Strømsgodset

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Strømsgodset

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: man jul 03, 2023 11:18 pm Parkerer bussen som en veteran fra DOB. Det er ikke pent, det er kynisk og jævlig, men det funker. Hva har Stabæk, bortsett fra sjansen til Bakenga?

Isnæs får max ut av denne stallen om dagen.
Headinga fra Bakenga som Myhra fint kunne plukket og et skudd fra 250 meter fra Haugen. Er

XG på 1.21 vs 0.77og store sjanser 1-0 i favør Stabæk. Ikke imponerende det når de har 70% ball iløpet av 90.

Vi kommer fra match borte mot Molde med smeller på Danso og Flekka, bytte av underlag, regn som gjør banen seigere som er i favør Stabæk som er freshere, blir 10 mann og er i utgangspunktet ute etter et resultat bare.

Ser noen bittre bæringer sier vi var drit, ufortjent og de hadde vunnet med en spiss (Høgh) vel jeg sier at vi kunne forsøkt å spille bedre og mer åpent som vi har gjort tidligere år for å så tape men jeg tar heller en mer kynisk og pragmatisk tilnærming til det og 3 poeng så får de bare lære seg å skape mer enn 1 målsjanse på. 90 min mot dette drittlaget fra Drammen.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Dette er kynismen noen av oss har etterlyst i årevis. Ikke alle har forutsetningene til Glimt. Du kan utvikle et lag ved å prøve og spille åpen, offensiv fotball - selv ved tap, men da må du ha en stall og en overgangsstrategi som er komponert for akkurat det.

Det har ikke vi hatt på årevis, så jeg er veldig fornøyd med den pragmatiske tilnærminga til Isnes. Sett en god defensiv med godt presspill, få på plass gode dødballer og fokuser på kontringer. Det er det vi har spillere til (selv om vi mangler en kjapp spydspiss)

Mot etablert forsvar er det fortsatt en lang vei å gå, men det får komme senere.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Isnes nevnte evnen til å være kyniske for å plukke med seg resultater i løpet av de første treningene etter han kom inn. Syns det har vært veldig tydelig, dessuten er det veldig glød i bakre treer/femmer mtp å ofre seg. Stenevik var god idag også, ikke hengt med like bra defensivt de forrige kampene.

Kun tre lag med færre innslupne faktisk.

Men det skorter fremover. Poeng er viktigst men håper det snart går an å punktere kamper. Ironisk nok kom eneste tomålsseieren mot Glimt av alle. Bør skape mer. Mye mer egentlig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Daniel skrev: tir jul 04, 2023 12:45 am Isnes nevnte evnen til å være kyniske for å plukke med seg resultater i løpet av de første treningene etter han kom inn. Syns det har vært veldig tydelig, dessuten er det veldig glød i bakre treer/femmer mtp å ofre seg. Stenevik var god idag også, ikke hengt med like bra defensivt de forrige kampene.

Kun tre lag med færre innslupne faktisk.

Men det skorter fremover. Poeng er viktigst men håper det snart går an å punktere kamper. Ironisk nok kom eneste tomålsseieren mot Glimt av alle. Bør skape mer. Mye mer egentlig.
Der har du støtte i Isnes, sier det samme han også, selv om det skinte igjennom at det nok blir en forsvarskamp mot S08 også

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: tir jul 04, 2023 12:45 am Men det skorter fremover. Poeng er viktigst men håper det snart går an å punktere kamper. Ironisk nok kom eneste tomålsseieren mot Glimt av alle. Bør skape mer. Mye mer egentlig.
Ingen er uenige i det inkludert Isnes som har sagt for n'te gsng vi må skape mer og da med ball. Samtidig er det vanskeligste det å sette et fungerende grunnspill så jeg er på en måte glad for at vi starter i mine øyne i rett ende med å bygge defensiv trygghet selv om vi har blitt pushet kraftig til tider så er det mindre store muligheter mot oss nå vs tidligere utgaver. Er fremdeles ikke sikker på at denne 5-2-3 greia i frispillinga kommer til å funke og vi trenger fort flere rollespillere typ Flekka som skjønner hva og hvordan fotballen til Isnes skal utøves.

