Strømsgodset

Svar

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fredrik "Flekka" Kristensen Dahl på vei til Godset.
DT/Daniel erfarer. Var god i fjor og Nymo Matland, Petter Bø Tosterud og Eirik Mæland hadde han inne på topl 25 spillere i Obos i fjor (Kiil Olsen) ikke med.
Helt ok signering men liker ikke å ha venstebent stopper kombinert med Valsvik som også er venstrebent i en forsvarsfirer men bra signering om/når vi skal spille 3 bak.

Edit: Kan også spille back. Vikarierte der for Kåffa i fjor men var best som stopper.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Sondre Solholm Johansen er aktuell for Odd.
Her burde vel Jossebass hengt seg på...?

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Superteale skrev: tir jan 31, 2023 11:03 am Sondre Solholm Johansen er aktuell for Odd.
Her burde vel Jossebass hengt seg på...?

Braut

Legg inn av Braut »

Superteale skrev: tir jan 31, 2023 11:03 am Sondre Solholm Johansen er aktuell for Odd.
Her burde vel Jossebass hengt seg på...?
Tenkte det samme. Har også fartstid i klubben fra før av, og er en ledertype som laget sårt trenger. Minner litt om Jørgen Horn. Ser ikke for meg at det hentes noen bedre

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Braut skrev: tir jan 31, 2023 11:11 am
Superteale skrev: tir jan 31, 2023 11:03 am Sondre Solholm Johansen er aktuell for Odd.
Her burde vel Jossebass hengt seg på...?
Tenkte det samme. Har også fartstid i klubben fra før av, og er en ledertype som laget sårt trenger. Minner litt om Jørgen Horn. Ser ikke for meg at det hentes noen bedre
Enig, men er ikke i stand til å huske om han er høyre eller venstrebent

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 11:13 am
Braut skrev: tir jan 31, 2023 11:11 am
Superteale skrev: tir jan 31, 2023 11:03 am Sondre Solholm Johansen er aktuell for Odd.
Her burde vel Jossebass hengt seg på...?
Tenkte det samme. Har også fartstid i klubben fra før av, og er en ledertype som laget sårt trenger. Minner litt om Jørgen Horn. Ser ikke for meg at det hentes noen bedre
Enig, men er ikke i stand til å huske om han er høyre eller venstrebent
Han er høyrebeint, mener jeg bestemt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Roedgata skrev: tir jan 31, 2023 11:57 am
seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 11:13 am
Braut skrev: tir jan 31, 2023 11:11 am

Tenkte det samme. Har også fartstid i klubben fra før av, og er en ledertype som laget sårt trenger. Minner litt om Jørgen Horn. Ser ikke for meg at det hentes noen bedre
Enig, men er ikke i stand til å huske om han er høyre eller venstrebent
Han er høyrebeint, mener jeg bestemt.
Da hadde han vært midt i blinken, tenk om vi hadde hatt to såpass sjefer i midtforsvaret. Men, tempo er vel det begge har litt mangel på, så det hadde ikke vært komplett likevel.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ser ut som på Twitter at Jonas Therkelsen starter i det som ellers ser ut som et toppet lag?
Spennende!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: tir jan 31, 2023 11:57 am
seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 11:13 am
Braut skrev: tir jan 31, 2023 11:11 am

Tenkte det samme. Har også fartstid i klubben fra før av, og er en ledertype som laget sårt trenger. Minner litt om Jørgen Horn. Ser ikke for meg at det hentes noen bedre
Enig, men er ikke i stand til å huske om han er høyre eller venstrebent
Han er høyrebeint, mener jeg bestemt.
Den høyrefoten er kun brukenes til løpe med. SSJ er venstrebent.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

mogandisu skrev: tir jan 31, 2023 12:09 pm Ser ut som på Twitter at Jonas Therkelsen starter i det som ellers ser ut som et toppet lag?
Spennende!
*Toppet lag som tatt i betraktning Jack, Danso og Gulliksen mangler ja.

