Strømsgodset

Svar
Ditmark

Re: Strømsgodset

Legg inn av Ditmark »

Må få gratulere Vilsvik med kamp nr 400 for Godset. En hedersmann og ekte legende.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

For de som eventuelt er over snittet nerdete sier matten vi er ca hvor vi skal være

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

stc887 skrev: tir mai 30, 2023 8:40 am For de som eventuelt er over snittet nerdete sier matten vi er ca hvor vi skal være
Da lukter det vel sterkt av et surt 0-1 tap hjemme mot Haugesund neste helg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Team-SIF med 3-2 seier over Brann 2.
To rene juniorlag minus Danso i snaue 70 tror jeg det var. Betyr vel at det blir lite innslag av disse mot Tønsberg i cupen med kun en hviledag.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

stc887 skrev: tir mai 30, 2023 5:30 pm Team-SIF med 3-2 seier over Brann 2.
To rene juniorlag minus Danso i snaue 70 tror jeg det var. Betyr vel at det blir lite innslag av disse mot Tønsberg i cupen med kun en hviledag.
Morro at Stavås Skistad er med på benken hos team nå. Har stor troen på han om han holder fokus :)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tir mai 30, 2023 8:48 pm
stc887 skrev: tir mai 30, 2023 5:30 pm Team-SIF med 3-2 seier over Brann 2.
To rene juniorlag minus Danso i snaue 70 tror jeg det var. Betyr vel at det blir lite innslag av disse mot Tønsberg i cupen med kun en hviledag.
Morro at Stavås Skistad er med på benken hos team nå. Har stor troen på han om han holder fokus :)
Ja så det. Enormt mange fra Konnerud som tar steget. Gulliksen, Thorsen, Holst-Larsen, Skjold og Skistad nå potensielt. Storebror prøver å rykke ned med 3050 og Obos er jo anstendig nivå det + Gulliksen senior om ikke spiller er i en toppklubb i Post Nord hos Ull-Kisa, Hoven gutta leverer i Obos og sist vi hadde spiller fra bydelen? TAØ?

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

stc887 skrev: tir mai 30, 2023 9:26 pm
Idrettsforeningen skrev: tir mai 30, 2023 8:48 pm
stc887 skrev: tir mai 30, 2023 5:30 pm Team-SIF med 3-2 seier over Brann 2.
To rene juniorlag minus Danso i snaue 70 tror jeg det var. Betyr vel at det blir lite innslag av disse mot Tønsberg i cupen med kun en hviledag.
Morro at Stavås Skistad er med på benken hos team nå. Har stor troen på han om han holder fokus :)
Ja så det. Enormt mange fra Konnerud som tar steget. Gulliksen, Thorsen, Holst-Larsen, Skjold og Skistad nå potensielt. Storebror prøver å rykke ned med 3050 og Obos er jo anstendig nivå det + Gulliksen senior om ikke spiller er i en toppklubb i Post Nord hos Ull-Kisa, Hoven gutta leverer i Obos og sist vi hadde spiller fra bydelen? TAØ?
Er vel typisk for norsk fotball om dagen at spillerne kommer fra ressurssterke områder. Ser jo definitivt det samme i Oslo.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir mai 30, 2023 9:55 pm
stc887 skrev: tir mai 30, 2023 9:26 pm
Idrettsforeningen skrev: tir mai 30, 2023 8:48 pm

Morro at Stavås Skistad er med på benken hos team nå. Har stor troen på han om han holder fokus :)
Ja så det. Enormt mange fra Konnerud som tar steget. Gulliksen, Thorsen, Holst-Larsen, Skjold og Skistad nå potensielt. Storebror prøver å rykke ned med 3050 og Obos er jo anstendig nivå det + Gulliksen senior om ikke spiller er i en toppklubb i Post Nord hos Ull-Kisa, Hoven gutta leverer i Obos og sist vi hadde spiller fra bydelen? TAØ?
Er vel typisk for norsk fotball om dagen at spillerne kommer fra ressurssterke områder. Ser jo definitivt det samme i Oslo.
Mja godt mulig det men dette Konnerud fenomenet nå har ikke vært tilfelle før av til tross for at det er bedre levevilkår der så man må jo ha gjort noe riktig på veien dit også.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Gulliksen var vel første kil gutten som debuterte i eliteserien. I Drammen har de lokale talentene kommet fra alle andre steder enn konnerud, så at det er et «hvit-suburbia-privelegium» kjøper jeg ikke. Jeg tror de bare har en generasjon på konnerud som inspirerer hverandre og et meget godt miljø akkurat nå. Jeg vet Gulliksen og Thorsen er helt vanlige fjes å møte om du tar deg en opp på konnerud stadion, Skistad også. Disse guttene er der hele tiden og trener sammen, og med de lagene som til en hver tid er der. De er dedikerte og målbevisste, det er ikke alltid tilfelle med sif talenter fra andre bydeler. Rett og slett en god jobb av konnerud il tror jeg (som utenforstående i dette tilfellet)

