Strømsgodset

Svar
Henningsen

Re: Strømsgodset 2022

Legg inn av Henningsen »

thomassim skrev: ons jan 19, 2022 7:49 pm
Fitforfight skrev: ons jan 19, 2022 5:40 pm
Salihovic91 skrev: ons jan 19, 2022 3:47 pm Vet det har vært interesse for Ari så det kan være at man er litt i forkant (nå er jeg for positiv igjen, orker ikke være positiv så lenge så jæ). Og til de som lurer på hodestyrken til Jesper Taaje. Han scora ÅTTE mål ifjor han. Som stopper. Enorm hodespiller i boks
Jesper Taaje: Med. test i Sandefj i morra. (VG) :arrow:
Har godset blitt den minst attraktive klubben i ES?
Det har de vært en god stund. Kanskje ikke DEN minst attraktive, men langt ned på lista i hvert fall

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

DT melder at klubben som er intresert i Sørum er RB Leipzig.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

AustadMessi skrev: ons jan 19, 2022 6:34 pm Ja, overrasket over at vi kan få såpass betalt up front for en så uprøvet unggutt. Men, positivt overrasket.

Da har jo Pappas PR kampanje virket da;)
Det hadde jeg ærlig talt ikke trodd skulle skje. Ungdom jeg har snakket med som har spilt mot han er kjempeoverrasket, de har aldri sett på han som overlegent god. Rask ja, men ikke mer enn det.
Undres på om han likevel kan få en enorm vekst, de er gode til å utvikle råtalenter i Tyskland. Og, som skrevet over, da har pappas PR kampanje virket, jeg har kun blitt gremmet over den til nå.
En så ung spiller som eventuelt selges, kan man oppnå en størrelse på videresalgsklausul fra 25% og oppover, eller vil en klubb som henter en så ung spiller nekte alle former for klausuler med tanke på videresalg da det eventuelt kun er deres fortjeneste om han utvikler seg til å bli en god fotballspiller?

Superteale

Legg inn av Superteale »

Når det gjelder afrikanske spillere har jeg ikke tro på det. Vi må regne med betydelig usikkerhet, integrering og utvikling før vi kan regne med at de bidrar i laget.
Har vi tid til å vente til 2024 før vi har en brukbar spiller?

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

For dere som følger de yngre gutta: Hvor god er (kan bli) Eirik Blikstad? Så han var tatt ut på U18

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: tor jan 20, 2022 12:44 pm Når det gjelder afrikanske spillere har jeg ikke tro på det. Vi må regne med betydelig usikkerhet, integrering og utvikling før vi kan regne med at de bidrar i laget.
Har vi tid til å vente til 2024 før vi har en brukbar spiller?
Det er generalesering, Ikke alle Afrikanere bruker 1-2 år på å venne seg til ting akkiurat som at ikke alle Nordmenn er snøfolk som går på ski og noen er f.eks habile til å hevde seg i en Idrett Afrikanere dominerer og so what om det tar tid? Er det et sett med regler for de? Vi har tålt ventetid på Ari på 1 år, Stenevik 3, Kresh samme og Tokstad venter vi fremdeles på. SIF er ikke noen posisjon til å hente folk som leverer fra dag 1 med unntak av Valsvik. Hvorfor kan ikke vi klare dette når resten av verden får det til?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AustadMessi skrev: tor jan 20, 2022 4:04 pm For dere som følger de yngre gutta: Hvor god er (kan bli) Eirik Blikstad? Så han var tatt ut på U18
Han er i hvert fall en herlig type på banen, Virker mer old school stopper som Utvik og Horn kontra f.eks Sætra og Glesnes som er spillende og ser vakkert ut til tider av de kampene jeg fikk sett i fjor. Hvor god han kan bli er vanskelig å si. Det er ikke et Daland eller Ajer stoppertalent vi dealer og ser du på de andre navna i G18 troppen er det kun et par som har prøvd seg på A-lags fotball. Bakke i Sogndal og Aas i Odd.

Superteale

Legg inn av Superteale »

stc887 skrev: tor jan 20, 2022 6:30 pm Hvorfor kan ikke vi klare dette når resten av verden får det til?
Fordi all tidligere erfaring tilsier at vi ikke lykkes med dette, med mindre vi nå vil bruke betydelige ressurser på scouting i forkant. Det er svært utfordrende med scouting og prøvespill under en pandemi.
Jossebass kan ikke basere seg på agentens youtube- videoer......

De eneste vi til en viss grad har hatt suksess med er de som kom via Man City, og da dro vi nytte av Citys nettverk og forarbeid.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Sparebanken Øst klar for 6 år som hovedsponsor.

