Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Jolla »

Og siden Neymar og Newcastle var nevnt, så vil jeg bare si at selv om det er ytterst usannsynlig, så er det få ting som hadde gledet meg så mye som å se en skadefri Neymar i Premier League neste sesong.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Machine_Head skrev: ons mai 24, 2023 10:52 pm Trodde dette var Liverpools klubbtråd? Ta denne diskusjonen et annet sted er dere snille.
En oppfordring til etterretning.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheOpiate skrev: tor mai 25, 2023 1:12 am Jeg synes også at EtH gjør og har gjort en bedre jobb en Ole, men han har jo tidvis blitt hauset fryktelig opp her inne. Var jo blant annet en debattant som har vært inne i tråden her i løpet av kvelden som for noen uker siden mente at De Zerbi ikke var helt oppe på hyllen med Klopp, Pep og EtH. Hva faen gjør EtH på den hyllen? Lenge til han eventuelt fortjener å være der. Dette er uansett ikke sesongen man skal bedømme han på. Neste sesong er den o'store lakmustesten...
Det var vel litt av det samme poenget jeg prøvde å få frem over. Man må bedømme managere over tid. EtH er lovende, men han må bedømmes over flere sesonger og vinduer i PL. Det samme gjelder Arteta og De Zerbi, som overtok byggverket til Potter. Det er dette som er lærdommen fra nettopp Potter. Med ett var han "en av de store", men så i løpet av under en sesong så var han den største idioten i hele serien.

Enkelte her har ikke tålmodig til å vente med disse genierklæringene og det viser bare hvor påvirket de er av den tabloide døgnfluementaliteten som preger dekningen av fotballen, inkludert managere.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TrondLFC skrev: tor mai 25, 2023 5:47 am
Machine_Head skrev: ons mai 24, 2023 10:52 pm Trodde dette var Liverpools klubbtråd? Ta denne diskusjonen et annet sted er dere snille.
En oppfordring til etterretning.
Når mod er opptatt med å bidra til avsporing så blir det vanskelig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Machine_Head skrev: tor mai 25, 2023 7:28 am
TrondLFC skrev: tor mai 25, 2023 5:47 am
Machine_Head skrev: ons mai 24, 2023 10:52 pm Trodde dette var Liverpools klubbtråd? Ta denne diskusjonen et annet sted er dere snille.
En oppfordring til etterretning.
Når mod er opptatt med å bidra til avsporing så blir det vanskelig.
Jolla er unnskyldt, han forstår ikke alt av sosiale koder.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Må skrive en ode til heltene som forlater klubber. I rangert rekkefølge naturligvis.

1. Bobby Firmino.
Var vanskelig å forestille seg hvor stor og viktig han skulle bli når han kom inn sommeren 2015. Det var enda vanskeligere å forestille seg det ila de første månedene under Brendan. Virket seig og litt treg dessverre. Så kom Klopp inn og jeg tror ikke det er en overdrivelse å si at han bygget laget rundt Firmino. Det vil si; Firmino var i midten av alt som skjedde. Salah var nok den beste spilleren, Mane var den mest spektakulære, men Firmino var forsterkeren som gjorde at de to andre kunne være topp 5 i verden, i stedet for bare veldig gode. Undervurdert stort sett hele veien, fikk masse kudos for arbeidsinnsats og sin rolle i presset, men hvor god han er med ballen i beina, hvor god han er til å finne rom, motta ballen og sørge for at Liverpool hele tiden kunne bygge opp gjennom midten er mer underkommunisert. Scoret og assisterte mer enn man skulle tro og helt uvurderlig tilgjengelig hele tiden. Aldri skadet. En fotballspillers viktigste egenskap imo. Jeg tror han ville vært førstevalg i Man City også om han var der når Pep kom inn.