Mangler venstre back og stopper minst mener jeg og kanskje en makker sentralt til Stengel. Får se hvor godt det kan bli med Danso, føler han har litt egenskaper til å tre baller opp i rommene sentralt oppe i banen samtidig som Kresh blir for mye 6er og Therki for mye 8er sentralt mens Jack blir en slags hybrid av 6er og 8er selv om han kanskje isolert sett er den beste spilleren sentralt ved siden av Stengel er jeg usikker på om det er optimalt. Ikke fordi han er dårlig men skal man spille 5-2-3 i etablert kreves det mer (dyptliggende) playmaker egenskaper ved siden av Stengel. Danso er riktig nok mer dynamisk så kanskje det er løsningen men føles ikke trygt eller godt relasjonelt om Stengel går ut av den midtbanen så noe som kunne fungert litt bedre med de vi har hadde vært å foretrekke men tviler. Dels pga økonomi og veien for Kresh og Therki som vi kanskje kan få peng for blir for lang.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

stc887 skrev: man jul 03, 2023 9:31 pm
Kalle73 skrev: man jul 03, 2023 9:21 pm
stc887 skrev: man jul 03, 2023 9:09 pm

Bahahaha

Dummeste jeg har hørt på lenge og jeg frekventerer gruppa "Vi som foretrekker fakta" på FB og "Ting som norske antivaksere sier"

Blir aldri gult for den svake protesten der om han ikke mot formodning har insuniert kampfiksing men virket bare som han var uenig å ville at VAR skulle ta den. Ikke sak.
Kommer helt an på hva dommeren skriver i sin rapport. Rapporteres det inn at spilleren protesterer ETTER å ha fått det røde kortet så vil man som regel forholde seg til det og gi 2 kampers karantene. Man skal gå rett av banen, men han flyr jo rundt i over et minutt før han forstår at han kanskje bør pelle seg av.
Hva du driver med i fritida di har ingenting med den saken å gjøre.
Hsr du sett fotball før? Den tidsbruken på Kresh er 100% normal. Er ikke Badji på Lerkendal dette.
Jeg er faktisk sjokkert over at Kreshnik Krasniqi ikke brukte 1 sekund på å takke dommeren for det røde kortet, før han nærmest brøt lydmuren for å komme seg fortest mulig av banen. Slik alle spillere som nettopp har blitt utvist gjør. Spesielt når de har en solid 0-1 ledelse på bortebane.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Ang forlengelse på Jack, han er skadet og kontrakten går straks ut. Med den skadehistorikken og når man ser hvor mye bedre laget presterer uten akkurat nå så slenger jeg inn en brannfakkel og sier at vi kan bruke den topplønna hans bedre på andre måter.

Han var en av våre beste enkeltspillere tidligere i sesongen, men laget som helhet og totalprestasjonen er bedre uten Jack

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tir jul 04, 2023 2:16 pm Ang forlengelse på Jack, han er skadet og kontrakten går straks ut. Med den skadehistorikken og når man ser hvor mye bedre laget presterer uten akkurat nå så slenger jeg inn en brannfakkel og sier at vi kan bruke den topplønna hans bedre på andre måter.

