Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Knaxern

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Knaxern »

Fy faen, for en spiller. Den beste jeg har sett i klubben sammen med Gerrard. Han hadde smadret alle rekorder om han hadde spilt under Klopp.


silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 3:18 pm Fy faen, for en spiller. Den beste jeg har sett i klubben sammen med Gerrard. Han hadde smadret alle rekorder om han hadde spilt under Klopp.

100% den beste spilleren som har vært i klubben (inkludert Gerrard) og spilleren med den beste enkeltpersonen i PLs historie. Helt ustoppelig der en lang periode.

Merkelig at ikke Newcastle-Goalen og et par til mot Norwich er med i videoen. Den mot Newcastle er absurd.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Luis Suarez ja. Selvfølgelig helt der oppe - om ikke den den beste i min levetid. Så er det jo den følelsen av at han ikke ble lenge nok - samt alt det andre som følger med pakken.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Var mega-fan av han allerede i Ajax, og trodde nesten jeg drømte da Liverpool fikk han til den summen. En helt spesiell spiller og absolutt en av de beste spillerne som har vært i klubben i min tid som supporter.
Gerrard, Salah og Suarez kanskje de tre beste. I den rekkefølgen også, tror jeg. Kanskje 3.plassen må deles med Van Dijk rett og slett for at han er den beste og mest komplette stopperen i PL-æraen.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

silkyglenjohnson skrev: fre des 17, 2021 3:37 pm
Merkelig at ikke Newcastle-Goalen og et par til mot Norwich er med i videoen. Den mot Newcastle er absurd.
https://www.youtube.com/watch?v=ARzWeZSXGkQ

Denne du tenker på?

Jeg var forøvrig en av de rett bak målet som tok av da den gikk inn :D

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

TheOpiate skrev: fre des 17, 2021 4:12 pm
silkyglenjohnson skrev: fre des 17, 2021 3:37 pm
Merkelig at ikke Newcastle-Goalen og et par til mot Norwich er med i videoen. Den mot Newcastle er absurd.
https://www.youtube.com/watch?v=ARzWeZSXGkQ

Denne du tenker på?

Jeg var forøvrig en av de rett bak målet som tok av da den gikk inn :D
Fy faen. Er en stund siden jeg har sett den nå. Enda bedre enn jeg husket den. Helt spinnvill scoring.

Ai, det er gøy å ha på CV-en.

Shenon

Legg inn av Shenon »

Suarez ja.. Kanonspiller, en av de absolutt bedre vi har hatt

Synd han var et jævla svin i tillegg :S
Hadde sånn sett passa bedre i Real enn Barca, men det blir vel litt hipp som happ egentlig

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

silkyglenjohnson skrev: fre des 17, 2021 3:37 pm
100% den beste spilleren som har vært i klubben (inkludert Gerrard) og spilleren med den beste enkeltpersonen i PLs historie. Helt ustoppelig der en lang periode.

Merkelig at ikke Newcastle-Goalen og et par til mot Norwich er med i videoen. Den mot Newcastle er absurd.
Helt spinnvill spiller, og kun Henry sin ene sesong som kan måle seg med den enkeltsesongen til Suarez. Henry spilte dog for et langt bedre lag.

Ja, den Newcastle-scoringen er helt vill. Ingen i klubben som har en samling med så mange absurde scoringer, Fowler må være den nærmeste.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 6:55 pm Ingen i klubben som har en samling med så mange absurde scoringer, Fowler må være den nærmeste.
Det var svært så historieløs du ble nå, Knaxern.

Vi har et par-tre spillere i klubben nå med flere absurde scoringer enn Suarez, Salah med et par få kan matche bare denne sesongen. I tillegg så hadde Rush en rekke drømmescoringer i tillegg til sine tap-ins. Og, kongen av lekre scoringer i perioden 77-85 het Kenny.

Men, Mo Salah altså, der er fyr med tre-fire håndfuller av drømmescoringer.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

johwi68 skrev: fre des 17, 2021 7:36 pm
Det var svært så historieløs du ble nå, Knaxern.

Vi har et par-tre spillere i klubben nå med flere absurde scoringer enn Suarez, Salah med et par få kan matche bare denne sesongen. I tillegg så hadde Rush en rekke drømmescoringer i tillegg til sine tap-ins. Og, kongen av lekre scoringer i perioden 77-85 het Kenny.

Men, Mo Salah altså, der er fyr med tre-fire håndfuller av drømmescoringer.
Skulle nok presisert det som min tid som supporter.