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Idrettsforeningen skrev: tir mai 30, 2023 11:49 pm Jeg vet Gulliksen og Thorsen er helt vanlige fjes å møte om du tar deg en opp på konnerud stadion, Skistad også. Disse guttene er der hele tiden og trener sammen, og med de lagene som til en hver tid er der.
Dette er viktigere enn all verdens akademier. Kult at de har skapt en skikkelig "Ko Go Zone" på Konnerud.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Idrettsforeningen skrev: tir mai 30, 2023 11:49 pm Gulliksen var vel første kil gutten som debuterte i eliteserien. I Drammen har de lokale talentene kommet fra alle andre steder enn konnerud, så at det er et «hvit-suburbia-privelegium» kjøper jeg ikke. Jeg tror de bare har en generasjon på konnerud som inspirerer hverandre og et meget godt miljø akkurat nå. Jeg vet Gulliksen og Thorsen er helt vanlige fjes å møte om du tar deg en opp på konnerud stadion, Skistad også. Disse guttene er der hele tiden og trener sammen, og med de lagene som til en hver tid er der. De er dedikerte og målbevisste, det er ikke alltid tilfelle med sif talenter fra andre bydeler. Rett og slett en god jobb av konnerud il tror jeg (som utenforstående i dette tilfellet)
Er Konnerud så mye mer priviligert enn andre bydeler?

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

På de fleste målbare kriterier ja. Toppenhaug eneste som går forbi

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

🎶 Ullevaal, Ullevaal... 🎶

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Fin match mot Odd fulgt opp av dette surret. Hadde håpa på at pila skulle peke videre oppover.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vard om 6 dager.

Midt på treet lag i 2.div og overkommelig flytur mtp belastning-

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: tor jun 01, 2023 10:16 pm Vard om 6 dager.

Midt på treet lag i 2.div og overkommelig flytur mtp belastning-
Flott det.
Har vært opptatt i kveld og ikke fått sett noe, men om vi lurer oss med en runde til så begynner NM å bli interessant

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: tor jun 01, 2023 10:56 pm
stc887 skrev: tor jun 01, 2023 10:16 pm Vard om 6 dager.

Midt på treet lag i 2.div og overkommelig flytur mtp belastning-
Flott det.
Har vært opptatt i kveld og ikke fått sett noe, men om vi lurer oss med en runde til så begynner NM å bli interessant
Faktisk ren trekning fra 3 runde minus at lag fra lavere div får automatisk hjemmekamp selv om ikke først opp av bollen.

Arto.

Legg inn av Arto. »

Ny viktig hjemmekamp i dag. Disse kampene mot de andre lagene under/rundt oss på tabellen MÅ vinnes på hjemmebane. Vi har allerede feilet i det en gang i år. En rask titt på tabellen tydeliggjør viktigheten i disse kampene, TIL på 5 plass med 14p og heng på topplagene, vi på 12 plass med 8p farlig nær nedrykksstreken. Hadde vi slått Tromsø i Drammen hadde begge ligget i midtsjiktet med 11p. Gjør vi det litt lettere for oss selv og legger Haugesund 5p bak oss i kveld eller tar bortelaget poengene, passerer oss på tabellen og sender oss skikkelig ned i gjørma? Helt åpent spør du meg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Arto. skrev: søn jun 04, 2023 2:52 pm Gjør vi det litt lettere for oss selv og legger Haugesund 5p bak oss i kveld eller tar bortelaget poengene, passerer oss på tabellen og sender oss skikkelig ned i gjørma? Helt åpent spør du meg.
Jeg har gitt oss opp der siden vgd tiden hvor jeg under Covid sesongen påstod at vi ikke var trygge da vi hadde ørten matchballer hjemme enda resten av Drammen mente vi var trygge.Vi er blitt en choke klubb.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

FK Haugesund der altså, hjemme på Marienlyst.

Suverent.

Arto.

