Strømsgodset

Svar
Gibbegaffel

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Gibbegaffel »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 2:33 pm
Champis skrev: ons aug 03, 2022 12:57 pm Brunes kan ikke sammenlignes med Engblom, han har et helt annet potensial. Brunes er meget hurtig, veldig aktiv i måten å bevege seg på - og det som imponerer meg er at han får veldig mange avslutninger på mål, fra elle mulige distanser og vinkler - og med begge bein. Jeg mener dette er en kjempesignering av Godset.
Det er bare å krysse det vi har for at du har rett…
Ingenting bevist i eliteserien, LSK vil ikke ha han og ingen kø av klubber som vil kjøpe gjør halve Drammen skeptiske.
Er det en gullfugl har vi rævva full av flaks.

Tror dere har skutt gullfuglen. Ville veldig gjerne ha ham til Viking, og skjønner ikke hvorfor ikke flere er etter ham. Potensialet fra det vi har sett, og Chanps beskriver er helt riktig stort.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 8:52 am Mens vi venter på noe nytt....
Minner om denne saken.

Pontus Engblom ble kåret til årets spiller i OBOS-ligaen i fjor.
De to siste sesongene har 25-åringen bøttet inn mål for Sandnes Ulf i førstedivisjon. Svensken står med imponerende 43 mål på 55 seriekamper for vestlendingene. Det gjorde han til divisjonens toppscorer både i 2015 og 2016. I samme periode har han sørget for tolv målgivende pasninger for de lyseblå.

Vi vet hvordan det gikk med toppskårern.


Edit: Sorry #idrettsforeningen, så ikke at du hadde vært innom Engbom.
Veton Berisha floppet også i Brann...
Kan det ha noe å gjøre med hvordan spillerne brukes? (eventuelt ikke brukes i det hele tatt..)

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

alseboy skrev: ons aug 03, 2022 11:42 pm
Fitforfight skrev: ons aug 03, 2022 8:52 am Mens vi venter på noe nytt....
Minner om denne saken.

Pontus Engblom ble kåret til årets spiller i OBOS-ligaen i fjor.
De to siste sesongene har 25-åringen bøttet inn mål for Sandnes Ulf i førstedivisjon. Svensken står med imponerende 43 mål på 55 seriekamper for vestlendingene. Det gjorde han til divisjonens toppscorer både i 2015 og 2016. I samme periode har han sørget for tolv målgivende pasninger for de lyseblå.

Vi vet hvordan det gikk med toppskårern.


Edit: Sorry #idrettsforeningen, så ikke at du hadde vært innom Engbom.
Veton Berisha floppet også i Brann...
Kan det ha noe å gjøre med hvordan spillerne brukes? (eventuelt ikke brukes i det hele tatt..)
Ikke med Engblom det er mister Obos det. Berisha er utrolig dårlig eksempel. Engblom var spiss i FKH(de fleste kamper) Godset og SF. 6 mål iSF i ES. Dunker inn 20 året etter i Obos og bøtter inn i Superettan. Noen er for gode for nest høyeste men ikke gode nok for det høyeste. Engblom og Given imo prakteksemplar på det.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:20 pm
Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,
Som jeg sa «evt vi som ikke evnet å få noe ut av de»
Tror nok også pelle kunne gjort det bra om han hadde blitt brukt på en annen måte, men det ville seg ikke og de var få som møtte i fakkel-og protest tog da Høibråten ble sendt på dør.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: ons aug 03, 2022 8:20 pm
Idrettsforeningen skrev: ons aug 03, 2022 7:46 pm
Vespa skrev: ons aug 03, 2022 7:15 pm Godset-rejectene Pelle, Salve og Høibråthen herjer i CL.
Værste er at pelle og Høibråten faktisk var rejects. Leverte ingenting her, evt vi som ikke evnet få noe ut av de..
Høibråten er jeg delvis uenig i, Var god i 2014 men vi ødela utviklinga hans med at vi hadde KAM og Horn skadet + ørten andre stoppere innom på stopper også, Sætra, Hamoud, JAS, Valsvik, Glesnes alle innom der + Parr hadde noen gjesteoptredener. Sier ikke at han hadde vært på landslaget og vi hadde solgt han for 100 mill til PL klubb men vi røra rett og slett for mye og spesielt på stopperplassen etter 2013 og egentlig helt fram til i fjor med Ari og Valsvik,
Problemet med Høibråten i mine øyne var at han hadde for mye tyvtriks på den tiden.
Masse holdninger som både ble og ikke ble tatt av dommer.
Jeg gikk lei han pga det.
Nå er han eldre og mer erfaren, og plasserer seg dermed bedre.
Han hadde mye bra ved seg, men at han skulle spille seg til fast plass og vinne serien med glimt må jeg innrømme at jeg ikke så for meg.
Men, morro for han

thomassim

Legg inn av thomassim »

Klubben får håpe Braut får besøk av Braut, sånn at klubben tjener inn overgangssummen i PR.

Så får vi håpe det kommer enda en angriper inn portene, evt hoppende over.

