Hvor er TERF / Trans debatten i Norge?

Svar
espandis

Hvor er TERF / Trans debatten i Norge?

Legg inn av espandis »

I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom såkalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?

joplina

Legg inn av joplina »

espandis skrev: tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom såkalte "TERF"s og transpersoner.
Hvordan ligger den debatten an i Norge?
*********************
Jeg tror den debatten er noe amputert per i dag.
Greia er at trans-veldet effektivt stopper all meningsfull debatt som kunne vært av interesse.
- Alle og enhver (altså ikke bare feminister) som ikke roser og tilber ALT som kommer fra trans-veldet blir verbalt og skriftlig halshogget og stemplet som transfiendtlige, transfobe, TERF's, transeksluderende, trans-trakasserende og det som verre er.
Folk har blitt sparket fra stillinger og kjendiser/forfattere/skuespillere har fått store problemer og har fått mengder med hatmeldinger og blitt hengt ut og smurt ut over sosiale medier.
F.eks; https://www.bbc.com/news/uk-50858919
https://www.bbc.com/news/uk-53002557
https://www.refinery29.com/en-us/2017/0 ... a-backlash
https://www.gaystarnews.com/article/min ... ic-tweets/

- Og slikt gjør at de færreste ønsker å stikke hodet frem - mens trans-veldet kan ture frem videre.

Bare så så effektivt de har fått fjernet biologisk kjønn og dets betydning. Hadde det ikke vært for biologisk fødte kvinner og menn, så hadde ikke menneskeheten forplantet seg og vokst...og heller ikke transene - eller hva de måtte ønske å beskrive seg som med lange bokstavsrekker - hadde eksistert hvis det ikke var for biologisk fødte kvinner og menn.
- Biologisk fødte kvinner og menn kan selvsagt ha ymse legninger og/eller preferanser - hvilket har godt innarbeidede allmenngyldige beskrivelser som f.eks hetero(fil), bifil, homofil - så det er ikke slik at de som er samstemt med sitt medfødte kjønn ikke kan presisere sin kjønnsidentitet nærmere.
MEN - plutselig så er ikke en biologisk født kvinne (eller mann) som føler seg som en kvinne(mann som føler seg som mann) , bare en kvinne eller bare en mann.
NEI, NEI, NEI.....de er CISkjønnede, Cis-personer, Cis-kvinne og Cis-mann!!

Hvem fant på det kan man lure på.....vel - jeg peker på trans-veldet og trans-fantastene som går inn for å utvanne biologisk kjønn og dets betydelse. "Å være cisperson/ciskjønnet/cis betyr at du identifiserer deg med det biologiske kjønnet du ble tildelt ved fødsel. En ciskvinne ble tildelt kjønn som kvinne ved fødsel og identifiserer seg som kvinne, og en cismann ble tildelt kjønn som mann ved fødsel og identifiserer seg som mann.
Begrepet er tatt i bruk som en motsats til transperson/transkjønnet/trans, og tydeliggjør at alle har en kjønnsidentitet
. "
https://www.bufdir.no/lhbt/LHBT_ordlist ... iskjonnet/

- Cis-begrepet er konstruert for at biologisk fødte kvinner og menn som lever i i tråd med sitt kjønn ikke skal ha noe fortrinn som (ekte) kvinner og menn. For å vise at biologisk kjønn er komplett uten betydning , er gammeldags og uinteressant. At det skulle være nødvendig å "cise" kvinner og menn for "å tydeliggjøre at alle har en kjønnsidentitet" er noe av det mest tåpelige jeg har lest. Kvinner og menn har fra tidenes morgen vært fullstendig klar over at de har en kjønnsidentitet - dahh...og så står det selvfølgelig alle som ikke føler seg som kvinner og menn i tråd med sitt biologiske kjønn - å fritt kalle seg/omtale seg som hva de vil. Men jeg må si at jeg syns at biologisk kjønn har vært utsatt for et stinkende råttent kupp!
Ingen har spurt kvinner og menn og de syns det er greit å bli fratatt den benevnelsen.

