Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
markantovertak

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også.

Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?

Jeg regner med Klopp, Edwards og Liverpool forfølger planene de har lagt og henter Adeyemi. Toney sto neppe på noen liste før kampen lørdag, og da er han ikke der i dag heller.

Corvus

Legg inn av Corvus »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Ser at Liverpoolfanen Toney nevnes som et mulig kjøp av diverse eksberter. Hva synes vi om dette? Jeg har såklabert fulgt ham siden hans dager i Newcastle så er mer enn kvalifisert til å komme med en mening, men er interessert i å høre deres tanker først. Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Toney? Jeg får litt Andy Carroll-vibber. Ser ikke helt hvordan Toney skal passe inn i Liverpools spillestil.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også. Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?
Almiron er ganske liten, men Toney er ikke stor han, heller. En åtti eller deromkring. Ingen av dem ser ut som Liverpoolspillere, men at Almiron er bedre i lufta og på alt annet er noe du sier bare for å være kontroversiell.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Wait, whaaat?

Minus si noe bare for å være kontroversiell?

Nu har eg aldri høyrt på makan.

Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am
silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også.

Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?

Jeg regner med Klopp, Edwards og Liverpool forfølger planene de har lagt og henter Adeyemi. Toney sto neppe på noen liste før kampen lørdag, og da er han ikke der i dag heller.
Nydelig.

Neida, er nok ganske enig. Synes han har tatt nivået bra og er en mye bedre allround-spiller enn f.eks. Carroll som nevnes over her, men er skeptisk til om han ville tatt nivået som spiss for Liverpool. Lukter Rodgers-kjøp dette. Raphinha derimot, der har du speller der..

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

SirOwen skrev: man sep 27, 2021 11:18 am
Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.
Tenker det blir litt vel mye off topic her inne nå om jeg skal komme med min Toney-avhandling, men skal vurdere å opprette en spillertråd hvor vi starter med hans karriere i Northampton.

SirJames

Legg inn av SirJames »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 11:24 am
SirOwen skrev: man sep 27, 2021 11:18 am
Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.
Tenker det blir litt vel mye off topic her inne nå om jeg skal komme med min Toney-avhandling, men skal vurdere å opprette en spillertråd hvor vi starter med hans karriere i Northampton.
Flott, kjekt å ha litt lesestoff på sengekanten.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:56 am
markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også. Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?
Almiron er ganske liten, men Toney er ikke stor han, heller. En åtti eller deromkring.
Uansett hvor høy Toney er vil jeg vel si at han er stor. Og god i lufta. Det er det eneste jeg har lagt merke til.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

WaltonBR skrev: man sep 27, 2021 6:18 pm Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.
Vi har da en plan B

Utfør plan A enda en gang.....

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Trent er ikke med til Porto

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TheOpiate skrev: man sep 27, 2021 9:39 pm
Vi har da en plan B

Utfør plan A enda en gang.....
Dere følger den gamle suksessoppskriften til Barca, ser jeg.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

WaltonBR skrev: man sep 27, 2021 6:18 pm Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.
Dette tror jeg ikke Klopp har tenkt på en gang. Det vil si, Liverpool har hodesterke spisser i Jota, Firmino og Mané. Men det er nok andre ting som først og fremst er tiltrekkende.

Men Plan B, det har ikke Klopp brukt noe tid på. Og det kommer han ikke til å bruke noe tid på. Varianter av plan A derimot!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Det artigste i dag er uansett UEFA tilbaketrekning i forbindelse med Super League. Dette forteller blant andre BBC, https://www.bbc.com/sport/football/58714235

Det nærmer seg nok en Super League nå.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

markantovertak skrev: tir sep 28, 2021 9:07 am Det artigste i dag er uansett UEFA tilbaketrekning i forbindelse med Super League. Dette forteller blant andre BBC, https://www.bbc.com/sport/football/58714235