Randommaster1001

Legg inn av Randommaster1001 »

AustadMessi skrev: ons aug 03, 2022 11:53 pm Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?
Hvorfor skal Stengel ha klippekort?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Randommaster1001 skrev: tor aug 04, 2022 9:33 am
AustadMessi skrev: ons aug 03, 2022 11:53 pm Litt spent på hvor vi skal bruke Danso?
Ser ut som en sentral midtbanespiller. Backup til Stengel? Danker han ut Jack?
Hvorfor skal Stengel ha klippekort?
Stengel er av våre beste spillere jevnt over. Har jo sett Stengel i en slags hybrid indreløper mot LSK(?) hvor Jack var 6er og Herman driftet mer og gikk høyere i banen og var også høyre i banen mot Molde så tipper Danso vurderes 6er rollen og Stengel flyttes på om ikke Danso viser seg på være mobil nok til å takle indreløper.
Alternativt snu V på midten Danso og Stengel med Gullik i 10r om Hove selges og det kommer inn kant. Enersen kan forsåvidt også ta en 10r når jeg tenker meg om. Uansett godt å kunne være mer fleksible

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Klarer ikke helt å kvitte meg med tanken om et system med tre bak ville vært bedre for vår tropp.
Skulle gjerne forsøkt 3-4-3 av den typen f.eks. Conte bruker i Tottenham.
Jeg tror Jack kunne spilt i en bakre treer sammen med Leifsson og Valsvik.
Tror også Ving back rollen passer bedre til både Vilsvik, Grøgaard og ikke minst Stenevik.
Rollen som smale innover kanter bak spissen passer perfekt til både Gulliksen, Enersen og Hove.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lite spennende og realistisk av årets bosman spillere.
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ari ikke i tropp og samme med Thorsen:/
Danso ikke spilleklar pga papirer men Enersen tilbake i tropp.

petterpan

Legg inn av petterpan »

Det viktigste er dog at trenerteamet har tatt til fornuft og endelig satt Tokstad på benken.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Hva med Braut?

petterpan

Legg inn av petterpan »

AustadMessi skrev: søn aug 07, 2022 2:33 pm Hva med Braut?
Kan fortsatt ikke spille på noen uker pga noe greier med korona (Sto i artikkelen fra Godset når han ble annonsert)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

petterpan skrev: søn aug 07, 2022 2:37 pm
AustadMessi skrev: søn aug 07, 2022 2:33 pm Hva med Braut?
Kan fortsatt ikke spille på noen uker pga noe greier med korona (Sto i artikkelen fra Godset når han ble annonsert)
Betennelse i kroppen var det ikke?

petterpan

Legg inn av petterpan »

stc887 skrev: søn aug 07, 2022 3:15 pm
petterpan skrev: søn aug 07, 2022 2:37 pm
AustadMessi skrev: søn aug 07, 2022 2:33 pm Hva med Braut?
Kan fortsatt ikke spille på noen uker pga noe greier med korona (Sto i artikkelen fra Godset når han ble annonsert)
Betennelse i kroppen var det ikke?
«men grunnet en infeksjon etter gjennomgått koronasykdom tidligere i år må spissen belage seg på to til tre uker på sidelinjen før han er klar for å debutere for»

Du har rett, ja:)

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

petterpan skrev: søn aug 07, 2022 4:34 pm
stc887 skrev: søn aug 07, 2022 3:15 pm
petterpan skrev: søn aug 07, 2022 2:37 pm

Kan fortsatt ikke spille på noen uker pga noe greier med korona (Sto i artikkelen fra Godset når han ble annonsert)
Betennelse i kroppen var det ikke?
«men grunnet en infeksjon etter gjennomgått koronasykdom tidligere i år må spissen belage seg på to til tre uker på sidelinjen før han er klar for å debutere for»

Du har rett, ja:)
Kan fort bli mer da, for å spille seg i kampform?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »


Fred på topp. Forventer og regner med man ser en Fred utgave vi så starten på 21 sesongen, Er det daffe og lunte Fred vi ser er det bare å bytte med Enersen etter 20-30 maks

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Lager plukker seg selv med den troppen.
Godt å få inn litt ekstra bredde.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Ser Glimt vant 7-0 i går. Unødvendig overlegen seier for min del.

Jeg blir fornøyd bare vi vinner 5/6-0 i dag jeg altså.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Detta er forøvrig samma dommeren som dømte offside i Ålesund tidligere i år.

Satse på at han har lært seg offsideregelen til idag.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Iskaldt

Arto.

Legg inn av Arto. »

Vi bør ta 3p her. ...og der kom det jaggu en scoring :D Bra Lars!

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Lekkert av Vilsvik. Kanskje ikke spesielt sterkt forsvarsspill...

Vespa

Legg inn av Vespa »

Skulle akkurat til å skrive at det er en total mangel kreativitet og mønstre i angrepsspillet, så skåret Vilsvik. Herlig, han må skyte oftere. Allikevel, det er jo bare en endeløs mengde innlegg mot boks som ikke leder til noe. Med så mye ballinnehav burde det skapes mer.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vespa skrev: søn aug 07, 2022 6:33 pm Skulle akkurat til å skrive at det er en total mangel kreativitet og mønstre i angrepsspillet, så skåret Vilsvik. Herlig, han må skyte oftere. Allikevel, det er jo bare en endeløs mengde innlegg mot boks som ikke leder til noe. Med så mye ballinnehav burde det skapes mer.
Trenerteamet trur fremdeles vi har Salve som var ES beste hodespiller og spiller på samme måte. Fantastisk dårlig coaching.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Veldig fortjent.

Men, keepertabbe?

thomassim

Legg inn av thomassim »

Gulliksen har røra fælt i dag.

Randommaster1001

Legg inn av Randommaster1001 »

thomassim skrev: søn aug 07, 2022 6:44 pm Gulliksen har røra fælt i dag.
Synes han blir brukt i feil posisjon. Gulliksen er best som en aggressiv midtbanespiller med pasningsalternativer begge veier. Enersen er mye raskere, og burde brukes på kantposisjonen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»