.......I et eller annet kommentarfelt så skrev jeg at jeg ville ha meg frabedt merkelappen "Cis-person/Cis-kvinne" fordi jeg var født som kvinne, følte meg som en kvinne, levde som en kvinne og var en kvinne....og at jeg aldeles ikke følte meg som noen Cis-ditt eller datt. Jeg var meg og jeg var kvinne - ferdig med det.
Jeg fikk flere sleivspark der jeg ble omtalt som transfob, TERF, hatefull osv.....så jeg skjønner godt at ingen gidder disse debattene.

Mr. A

Legg inn av Mr. A »

"Cis" er et standard prefiks som kommer fra latin; Det betyr "på denne siden av" og er motstykket til "trans", om da betyr "på andre siden av". Siden dette prefikset da stort sett påviser fraværet av noe brukes veldig sjelden i dagligtalen (teknisk sett ville det feks være korrekt å omtale et middelhavscruise som "cisatlantisk" siden båten aldri krysser atlanteren, men det blir jo litt tåpelig), men det brukes i en del faguttrykk, blant annet innen kjemi (https://no.wikipedia.org/wiki/Cis-trans-isomeri).

Men når transene oppdaget at dette motstykket til "trans" eksisterte, ble det selvsagt veldig om å gjøre å til stadighet omtale alle ikke-transer som "cisser" eller hva de nå sier. Blir som å insistere på å kalle folk for "plussaldrende" og påstå at om du ikke liker det er du etellerannet-fob som ikke respekterer dødfødte og aborterte.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

espandis skrev: tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom såkalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Kari J og likesinnede har vel drept mye av den debatten som var brennhet for noen år tilbake.

joplina

Legg inn av joplina »

Mr. A skrev: fre aug 13, 2021 11:01 am Men når transene oppdaget at dette motstykket til "trans" eksisterte, ble det selvsagt veldig om å gjøre å til stadighet omtale alle ikke-transer som "cisser" eller hva de nå sier. Blir som å insistere på å kalle folk for "plussaldrende" og påstå at om du ikke liker det er du etellerannet-fob som ikke respekterer dødfødte og aborterte.
***************
Man kan bare forestille seg reaksjonene hvis biologisk fødte kvinner og menn som opplever seg selv i tråd med biologisk kjønn begynte å kalle seg selve for "recto-kjønnet" (latin rett/recto) og samstundes begynte å alle som ikke følte seg i samsvar med det biologiske kjønn de ble født med for "error-kjønnet" (latin feil/error)...det ville blitt en vanvittig HUSKESTUE.
- Ikke fordi de ikke opplever og erklærer at naturen/biologien ga dem feil kjønn - fordi de hevder åpent at de ble feil kjønn til del...men fordi "andre" påpeker det og bruker det som beskrivelse. Det ville oppleves devaluerende og stigmatiserende. De krever selvsagt retten til å definere seg selve.

Men når det kommer til biologisk fødte kvinner og menn som opplever/føler/erfarer og lever i tilfredshet og harmoni med sitt kjønn, så er det plutselig de som ikke gjør det som har retten til å definere dem! Som "Cis"....cis-personer, cis-kjønnede, cis-kvinner og cis-menn. Det har aldri vært noe spørsmål om hvorvidt kvinner og menn opplever det som ønskelig å bli stemplet slik eller hvorvidt devaluerende de opplever det å bli cis'et av andre.

Zerlinda

Legg inn av Zerlinda »

Blir interessant med 8. mars i år siden det er varslet at transaktivistene har prøvd å kuppe parolemøtene rundt omkring.

Blir selv satt litt ut og sliter med å holde tungen rett i munnen når det snakkes om lesbiske transkvinner, kvinnepenis og ikke-binære.

Bent Høie loven som kom i 2016 gjør det enkelt for alle å skifte juridisk kjønn. Ingen spørsmål stilt. Bra for transene, men noen frykter det er også fritt fram for forstyrra creeps som vil dusje med tenåringsjenter, sone i fengsel med kvinner osv.

https://www.skatteetaten.no/skjema/endre-kjonn/

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Det er i hver fall en voldsom debatt på Twitter mellom radikale transaktivister og feminister. Det er sikkert bare jeg som følger feil folk, men 80% av det som skjer i min feed handler om dette temaet. Slik har det egentlig vært siden julaften, da denne kronikken sto på trykk i Nettavisen:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-364870U

joplina

Legg inn av joplina »

Folk kan definere seg som de vil - men de har ingenting med å definere vekk biologisk kjønn og majoriteten av mennesker som lever i tråd med sitt biologiske kjønn (kvinner og menn) til å bli bare enda en variant i bokstavskjeks-jungelen av følte kjønn !