Det nærmer seg nok en Super League nå.
Det gjør det neppe, men svært morsomt at UEFA i praksis ikke har noe å stille opp med når de gikk ut så knallhardt ut. De er en søppelorganisasjon tvers gjennom og ønsker akkurat det samme som klubbene, men selvfølgelig med deres regi og en stor bit av kaka.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Funkhouser skrev: tir sep 28, 2021 9:44 am
markantovertak skrev: tir sep 28, 2021 9:07 am Det artigste i dag er uansett UEFA tilbaketrekning i forbindelse med Super League. Dette forteller blant andre BBC, https://www.bbc.com/sport/football/58714235

Det nærmer seg nok en Super League nå.
Det gjør det neppe, men svært morsomt at UEFA i praksis ikke har noe å stille opp med når de gikk ut så knallhardt ut. De er en søppelorganisasjon tvers gjennom og ønsker akkurat det samme som klubbene, men selvfølgelig med deres regi og en stor bit av kaka.
Vi får se. Jeg tipper den Superligaen kommer i løpet av få år. Bare i kveld spilles det flere CL-kamper som ikke er interessante rent økonomisk (og det er det som betyr noe), Leipzig-Brugge, Ajax-Besiktas, Shaktar-Inter. I tillegg har Real Madrid Sheriff på besøk. I morgen er det enda verre, Atalanta-Young Boys, Salzburg-Lille, Wolfsburg-Sevilla, Zenit-Malmø. Dette blir det ikke penger av.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Den logiske løsningen er at UEFAs CL fortsetter å bli til større og større fordel for de største lagene. Til slutt blir det et kompromiss hvor det er liten forskjell fra en Superliga, men i regi av UEFA.

En Superliga ble veldig politisk, og det virket faktisk som om politikerne i UK kunne funnet på å ta grep for å gjøre det vanskelig for engelske klubber. Og det gir mening. Ville vært veldig populært, men såpass snevert at det ville vært helt uten betydning for deres øvrige standpunkt. Mye enklere å tvinge det gjennom gradvis gjennom UEFA.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Skjønner at pengene rår, men fy faen så kjedelig CL/Superligaen ville blitt etter hvert med bare "super"oppgjør. Jeg skjønner at jeg ikke er målgruppen her, men for en kjip runkering det blir med kun de samme lagene. Oppgjørene mister litt piffen da. Etter hvert står du bare og rister slapp pølse.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 11:27 am Skjønner at pengene rår, men fy faen så kjedelig CL/Superligaen ville blitt etter hvert med bare "super"oppgjør. Jeg skjønner at jeg ikke er målgruppen her, men for en kjip runkering det blir med kun de samme lagene. Oppgjørene mister litt piffen da. Etter hvert står du bare og rister slapp pølse.
Lett å si dette, men du ser ikke Zenit-Malmø i morgen du heller. Jeg er ikke like sikker på om jeg synes det er kjipt om bare de beste spiller mot de beste. Gruppespillet i CL har i flere år vært et stort gjesp. De som man forventer skal gå videre går videre med svært få unntak. Og det handler vel også i all hovedsak om penger? En haug med kamper som resultatet er gitt på (ok, noen freak results blir det alltid, men sluttsummen er gitt), bare for å dra inn litt ekstra.

For meg er det store problemet med en Super League at alle pengene havner i få hender, og i enda større grad enn i dag. Om man hadde klart å gjennomføre denne ligaen med litt omtanke for alle klubbene som ikke kommer dit, og fordelt inntektene, så hadde det vært mer spiselig. Samtidig som det ikke kan være en lukket forening. Det må være en viss gjennomtrekk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

markantovertak skrev: tir sep 28, 2021 10:01 am
Funkhouser skrev: tir sep 28, 2021 9:44 am
markantovertak skrev: tir sep 28, 2021 9:07 am Det artigste i dag er uansett UEFA tilbaketrekning i forbindelse med Super League. Dette forteller blant andre BBC, https://www.bbc.com/sport/football/58714235