Legg inn av Arto. »

Haugesund hjemme var på papiret den letteste kampen vi hadde igjen denne sesongen. Det er så jæv... elendig.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Sånn går det når vi er en klubb som styres av en journalist i lokalavisa og en utdatert sportssjef. Gir ikke opp Isnes enda.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Arto. skrev: søn jun 04, 2023 7:03 pm Haugesund hjemme var på papiret den letteste kampen vi hadde igjen denne sesongen. Det er så jæv... elendig.
Ingen lette kamper for denne tapergjengen her. Skal ikke si jeg har mistet trua men det gjør noe med videre optimisme disse kampene og prestasjonene vi leverer mot Tromsø, Aafk, FKH og Kamma som er ca jevngode eller dårlige lag. Vi har enda tilgode å score mer enn 1 mål hjemme eller vinne med mer enn 1 mål i å etter snaut en tredjedel av serien og to cupkamper mot 3 og 4 div motstandere. Snart er vi på 3000 tilskuere for ingen gidder å bruke tiden på dette.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: søn jun 04, 2023 7:15 pm
Arto. skrev: søn jun 04, 2023 7:03 pm Haugesund hjemme var på papiret den letteste kampen vi hadde igjen denne sesongen. Det er så jæv... elendig.
Ingen lette kamper for denne tapergjengen her. Skal ikke si jeg har mistet trua men det gjør noe med videre optimisme disse kampene og prestasjonene vi leverer mot Tromsø, Aafk, FKH og Kamma som er ca jevngode eller dårlige lag. Vi har enda tilgode å score mer enn 1 mål hjemme eller vinne med mer enn 1 mål i å etter snaut en tredjedel av serien og to cupkamper mot 3 og 4 div motstandere. Snart er vi på 3000 tilskuere for ingen gidder å bruke tiden på dette.
Jeg savner trykk og engasjerende spill på hjemmebane. Det er så ufattelig omstendelig og kjedelig.
Når man ligger under hjemme må det da være mulig å vise at man vill, med kontinuerlig press.
Så skal det sies at Haugesund gjorde alt som var mulig for å dra ned tempoet i kampen, selv uten at det var skapt et tempo..


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

seriemester2013 skrev: søn jun 04, 2023 7:33 pm
stc887 skrev: søn jun 04, 2023 7:15 pm
Arto. skrev: søn jun 04, 2023 7:03 pm Haugesund hjemme var på papiret den letteste kampen vi hadde igjen denne sesongen. Det er så jæv... elendig.
Ingen lette kamper for denne tapergjengen her. Skal ikke si jeg har mistet trua men det gjør noe med videre optimisme disse kampene og prestasjonene vi leverer mot Tromsø, Aafk, FKH og Kamma som er ca jevngode eller dårlige lag. Vi har enda tilgode å score mer enn 1 mål hjemme eller vinne med mer enn 1 mål i å etter snaut en tredjedel av serien og to cupkamper mot 3 og 4 div motstandere. Snart er vi på 3000 tilskuere for ingen gidder å bruke tiden på dette.
Jeg savner trykk og engasjerende spill på hjemmebane. Det er så ufattelig omstendelig og kjedelig.
Når man ligger under hjemme må det da være mulig å vise at man vill, med kontinuerlig press.
Skal ikke bli en som tyter om 4-3-3/4-2-3-1 men jeg syns det er lettere å få ettertrykk og press med dette en den 5-2-3 offensivt.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Er så oppgitt at jeg ikke gidder å syte engang, men dette er en sesongutvikling helt etter skjema. Kun de mest naive av oss hadde trua før sesongen. De fikk dessverre ikke rett.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Hvorfor sitter egentlig MJN i sjefsstilling i Godset? Og hva gjør Jostein Flo?

Bør ikke styret ha som førstepri å få disse skiftet ut? Nå har de funnet en trener som kan funke (hakke helt gittn opp enda), er vel på tide å begynne å rive litt i organisasjonen som er Strømsgodset?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Trakksjekk skrev: søn jun 04, 2023 8:00 pm Hvorfor sitter egentlig MJN i sjefsstilling i Godset? Og hva gjør Jostein Flo?

Bør ikke styret ha som førstepri å få disse skiftet ut? Nå har de funnet en trener som kan funke (hakke helt gittn opp enda), er vel på tide å begynne å rive litt i organisasjonen som er Strømsgodset?
Penger.
Lidahl var jo kraftig linket før MJN ble ansatt. Flo skulle selvsagt vært byttet ut etter HP saken hvor han kålet til store deler av varselet. (En grunn han ikke har personalansvar nå) men det nye styret så vel verdien av å ha noe kontinuitet.

Ross

Legg inn av Ross »

Trakksjekk skrev: søn jun 04, 2023 8:00 pm Hvorfor sitter egentlig MJN i sjefsstilling i Godset? Og hva gjør Jostein Flo?

Bør ikke styret ha som førstepri å få disse skiftet ut? Nå har de funnet en trener som kan funke (hakke helt gittn opp enda), er vel på tide å begynne å rive litt i organisasjonen som er Strømsgodset?
Flo blir man aldri kvitt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»