Høydepunkt: Hele karrieren i Liverpool

2. James Milner.
Var ikke spesielt happy når han kom inn, var fortsatt ikke fornøyd under Brendan og var heller ikke fornøyd i starten under Klopp. Til og med under sesongen som venstreback så var jeg bare middels fornøyd. Men når han kom tilbake til midtbanen som en del av maskinrommet som alltid leverte så var det helt fantastisk. Alltid tilgjengelig, ofte vanvittig god (jeg syntes ikke han var en alltid 7/10 spiller som mange vil påstå, han var av og til hodeløst svak, men så var han også noen ganger helt ufattelig god). Instrumentell i suksessårene og bedre med ballen enn mange vil ha det til.

Høydepunkt: Assistkonge i CL 17/18 med 10 assist. Taklet både Neymar og Messi ut av gressmatten på Anfield.

3. Alex Oxlade Chamberlain
En signering jeg var strålende fornøyd med. Begynte litt halvveis før han ble veldig varm i trøyen på vinteren og utover våren under første sesongen. Var vår beste midtbanespiller da imo og leverte helt enorme kamper under den absolutte peak'en til rocknroll-laget til Klopp. Hadde han ikke fått den kneskaden i Roma-kampen så tror jeg vi hadde hatt en alltimer der. Så god var han. Først i presset, kunne ta med seg ballen gjennom midten fort, og hadde en undervurdert connection med Salah, i tillegg til en og annen thunderbastard. Skaden(e) satte han tilbake og vi endte opp med en god squadspiller i stedet som leverte målpoeng når han spilte og alltid kunne komme inn når det måtte roteres. Jeg vil påstå at bidragene hans under gullsesongen i 19/20 er noget undervurdert. Han leverte flest målpoeng av alle utenom de 3 på topp og kunne alltid komme inn uten at standarden falt for mye.

Høydepunkt: 3 kamper mot City i 2018. Herregud så bra han var

4. Naby Keita
Nabylad var signeringen jeg ble mest gira over. En sensasjon i Bundesligaen som dessverre kom en sesong for sent. Når han ble signert så gikk ting gjennom midtbanen, når han faktisk kom, så var kreativiteten flyttet ut til backene. Leverte periodevis skyhøyt nivå på midtbanen, men det ble alltid avbrutt av en skade. Dermed ble det "bare" en frustrerende squadspiller som lovet mer enn hva han leverte. Likevel mange bidrag i suksess-sesongene og enda en spiller som styrket laget når han spilte og var uhyre viktig til å sørge for at Liverpool konsekvent leverte på et skyhøyt nivå i 3,5 sesonger.

Høydepunkt: Målet mot Chelsea som startet gullfeiringen i 2020.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: ons mai 24, 2023 8:07 pm Nå ligger vel Man Utd an til å treffe en helt gjennomsnittlig Solskjær-sesong poengmessig, så tror ikke vi skal overvurdere noe som er gjort i den klubben siste året. Hadde det ikke vært for total snublings på 3 av lagene som normalt har hevdet seg innenfor topp 6, så hadde Man Utd aldri vært i nærheten av noe CL-spill kommende sesong
Om du misforsto eller jeg var utydelig så var poenget igangsatte endringer/prosesser, og ikke suksess basert på andre klubbers fravær av ditto.

EtH/klubben har gjort grunnleggende endringer som var helt nødvendige for United isolert sett, og grunnen til sammenligningen var at Klopp kanskje har vurdert det dithen at å tildele Schmadtke denne oppgaven (som endel av prosessen) er nødvendig for at LFC skal væte bedre stilt foran kommende sesong.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

InsVerderben skrev: tor mai 25, 2023 2:41 pm
Om du misforsto eller jeg var utydelig så var poenget igangsatte endringer/prosesser, og ikke suksess basert på andre klubbers fravær av ditto.

