Dagens treningsøkt

Svar
Megapixsel

Re: Dagens treningsøkt

Legg inn av Megapixsel »

Trener dere spesifikt fremre del av armene?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Første skikkelige intervalløkt på mølle etter omikron, digg! 15 (45+15). Er slappis og sover mye, men virket upåvirket under treningen og med tre svenskkaffe innabords

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Har skiftet litt fokus, så har skaffet med en "PT" som gir meg et opplegg. Det blir som regel løping på mølle, typ 2x20 min, 2x12 min med incline. Ligger da ca 6-8 på borg (0-10). Restitusjon med lett jogg i sone 1-2.

I dag blir det 45x15 x30. Hardøkt for meg det, skal opp i 8 på skalaen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Intervallhall skrev: man jan 17, 2022 5:51 pm Jeg tenker at Frank først og fremst må til legen. Problemene hans er ikke normale.
Timen er bestilt, dessverre litt venting, grunnet mye sykdom blant legene (visstnok), og har jo grubla litt over disse mindre behagelige episodene under løpeturer (vært av og på siden vinter 2020). Men samtlige leger man har prata med (flere av dem er visstnok ivrige innen løping/sykling) nevner jo ting som "løpemage" osv. Har likevel en litt kjip følelse av at noen forsøker å "prate ting under teppet" og gå videre.

Men nei, bedre med en sjekk for mye, enn en for lite.

Men også litt sikker på at overbruk av sukkerfrie produkter (yoghurter, proteinpudding og annet) ikke hjelper på, og opplevd at når en ikke spiser slikt (et par timer før løping), så er det ingen stress eller oppblåst/urolig mage.

Siste løpeturene har gått unna, uten problem. Men glad jeg sto over lørdagens utflukt, for akkurat i det en skulle ut i skauen, kom et skikkelig møkkavær, og ble heller varm pizza og kald drikke, pluss noen artige "skitfilmer" i stedet.
Dagen derpå, så en jo resultatet. Svære trær hadde blitt rivd overende, lysstopler var går i svart og nei, kjipt om en skulle havna midt opp i noe sånt.

Fikk en god 10-11 km løpetur i går kveld. Deilig med snø igjen, og håper det holder seg stabilt en tid fremover. For løpingen på søndag var isglatt, selv med solide brodder under skoene, og kunne like greit tatt på meg skøyter, flere steder i skogen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Fy flate for et skivær det var i dag, helt nydelig og ikke minst folketomt i marka

Lezah

Legg inn av Lezah »

Etter litt rusk har jeg den siste måneden egentlig hatt det mer gøy (og mer variert) trening enn...kanskje militæret. Og det var ikke så gøy. Å så teste positivt, bli skral og sitte i karantene nå var seriøst en nedtur. Når jeg slipper ut skal jeg trappe opp absolutt alt av fysisk aktivitet! (Sier han nå, når det ikke er et alternativ) Særlig det å komme i gang med litt langrenn foruten tredemølle og styrke blir bra.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Queenie skrev: man feb 21, 2022 7:14 pm Fy flate for et skivær det var i dag, helt nydelig og ikke minst folketomt i marka
Motsatt i Bergen. Helt forferdelig. Skulle egentlig gå en lett 10 km, men måtte gi meg etter 4. Bare klabb, så ble jo nesten samme økt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

lok1 skrev: tir feb 22, 2022 11:11 pm
Queenie skrev: man feb 21, 2022 7:14 pm Fy flate for et skivær det var i dag, helt nydelig og ikke minst folketomt i marka
Motsatt i Bergen. Helt forferdelig. Skulle egentlig gå en lett 10 km, men måtte gi meg etter 4. Bare klabb, så ble jo nesten samme økt.
Kjipern. Strålende forhold hver dag her, jeg har blitt helt frelst. Og i morgen blir det Sjusjøen 🤩

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Megapixsel skrev: tor jan 20, 2022 2:55 pm Trener dere spesifikt fremre del av armene?
For å gi deg et meget sent svar. Nei, men mye av treningen treffer underarmene. Pullups, eller pulldowns, gjør at underarmene er mer aktive i å bøye albuene, enn de er med curls eller chinups.

Alt du gjør som krever gripestyrke vil også treffe underarmene. Ta f.eks to tunge manualer, og gå en liten runde med de, farmers walk, som det heter. Du kjenner fort at du trener veldig store deler av kroppen på dette, ikke minst underarmer. Har man manualer med tjukkere grep, så er det enda bedre, siden disse er tyngre å holde.