Nåja, Mohammed Salah er ikke i nærheten av en samling scoringer som Suarez. Usikker på om Salah i det hele tatt når opp til Owen og Torres, Fowler er han bak.

Suarez har vel tosifrede antall scoringer fra langt hold, Salah har kun den ene som kom mot Kepa. Suarez har også flere fantastiske frisparkmål.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Jeg kan se scoringen Salah hadde mot Man City på repeat i ei uke, og bli like imponert av hver gang. Bevegelsene, elegansen, besluttsomheten. Og det mot passe grei motstand.

Det er noe å herje med 4-5 av verdens beste defensive spillere rundt deg, noe helt annet å løpe fra Coloccini, uansett hvor fin dempingen er. I tillegg må man la seg imponere når The King of Egypt klistrer kula i vinkelen fra 20-25 meter mot lag som Spurs og Chelsea, når vi trenger scoringene som mest. Jeg blir mer imponert av det, enn når ei lignende scoring kommer i en 6-0-seier mot Norwich.

Det finnes nok av kavalkader på YouTube som forteller verden at Mo Salah har noen helt sjuke scoringer på samvittigheten.

Yesil

Legg inn av Yesil »

johwi68 skrev: fre des 17, 2021 7:50 pm Jeg kan se scoringen Salah hadde mot Man City på repeat i ei uke, og bli like imponert av hver gang. Bevegelsene, elegansen, besluttsomheten. Og det mot passe grei motstand.

Det er noe å herje med 4-5 av verdens beste defensive spillere rundt deg, noe helt annet å løpe fra Coloccini, uansett hvor fin dempingen er. I tillegg må man la seg imponere når The King of Egypt klistrer kula i vinkelen fra 20-25 meter mot lag som Spurs og Chelsea, når vi trenger scoringene som mest. Jeg blir mer imponert av det, enn når ei lignende scoring kommer i en 6-0-seier mot Norwich.

Det finnes nok av kavalkader på YouTube som forteller verden at Mo Salah har noen helt sjuke scoringer på samvittigheten.
Det er knax du diskuterer med. Den ene Liverpool-supporteren i verden som misliker Salah.

Det er ikke noen tvil om hvem som er Liverpools beste angrepsspiller de siste 20 år.

Det er nesten bare å se på antall målpoeng Salah leverer og har levert hele veien fra dag 1 og til i dag, snart 5 sesonger senere. 27 målpoeng er svakeste-notering. Helt unik produksjon. Han er én assist unna 10 assist i PL for 3. gang også (ble kun 8 og 5 de to andre gangene), ikke verst for en spiller som ofte blir omtalt som ego.

Den beste sesongen til Salah satt opp mot den beste til Suarez, mener jeg dog at Suarez sin var hakket mer imponerende. I alle fall enn så lenge, så får vi se hvor langt Salah drar det denne gangen. Er snart halvveis i sesongen og i rute til godt over 50 målpoeng i ligaen, noe som selvsagt ikke skjer.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

johwi68 skrev: fre des 17, 2021 7:50 pm Jeg kan se scoringen Salah hadde mot Man City på repeat i ei uke, og bli like imponert av hver gang. Bevegelsene, elegansen, besluttsomheten. Og det mot passe grei motstand.

Det er noe å herje med 4-5 av verdens beste defensive spillere rundt deg, noe helt annet å løpe fra Coloccini, uansett hvor fin dempingen er. I tillegg må man la seg imponere når The King of Egypt klistrer kula i vinkelen fra 20-25 meter mot lag som Spurs og Chelsea, når vi trenger scoringene som mest. Jeg blir mer imponert av det, enn når ei lignende scoring kommer i en 6-0-seier mot Norwich.

Det finnes nok av kavalkader på YouTube som forteller verden at Mo Salah har noen helt sjuke scoringer på samvittigheten.
Merkelig logikk. Det du sier er altså at en volley/teknisk perfekt utført demping og avslutning/brassespark ikke er like bra avhengig av hvilke forsvarsspillere som er rundt. I tillegg mener du altså at en scoring er dårligere om den kommer i en 5-0 seier(når Suarez scorer fire av målene) enn i en 1-0 seier. Spørsmålet er da hvorfor klarer ikke Salah disse spinnville scoringene oftere mot denne svake motstanden? Bare så det er sagt, så har han to fantastiske mål mot Watford.

Igjen, Salah kan ikke langskudd, og den eneste scoringen kom mot Kepa. En keeper som slapp inn 10-15 langskudd per sesong. Frispark har han prøvd seg på tresifret antall ganger uten å være i nærheten.