De har gått fullstendig over streken med sin Cis-agenda.
- Og jeg skjønner utmerket godt hvorfor de peiser på med den agendaen. Får de innarbeidet cis-begrepet så har biologisk kjønn ingen større betydning enn andre fantasifulle bokstavsbegrep. For deres største problem er at det finnes original-utgaver...at det finnes mennesker som er født slik de skulle ønske at de var født og jobber for å bli/leve som - ekte vare. Det fortrinnet skal ingen ha.
Så hvis disse Cis'es så blir de bare enda et alternativ på en lang smørbrødliste av følte/opplevde kjønn.

Jeg nekter å bli med på den sirkus-agendaen

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Brita Møystad Engseth har kommet med sin mening, og halve norsk Twitter jubler og har en ny kjepp å piske med.
https://www.dagbladet.no/meninger/morkekvinner/75398707

Lezah

Legg inn av Lezah »

Litt bekymret for økningen i penis-visninger fra kvinner. Men kanskje greit dette ikke lenger er mannsdominert aktivitet?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

joplina skrev: fre feb 18, 2022 8:42 am Folk kan definere seg som de vil - men de har ingenting med å definere vekk biologisk kjønn og majoriteten av mennesker som lever i tråd med sitt biologiske kjønn (kvinner og menn) til å bli bare enda en variant i bokstavskjeks-jungelen av følte kjønn !

De har gått fullstendig over streken med sin Cis-agenda.
- Og jeg skjønner utmerket godt hvorfor de peiser på med den agendaen. Får de innarbeidet cis-begrepet så har biologisk kjønn ingen større betydning enn andre fantasifulle bokstavsbegrep. For deres største problem er at det finnes original-utgaver...at det finnes mennesker som er født slik de skulle ønske at de var født og jobber for å bli/leve som - ekte vare. Det fortrinnet skal ingen ha.
Så hvis disse Cis'es så blir de bare enda et alternativ på en lang smørbrødliste av følte/opplevde kjønn.

Jeg nekter å bli med på den sirkus-agendaen
Jeg lurer på hvilke sirkler du vanker i dersom du føler deg definert bort. Jeg kunne nemlig ikke brydd meg mindre om denne konstruerte problemstillingen. Den har ingen innvirkning på mitt liv.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: fre feb 18, 2022 10:25 am Litt bekymret for økningen i penis-visninger fra kvinner. Men kanskje greit dette ikke lenger er mannsdominert aktivitet?
Gjett hvem som kommer til å sone i et kvinnefengsel ...
Dette var noe av det JK Rowling ble trakassert for å påpeke.


(Jeg venter på artiklene om at dette ikke burde være straffbart!)

joplina

Legg inn av joplina »

missChance skrev: fre feb 18, 2022 9:20 am Brita Møystad Engseth har kommet med sin mening, og halve norsk Twitter jubler og har en ny kjepp å piske med.
https://www.dagbladet.no/meninger/morkekvinner/75398707
**********
Får ikke grep om hvilken mening hun bærer frem.
Spesielt ikke i forhold til at du sendte et svar på mitt innlegg (og jeg har cis-fokus) :)

Jeg mener at alle med kjønnsidentiteter som ikke sammenfaller med det biologiske kjønn de er født med, er i sin fulle rett til å definere seg selve som hva de måtte føle/oppleve seg som. Det er ikke noe problem. Vi skal tross alt "leve i vårt eget skinn" alle sammen - og alle er vi mennesker enten vi er, føler at vi er eller opplever at vi er "sånn eller slik".

- Men jeg er ikke med på at det er greit å ubetydeliggjøre/utvaske biologisk kjønn til å havne på nivået følt/føler/følelse/har en opplevelse av.
Biologisk kjønn er nødvendig så vel som et forutsetning for at arten menneske skal formere seg. Det er ganske enkelt en forutsetning for at vi er her på jorden/lever /vår eksistens. Alle transkjønnede og hele transbevegelsen er selve et produkt av biologisk kjønnsformering.

Og vedrørende mennesker og som i dyreriket så er nødvendige parter for formering delt inn med kjønn. Hun/han, kvinne/mann, hunnkjønn/hannkjønn - fordi det trengs èn av hvert (1 eggcelle/1 spermie) for befruktning og formering.
Vi er ikke selv-re-produserende.

