Dagens treningsøkt

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Dagens treningsøkt

Legg inn av lok1 »

Nå er det så mange tråder som egentlig handler om det samme. Så hva med en samletråd der man kan poste dagens økt, uavhengig om det er løping, gåing, ski, styrke eller hva som helst.

Litt som på gamle VGD der altså.

Kan starte:

Treningssenter
Mølle: 5 min gå som oppvarming. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3 min. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3. min. Gåfart: 6.0. Løpefart: 10.0
Romaskin: 2 x 2000 meter. Nivå 6 på concept 2.

Rolig økt i dag etter en styrkeøkt i går. I morgen blir det nok en gåtur ute, evt. på fjellet om føret er bedre. Meldt sol i Bergen, så må benytte sjansen!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Utendørs trening/løping:

Tredje løpe økt på ca: 4 døgn, og tross meget ustabile og kjipe forhold i skog og mark, er man sjeleglad for gode piggsko, og der gir godt feste på isete og harde underlag.
Fikk gjennomført mellom 16-18 km, og ble vel ca: 100 minutter til og fra med løping i greit tempo, og selv om en er et godt stykke unna "toppformen", så er man bare veldig glad for å ikke gå inn i det nye året, helt nedi kjelleren, der alt føles bare kjipt og leit.

Har vært der, litt for mange ganger i tidligere januar måneder, men klart, det å holde seg i aktivitet gjennom store deler av jul og romjul/nyttår, uten at det ble for mye eller lite, har nok vært en lur ide.

Planen videre er å få av det verste av "julefettet", og håpe at kneet fortsetter å bedre seg, så en kan satse på litt tøffere og intense løpeøkter, og kanskje bli noe bedre til å gå på ski.
Mål er å ha hovedfokus på løping, kanskje noe innslag av treningssenter (om de ikke stenger ned igjen) og andre økter, men skal hvert fall greie mellom 3-4 løpeturer i uka, og håpet er 2 langturer, og deretter inkludere en mer tøff og intens økt, og har allerede sett ut noen fine motbakker, som ikke er for bratte, men burde være nok til å øke pulsen betraktelig.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Dagens:
6 km gåtur. Paddeflatt. Pace 12:04 /km. Trengte en pausedag uten at det var en pausedag.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hadde planer om en lengre gåtur i går kveld, men fant raskt ut at det var blitt nylig måkt, eller rettere sagt skrapt bort snø, da ved gang og veifeltet. Noe som igjen gjorde at den harde og glatte isen under det lille laget med snø, kom frem, og intet tegn til strøing å se.
Burde selvsagt tatt på meg brodder, men kun for et par døgn siden, så var samme strekning perfekt gange, og ingen glatt føre.
Så nei, den turen ble ikke lang, og kanskje like greit. Lite lysten til å skli og ødelegge meg, så kanskje like greit å bare ta seg en time-out dag, og heller spare kruttet til neste løpetur.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skitur 9 km. Lett kupert, men ingen spor og antydning til isete gjorde turen tyngre enn normalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Fikk meg en kjapp tur på senteret.
10 min oppvarming på mølle
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing og leg press. Mest for å holde kroppen i gang.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

lok1 skrev: ons jan 05, 2022 10:11 pm Dagens:
6 km gåtur. Paddeflatt. Pace 12:04 /km. Trengte en pausedag uten at det var en pausedag.
At the end of the day, disse gåturene er best! :)

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ble en halvtime med intervaller på meg i dag. Trengte en rask og effektiv økt mellom dagens TV-høydepunkter.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bjoneroa skrev: lør jan 08, 2022 2:39 am
lok1 skrev: ons jan 05, 2022 10:11 pm Dagens:
6 km gåtur. Paddeflatt. Pace 12:04 /km. Trengte en pausedag uten at det var en pausedag.
At the end of the day, disse gåturene er best! :)
Enig i det hehe. Godt å se tilbake på dagen uten å ha vært innendørs hele dagen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Litt lengre økt i dag:
10 min oppvarming på mølle
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.
+
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.

Kommer nok til å kjenne det i morgen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Mølle: 5 min gå som oppvarming. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3 min. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3. min. Gåfart: 6.0. Løpefart: 10.0.
+ 30 min gå med incline. God økt.
Spinning: 10 min med spinning på slutten.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det var egentlig meningen at flere skulle henge seg på her, men anyway:

Måtte ta pause på tirsdag etter å fått ettervirkning av boosterdosen. Tilbake i dag med en enkel sirkeløkt. Mølle, spinning (6x1minutt spurt). Leg press. Knebøy med kettlebell og roing på concept 2.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Dagens økt
4*3 km i 3.55-3.50-fart. 2 min pause mellom hvert drag. Tung kropp

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

lok1 skrev: tir jan 11, 2022 11:34 pm Mølle: 5 min gå som oppvarming. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3 min. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3. min. Gåfart: 6.0. Løpefart: 10.0.
+ 30 min gå med incline. God økt.
Spinning: 10 min med spinning på slutten.
Høres ut som en artig økt dette! Hvilken stigning i prosent på incline? Og holder du deg fast med hendene?

