kanskje ville karrieren blitt bedre om han hadde et snev av selvinnsikt.
Er så glad han ikke slo til på kontrakten han var tilbudt. Hadde skammet meg noe sinnsykt over uttalelsene han kommer med til tider.
Ja, han leverer mål, men oppgulpet hans veier ikke opp for det

Braut

Legg inn av Braut »

Etter å ha lest uttalelsene til Vegard Hansen om Godset de siste dagene, samt hans synspunkter under kveldens Fotball Direkte, er jeg helt solgt. Han kjenner åpenbart klubben og byen inn og ut, samt veit hva ekte Godset-fotball er. Få han inn portene umiddelbart!

Ellers så var det rart å se tribunen mot elva stappfull av fans igjen. Godsetunionen og Marienlyst ble aldri det samme etter at de byttet side. Har Godset i det hele tatt snudd en eneste kamp til seier etter at sluttet å spille mot GU og ælva i annen?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Braut skrev: søn nov 13, 2022 11:04 pm Etter å ha lest uttalelsene til Vegard Hansen om Godset de siste dagene, samt hans synspunkter under kveldens Fotball Direkte, er jeg helt solgt. Han kjenner åpenbart klubben og byen inn og ut, samt veit hva ekte Godset-fotball er. Få han inn portene umiddelbart!

Ellers så var det rart å se tribunen mot elva stappfull av fans igjen. Godsetunionen og Marienlyst ble aldri det samme etter at de byttet side. Har Godset i det hele tatt snudd en eneste kamp til seier etter at sluttet å spille mot GU og ælva i annen?
Første del av innlegget må være ironi?
Andre del støtter jeg 100%.
Aldri for sent å snu, godset skal spille mot ælva i andre, og da trenger vi GU på den siden for støtten til laget.
Flyttingen må reverseres før 2023 sparkes i gang

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Retnuh skrev: søn nov 13, 2022 10:31 pm Amahl fikk spilletid i Godset, og sugde.


Er vel en grunn til at han ikke vasser i feite kontraktforslag fra utenlandske klubber, etter at han har hatt noen meget produktive sesonger i ES?
Ikke i sin beste posisjon skal nevnes men han var helt naken og fikk strengt tatt mer spilletid enn det han fortjente.
At han har vært bitter som eddik etter dette når han har fått suksess skinner igjennom. Glad vi ikke snappet han opp når han trente med oss i fjor sommer nettopp av denne grunnen. Kritikken fra Pelle er ensformig og det er nok hakk i den plata nå, Andre hadde vært stolte og glade over toppscorertittel, seriegull og medaljer, cupfinale og spill i Europa og at man har kone og blitt far for andre gang men Strømsgodset bor rent-free i hodet til Pelle. Håper vi aldri ser mister bitter i blå drakt igjen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: søn nov 13, 2022 11:32 pm
Braut skrev: søn nov 13, 2022 11:04 pm Etter å ha lest uttalelsene til Vegard Hansen om Godset de siste dagene, samt hans synspunkter under kveldens Fotball Direkte, er jeg helt solgt. Han kjenner åpenbart klubben og byen inn og ut, samt veit hva ekte Godset-fotball er. Få han inn portene umiddelbart!

Ellers så var det rart å se tribunen mot elva stappfull av fans igjen. Godsetunionen og Marienlyst ble aldri det samme etter at de byttet side. Har Godset i det hele tatt snudd en eneste kamp til seier etter at sluttet å spille mot GU og ælva i annen?
F
Andre del støtter jeg 100%.
Aldri for sent å snu, godset skal spille mot ælva i andre, og da trenger vi GU på den siden for støtten til laget.
Flyttingen må reverseres før 2023 sparkes i gang
At laget suger balle hardt er ikke grunnlag for å bytte side. Vi har i praksies gått glipp av 2 sesonger med innkjøring på ny tribune så jeg støtter ikke en flytting før om 3-5 sesonger når vi faktisk har et skikkelig grunnlag å konkludere med. Vet det er sendt inn forslag til årsmøtet til GU neste år men håper det faller i fisk for flytting er alt for prematurt å lefle med nå,

mann_39

Legg inn av mann_39 »

Er vel ikke verre enn å droppe ælva i andre, og velge ælva i første, hvis GU skal fortsette å stå der vi står nå (som jeg støtter).

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

DT erfarer at BP er aktuell som sportssjef i 3050.
Er jo rolle nærmere toppfotballen vs det han får i SIF når han omplasseres. Lar han seg friste?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: man nov 14, 2022 12:43 pm DT erfarer at BP er aktuell som sportssjef i 3050.
Er jo rolle nærmere toppfotballen vs det han får i SIF når han omplasseres. Lar han seg friste?
Feil lukt og feil farge

Er det ikke det man skal si da?
Men, jeg vet jammen ikke hva han vil, kanskje han lokkes? BP er veldig god på å utvikle spillere, så jeg håper han blir i godset og utvikler våre neste helter

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»