Han var en av våre beste enkeltspillere tidligere i sesongen, men laget som helhet og totalprestasjonen er bedre uten Jack
Jeg syns ikke det er så stor brannfakkel jeg. Nå som Danso funker så skjønner jeg godt at man revurderer Jack å ha en spiller som er tilgjengelig i 50-60% av sesongen mtp minutter. Med det sagt håper jeg at vi kan erstatte han med en ny fysisk plugg som er lignende og ikke er borte halve sesongen pga skader og at han har vondt i alle kroppsdeler når du er en av de best betalte i klubben.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ekeland under kniven. Forhåpentligvis tilbake i August
https://www.godset.no/nyheter/operasjon-for-ekeland

Ross

Legg inn av Ross »

stc887 skrev: tir jul 04, 2023 4:17 pm
Idrettsforeningen skrev: tir jul 04, 2023 2:16 pm Ang forlengelse på Jack, han er skadet og kontrakten går straks ut. Med den skadehistorikken og når man ser hvor mye bedre laget presterer uten akkurat nå så slenger jeg inn en brannfakkel og sier at vi kan bruke den topplønna hans bedre på andre måter.

Han var en av våre beste enkeltspillere tidligere i sesongen, men laget som helhet og totalprestasjonen er bedre uten Jack
Jeg syns ikke det er så stor brannfakkel jeg. Nå som Danso funker så skjønner jeg godt at man revurderer Jack å ha en spiller som er tilgjengelig i 50-60% av sesongen mtp minutter. Med det sagt håper jeg at vi kan erstatte han med en ny fysisk plugg som er lignende og ikke er borte halve sesongen pga skader og at han har vondt i alle kroppsdeler når du er en av de best betalte i klubben.
Finn heller noe afrikansk gull på topp, med videresalgspotensial

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Med den IKKE-eksisterende speidingen og surret til Godset så finner man jo ikke noe gull. Det er jo ingenting

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: tir jul 04, 2023 10:45 pm Med den IKKE-eksisterende speidingen og surret til Godset så finner man jo ikke noe gull. Det er jo ingenting
Kan du hva man vil om Jocke Jonsson men så på siste episode av Ære Være hvor han kom hjem fra sin 6 tur (i år?) fra Afrika og som han elegant sa når han var i Indre bane podcasten til Eurosport.

Alle skal bli topp 4 å tjene penger på spillere men ingen gidder/orker å dra ut å se på/lete etter spillere for å gjøre nødvendig grunnarbeid.

Berntsen i Sarpsborg var på tredje eller 4 leasing bilen for året pga han ser eller så bokstavelig talt ALT av kamper i PostNord i Oslo pluss reiste på C turer til Sverige og Danmark.

Nymo Matland i TIL på G16/17 landskamper i Spania i vinter for å følge opp/se på egne men fulgte kamper for å kartlegge de andre norske+ motstandere.

Hadde vært fryktelig interessant å vite hva Godset bruker i kroner på scouting og reiseutgifter i året på spillerlogistikk pluss hva reisebudsjett er. Om det er mye mer enn kjøregodtgjørelse på noen titusen og kanskje med stor rød strek under kanskje men hyrer noen eksterne scouter på oppdrag/konsulent basis. Hører jo fra flere i fotballen på det sentrale Østlandet at det er Bjarmann, Berntsen og Nymo Matland som er på "alt" av kamper så er VIF godt representert på mye og samme med LSK og Kongsvinger med Nystuen. Godset ikke på like mye live som de beste og nestbeste.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Jævlig fornøyd med de siste opptredene i Eliteserien. Vi har slått antatt bedre motstand, kanskje Stabæk foruten, men der halte vi uansett iland en seier på bortebane (gress), selv med midtukekamp i beina og 10 mann på slutten.

Som Roedgata nevner, den kynismen vi har vist her har vært lenge etterlyst, tar dritfotball og tre poeng på bortebane 10/10 ganger, hvertfall når en rett og slett ikke har materialet som kreves til å spille ball i hatt. Det får komme senere, viktigste vi gjør i år er å overleve i eliteserien, for å gi Isnes ytterligere tid til å bygge lag og til slutt få fram en fotball som er mer underholdende for den gemene hop.

Slenger meg også på siste talere, om Danso kan komme igang gjør det ingenting å slippe Jack.