Forøvrig en 4-2-3-1 med Ekeland i 10 rolle.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Da er det bekreftet på hjemmesidene:https://www.godset.no/nyheter/kristense ... ar-for-sif
Fredrik Kristensen Dahl (24) har signert for Strømsgodset på en avtale på tre og et halvt år.
Da er vi ferdige med stopperjakten også

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 12:55 pm Da er det bekreftet på hjemmesidene:https://www.godset.no/nyheter/kristense ... ar-for-sif
Fredrik Kristensen Dahl (24) har signert for Strømsgodset på en avtale på tre og et halvt år.
Da er vi ferdige med stopperjakten også
Spørsmålet blir da om vi er ferdige på venstreback også?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: tir jan 31, 2023 12:57 pm
seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 12:55 pm Da er det bekreftet på hjemmesidene:https://www.godset.no/nyheter/kristense ... ar-for-sif
Fredrik Kristensen Dahl (24) har signert for Strømsgodset på en avtale på tre og et halvt år.
Da er vi ferdige med stopperjakten også
Spørsmålet blir da om vi er ferdige på venstreback også?
Tror det, dobbelt dekning i Dahl ser det ut som

Superteale

Legg inn av Superteale »

Noen som vet hvorfor de er ute?

"Toppet lag som tatt i betraktning Jack, Danso og Gulliksen mangler ja"

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: tir jan 31, 2023 1:48 pm Noen som vet hvorfor de er ute?

"Toppet lag som tatt i betraktning Jack, Danso og Gulliksen mangler ja"
Fra Godset på Twitter
Gulliksen og Danso står over grunnet belastningsstyring. Krasniqi, Thorsen og Jack er skadet.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Håper ikke gulliksen må spikke hest i sesongen, da.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: tir jan 31, 2023 3:13 pm Håper ikke gulliksen må spikke hest i sesongen, da.
Kan jeg aldri tenke meg Ung og har jobb/skole pluss en dom som er godt innenfor loven mtp straff som skal sones for lovbruddet. Kvalifiserer ikke han for fotlenke gjør ingen det.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Sjokkerende at Jack er skadet da. Nok en sesong med mangelfull oppkjøring og minimalt fysisk grunnlag til sesongen. Snart på tide å avskrive

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 3:38 pm Sjokkerende at Jack er skadet da. Nok en sesong med mangelfull oppkjøring og minimalt fysisk grunnlag til sesongen. Snart på tide å avskrive
Tipper vi prøver å selge han jeg.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: tir jan 31, 2023 3:19 pm
Fitforfight skrev: tir jan 31, 2023 3:13 pm Håper ikke gulliksen må spikke hest i sesongen, da.
Kan jeg aldri tenke meg Ung og har jobb/skole pluss en dom som er godt innenfor loven mtp straff som skal sones for lovbruddet. Kvalifiserer ikke han for fotlenke gjør ingen det.
Ja, ser det står noe om det i gammel Nettavis artikkel. Helt enig, gutten er jo tam. Ubetinget var som kanon mot spurv...
Husket bare at det var ubetinget og tenkte at kun samfunnsstraff o.l var berettiget fotlenke alternativ.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: tir jan 31, 2023 3:49 pm
Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 3:38 pm Sjokkerende at Jack er skadet da. Nok en sesong med mangelfull oppkjøring og minimalt fysisk grunnlag til sesongen. Snart på tide å avskrive
Tipper vi prøver å selge han jeg.
Vi må gjerne prøve, men med to stk 90 minuttere hele forrige sesong (og 4 fulle kamper/ 90 min de siste to årene) tror jeg det blir vanskelig. Hvor lang er kontrakten?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 9:46 pm
stc887 skrev: tir jan 31, 2023 3:49 pm
Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 3:38 pm Sjokkerende at Jack er skadet da. Nok en sesong med mangelfull oppkjøring og minimalt fysisk grunnlag til sesongen. Snart på tide å avskrive
Tipper vi prøver å selge han jeg.
Vi må gjerne prøve, men med to stk 90 minuttere hele forrige sesong tror jeg det blir vanskelig. Hvor lang er kontrakten?
Ut sommeren. Vært interesse tidligere så uten at han har vært 90 min mann men skal holde hardt. Alle vinduer minus Tyrkia og MLS omtrent stenger jo i kveld om vi tenker steder med penger.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Da tipper jeg kontrakten løper ut om ikke noe spesielt skjer og Isnes blir veldig glad i gutten.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 10:27 pm Da tipper jeg kontrakten løper ut om ikke noe spesielt skjer og Isnes blir veldig glad i gutten.
Jeg er glad i han jeg, men forsvarer ikke lønningsposen med så få kamper per år.
Ari og Jack er veldig gode spillere i Eliteserien, men er alt for skadeplaget