Men du skal få mene det du mener altså, dette er jo subjektivt og alt etter hva man liker. Men det er ikke uten grunn til at majoriteten av fotballfolk holder Suarez høyere enn Salah, er stort sett Salah-fanboys som faktisk tror at han er bedre enn Suarez. Det er kun to spillere som har prestert lignende tall som Messi og Cristiano det siste tiåret, og det er Neymar og Suarez.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Yesil skrev: fre des 17, 2021 8:15 pm
Det er nesten bare å se på antall målpoeng Salah leverer og har levert hele veien fra dag 1 og til i dag, snart 5 sesonger senere. 27 målpoeng er svakeste-notering. Helt unik produksjon. Han er én assist unna 10 assist i PL for 3. gang også (ble kun 8 og 5 de to andre gangene), ikke verst for en spiller som ofte blir omtalt som ego.
Jepp, som det ene målpoenget han fikk med seg mot West Ham denne sesongen hvor han triller ballen 10 cm for en Trent som fyrer av fra 25m på et frispark. Eminent assist.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 9:02 pm
Yesil skrev: fre des 17, 2021 8:15 pm
Det er nesten bare å se på antall målpoeng Salah leverer og har levert hele veien fra dag 1 og til i dag, snart 5 sesonger senere. 27 målpoeng er svakeste-notering. Helt unik produksjon. Han er én assist unna 10 assist i PL for 3. gang også (ble kun 8 og 5 de to andre gangene), ikke verst for en spiller som ofte blir omtalt som ego.
Jepp, som det ene målpoenget han fikk med seg mot West Ham denne sesongen hvor han triller ballen 10 cm for en Trent som fyrer av fra 25m på et frispark. Eminent assist.
Herregud... Skjønner du selv hvor idiotisk du fremstår nå? Alle med et visst antall assists vil nødvendigvis ha noen enkle.
Så du forresten utsideinnlegget på volley som nesten resulterte i mål for Mane i går? Det er også noe du får med Salah.
Mannen er en sjeldent god spiller, ganske enkelt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

morrisey skrev: fre des 17, 2021 9:05 pm Mannen er en sjeldent god spiller, ganske enkelt.
Har noen sagt noe annet?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Yesil skrev: fre des 17, 2021 1:36 am
Hardy-guttene skrev: fre des 17, 2021 1:28 am
Yesil skrev: fre des 17, 2021 12:27 am Du finner garantert en drøss med Man Utd-supportere som helt seriøst mener at AWB er bedre defensivt enn TAA.
Du behøver ikke ta av deg sokkene for å telle dem. Én hånd tror jeg nok holder lenge.
Nei, virkelig ikke.

Kanskje ikke så mange igjen her inne, men på alt av sosiale medier hvor TAA kommer opp, er det overflod av denne typen folk.
Sier vel kanskje mest om hva som kommer opp i dine sosiale medier, men ok..

morrisey

Legg inn av morrisey »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 9:06 pm
morrisey skrev: fre des 17, 2021 9:05 pm Mannen er en sjeldent god spiller, ganske enkelt.
Har noen sagt noe annet?
Ikke med rene ord, men at du ser etter enhver mulighet til å gjøre ham dårligere enn han faktisk er? Ja.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Suarez og Salah er spillere som har kommet litt i skyggen av det endeløse Ronaldo/Messi maset vi har hatt de siste årene. Faktum er at begge de to førstnevnte er på samme hylle som de sistnevnte. Det burde de fleste kunne se, med mindre man er 100 % bjellesau med psykelig oppheng i CR7/Messi.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

.
Sist redigert av Knaxern den fre des 17, 2021 9:26 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Salah er selvsagt over Suarez i Liverpool-historien. Er virkelig ingenting å diskutere.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

SirJames skrev: fre des 17, 2021 9:10 pm Suarez og Salah er spillere som har kommet litt i skyggen av det endeløse Ronaldo/Messi maset vi har hatt de siste årene. Faktum er at begge de to førstnevnte er på samme hylle som de sistnevnte. Det burde de fleste kunne se, med mindre man er 100 % bjellesau med psykelig oppheng i CR7/Messi.
Suarez skjøt til og med Atletico til seriegull forrige sesong. Han er blitt robbet for en gullball det siste tiåret.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Liker kommentarene under her og på twitter. Er som sagt stort sett Salah-fanboys som setter han og scoringene over Suarez.


johwi68

Legg inn av johwi68 »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 9:42 pm Liker kommentarene under her og på twitter. Er som sagt stort sett Salah-fanboys som setter han og scoringene over Suarez.
Er du 16 år? Fanboys? Er ikke det noe for ungdommen?