Jeg aksepterer ikke cis'ing i den forbindelse - som et ledd i å trekke biologisk kjønn ned på nivå med "følt kjønnsidentitet"....som bare enda en beskrivelse av mange på en kjønns-smørbrødliste.
- Og spesielt ikke fordi majoriteten av menneskeheten lever i tråd men sitt biologiske kjønn som kvinner og menn. De er allerede definerte.
Transbevegelsen har ingenting med å ny-definere majoriteten av menneskeheten med sin agenda om å ubetydeliggjøre biologisk kjønn...men jeg skjønner agendaen de har - og jeg liker den ikke!

Det blir som om majoriteten av alle mennesker som lever i tråd med sitt biologiske kjønn skulle definere hele transebevegelsen som "De error-kjønnede"...error-personer, error-kvinner, error-menn. Det hadde tatt seg ut!!
- Men at transbevegelsen har innført Cis-begrepet i sin omtale av kvinner og menn som er biologiske født som kvinner og menn og lever som kvinner menn - ja, det sklir visst rimelig greit under radaren , for hvis man har motforestillinger så er man transfobisk eller det som verre er.

Jeg er en biologisk født kvinne som lever som kvinne i tråd med mitt kjønn ; kort og godt en kvinne og et menneske.
Jeg aksepterer ikke å bli beskrevet som en cis-kjønnet cis-person og en cis-kvinne.
Og jeg tenker at det burde heller ingen annen som er ett med sitt biologiske kjønn gjøre. For biologisk kjønn er et faktum og biologisk kjønn er en forutsetning for vår blotte eksistens!

joplina

Legg inn av joplina »

Trolljegeren skrev: fre feb 18, 2022 10:33 am
Jeg lurer på hvilke sirkler du vanker i dersom du føler deg definert bort. Jeg kunne nemlig ikke brydd meg mindre om denne konstruerte problemstillingen. Den har ingen innvirkning på mitt liv.
*********
Lurer på om du hadde sagt det samme hvis jeg og likesinnede definerte hele transbevegelsen som error-kjønnede errorpersoner og som error-kvinner og error-menn.....
Noe sier meg at pipen din ville hatt en ganske annen låt......

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

joplina skrev: fre feb 18, 2022 11:11 am
Trolljegeren skrev: fre feb 18, 2022 10:33 am
Jeg lurer på hvilke sirkler du vanker i dersom du føler deg definert bort. Jeg kunne nemlig ikke brydd meg mindre om denne konstruerte problemstillingen. Den har ingen innvirkning på mitt liv.
*********
Lurer på om du hadde sagt det samme hvis jeg og likesinnede definerte hele transbevegelsen som error-kjønnede errorpersoner og som error-kvinner og error-menn.....
Noe sier meg at pipen din ville hatt en ganske annen låt......
Nei, jeg bryr meg egentlig ikke, så lenge det er din personlige mening og du ikke plager andre mennesker.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

joplina skrev: fre feb 18, 2022 11:07 am
missChance skrev: fre feb 18, 2022 9:20 am Brita Møystad Engseth har kommet med sin mening, og halve norsk Twitter jubler og har en ny kjepp å piske med.
https://www.dagbladet.no/meninger/morkekvinner/75398707
**********
Får ikke grep om hvilken mening hun bærer frem.
Spesielt ikke i forhold til at du sendte et svar på mitt innlegg (og jeg har cis-fokus) :)

Jeg mener at alle med kjønnsidentiteter som ikke sammenfaller med det biologiske kjønn de er født med, er i sin fulle rett til å definere seg selve som hva de måtte føle/oppleve seg som. Det er ikke noe problem. Vi skal tross alt "leve i vårt eget skinn" alle sammen - og alle er vi mennesker enten vi er, føler at vi er eller opplever at vi er "sånn eller slik".

- Men jeg er ikke med på at det er greit å ubetydeliggjøre/utvaske biologisk kjønn til å havne på nivået følt/føler/følelse/har en opplevelse av.
Biologisk kjønn er nødvendig så vel som et forutsetning for at arten menneske skal formere seg. Det er ganske enkelt en forutsetning for at vi er her på jorden/lever /vår eksistens. Alle transkjønnede og hele transbevegelsen er selve et produkt av biologisk kjønnsformering.