Underarmene er litt som kjernemuskulaturen, det er rimelig lett å trene de indireke, gjennom nesten hele økten.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tjaaah skrev: tor mar 10, 2022 3:11 pm
Megapixsel skrev: tor jan 20, 2022 2:55 pm Trener dere spesifikt fremre del av armene?
Ta f.eks to tunge manualer, og gå en liten runde med de, farmers walk, som det heter. Du kjenner fort at du trener veldig store deler av kroppen på dette, ikke minst underarmer. Har man manualer med tjukkere grep, så er det enda bedre, siden disse er tyngre å holde.
Høres brutalt ut. Tror jeg står over. 🙂

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

LeSorcier skrev: tor mar 10, 2022 3:13 pm Høres brutalt ut. Tror jeg står over. 🙂
Kommer jo an på hvor tunge manualene er, det. Du kan jo ta noen lettere, og alikevel grynte og bære deg som om det er veldig tungt, så både ser du kul ut, og slipper å trene noe særlig. Vinn vinn.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hadde en nydelig 10k progression run i dag. Startet på rundt 5:30 og avsluttet på 3:55. Kroppen føltes uovervinnelig ut og kunne fint fortsatt i det tempoet i noen kilometer tror jeg. Var deilig med en skikkelig oppløftende treningsøkt etter at jeg har følt at jeg har stått på stedet hvil en stund. Skader, sykdom og skifting av treningstaktikker har gjort at jeg ikke har fått bra kontinuitet i det jeg har drevet på med, men den siste mnd føler jeg at jeg har endelig fått satt en god rutine og at dagens økt var et resultat av det.

Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Wellé skrev: lør mar 26, 2022 4:49 pm Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.
Hvilke sko løper du med? Jeg hadde SUB41 som mål i 2022, men Alphafly ville det annerledes. Helt enorme sko og SUB40 satt på første forsøk. :D

Wellé

Legg inn av Wellé »

Expekt skrev: lør mai 21, 2022 8:19 pm
Wellé skrev: lør mar 26, 2022 4:49 pm Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.
Hvilke sko løper du med? Jeg hadde SUB41 som mål i 2022, men Alphafly ville det annerledes. Helt enorme sko og SUB40 satt på første forsøk. :D
Jeg løper med Saucony Endorphin Speed 2 for konkurranser. Har en kollega på jobben som prøver å få meg til å kjøpe Alphafly, men jeg har veldig dårlig ankler og overpronerer så Alphafly ser ufattelig ustabile ut for en som meg.

Jeg skal forøvrig løpe Fornebuløpet i morgen og har et håp om å klare det da. Hadde det ikke vært for at det har blitt en del fylla med både Holmenkollstafetten og 17. mai de siste ukene, så hadde jeg følt meg veldig mye tryggere på å klare det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Expekt skrev: lør mai 21, 2022 8:19 pm
Wellé skrev: lør mar 26, 2022 4:49 pm Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.
Hvilke sko løper du med? Jeg hadde SUB41 som mål i 2022, men Alphafly ville det annerledes. Helt enorme sko og SUB40 satt på første forsøk. :D
Klarte det på kussehåret. 39:53!! Sprakk litt på slutten, men hadde heldigvis en litta buffer å gå på de siste tre kilometerne.

Løypen var hakket mer kupert enn forventet, noe som også trakk litt ekstra krefter. Skal sutte litt på denne karamellen og så er det å finne seg et nytt mål.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Wellé skrev: tir mai 24, 2022 7:58 pm
Expekt skrev: lør mai 21, 2022 8:19 pm
Wellé skrev: lør mar 26, 2022 4:49 pm Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.
Hvilke sko løper du med? Jeg hadde SUB41 som mål i 2022, men Alphafly ville det annerledes. Helt enorme sko og SUB40 satt på første forsøk. :D
Klarte det på kussehåret. 39:53!! Sprakk litt på slutten, men hadde heldigvis en litta buffer å gå på de siste tre kilometerne.

Løypen var hakket mer kupert enn forventet, noe som også trakk litt ekstra krefter. Skal sutte litt på denne karamellen og så er det å finne seg et nytt mål.
Rettelse, offisiell tid ble 39:49, så hadde goooood tid på slutten.

Kroppen er faen meg helt ødelagt. Føler meg som jeg er 70 år gammel. Har vondt i hoftene. Hvilken selvrespekterene 33-åring har vondt i hoftene?

Expekt

Legg inn av Expekt »

Wellé skrev: tir mai 24, 2022 9:40 pm
Wellé skrev: tir mai 24, 2022 7:58 pm
Klarte det på kussehåret. 39:53!! Sprakk litt på slutten, men hadde heldigvis en litta buffer å gå på de siste tre kilometerne.

Løypen var hakket mer kupert enn forventet, noe som også trakk litt ekstra krefter. Skal sutte litt på denne karamellen og så er det å finne seg et nytt mål.
Rettelse, offisiell tid ble 39:49, så hadde goooood tid på slutten.