EtH/klubben har gjort grunnleggende endringer som var helt nødvendige for United isolert sett, og grunnen til sammenligningen var at Klopp kanskje har vurdert det dithen at å tildele Schmadtke denne oppgaven (som endel av prosessen) er nødvendig for at LFC skal væte bedre stilt foran kommende sesong.
Misforstod nok ikke, men jeg stiller heller spørsmål ved eventuelle endringer/prosesser som er satt i gang i Man Utd. Dette har nok blitt gjort(noe som er naturlig når man endrer ledelse i klubber), men litt tidlig å bedømme hvor vidt dette er noe Man Utd og EtH drar nytte av både nå og i fremtiden allerede. Resultatmessig så er det mer eller mindre på stedet hvil og man tok ikke tak i noen veldig åpenbare problemer i klubben(HB, spiss, HV m.m). For alt vi vet så har de gjort de riktige tingene, men som sagt litt tidlig å komme med noen konklusjon enda

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: tor mai 25, 2023 2:53 pm
InsVerderben skrev: tor mai 25, 2023 2:41 pm
Om du misforsto eller jeg var utydelig så var poenget igangsatte endringer/prosesser, og ikke suksess basert på andre klubbers fravær av ditto.

EtH/klubben har gjort grunnleggende endringer som var helt nødvendige for United isolert sett, og grunnen til sammenligningen var at Klopp kanskje har vurdert det dithen at å tildele Schmadtke denne oppgaven (som endel av prosessen) er nødvendig for at LFC skal væte bedre stilt foran kommende sesong.
Misforstod nok ikke, men jeg stiller heller spørsmål ved eventuelle endringer/prosesser som er satt i gang i Man Utd. Dette har nok blitt gjort(noe som er naturlig når man endrer ledelse i klubber), men litt tidlig å bedømme hvor vidt dette er noe Man Utd og EtH drar nytte av både nå og i fremtiden allerede. Resultatmessig så er det mer eller mindre på stedet hvil og man tok ikke tak i noen veldig åpenbare problemer i klubben(HB, spiss, HV m.m). For alt vi vet så har de gjort de riktige tingene, men som sagt litt tidlig å komme med noen konklusjon enda
Enig og så langt har EtH innført en rekke ting som ingen av hans forgjengere (post SAF) tok tak i:
Fjernet "klippekort" og ivaretar individet men gir ingen særbehandling. Har klare og strikte krav til disiplin, oppførsel, oppmøte, innsats og fellesmåltider der ALLE deltar.
Han forsvarer spillerne, kaster ingen under bussen og tar sitt ansvar/skyld når man ikke lykkes.

Han vet å bygge lag/organisasjon, at styrken ligger i kollektivet og ikke på en enkelt person.
Han klager ikke men forholder seg til forutsetningene gitt, og har utviklet unge spillere og restartet, fått ut potensialet til spillere som mange trodde var ferdige.

Ang. det du påstår at EtH ikke har gjort: han har 1 år som manager, 2 "vinduer" så langt, uavklart eierskap/budsjett men skulle allerede altså ha tatt tak i "veldig åpenbare problemer...?"

I overkant kravstort ut ifra forutsetningene/rammene, vil jeg mene!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Ellers da..? Noe nytt om Liverpool eller er det bare Man Utd som er tingen ?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrondLFC skrev: tor mai 25, 2023 5:57 pm Ellers da..? Noe nytt om Liverpool eller er det bare Man Utd som er tingen ?
Beklager bidraget/forstyrrelsen og det startet i grunn med sammenligninger ang. prosesser i klubbene.
Ferdig! 😉

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

InsVerderben skrev: tor mai 25, 2023 3:41 pm
Enig og så langt har EtH innført en rekke ting som ingen av hans forgjengere (post SAF) tok tak i:
Fjernet "klippekort" og ivaretar individet men gir ingen særbehandling. Har klare og strikte krav til disiplin, oppførsel, oppmøte, innsats og fellesmåltider der ALLE deltar.
Han forsvarer spillerne, kaster ingen under bussen og tar sitt ansvar/skyld når man ikke lykkes.

Han vet å bygge lag/organisasjon, at styrken ligger i kollektivet og ikke på en enkelt person.
Han klager ikke men forholder seg til forutsetningene gitt, og har utviklet unge spillere og restartet, fått ut potensialet til spillere som mange trodde var ferdige.

Ang. det du påstår at EtH ikke har gjort: han har 1 år som manager, 2 "vinduer" så langt, uavklart eierskap/budsjett men skulle allerede altså ha tatt tak i "veldig åpenbare problemer...?"

