Strømsgodset

Svar
mogandisu
Innlegg: 1501

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av mogandisu »

Er det slik det fordeles da eller misforstår jeg noen av fordelingene?

Totalramme 13 mill
DP tar 15% ~ 2 mill
JBB koster ~ 3 mill (bare ren antagelse)

Gjenværende = 8 millioner og gitt at det ikke kjøpes flere spillere i år så får Blå Magi 50% av kalenderårets totale overskudd på spillerlogistikk?
Så i realiteten sitter man igjen med 4 millioner?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Haugzu skrev: tir aug 02, 2022 6:39 pm
stc887 skrev: tir aug 02, 2022 6:37 pm
Haugzu skrev: tir aug 02, 2022 6:12 pm

Det er også blitt kjent at Drammenspatriotene skal ha rundt 15 prosent av SIFs salg av spillere som hadde kontrakt med klubben før april 2020 – helt til de har fått de ti nevnte millionene. Salvesen kom til Godset i 2019, så her skal Drammenspatriotene ha sin andel.

Blå Magi får 50 prosent av overskuddet av den totale spillerlogistikken per år. Så Blå Magi skal altså ha sin del av SIFs spillersalg.
Blå Magi reinvesterer vel fort i JBB men ikke rare summen vi sitter igjen med av salget av Salve som vistnok er 10 mill eks klausuler.

Nei, ikke mye igjen til drift. DT hevder totalrammen er ca 13 mill.
Totalrammen ja men cash up front er ca 10 mill. Glimt oppgitt på DT som melder 13 mill. Ingen veit når de 3 resterende skal betales eller hva klausulene er.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: tir aug 02, 2022 6:43 pm Er det slik det fordeles da eller misforstår jeg noen av fordelingene?

Totalramme 13 mill
DP tar 15% ~ 2 mill
JBB koster ~ 3 mill (bare ren antagelse)

Gjenværende = 8 millioner og gitt at det ikke kjøpes flere spillere i år så får Blå Magi 50% av kalenderårets totale overskudd på spillerlogistikk?
Så i realiteten sitter man igjen med 4 millioner?
Totalramme er ca 13 ja. Er noen klausuler, Tipper dette er at SIF får betalt ved at Glimt punger ut om/når de når gruppespill i Europa.
DP 15%
JBB x mill kroner

Fant saken fra Godset.no jeg leita etter nå som tar for seg Blå Magi
Strømsgodset Toppfotball selger en andel av et fremtidig overskudd i den årlige spillerlogistikken (differansen mellom kjøp og salg i regnskapsåret
Strømsgodset mottar en spillerutviklingskompensasjon fra Blå Magi før overskuddet fordeles. Resten av salgsinntektene (fratrukket kostnader) fordeles 50-50 mellom partene. Avtalen omfatter ikke fremtidige inntekter for spillere som er solgt før avtalen trer i kraft.
https://www.godset.no/nyheter/slik-blir-nye-bla-magi
Så slik jeg tolker det skal Godset ha en "cut" eller spillerutviklingskompensasjon om du vil før et evt overskudd fordeles og det er snakk om 50-50 av av differansen så jævlig enkelt sagt. Sitter Godset igjen med 20 mill netto etter DP har fått sitt og reinvesterer 10 er det differansen Blå Magi skal ha 50% av, Gjør det hakket bedre med forbehold dette ikke er reforhandlet.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: tir aug 02, 2022 1:28 pm
Idrettsforeningen skrev: tir aug 02, 2022 1:21 pm Veldig skeptisk til braut. Kun i lsk han har trent fast med eliteseriekvaltitet og de virker ikke ha veldig stor tiltro til han.

Ellers levert godt på tredje nivå og nå en halv sesong i obos med mål mot meget svak motstand. Lukter Pontus Engblom
Skryter av han på trening skal sies og da snakker jeg om fotballfolk og ikke supporterpjatt og klubbpropaganda. Men er bare for dårlig i forhold til TLO, Adams, Holmbert på det de er gode på så er en overflod spiller,
Hadde håpet dette var en rask signering jeg, slik at han kunne spilles inn i laget i løpet av høsten.
Håper ikke dette er noe som trekker ut til slutten av vinduet Friday og Tokstad vil jeg helst slippe at vi må bruke tid på å prøve å få til å fungere på topp

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Mens vi venter på noe nytt....
Minner om denne saken.

Pontus Engblom ble kåret til årets spiller i OBOS-ligaen i fjor.
De to siste sesongene har 25-åringen bøttet inn mål for Sandnes Ulf i førstedivisjon. Svensken står med imponerende 43 mål på 55 seriekamper for vestlendingene. Det gjorde han til divisjonens toppscorer både i 2015 og 2016. I samme periode har han sørget for tolv målgivende pasninger for de lyseblå.

Vi vet hvordan det gikk med toppskårern.


Edit: Sorry #idrettsforeningen, så ikke at du hadde vært innom Engbom.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Brånes skal være klar. Tre mill. Grei sum.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Bra det. Ikke la ham bli siste mann inn portene!

Champis

Legg inn av Champis »

Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
Det er bare å krysse det vi har for at du har rett…
Ingenting bevist i eliteserien, LSK vil ikke ha han og ingen kø av klubber som vil kjøpe gjør halve Drammen skeptiske.
Er det en gullfugl har vi rævva full av flaks.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
Jeg bifaller, Braut Brunes scorer og avsluter med huet, kælker skudd fra distanse, plaerer rolig med innsiden, chiper med begge bein og scorer på huet. Engblom løp i bakrom på en elendig humpete åker. Tokstad hadde vært den perfekte Engblom erstatter i SULF. Løp rett fram og skyt.