Kroppen er faen meg helt ødelagt. Føler meg som jeg er 70 år gammel. Har vondt i hoftene. Hvilken selvrespekterene 33-åring har vondt i hoftene?
Grattis! Moro at vi begge nylig har klart sub40. Mitt neste mål blir nok halvmaraton under 90 minutter. Det skal være overkommelig, men tiden vil vise..

Wellé

Legg inn av Wellé »

Expekt skrev: tir mai 31, 2022 7:28 pm
Wellé skrev: tir mai 24, 2022 9:40 pm
Wellé skrev: tir mai 24, 2022 7:58 pm
Klarte det på kussehåret. 39:53!! Sprakk litt på slutten, men hadde heldigvis en litta buffer å gå på de siste tre kilometerne.

Løypen var hakket mer kupert enn forventet, noe som også trakk litt ekstra krefter. Skal sutte litt på denne karamellen og så er det å finne seg et nytt mål.
Rettelse, offisiell tid ble 39:49, så hadde goooood tid på slutten.

Kroppen er faen meg helt ødelagt. Føler meg som jeg er 70 år gammel. Har vondt i hoftene. Hvilken selvrespekterene 33-åring har vondt i hoftene?
Grattis! Moro at vi begge nylig har klart sub40. Mitt neste mål blir nok halvmaraton under 90 minutter. Det skal være overkommelig, men tiden vil vise..
Jeg hadde et lite håp om at jeg skulle klare å shave av nok til å komme på 38-tallet allerede 12. juni i Rekordløpet i Lier, men føler at kroppen har tatt noen steg tilbake. Veldig kortsiktig så er nok målet bare å slå den forrige persen.

Jeg skifter nok også til halvmaraton etter det løpet. Har meldt meg på Drammen halvmaraton og sikter meg nok inn på å slå samme tid. Blir digg med en periode med bare lange "rolige" økter fremover. Mistet litt løpeglede i det siste med 1-3 intervalløkter i uken.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Expekt skrev: lør mai 21, 2022 8:19 pm
Wellé skrev: lør mar 26, 2022 4:49 pm Jeg klarer nok ikke målet med 10k sub 40 før sommeren, men fikk et lite håp om at jeg i det minste klarer det denne løpesesongen.
Hvilke sko løper du med? Jeg hadde SUB41 som mål i 2022, men Alphafly ville det annerledes. Helt enorme sko og SUB40 satt på første forsøk. :D
Etter å ha fått litt mer i feriepenger enn forventet så gikk jeg på ei litta smell og kjøpte meg et par med Aphafly. Får de dessverre ikke innen mitt neste løp nå på søndag, men regner med å få lagt inn noen mil på i løpet av sommeren frem til Drammen Halvmaraton. Litt spent på hvordan anklene mine kommer til å takle å løpe på de, men den som intet våger intet vinner

Lezah

Legg inn av Lezah »

Orientering, 4,5 timer i ett sett, masse tungt terreng med stigninger og myrer. Ganske sliten nå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Lezah skrev: søn jun 26, 2022 4:48 pm Orientering, 4,5 timer i ett sett, masse tungt terreng med stigninger og myrer. Ganske sliten nå.
... og da kanskje sliten i hodet i tillegg etter å skulle finne poster...?

Lezah

Legg inn av Lezah »

return_of_drakkar skrev: man jul 25, 2022 9:10 am
Lezah skrev: søn jun 26, 2022 4:48 pm Orientering, 4,5 timer i ett sett, masse tungt terreng med stigninger og myrer. Ganske sliten nå.
... og da kanskje sliten i hodet i tillegg etter å skulle finne poster...?
Vi var ganske dyktige på den økten (langt dyktigere enn å vårt første forsøk) på å finne postene, og takk Gud for det; alle fluene og kleggene som forsøkte å drepe oss straks vi stanset opp i et lite sekund ville gjort langvarige konferanser umulige. Det var så ille at vi på vei tilbake til bilen måtte svi av det som var igjen av saft i beina og sprinte den siste kilometeren for å prøve å "fraløpe" faenskapet fremfor å få dem med inn. Det var greit tungt men totalt sett ble det jo en real treningsøkt, noe pulsklokke og generell form etterpå bekreftet :)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens økt:
10*1000 med snitt 3.45 per km. Rundt terskel. 16.5 km inkludert oppvarming og nedjogg.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Gårsdagens økt:
15 km sone tre. Stinne bein etter hard treningsuke

Dagens økt:
13 km rolig

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det blir 1 times tur i terreng senere i dag.
Minus 2 grader nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»