Det nærmer seg nok en Super League nå.
Det gjør det neppe, men svært morsomt at UEFA i praksis ikke har noe å stille opp med når de gikk ut så knallhardt ut. De er en søppelorganisasjon tvers gjennom og ønsker akkurat det samme som klubbene, men selvfølgelig med deres regi og en stor bit av kaka.
Vi får se. Jeg tipper den Superligaen kommer i løpet av få år. Bare i kveld spilles det flere CL-kamper som ikke er interessante rent økonomisk (og det er det som betyr noe), Leipzig-Brugge, Ajax-Besiktas, Shaktar-Inter. I tillegg har Real Madrid Sheriff på besøk. I morgen er det enda verre, Atalanta-Young Boys, Salzburg-Lille, Wolfsburg-Sevilla, Zenit-Malmø. Dette blir det ikke penger av.
Har utrolig liten tid for sånne 'hot takes'. Dette er både upresist og feil.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: tir sep 28, 2021 11:52 am
silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 11:27 am Skjønner at pengene rår, men fy faen så kjedelig CL/Superligaen ville blitt etter hvert med bare "super"oppgjør. Jeg skjønner at jeg ikke er målgruppen her, men for en kjip runkering det blir med kun de samme lagene. Oppgjørene mister litt piffen da. Etter hvert står du bare og rister slapp pølse.
Lett å si dette, men du ser ikke Zenit-Malmø i morgen du heller. Jeg er ikke like sikker på om jeg synes det er kjipt om bare de beste spiller mot de beste. Gruppespillet i CL har i flere år vært et stort gjesp. De som man forventer skal gå videre går videre med svært få unntak. Og det handler vel også i all hovedsak om penger? En haug med kamper som resultatet er gitt på (ok, noen freak results blir det alltid, men sluttsummen er gitt), bare for å dra inn litt ekstra.

For meg er det store problemet med en Super League at alle pengene havner i få hender, og i enda større grad enn i dag. Om man hadde klart å gjennomføre denne ligaen med litt omtanke for alle klubbene som ikke kommer dit, og fordelt inntektene, så hadde det vært mer spiselig. Samtidig som det ikke kan være en lukket forening. Det må være en viss gjennomtrekk.
Sant, men jeg ser Liverpool-Malmø/Zenit/Asker. Og ja, jeg ser de store oppgjørene når det ikke kræsjer med Liverpool eller andre forpliktelser, men ikke om det kun er store oppgjør hele tiden.. Om alt er store oppgjør så er det ingen store oppgjør eller noe lignende.. Igjen, jeg skjønner at jeg nødvendigvis ikke er målgruppen her, men jeg synes nå at det er en fette kjedelig måte å skulle sette opp Europaball på.

Ja, 6/8 grupper er vel nærmest avgjort før de starter som oftest, men hva er alternativet om man ønsker å opprettholde antall kamper som spilles? Det er Superligaen da eller en variant av det som du er inne på. Godt mulig at det er mer penger i det, men jeg tror om du spør 90% av alle fans om hva de ønsker så tar de heller Zenit-Malmø og en skeivfordeling av penger fremfor Real - Barca for åttende gang den sesongen og en hermetisk lukket pengeliga (selc om det er noe gjennomtrekk).

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 12:16 pm Sant, men jeg ser Liverpool-Malmø/Zenit/Asker. Og ja, jeg ser de store oppgjørene når det ikke kræsjer med Liverpool eller andre forpliktelser, men ikke om det kun er store oppgjør hele tiden.. Om alt er store oppgjør så er det ingen store oppgjør eller noe lignende.. Igjen, jeg skjønner at jeg nødvendigvis ikke er målgruppen her, men jeg synes nå at det er en fette kjedelig måte å skulle sette opp Europaball på.
Man blir rett og slett lei, på samme måte som man ikke gidder spise fredagstaco eller lørdagspizza hver dag.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Sir Roger Hunt er død R.I.P :'(

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Han ble jo 83 år så han var jo ingen ungdom lenger men allikevel trist når en slik legende går bort. For en goalgetter han var!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

TheOpiate skrev: man sep 27, 2021 9:39 pm
WaltonBR skrev: man sep 27, 2021 6:18 pm Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.
Vi har da en plan B

Utfør plan A enda en gang.....
Det var en spøk.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Til Superliga vs CL.