Superteale

Legg inn av Superteale »

Gladnyhet :-)

Nå får Jossebass shoppingbudsjett.....

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

thomassim skrev: fre jan 21, 2022 1:54 pm Sparebanken Øst klar for 6 år som hovedsponsor.
Veldig bra av Sparebanken Øst, mens DNB virkelig bør få høre det av kundene sine. Rett og slett råttent gjort av storbanken.
Men, kudos til Sparebanken Øst

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Superteale skrev: fre jan 21, 2022 9:52 am
stc887 skrev: tor jan 20, 2022 6:30 pm Hvorfor kan ikke vi klare dette når resten av verden får det til?
Fordi all tidligere erfaring tilsier at vi ikke lykkes med dette, med mindre vi nå vil bruke betydelige ressurser på scouting i forkant. Det er svært utfordrende med scouting og prøvespill under en pandemi.
Jossebass kan ikke basere seg på agentens youtube- videoer......

De eneste vi til en viss grad har hatt suksess med er de som kom via Man City, og da dro vi nytte av Citys nettverk og forarbeid.
Det er et dårllig argument imo. Da kan man jo aldri endre på ting eller innhente kompetanse innad i klubb eller inngå avtaler med eksterne pga slik har det vært før og da burde vi jo aldri se til Island mer f.eks ettersom eneste direkte import fra sagaøya har vært Leifsson pg vi har hatt ganske greit antall Islendinger. Er jo STOR forskjell på å ha en prøvespiller i regi Atta Aneke (som jeg tar for gitt står bak dette) som har et eget speiderkorps i Afrika vs det du skisserer.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: fre jan 21, 2022 3:03 pm
thomassim skrev: fre jan 21, 2022 1:54 pm Sparebanken Øst klar for 6 år som hovedsponsor.
Veldig bra av Sparebanken Øst, mens DNB virkelig bør få høre det av kundene sine. Rett og slett råttent gjort av storbanken.
Men, kudos til Sparebanken Øst
Rart at noen i det hele tatt vil ha DNB som bank. Dyrt og dårlig. Men spent på å se og høre hva DNB gjør videre med avtalen rundt LSK, DNB ble sponsor for både LSK og LSK kvinner i fjor men kun for de 10 første kampene men veit at DNB som hovedsponsor kjøpte 3000 billetter til LSK sin siste hjemmekamp i fjor men ikke et ord om noen forlengelse så er spent på å se om DNB går inn i LSK på samme nivå eller mer eller om Godset har gjort seg for uatraktive om sportslig eller omdømmemessig etter HP saken og derfor DNB "trakk seg ut"

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Nå har godset hatt avtale med DNB Drammen, og ikke de samme folka som har avtaler med lsk, vif etc så det påvirker nok ikke deres avtaler. Med mindre DnB nasjonalt Jr lagt om strategien men det finner jeg lite sannsynlig. Det er nok den lokale banken som enten føler de ikke får nok igjen eller av en eller annen grunn (hp saken, sportslig osv) ikke ønsker p få inn med så mye som de gjorde før. Det var en tilbud fra DnB Drammen, men det var mye mindre enn tidligere og da tolker jeg de slik at bruddet ikke kommer på grunn av at banken ikke lengre ønsket å assosiere seg med godset, men heller på antall nuller på sjekken.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Da blir det vel gjensyn med den stygge gule sirkelen midt på drakta fra tidlig 2000 tall. Ikke at det er så jøvla viktig, men det gir jo assosiasjoner til da vi kjempet for overlevelse i Adecco ligaen

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Syns det er litt nostalgisk med den gule logoen på magan jeg. Dessuten ålreit med lokale røtter og regional aktør.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: fre jan 21, 2022 3:58 pm Da blir det vel gjensyn med den stygge gule sirkelen midt på drakta fra tidlig 2000 tall. Ikke at det er så jøvla viktig, men det gir jo assosiasjoner til da vi kjempet for overlevelse i Adecco ligaen
3050 hadde den gule sirkelen hvir så tar for gitt vi også får det.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: fre jan 21, 2022 3:56 pm Nå har godset hatt avtale med DNB Drammen, og ikke de samme folka som har avtaler med lsk, vif etc så det påvirker nok ikke deres avtaler. Med mindre DnB nasjonalt Jr lagt om strategien men det finner jeg lite sannsynlig. Det er nok den lokale banken som enten føler de ikke får nok igjen eller av en eller annen grunn (hp saken, sportslig osv) ikke ønsker p få inn med så mye som de gjorde før. Det var en tilbud fra DnB Drammen, men det var mye mindre enn tidligere og da tolker jeg de slik at bruddet ikke kommer på grunn av at banken ikke lengre ønsket å assosiere seg med godset, men heller på antall nuller på sjekken.
Good to know selv om jeg mistenker at DNB avd Drammen ikke har carte blanche til å gjøre som de vil og det er noen linjer de må følge. Økonomi obvious et issue meb ville ikke vært første gang man så noen komme med et dårlig økonomisk tilbud framfor å bare si nei. Ja ja borte er nå DNB uansett.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Idrettsforeningen skrev: fre jan 21, 2022 3:56 pm Nå har godset hatt avtale med DNB Drammen.
Det er ikke riktig. DNB har sentral spons avd.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