Jeg er Liverpool-supporter. Ikke Suarez-supporter eller Salah-supporter. Jeg likte fotballspilleren Suarez, og jeg liker fotballspilleren Salah. Suarez har en rekke menneskelige egenskaper som kommer til uttrykk i kampens hete som jeg ikke setter spesielt stor pris på. Salah er vel opptatt av å tvinge fram sin siste, absurde kontrakt med LFC. Men, som goalgetter, som røde spillere - enorme begge to.

Det jeg reagerer på er at du påstår at Suarez har en hel haug av absurd gode scoringer (blant sine 82 scoringer for oss), mens Salah ikke er i nærheten av å ha levert noe lignende, en spiller som allerede står med 147 mål for Liverpool. Det er ikke bare tendensiøst og et signal om at du ikke setter nok pris på spilleren som allerede har vært toppscorer i PL to ganger, på god vei til å bli det for tredje gang.

Og, ja, for meg blir en prestasjon større om det skjer i en CL-finale sammenlignet med i 4.runde i ligacupen. Ikke minst har motstander mye å si.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: fre des 17, 2021 9:02 pm
Yesil skrev: fre des 17, 2021 8:15 pm
Det er nesten bare å se på antall målpoeng Salah leverer og har levert hele veien fra dag 1 og til i dag, snart 5 sesonger senere. 27 målpoeng er svakeste-notering. Helt unik produksjon. Han er én assist unna 10 assist i PL for 3. gang også (ble kun 8 og 5 de to andre gangene), ikke verst for en spiller som ofte blir omtalt som ego.
Jepp, som det ene målpoenget han fikk med seg mot West Ham denne sesongen hvor han triller ballen 10 cm for en Trent som fyrer av fra 25m på et frispark. Eminent assist.
Ja, eller den mot Wolves. Elendig.

Hva er poenget ditt?

Yesil

Legg inn av Yesil »

fugletitteren skrev: fre des 17, 2021 9:08 pm
Yesil skrev: fre des 17, 2021 1:36 am
Hardy-guttene skrev: fre des 17, 2021 1:28 am
Du behøver ikke ta av deg sokkene for å telle dem. Én hånd tror jeg nok holder lenge.
Nei, virkelig ikke.

Kanskje ikke så mange igjen her inne, men på alt av sosiale medier hvor TAA kommer opp, er det overflod av denne typen folk.
Sier vel kanskje mest om hva som kommer opp i dine sosiale medier, men ok..
Ja, har ikke klart å filtrere ut alt av Man Utd-fans dessverre.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Hvem som hadde flest kule scoringer? Fryktelig merkelig ting å diskutere.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Yesil skrev: fre des 17, 2021 10:42 pm
fugletitteren skrev: fre des 17, 2021 9:08 pm
Yesil skrev: fre des 17, 2021 1:36 am
Nei, virkelig ikke.

Kanskje ikke så mange igjen her inne, men på alt av sosiale medier hvor TAA kommer opp, er det overflod av denne typen folk.
Sier vel kanskje mest om hva som kommer opp i dine sosiale medier, men ok..
Ja, har ikke klart å filtrere ut alt av Man Utd-fans dessverre.
Merkelig at du er så aktiv i United tråden her da, men ok...

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Yesil skrev: fre des 17, 2021 12:27 am Du finner garantert en drøss med Man Utd-supportere som helt seriøst mener at AWB er bedre defensivt enn TAA.
De fleste høyrebacker i PL er vel bedre enn Trent defensivt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

SirJames skrev: fre des 17, 2021 9:10 pm Suarez og Salah er spillere som har kommet litt i skyggen av det endeløse Ronaldo/Messi maset vi har hatt de siste årene. Faktum er at begge de to førstnevnte er på samme hylle som de sistnevnte. Det burde de fleste kunne se, med mindre man er 100 % bjellesau med psykelig oppheng i CR7/Messi.
De er veldig tett på, men noe av det mest spesielle med disse to er hvor lenge de har gjort det. I tillegg er det lett å glemme hvor bra de tre- fire beste sesongene til disse spillerne faktisk var. Ronaldo hadde 40, 46 og 48 mål i La Liga. 11, 12 og 16 målgivende. I CL hadde han 12, 17 og 16 mål på (11/12 kamper). Messi var kanskje enda bedre?

Suarez hadde en sesong i Barcelona hvor han kunne vise til slike tall i La Liga (et stykka unna i CL). Ellers stort sett ikke i nærheten. Dette, kombinert med hva de har vunnet, gjør at jeg synes det er vanskelig å være enig. Men enig i at Salah i dag burde være tett på Ballon d’Or.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»