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Intervallhall skrev: tor jan 13, 2022 5:58 pm Dagens økt
4*3 km i 3.55-3.50-fart. 2 min pause mellom hvert drag. Tung kropp
Kjenner til den følelsen :roll: Min erfaring at man får en treningseffekt selv om det føles dass ut. Var det farten du ville løpt på hvis du ikke var tung i kroppen? Hvis du ville løpt raskere så kan det kanskje være bedre å spare seg et par dager. Men ofte kjenner man det jo ikke før man er inni det. Skal man kanskje avbryte og prøve på ny 1-2 dager senere..?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Enten denne helgen eller i starten av uka blir det tredemølle for første gang på over et år. Kanskje nærmere to. Bare å glede seg til knær og ankler som lager leven, men får satse på at det går greit...Løper noen egentlig "vanlig", altså uten helling? jeg mener å ha lest at litt helling er bra for ledd, er det noe i dette?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Bjoneroa skrev: tor jan 13, 2022 11:26 pm
Intervallhall skrev: tor jan 13, 2022 5:58 pm Dagens økt
4*3 km i 3.55-3.50-fart. 2 min pause mellom hvert drag. Tung kropp
Kjenner til den følelsen :roll: Min erfaring at man får en treningseffekt selv om det føles dass ut. Var det farten du ville løpt på hvis du ikke var tung i kroppen? Hvis du ville løpt raskere så kan det kanskje være bedre å spare seg et par dager. Men ofte kjenner man det jo ikke før man er inni det. Skal man kanskje avbryte og prøve på ny 1-2 dager senere..?
Egentlig helt ok at kroppen kjennes daff ut. Har trent mye rolig siden sykdom i forrige uke, og kroppen trenger en gjennomkjøring før den er tilbake for fullt. Kjørte på kontrollert puls(lavterskel), men det føltes ut som noe tyngre mentalt. Økten i seg selv er bra, og jeg fikk til 4 jevne drag selv med middels dagsform.

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Lezah skrev: tor jan 13, 2022 11:29 pm Enten denne helgen eller i starten av uka blir det tredemølle for første gang på over et år. Kanskje nærmere to. Bare å glede seg til knær og ankler som lager leven, men får satse på at det går greit...Løper noen egentlig "vanlig", altså uten helling? jeg mener å ha lest at litt helling er bra for ledd, er det noe i dette?
Ja! En stigning på 2% vil ta godt vare på knærne dine i det lange løp. Juster heller farten litt lavere 8-)

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Intervallhall skrev: tor jan 13, 2022 11:34 pm Egentlig helt ok at kroppen kjennes daff ut. Har trent mye rolig siden sykdom i forrige uke, og kroppen trenger en gjennomkjøring før den er tilbake for fullt. Kjørte på kontrollert puls(lavterskel), men det føltes ut som noe tyngre mentalt. Økten i seg selv er bra, og jeg fikk til 4 jevne drag selv med middels dagsform.
Ja skjønner. Da er det bare å spise og sove og gjenta prosessen :lol:

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bjoneroa skrev: tor jan 13, 2022 11:49 pm
Lezah skrev: tor jan 13, 2022 11:29 pm Enten denne helgen eller i starten av uka blir det tredemølle for første gang på over et år. Kanskje nærmere to. Bare å glede seg til knær og ankler som lager leven, men får satse på at det går greit...Løper noen egentlig "vanlig", altså uten helling? jeg mener å ha lest at litt helling er bra for ledd, er det noe i dette?
Ja! En stigning på 2% vil ta godt vare på knærne dine i det lange løp. Juster heller farten litt lavere 8-)
Notert, takker :) Blir interessant å se. Jogget fint en time ute og sånt mens det enda gikk an her oppe, uten noe dritt med knærne. Vil gjerne holde dem intakte selv om jeg av erfaring vet det går seg til.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bjoneroa skrev: tor jan 13, 2022 11:21 pm
lok1 skrev: tir jan 11, 2022 11:34 pm Mølle: 5 min gå som oppvarming. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3 min. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3. min. Gåfart: 6.0. Løpefart: 10.0.
+ 30 min gå med incline. God økt.
Spinning: 10 min med spinning på slutten.
Høres ut som en artig økt dette! Hvilken stigning i prosent på incline? Og holder du deg fast med hendene?
Kjørte 10 først, så 8. Holder meg ikke fast, men skjønner at det er fristende hehe

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Dagens:
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.
+
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.

11/14 dager så langt i januar.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Dagens økt
Kokrolig jogg på 6 min per km. 122 i snittpuls. 10 km

Bjoneroa

Legg inn av Bjoneroa »

Ale skrev: fre jan 14, 2022 11:38 pm Dagens økt: 30 min gåtur fra sentrum og 2 runk.
:lol:

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Gårsdagen ble samme økt som for noen dager siden.
Mølle: 5 min gå som oppvarming. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3 min. Løp 90 sek. Gå 90 sek. Løp 3 min. Gå 3. min. Gåfart: 6.0. Løpefart: 10.0.
+ 30 min gå med incline.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

lok1 skrev: fre jan 14, 2022 11:36 pm Dagens:
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.
+
3x12 på shoulder press, chest press, lat pulldown, seated rowing, torso og leg press.

11/14 dager så langt i januar.
Med 11 av 14 regner jeg med at du mener både utholdenhet og styrke? Høres ut som noe lite hvile, mener jeg.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Gårsdagens økt:
21 km kontrollert langtur. 4.22 per kilometer

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Lørdagens økt:
11 km rolig på 5.30-fart

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Dagens økt:
5*2 km på terskel. Rundt 3.50 per kilometer.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Tjaaah skrev: man jan 17, 2022 2:57 pm
lok1 skrev: fre jan 14, 2022 11:36 pm 11/14 dager så langt i januar.
Med 11 av 14 regner jeg med at du mener både utholdenhet og styrke? Høres ut som noe lite hvile, mener jeg.
Ja, kjører ikke samme økt to dager på rad. Så er overkropp en dag, cardio en annen dag og som i dag, litt forskjellig. Så blir det en gåtur og en skitur og en hviledag innimellom.

I dag ble det enkelt, men hardt. 10 min på mølle, 10x1 min på sykkel og 2x2000 meter på romaskin.

Målet mitt er for øvrig kun en ting, og det er å gå ned i vekt. Målet er ned 10 kg til påske og så ytterligere 10 kg til sommeren!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»