I overkant kravstort ut ifra forutsetningene/rammene, vil jeg mene!
Halvparten av det du skriver her er jo klippet ut av håndboken til et dårlig motivasjonsseminar og resten er stort sett ting man forventer at er standard i en profesjonelt drevet fotballklubb(og som med stor sannsynlighet også var det i Man Utd før EtH).

Ellers så skriver jeg ikke at EtH ikke har gjort noe, men at man foreløpig ikke ser noen synlige tegn på store endringer om man ser på resultater. At ting har skjedd er det nok lite tvil om, men det er det som sagt for tidlig å bedømme på nåværende tidspunkt. Og jeg er langt i fra eneste som har påpekt at det fortsatt er åpenbart store problemer som man ikke har tatt tak. Dette har det jo vært sutret over i Man Utd-trådene titt og ofte. Hvorfor blåste man bortimot £100m på Antony og Malacia når laget skrek etter en spiss og en ny høyreback f.eks?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: tor mai 25, 2023 6:15 pm
InsVerderben skrev: tor mai 25, 2023 3:41 pm
Enig og så langt har EtH innført en rekke ting som ingen av hans forgjengere (post SAF) tok tak i:
Fjernet "klippekort" og ivaretar individet men gir ingen særbehandling. Har klare og strikte krav til disiplin, oppførsel, oppmøte, innsats og fellesmåltider der ALLE deltar.
Han forsvarer spillerne, kaster ingen under bussen og tar sitt ansvar/skyld når man ikke lykkes.

Han vet å bygge lag/organisasjon, at styrken ligger i kollektivet og ikke på en enkelt person.
Han klager ikke men forholder seg til forutsetningene gitt, og har utviklet unge spillere og restartet, fått ut potensialet til spillere som mange trodde var ferdige.

Ang. det du påstår at EtH ikke har gjort: han har 1 år som manager, 2 "vinduer" så langt, uavklart eierskap/budsjett men skulle allerede altså ha tatt tak i "veldig åpenbare problemer...?"

I overkant kravstort ut ifra forutsetningene/rammene, vil jeg mene!
Halvparten av det du skriver her er jo klippet ut av håndboken til et dårlig motivasjonsseminar og resten er stort sett ting man forventer at er standard i en profesjonelt drevet fotballklubb(og som med stor sannsynlighet også var det i Man Utd før EtH).

Ellers så skriver jeg ikke at EtH ikke har gjort noe, men at man foreløpig ikke ser noen synlige tegn på store endringer om man ser på resultater. At ting har skjedd er det nok lite tvil om, men det er det som sagt for tidlig å bedømme på nåværende tidspunkt. Og jeg er langt i fra eneste som har påpekt at det fortsatt er åpenbart store problemer som man ikke har tatt tak. Dette har det jo vært sutret over i Man Utd-trådene titt og ofte. Hvorfor blåste man bortimot £100m på Antony og Malacia når laget skrek etter en spiss og en ny høyreback f.eks?
Nei, og synes din påstand kan tyde på at du ikke er oppdatert om hvilke grep EtH faktisk har gjort.

Ordvekslingen i utgangspunktet dreide seg om prosesser igangsatt i klubbene og vi kan ta det i en annen tråd.
Har meldt TrondLFC at jeg er ferdig og det i respekt for trådens tema og debattantene.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- 18 år siden i dag og denne redningen helt mot slutten er fortsatt helt ubegripelig

taknina

Legg inn av taknina »

Selvsagt fordi han skyter akkurat dit keeper har "tilfeldigvis" bevegd hendene. Det er jo ikke mulig å reagere fra den avstanden.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

InsVerderben skrev: tor mai 25, 2023 6:36 pm
Nei, og synes din påstand kan tyde på at du ikke er oppdatert om hvilke grep EtH faktisk har gjort.
Ingen av oss har den minste innsikt i hva EtH har gjort og ikke gjort...