Og vedrørende mennesker og som i dyreriket så er nødvendige parter for formering delt inn med kjønn. Hun/han, kvinne/mann, hunnkjønn/hannkjønn - fordi det trengs èn av hvert (1 eggcelle/1 spermie) for befruktning og formering.
Vi er ikke selv-re-produserende.

Jeg aksepterer ikke cis'ing i den forbindelse - som et ledd i å trekke biologisk kjønn ned på nivå med "følt kjønnsidentitet"....som bare enda en beskrivelse av mange på en kjønns-smørbrødliste.
- Og spesielt ikke fordi majoriteten av menneskeheten lever i tråd men sitt biologiske kjønn som kvinner og menn. De er allerede definerte.
Transbevegelsen har ingenting med å ny-definere majoriteten av menneskeheten med sin agenda om å ubetydeliggjøre biologisk kjønn...men jeg skjønner agendaen de har - og jeg liker den ikke!

Det blir som om majoriteten av alle mennesker som lever i tråd med sitt biologiske kjønn skulle definere hele transebevegelsen som "De error-kjønnede"...error-personer, error-kvinner, error-menn. Det hadde tatt seg ut!!
- Men at transbevegelsen har innført Cis-begrepet i sin omtale av kvinner og menn som er biologiske født som kvinner og menn og lever som kvinner menn - ja, det sklir visst rimelig greit under radaren , for hvis man har motforestillinger så er man transfobisk eller det som verre er.

Jeg er en biologisk født kvinne som lever som kvinne i tråd med mitt kjønn ; kort og godt en kvinne og et menneske.
Jeg aksepterer ikke å bli beskrevet som en cis-kjønnet cis-person og en cis-kvinne.
Og jeg tenker at det burde heller ingen annen som er ett med sitt biologiske kjønn gjøre. For biologisk kjønn er et faktum og biologisk kjønn er en forutsetning for vår blotte eksistens!
Jeg sendte ikke svar til deg, jeg la bare innlegget inn i tråden fordi det er en del av den norske debatten.

joplina

Legg inn av joplina »

missChance skrev: fre feb 18, 2022 11:33 am
Jeg sendte ikke svar til deg, jeg la bare innlegget inn i tråden fordi det er en del av den norske debatten.
[/quote]
********
OK
Trodde det var et svar på mitt innlegg da det lyste et rødt varsel

joplina

Legg inn av joplina »

Trolljegeren skrev: fre feb 18, 2022 11:20 am
Nei, jeg bryr meg egentlig ikke, så lenge det er din personlige mening og du ikke plager andre mennesker.
:lol:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

joplina skrev: fre feb 18, 2022 12:18 pm
Trolljegeren skrev: fre feb 18, 2022 11:20 am
Nei, jeg bryr meg egentlig ikke, så lenge det er din personlige mening og du ikke plager andre mennesker.
:lol:
Hva ler du av? Troller du bare som vanlig?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

joplina skrev: fre feb 18, 2022 12:17 pm
missChance skrev: fre feb 18, 2022 11:33 am
Jeg sendte ikke svar til deg, jeg la bare innlegget inn i tråden fordi det er en del av den norske debatten.
********
OK
Trodde det var et svar på mitt innlegg da det lyste et rødt varsel
[/quote]

Hvis du abonnerer på tråden, vil du få et varsel. Ellers svarer man en enkeltbruker - eller flere - ved å sitere, og da får du også opp varsel.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Chromeback skrev: lør aug 14, 2021 1:03 am
espandis skrev: tor jul 22, 2021 8:03 pm I USA og UK er det en stor debatt som har vokst ut av feministsirkler. Det er debatten mellom såkalte "TERF"s og transpersoner.

