Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
SirJames

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av SirJames »

WaltonBR skrev: tor okt 21, 2021 7:53 pm "Dec 27 release date would see Salah, Mane and Keita miss PL games v Leicester and Chelsea as well as Brentford and Palace (plus FA Cup)"

Krise.
Hva f...

Tok ikke med oppkjøringen til den jævla cupen da jeg sjekket hvilke lag vi skulle møte. De skulle vel arrangere dette på sommeren egentlig, men så ble det flyttet tilbake til vinteren. Så ja, dette er alt annet enn bra.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

SirOwen skrev: tor okt 21, 2021 10:44 pm
WaltonBR skrev: tor okt 21, 2021 7:53 pm "Dec 27 release date would see Salah, Mane and Keita miss PL games v Leicester and Chelsea as well as Brentford and Palace (plus FA Cup)"

Krise.
Hva f...

Tok ikke med oppkjøringen til den jævla cupen da jeg sjekket hvilke lag vi skulle møte. De skulle vel arrangere dette på sommeren egentlig, men så ble det flyttet tilbake til vinteren. Så ja, dette er alt annet enn bra.
Fra https://www.thisisanfield.com/2021/10/l ... -possible/

However, there could be room to negotiate with 20 of the 24 countries participating in AFCON, including Senegal, Guinea and Egypt, starting their games into the next week (Jan 10-12).

This would then shift the seven-day release date to January 3, ensuring the trio would be free to play against Leicester before leaving a day after the Reds’ trip to Chelsea, but this would need to be agreed upon with each association.


De må i hvert fall få med seg Leicester og Chelsea før de drar. Noe annet er fullstendig krise.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Troygirl skrev: tor okt 21, 2021 11:21 pm
SirOwen skrev: tor okt 21, 2021 10:44 pm
WaltonBR skrev: tor okt 21, 2021 7:53 pm "Dec 27 release date would see Salah, Mane and Keita miss PL games v Leicester and Chelsea as well as Brentford and Palace (plus FA Cup)"

Krise.
Hva f...

Tok ikke med oppkjøringen til den jævla cupen da jeg sjekket hvilke lag vi skulle møte. De skulle vel arrangere dette på sommeren egentlig, men så ble det flyttet tilbake til vinteren. Så ja, dette er alt annet enn bra.
Fra https://www.thisisanfield.com/2021/10/l ... -possible/

However, there could be room to negotiate with 20 of the 24 countries participating in AFCON, including Senegal, Guinea and Egypt, starting their games into the next week (Jan 10-12).

This would then shift the seven-day release date to January 3, ensuring the trio would be free to play against Leicester before leaving a day after the Reds’ trip to Chelsea, but this would need to be agreed upon with each association.


De må i hvert fall få med seg Leicester og Chelsea før de drar. Noe annet er fullstendig krise.
Satser på at det jobbes på spreng med å få til nettopp dette.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Disse landskamp greiene kommer bare til å bli verre. Da det er tvilsomt at det blir noe av VM annet hvert år så ser FIFA på kompromisser ala Confederations. Det blir bare mer og mer landskamper og mer og mer CL og EL kamper i tillegg med tiden.

På tide å innføre 14 dagers uker, eventuelt finne en planet med større avstand til sola.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TrondLFC skrev: fre okt 22, 2021 12:07 pm Disse landskamp greiene kommer bare til å bli verre. Da det er tvilsomt at det blir noe av VM annet hvert år så ser FIFA på kompromisser ala Confederations. Det blir bare mer og mer landskamper og mer og mer CL og EL kamper i tillegg med tiden.

På tide å innføre 14 dagers uker, eventuelt finne en planet med større avstand til sola.
Foretrekker det førstnevnte, all den tid jeg ikke ønsker kaldere klima. Det enkleste er vel dog å ditche Fifa :D

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 12:16 pm
TrondLFC skrev: fre okt 22, 2021 12:07 pm Disse landskamp greiene kommer bare til å bli verre. Da det er tvilsomt at det blir noe av VM annet hvert år så ser FIFA på kompromisser ala Confederations. Det blir bare mer og mer landskamper og mer og mer CL og EL kamper i tillegg med tiden.