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: tir jan 31, 2023 11:05 pm
Idrettsforeningen skrev: tir jan 31, 2023 10:27 pm Da tipper jeg kontrakten løper ut om ikke noe spesielt skjer og Isnes blir veldig glad i gutten.
Jeg er glad i han jeg, men forsvarer ikke lønningsposen med så få kamper per år.
Ari og Jack er veldig gode spillere i Eliteserien, men er alt for skadeplaget
Forskjellen er hva de er plaget med av vondter. Med Ari veit de noenlunde hvilken kroppsdel det er og hva som feiler. Jack klarer ikke fullføre mer enn det han gjør pga smerter meg fortalt.
Det er uggent for både klubb og spiller at de ikke finner ut hvorfor annet enn hvilken kroppsdel det er snakk om.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Jeg liker også Jack i grunn. Men med tanke på tilgjengelighet og kostnad så er det jo ikke bærekraftig. Det er ikke forsvarlig klubbdrift slik det er nå dessverre. Så kn vi håpe han får skikk på skavankene.

Veldig trist å lese over her at de ikke klarer finne ut hva problemet er. Først og fremst for Jakken selv, men også for oss som klubb og fans som går glipp av det som kunne vært en meget god spiller. Tenk om han hadde hatt normal utvikling de siste to-tre årene og spilt jevnlig

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons feb 01, 2023 10:32 am Jeg liker også Jack i grunn. Men med tanke på tilgjengelighet og kostnad så er det jo ikke bærekraftig. Det er ikke forsvarlig klubbdrift slik det er nå dessverre. Så kn vi håpe han får skikk på skavankene.

Veldig trist å lese over her at de ikke klarer finne ut hva problemet er. Først og fremst for Jakken selv, men også for oss som klubb og fans som går glipp av det som kunne vært en meget god spiller. Tenk om han hadde hatt normal utvikling de siste to-tre årene og spilt jevnlig
Skader er en del av fotballen dessverre.
Men for Jackieboy spørs det om det ikke er best å komme seg til en klubb/liga som innebærer at han slipper å trene/spille på et middels kunstgress i Drammen kombinert med bytte av underlag til gress og annet kunstgress med ymse kvalitet.

Er vel bare Tyrkia , MLS og Asia som er åpent holdt jeg på å si men er faktisk åpent i deler av Sentral og Øst Europa en stund til som Polen, Ungarn, Østerrike, Romania, Kroatia og Sveits blant annet.

Spørs om noen vil ta en pun på en kjeks de kan få gratis om X måneder samtidig som Godset blir litt økonomisk kompensert slik de kan finne en erstatter slik at vi i kvantitet ikke taper oss. Problemet er vel fort at de klubbene som tar et pun på Jack er ikke de med mest penger og de bruker heller penger på lønn/agent honorar framfor faktisk betale overgang litt typ Kypros.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Denne er solid av Jossebass. Sikrer en av de bedre talentene i PostNord ligaen og U-landslag spiller i konkurranse med halve ES (minst) og div utenlandske klubber og maks lengde på kontrakt.


Viser også hvor mye det betyr å ha reservelag i 2.div kontra 3.div.
Største gapet kvalitetsmessig mellom divisjonene kanskje for utenom 3 og 4.

petterpan

Legg inn av petterpan »

petterpan skrev: tir jan 24, 2023 10:43 pm Har hørt Heredia-Randen fra Asker og Simo Lampinen Skaug fra eget akademiet nevnt som konkrete navn, uten at jeg kan garantere for at dette stemmer.

Som stc sier er dette en klassesignering, viser virkelig viktigheten av opprykket til Post-Nord. Skal ikke se bort i fra proffkontrakt på Ardraa snart heller hvis det jeg hører stemmer :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»