Jouer

Legg inn av Jouer »

Bedre lykke neste år 🥳

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Jouer skrev: tor mai 25, 2023 11:09 pm Bedre lykke neste år 🥳
--- Takk for det! Vi får vinne EL og så er vi tilbake etter det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Stemmer det at Conor Bradley sin kontrakt går ut i sommer? Er han ikke tiltenkt som backup til Trent neste sesong?

Og hvis ikke - har dere hørt noen rykter om hvor han eventuelt kommer til å ende opp? En mildt sagt lovende spiller.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jeg har ikke ord for hvor tøysete jeg mener det er å stille med det laget Liverpool gjør i dag. Bare tull og voldsomt useriøst. Helt åpenbart den største ripa i Klopp-lakken for min del.

Er ikke fotball viktig lengre?

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Vi ser vel hvorfor det er greit at Kelleher fortsetter som reservekeeper. Begge målene hadde alisson tatt greit.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Dette er fullstendig useriøst. Slik går det faktisk ikke an å drive på. Man får ingen prestasjoner fra spillerne heller når man skriker ut at dette ikke betyr noe. Få innpå Artur og nå så.
Møkk!

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Er jo ganske godt gjort av Klopp å tilrettelegge for årets dårligste kamp, når vi snakker om denne sesongen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Pre-season har startet i runde 38...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:03 pm Er jo ganske godt gjort av Klopp å tilrettelegge for årets dårligste kamp, når vi snakker om denne sesongen.
Skal bli godt å få Trent på back igjen. Nå begynner man å se hvor tøysete dette de driver med der er. Selv Soton finner løsningen på det.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: søn mai 28, 2023 6:18 pm
ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:03 pm Er jo ganske godt gjort av Klopp å tilrettelegge for årets dårligste kamp, når vi snakker om denne sesongen.
Skal bli godt å få Trent på back igjen. Nå begynner man å se hvor tøysete dette de driver med der er. Selv Soton finner løsningen på det.
Ja enig i at vi må ha en høyreback på laget.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: søn mai 28, 2023 6:18 pm
ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:03 pm Er jo ganske godt gjort av Klopp å tilrettelegge for årets dårligste kamp, når vi snakker om denne sesongen.
Skal bli godt å få Trent på back igjen. Nå begynner man å se hvor tøysete dette de driver med der er. Selv Soton finner løsningen på det.
Artig å se at rollen til Trent, som har vært helt uendret i en rekke kamper på rad (og helt sikkert i dag også?!), defineres basert på om han/Liverpool er bra eller ikke.

I dag er altså ikke Liverpool gode, og da er ikke Trent høyreback. Liverpool gode? Et selektivt heatmap plukkes frem, og Trent har «alltid» være hæyreback.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:27 pm
markantovertak skrev: søn mai 28, 2023 6:18 pm
ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:03 pm Er jo ganske godt gjort av Klopp å tilrettelegge for årets dårligste kamp, når vi snakker om denne sesongen.
Skal bli godt å få Trent på back igjen. Nå begynner man å se hvor tøysete dette de driver med der er. Selv Soton finner løsningen på det.
Ja enig i at vi må ha en høyreback på laget.
Og det skal være Trent. Vi ser nå hva som skjer når han ikke får luksusen av å være en «ekstra» spiller på midten.
Edit: eller nå, vi har allerede sett det i et par kamper før denne også.
Sist redigert av markantovertak den søn mai 28, 2023 6:38 pm, redigert 1 gang totalt.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: søn mai 28, 2023 6:33 pm
ElChivato skrev: søn mai 28, 2023 6:27 pm
markantovertak skrev: søn mai 28, 2023 6:18 pm

Skal bli godt å få Trent på back igjen. Nå begynner man å se hvor tøysete dette de driver med der er. Selv Soton finner løsningen på det.
Ja enig i at vi må ha en høyreback på laget.
Og det skal være Trent. Vi ser nå hva som skjer når han ikke får luksusen av å være en «ekstra» spiller på midten.
Det du argumenterer for er at Trent ikke er god nok for laget.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pinlig av oss, Southampton 3-2 nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»