Valsvik derimot, må vi bare beholde fram til han ikke lenger kan gå uten rullator. Mannen seiler opp som den soleklart viktigste enkeltspilleren, han tar jo ALT som dukker opp i boksen.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Trakksjekk skrev: ons jul 05, 2023 10:46 am
Valsvik derimot, må vi bare beholde fram til han ikke lenger kan gå uten rullator. Mannen seiler opp som den soleklart viktigste enkeltspilleren, han tar jo ALT som dukker opp i boksen.
Jeg er litt overraska over at ingen nevner Valsvik i landslagsdiskusjonen, hvertfall mtp. dagens skadesituasjon. Er virkelig Strandberg et så mye bedre alternativ pdd? Det samme gjelder forsåvidt Myhra på keeperplass. Han har vært dønn solid i år. Det eneste han mangler for å være komplett er bedre igangsettinger.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Roedgata skrev: ons jul 05, 2023 12:06 pm
Trakksjekk skrev: ons jul 05, 2023 10:46 am
Valsvik derimot, må vi bare beholde fram til han ikke lenger kan gå uten rullator. Mannen seiler opp som den soleklart viktigste enkeltspilleren, han tar jo ALT som dukker opp i boksen.
Jeg er litt overraska over at ingen nevner Valsvik i landslagsdiskusjonen, hvertfall mtp. dagens skadesituasjon. Er virkelig Strandberg et så mye bedre alternativ pdd? Det samme gjelder forsåvidt Myhra på keeperplass.
Tror rett og slett det har vært for kort tid med gode prestasjoner, i alle fall for Myhras del, men om dette holder seg stabilt på skyhøyt nivå videre for begge blir de nok nevnt

Champis

Legg inn av Champis »

Valsvik er et godt stykke unna landslagsnivå.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Tror nok at Valsvik er for treg.

Men ville heller hatt han enn Strandberg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Champis skrev: ons jul 05, 2023 1:03 pm Valsvik er et godt stykke unna landslagsnivå.
Eneste Valsvik kunne forsvart med uttak ingen tropp er om man skulle ha en Karadas type å hive inn i en av boksene de siste 10-15 etter motstander men syns ikke det er nok til et uttak. Ganske heftig forskjell på å ligge i 5-4-1 i ES mot AaFK, Kamma, Sandefjord og Stabæk vs spille i en firer bak mot verdensstjerner. Ikke at Strandberg er imponerende eller noen løsning imo heller. Lever godt med at Valsvik ikke skader seg i tulle landskamper hvor vi roter det til men blir hjemme i Norge.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Champis skrev: ons jul 05, 2023 1:03 pm Valsvik er et godt stykke unna landslagsnivå.
I en normalsituasjon der Ajer er skadefri er jeg helt enig, men hvis Strandberg er det beste vi kan hoste opp er ikke Valsvik langt bak. Ble tatt ut i 2017 og han er på det samme nivået, om ikke høyere, nå.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: ons jul 05, 2023 5:06 pm
Champis skrev: ons jul 05, 2023 1:03 pm Valsvik er et godt stykke unna landslagsnivå.
I en normalsituasjon der Ajer er skadefri er jeg helt enig, men hvis Strandberg er det beste vi kan hoste opp er ikke Valsvik langt bak. Ble tatt ut i 2017 og han er på det samme nivået, om ikke høyere, nå.
4-5 år i fotball er 30 i normal hverdag. Gregersen, Daland, Hanche Olsen, Näsberg, Glesnes og kanskje Hjelde på sikt+ Heggheim med klubbytte og spilletid så har vi folk altså. Prioriteringene derimot kan diskuteres. Mener fremdeles Valsvik ikke er løsningen selv om Strandberg er veldig lite imponerende både i RS og landslaget.

