Ordstjerne

Svar
PapaSmurf

Ordstjerne

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg ser VG har litt trafikk på VGD med mennesker som søker svar på den daglige ordstjernen de legger ut.

Jeg er ganske sikker på at Fridiskusjon er et ryddigere sted man kan søke tips og råd til den stjernen enn blant de få som slumper innom den øde ruinen av et forum.


https://www.vg.no/spill/ordstjernen

Mehell

Legg inn av Mehell »

PapaSmurf skrev: lør jan 08, 2022 3:04 am Jeg ser VG har litt trafikk på VGD med mennesker som søker svar på den daglige ordstjernen de legger ut.

Jeg er ganske sikker på at Fridiskusjon er et ryddigere sted man kan søke tips og råd til den stjernen enn blant de få som slumper innom den øde ruinen av et forum.


https://www.vg.no/spill/ordstjernen
Oj, fysj, dette var jeg dårlig på. Har funnet 10 ord, så er vel spørsmålet om jeg skal orke å begynne med en tankeprosess for å komme lenger..

edit: Ga meg med 17 av 44 ord og 72 av 174 poeng. Elendig, jeg vet, men orker ikke sitte å tenke i sene nattestimer.
Skal prøve dette noen dager, og se om jeg kan klare å bli flinkere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeg er rett og slett fryktelig dårlig til dette her.
21 av 48 ord og 82 av 167 poeng i dag.
Finnes det noen triks på hvordan man kan forbedre seg?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Trodde jeg var ganske god med ord (jeg lever jo av det... ) - men disse greiene her synes jeg er veldig vanskelig. Tålmodigheten er slutt etter 5-6 ord, stort sett.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Gav opp på 18 av 21 ord. 64 av 81 poeng. Tydeligvis gode poeng på de tre siste:) HMIUEFD var bokstavene, hvorav H måtte være med.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

Jøss. Full score. 138 poeng, 47 ord. KAIÅBTØ var bokstavene, og K måtte være med.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DoktorS skrev: ons jan 26, 2022 7:09 pm Trodde jeg var ganske god med ord (jeg lever jo av det... ) - men disse greiene her synes jeg er veldig vanskelig. Tålmodigheten er slutt etter 5-6 ord, stort sett.
Nå ble jeg nysgjerrig. Journalist?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mehell skrev: man feb 07, 2022 6:30 pm
DoktorS skrev: ons jan 26, 2022 7:09 pm Trodde jeg var ganske god med ord (jeg lever jo av det... ) - men disse greiene her synes jeg er veldig vanskelig. Tålmodigheten er slutt etter 5-6 ord, stort sett.
Nå ble jeg nysgjerrig. Journalist?
Ikke helt - men skriver en del saker som kommer i media også. :-D

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Dagens ordstjerne, B i midten og S N A C O Å rundt.

Først ser det ut til å være mange muligheter, men B må være med i alle ord. Får bare C med i ett ord. Å kan fås med i noen få ord som BÅNN, BÅSA. Men vent... klarte å finne på et enda lengre ord, BANANAS som må sies å være et bra ord. Med BACON, BANAN, SNABB SNOBB og BOSSA står jeg fortsatt med 57 av 80 poeng.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Språk»