"TERF (/ˈtɜːrf/, also written terf) is an acronym for trans-exclusionary radical feminist. First recorded in 2008,[1] the term originally applied to the minority of feminists espousing sentiments that other feminists considered transphobic, such as the rejection of the assertion that trans women are women, the exclusion of trans women from women's spaces, and opposition to transgender rights legislation. The meaning has since expanded to refer more broadly to people with trans-exclusionary views who may have no involvement with radical feminism.[2][3]" (Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/TERF)


Hvordan ligger den debatten an i Norge?
Kari J og likesinnede har vel drept mye av den debatten som var brennhet for noen år tilbake.
Takk, Kari J!!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det er jo litt interessant at TERF brukes som et skjellsord nå. Så mye for inkludering!
Og så har man visst et tillegg på nettleser der man kan merke folk som transvennlige eller ikke. Ikke helt etter boka ifølge Datatilsynet.
https://www.digi.no/artikler/datatilsyn ... yes/516013

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Armando71 skrev: tor feb 03, 2022 6:02 pm Det er i hver fall en voldsom debatt på Twitter mellom radikale transaktivister og feminister. Det er sikkert bare jeg som følger feil folk, men 80% av det som skjer i min feed handler om dette temaet. Slik har det egentlig vært siden julaften
90% av det som skjer i min feed på twitter handler om sport. Slik har det vært siden jeg begynte på twitter. Men det er sikker bare jeg som følger rett folk.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Trans er et tema det er umulig å debattere noe som helst rundt.
I rettferdighetens navn skal det sies at noe av årsaken til det nok er at transpersoner utsettes for såpass mye hets og drit at ethvert forsøk på noe som likner nyansering oppfattes som et angrep på deres rett til å eksistere.

Ellers er jo med denne typen aktivisme som mye annet; den blir infiltrert av personer som ønsker å bruke rettighetskamp for å ødelegge samfunnet. Et annet eksempel på dette er BLM. I Norge hadde vi SOS Rasisme som krydde av kommunister inntil de ble pælma ut pga. svindel.

Og det er synd, for jeg synes folk får være så trans de bare vil. Jeg feilkjønner heller ikke folk bevisst ettersom jeg er normalt høflig. Men at folk som har gjennomgått mannlig pubertet (testo is a hell of a drug) skal få stille i kvinneklassen i idrett tror jeg de fleste noenlunde normale folk skjønner ikke går. Men også dette nokså uskyldige standpunktet er nok til å sette deg i samme bås som Hitler og Stalin.

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

joplina skrev: tor aug 12, 2021 2:51 pm Greia er at trans-veldet effektivt stopper all meningsfull debatt som kunne vært av interesse.
- Alle og enhver (altså ikke bare feminister) som ikke roser og tilber ALT som kommer fra trans-veldet blir verbalt og skriftlig halshogget og stemplet som transfiendtlige, transfobe, TERF's, transeksluderende, trans-trakasserende og det som verre er.
Folk har blitt sparket fra stillinger og kjendiser/forfattere/skuespillere har fått store problemer og har fått mengder med hatmeldinger og blitt hengt ut og smurt ut over sosiale medier.
Men det er jo unektelig veldig morsomt når feminister som deg møter sine egne taktikker i døra da...

Bliss

Legg inn av Bliss »

Kan vertfall se ut som vi har en viss minister som er rimelig aktiv i debatten, både under eget navn og anonyme twitter-kontoer.


► Show Spoiler

joplina

Legg inn av joplina »

StormEagle skrev: søn okt 16, 2022 8:04 pm
Men det er jo unektelig veldig morsomt når feminister som deg møter sine egne taktikker i døra da...
******
Venter på at du utdyper den påstanden...men jeg er sikker på at jeg venter forgjeves, fordi du skyter rødfis som vanlig. Poff poff :lol:

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Bliss skrev: søn okt 16, 2022 8:15 pm Kan vertfall se ut som vi har en viss minister som er rimelig aktiv i debatten, både under eget navn og anonyme twitter-kontoer.


► Show Spoiler
Oi, den har jeg gått glipp av. Ganske drøyt i så fall!

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bliss skrev: søn okt 16, 2022 8:15 pm Kan vertfall se ut som vi har en viss minister som er rimelig aktiv i debatten, både under eget navn og anonyme twitter-kontoer.


► Show Spoiler
Wtf, hvordan har dette gått forbi mediene?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

MentalM skrev: man okt 17, 2022 2:00 pm
Bliss skrev: søn okt 16, 2022 8:15 pm Kan vertfall se ut som vi har en viss minister som er rimelig aktiv i debatten, både under eget navn og anonyme twitter-kontoer.


► Show Spoiler
Wtf, hvordan har dette gått forbi mediene?
Godt spørsmål. Jeg ser at flere medier har blitt @-et. Men ingenting.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Likestilling»