Jeg synes mye av sjarmen er når Young Boys vinner mot et storlag, når Man Utd ryker ut i gruppespillet, når Atalanta når semifinale, eller Porto vinner hele greia. Det er dessuten hysterisk festlig når Sheriff Tiraspol banker Real Madrid i Spania.

Man City-PSG, Chelsea-Inter og Barcelona-Bayern i en evig runddans høres direkte drepende kjedelig ut i lengden. At de kan møtes nå og da, derimot. Interessant.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Helt enig. Vi hadde heller ikke fått se underdogen PSG slå City i Superligaen, heller. Gøy med slike historier!

iustitia_pro_XCVI

Legg inn av iustitia_pro_XCVI »

silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 11:11 pm Helt enig. Vi hadde heller ikke fått se underdogen PSG slå City i Superligaen, heller. Gøy med slike historier!
PSG sin seier i går er jo et glitrende eksempel på at det nytter "å legge stein på stein" og at gjennom hardt arbeid og tålmodighet så lykkes man gjerne til slutt.

Håper Askeladden går hele veien denne sesongen. Hadde vært skikkelig moro!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tir sep 28, 2021 1:26 pm
silkyglenjohnson skrev: tir sep 28, 2021 12:16 pm Sant, men jeg ser Liverpool-Malmø/Zenit/Asker. Og ja, jeg ser de store oppgjørene når det ikke kræsjer med Liverpool eller andre forpliktelser, men ikke om det kun er store oppgjør hele tiden.. Om alt er store oppgjør så er det ingen store oppgjør eller noe lignende.. Igjen, jeg skjønner at jeg nødvendigvis ikke er målgruppen her, men jeg synes nå at det er en fette kjedelig måte å skulle sette opp Europaball på.
Man blir rett og slett lei, på samme måte som man ikke gidder spise fredagstaco eller lørdagspizza hver dag.
Æh nei? Man blir ikke lei. TV-seerne velger de største kampene, om man ikke har noe spesielt initiativ til å se de små lagene. Du hadde ikke sett Zenit-Brugge i CL om det samme kveld var Barca-Juventus i Super League.
En Super League hadde vært spekket med gode og spennende kamper, uten en gitt vinner av verken kampene eller ligaen. Rett og slett topp underholdning. Vi må ikke spille ned det poenget.

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: ons sep 29, 2021 10:49 am
Æh nei? Man blir ikke lei. TV-seerne velger de største kampene, om man ikke har noe spesielt initiativ til å se de små lagene. Du hadde ikke sett Zenit-Brugge i CL om det samme kveld var Barca-Juventus i Super League.
En Super League hadde vært spekket med gode og spennende kamper, uten en gitt vinner av verken kampene eller ligaen. Rett og slett topp underholdning. Vi må ikke spille ned det poenget.
Det er mulig du ikke blir lei. Det er mulig veldig mange ikke blir lei. Jeg synes dog at mye av gleden forsvinner dersom Liverpool bare skal spille mange kamper mot andre toppklubber, uke inn og uke ut hele året. Mye av gleden for min del er forventningene inn mot toppkampene, man gleder seg til en storkamp i 7 uker, mens man har noen halvtøffe oppgjør på veien.
Litt som med julemiddag. Det hadde ikke vært digg med julemiddag hver helg.
Spenningen inn mot et oppgjør mot f.eks Man Utd forsvinner når man skal møte Real Madrid, PSG, Juventus, City og Chelsea før den tid. Da blir alle kamper "en i mengden". Ingen nevneverdige høydepunkter når terminlista slippes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»