Champis

Legg inn av Champis »

stc887 skrev: ons jul 05, 2023 3:37 pm
Champis skrev: ons jul 05, 2023 1:03 pm Valsvik er et godt stykke unna landslagsnivå.
Eneste Valsvik kunne forsvart med uttak ingen tropp er om man skulle ha en Karadas type å hive inn i en av boksene de siste 10-15 etter motstander men syns ikke det er nok til et uttak. Ganske heftig forskjell på å ligge i 5-4-1 i ES mot AaFK, Kamma, Sandefjord og Stabæk vs spille i en firer bak mot verdensstjerner. Ikke at Strandberg er imponerende eller noen løsning imo heller. Lever godt med at Valsvik ikke skader seg i tulle landskamper hvor vi roter det til men blir hjemme i Norge.

Ja, det er akkurat det - han skal løse en del andre situasjoner enn han skal gjøre i måten Godset spiller på nå. På gressbane mot Stabæk, hvor Godset ligger i lavt press og ikke møter særlige duellspillere, så får han et kampbilde som kler han veldig godt.

Nå er jeg sterkt uenig i at man bruker Strandberg på landslaget også, bare så det er sagt. Men det er flere stoppere jeg ville brukt der før Valsvik, selv om sistnevnte er veldig bra på det han er bra på.

MadBum

Legg inn av MadBum »

'Nettavisen nå erfare at Glimt har lagt inn konkret bud på Strømsgodsets offensive juvel Tobias Gulliksen på over 20 millioner kroner. Ifølge opplysningene skal klubbene fortsatt være i samtaler og forhandlinger.'

https://www.nettavisen.no/sport/norsk-f ... 95-1204525

Deila

Legg inn av Deila »


Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Deila skrev: tor jul 06, 2023 10:10 am
Stemmer nok ikke! :lol: Ekspertene på Godset her inne sier han aldri vil selges for over 20. Mer sannsynlig mellom 15 og 20! :lol: :lol: :lol:

Pst. Vår Daniel skriver i DT at summen er i underkant av 30. Solid jobba av klubben!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Lobben for et par uker siden økte prisen med 5 mill alene.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

I utgangspunktet bra jobbet av Flo og en god og sårt tiltrengt deal for klubben. Men som tommelfingerregel så betaler vel alltid utenlandske klubber mer for en spiller av Gulliksens kaliber enn hva norske toppklubber gjør når de plukker fra oss mindre. Må være lov å håpe at det kommer inn en belgier med tykk lommebok nå? Regner med at Flo og co nå har tatt en ringerunde til alle interesserte i utlandet.

Drit å miste en lokal til en annen norsk klubb. Da forsvinner på en måte eierskapet og hans navn vil aldri være det samme i historien som de som gikk direkte til utlandet. Men akkurat nå må klubben bare overleve og få inn noen kroner.

Kjedelig å miste både Tobias og Jack samtidig, Danso ser ut til å kunne erstatte Jack med litt støtte fra Enersen og Kresh. Hvem skal inn på vingen? Ekeland men bak der er det rimelig tynt nå :)

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Det må da være noen spillere hos Glimt vi kan be om som en del av oppgjøret?

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

AustadMessi skrev: tor jul 06, 2023 10:43 am Det må da være noen spillere hos Glimt vi kan be om som en del av oppgjøret?
Isak Amundsen spiller vel lite, kunne gjerne tatt han i retur på stopperplassen. 1,9 meter høy og 23 år. Flere Glimt folk som snakker om at han bør dra videre, kanskje han får ut potensialet sitt under vingene til Gustav Valsvik?

Ellers snakk om at Lasse nordås skal tilbake til Tromsø i en avtale rundt han unge Tromsø spelleren jeg ikke husker navnet på. Han kan de godt heller sende ned hit.

thomassim

Legg inn av thomassim »

25mill+ for Gulliksen må vi vel si er meget godt betalt, hvis det stemmer.

Ross

Legg inn av Ross »

Utrolig slett arbeid av Flo som ikke klarer selge Gullik ut av landet for €2m

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»