[

Good to know selv om jeg mistenker at DNB avd Drammen ikke har carte blanche til å gjøre som de vil og det er noen linjer de må følge. Økonomi obvious et issue meb ville ikke vært første gang man så noen komme med et dårlig økonomisk tilbud framfor å bare si nei. Ja ja borte er nå DNB uansett.
[/quote]

Isipisi, det. DNB mener kravet ikke er verdt pengene, Øst mener det motsatte. Slik er det med kjøp og salg.
Bare bra å få litt endring etter 8-10 år.
Men ved å fravike begrepet "generalsponsor" tyder det på mindre kroner fra Øst i 22 enn fra DNB i 21. Uansett blir det vel et år i armod.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

15-20 for avtalen med Øst vs 20 DNB og avtalen med førstnevnte er 6 år mens med DNB sist var det 2 sist fornyet i 17 med 2 år + opsjon på 2 med verdi på over 20 så mindre i kroner og øre totalt og pr år er det.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Tenk å ikke kune konkurere mot Sverige og Allsvenskan sitt svar på 3050
https://pbs.twimg.com/media/FJotjGIXwAQ ... name=large

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Hvis en skulle satt seg i potensielle overgangsobjekters (fotball)sko i dag, kan man hevde at det ikke akkurat lukter ambisiøs og skarp satsning i Godset?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre jan 21, 2022 8:32 pm Hvis en skulle satt seg i potensielle overgangsobjekters (fotball)sko i dag, kan man hevde at det ikke akkurat lukter ambisiøs og skarp satsning i Godset?
Nei men det er det jaggu faen meg ikke i SF eller Mjallby heller. 31 stenger det internasjonale vinduet og da må Flo ha solgt for nok kronasjer til å dekke 8-9 mill + tveake troppeb. Koker ikke over av optimiste så får kanskje sette på Jan Teiger på repeat en ukes tid i håp om at ting snur.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Kommer kanskje inn noe mer David Nielsen rejects?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: fre jan 21, 2022 10:20 pm Kommer kanskje inn noe mer David Nielsen rejects?
Stefan Askovski løsningen på vår kant.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Fitforfight skrev: fre jan 21, 2022 5:44 pm
Idrettsforeningen skrev: fre jan 21, 2022 3:56 pm Nå har godset hatt avtale med DNB Drammen.
Det er ikke riktig. DNB har sentral spons avd.
Jo det er riktig, det finnes ikke noe som heter spons avdeling med er et felles ansvar under marked og samfunnskontrakt. Men avtalen er forhandlet on inngått med DnB drammen

thomassim

Legg inn av thomassim »

Valdi til Sogndal for rundt millionen faktisk

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Få noen kroner for Sørum, og erstatte Valdi med en bedre ving så kan dette bli en grei tropp for neste sesong. Flere andre lag som er mer svekket.

Ikke så farlig om vi uke får Ari Jonsson heller. Ok spiller, men vil heller ha en yngre spiller med et videresalgspotensiale.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AustadMessi skrev: søn jan 23, 2022 4:09 pm Få noen kroner for Sørum, og erstatte Valdi med en bedre ving så kan dette bli en grei tropp for neste sesong. Flere andre lag som er mer svekket.

Ikke så farlig om vi uke får Ari Jonsson heller. Ok spiller, men vil heller ha en yngre spiller med et videresalgspotensiale.
Problemet er at det trolig ikke går opp. 8-9 mill i underskudd hvor egenkapitalen i klubben er ca 4 mill og man må vise til positiv egenkapital for å få lisenS og at vi drar inn 7-8 mill på Sørum cash up front uten en haug av klausiler. Da blir jeg ekstremt overrasket og vil si nærmest sjokkert.

Flott at det ble Sogndal på Valdi. Greit å ha en ok forhold til de og går spillere begge veier uten noe drama samt at SIL er nok bedre sportslig enn dra hjem til Island eller Østersund som nevnt og tipper vi fikk klausul om % med SIL.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»