3 mill ca btw helt fair pris. Regnet personlig med en pris på 2 tallet 2.5 og opp om 3ish litt avhengig av evt klausuler og avdrag og videresalg var my guess.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 2:33 pm
Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
og ingen kø av klubber som vil kjøpe
Sannhet om modifikasjoner. Er flere som har sett på JBB etter at man har hørt prisforlangende for Mehnert i Ranheim og Bjørn Martin Kristensen i Grorud og + Tromsø vil ha men ingen penger ha men da har SIF vistnok allerede ligget for langt framme til at det har blitt aktuelt. JBB i hvert fall vært aktuell for Odd som erstatter for Lauritsen om ikke førstevalg

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Emanuel Danso på prøvespill. 21 år Ghaneser som har spilr for Lyon sitt b-lag siden han ble hentet til Europa.
Kan være gull og kan være potetgull. Trur Frankrike kan være smart marked å skru seg inn på. Er bra spillere med oppside da det er mye spillere med Afrikansk bakgrunn om det er pga div klubber har hentet fra utlandet som med Danso eller Franske spillere med link til Afrika.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Braut Brunes på medical og enige meldes det fra VG

Champis

Legg inn av Champis »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 2:33 pm
Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
Det er bare å krysse det vi har for at du har rett…
Ingenting bevist i eliteserien, LSK vil ikke ha han og ingen kø av klubber som vil kjøpe gjør halve Drammen skeptiske.
Er det en gullfugl har vi rævva full av flaks.

Det er vel først nå han får en reell mulighet til å bevise i Eliteserien.

Scout Fotball

Legg inn av Scout Fotball »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 3:32 pm Emanuel Danso på prøvespill. 21 år Ghaneser som har spilr for Lyon sitt b-lag siden han ble hentet til Europa.
Kan være gull og kan være potetgull. Trur Frankrike kan være smart marked å skru seg inn på. Er bra spillere med oppside da det er mye spillere med Afrikansk bakgrunn om det er pga div klubber har hentet fra utlandet som med Danso eller Franske spillere med link til Afrika.
En meget god spiller, høy klasse samt ferdigheter.
Offensiv spillerstil og bra overblikk, treffsikker i pasninger.
Han ønsker å bli godset spiller og han blir signert.
Om han ikke er signert allerede 😎

Scout Fotball

Legg inn av Scout Fotball »

Champis skrev: ons aug 03, 2022 3:56 pm
Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 2:33 pm
Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.

Har fulgt denne spilleren fra sesong start og det har vært mye interesse rundt han.
Interessen stilnet veldig når klubber reiste for å se han i kamper.
Ikke god nok for A laget til Lillestrøm - ikke vurdert i trenigstropp til LSK og blir solgt billig nå.
Rundt 3 til 3,5 mill for en spiss på 21 år er billig salg, spesielt med den interessen det har vært rundt spilleren.
Om spilleren hadde vært en gullkalv så hadde Lillestrøm beholdt han og satset på han og solgt han for et sted i mellom 12 til 20 mill etter et par sessonger.
At de slipper han for ca 3 + - mill er etter mitt synspunkt et varsel skudd på at de ikke har så trua på han.
Det er bare å krysse det vi har for at du har rett…
Ingenting bevist i eliteserien, LSK vil ikke ha han og ingen kø av klubber som vil kjøpe gjør halve Drammen skeptiske.
Er det en gullfugl har vi rævva full av flaks.

Det er vel først nå han får en reell mulighet til å bevise i Eliteserien.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Ahh. Gleder meg til Braut bøtter inn mål for oss, slik at vi kan selge ham til Molde, Glimt eller rbk for 5 millioner, slik at de kan selge ham til utlandet for 50 millioner noen måneder senere..

petterpan

Legg inn av petterpan »

Danso var egentlig så godt som klar for Sandefjord, men så brøt kontraktsforhandlingene sammen i siste liten. Hørt at han presterer på et skyhøyt nivå på trening, så tror det hadde vært en god signering.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

petterpan skrev: ons aug 03, 2022 4:46 pm Danso var egentlig så godt som klar for Sandefjord, men så brøt kontraktsforhandlingene sammen i siste liten. Hørt at han presterer på et skyhøyt nivå på trening, så tror det hadde vært en god signering.
Hørte fra Stavanger at han imponerte der i fjor også men ble skadet under prøvespillet og de så for lite til at man gikk noe videre med han. Må jo være noen kvaliteter i han om det stemmer han imponerer her også + Sandefjord.

Arto.

Legg inn av Arto. »

Salve rett inn på laget til Glimt. Vi solgt'n for billig :P

Vespa

Legg inn av Vespa »

Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Selv Jim Johansen hadde vel blitt en suksess i dette Glimt-laget.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Endelig

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Arto. skrev: ons aug 03, 2022 5:42 pm Salve rett inn på laget til Glimt. Vi solgt'n for billig :P
Presspillet hans som førsteforsvarer var i dag særs viktig for å demme opp for kontringer fra Zalgiris. Så han er fort med på å sikre Glimt 5-dobbelt av kjøpesummen om de går videre.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Han kan ikke spille på noen uker pga infeksjon.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: ons aug 03, 2022 8:51 pm Han kan ikke spille på noen uker pga infeksjon.
Kødder du? Må dra opp 2 i kveld da for kan ikke bruke Tokstad eller Fred.

thomassim

Legg inn av thomassim »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:49 pm JBB ut 2025, Godt å vite vi i det minste har spiss mot Sarp,
Nope 😛

Infeksjon etter rånna, og ute av spill i noen uker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»