På tide å innføre 14 dagers uker, eventuelt finne en planet med større avstand til sola.
Foretrekker det førstnevnte, all den tid jeg ikke ønsker kaldere klima. Det enkleste er vel dog å ditche Fifa :D
Nei det er sant, rake motsetningen til Qatar hva temperaturer angår er vel å strekke det litt langt ;) Men om det er så fryktelig langt i forhold til kommende kampfrekvens og spillernes helse er jeg dog litt mer usikker på.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrondLFC skrev: fre okt 22, 2021 12:07 pm Disse landskamp greiene kommer bare til å bli verre. Da det er tvilsomt at det blir noe av VM annet hvert år så ser FIFA på kompromisser ala Confederations. Det blir bare mer og mer landskamper og mer og mer CL og EL kamper i tillegg med tiden.

På tide å innføre 14 dagers uker, eventuelt finne en planet med større avstand til sola.
Om de absolutt må ha flere landskamper på sommeren kan de da for helvete arrangere kvalifiseringsturneringer til VM/EM på sommerstid. Og så driter vi i landskamper i fotballsesongen. Da vil vi se fotball.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Ingenting å si på lønnskravene fra Salah om dette er korrekt, og egypteren kunne nok fått en del bedre betalt i andre klubber. Tilnærmet umulig for LFC-ledelsen og ikke signere ny kontrakt med Salah selv om han får en høyere lønn enn de andre i klubben.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Greit nok at Salah fortjener god lønn. Alikevel ganske håpløst av han å si at han ønsker å bli i Liverpool resten av karrieren, men å samtidig si "it's not in my hands".

Da er det nesten like greit å ikke si noe å ikke si noe...

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

TheOpiate skrev: lør okt 23, 2021 12:44 pm Greit nok at Salah fortjener god lønn. Alikevel ganske håpløst av han å si at han ønsker å bli i Liverpool resten av karrieren, men å samtidig si "it's not in my hands".

Da er det nesten like greit å ikke si noe å ikke si noe...
Hvorfor det? Han jobber for sine interesser, og dette er jo en del av strategien. Tidligere har det handlet om å spre litt usikkerhet, kanskje lekke at RM er interessert - nå er det å stadfeste at Liverpool er eneste alternativet hvis de faktisk er interessert selv. Det høres egentlig ganske effektivt ut, tipper han får det som han vil nå.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

TheOpiate skrev: lør okt 23, 2021 12:44 pm Greit nok at Salah fortjener god lønn. Alikevel ganske håpløst av han å si at han ønsker å bli i Liverpool resten av karrieren, men å samtidig si "it's not in my hands".

Da er det nesten like greit å ikke si noe å ikke si noe...
Salah er jo skada i hodet. Gerrard drev aldri med sånt, og han hadde tilbud om lønnsdobling fra flere andre klubber gjentatte ganger. Du ser ikke VvD sutre om mer lønn når han er verdens klart beste stopper. Stones, Maguire og andre tjener mer, allikevel har VvD bena godt planta i jorda.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Raphinha hadde vært en deilig signering. For en spiller.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Watford <3

Dillyding, dillydong.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er helt absurd dårlig å slippe inn fem mål på egen hjemmebane. At det er Watford i tillegg...

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: lør okt 23, 2021 3:12 pm
TheOpiate skrev: lør okt 23, 2021 12:44 pm Greit nok at Salah fortjener god lønn. Alikevel ganske håpløst av han å si at han ønsker å bli i Liverpool resten av karrieren, men å samtidig si "it's not in my hands".

Da er det nesten like greit å ikke si noe å ikke si noe...
Salah er jo skada i hodet. Gerrard drev aldri med sånt, og han hadde tilbud om lønnsdobling fra flere andre klubber gjentatte ganger. Du ser ikke VvD sutre om mer lønn når han er verdens klart beste stopper. Stones, Maguire og andre tjener mer, allikevel har VvD bena godt planta i jorda.
Er du seriøs? Er Salah skadet i hodet for at han ønsker betaling som matcher hans kvalitet? Fordi at en lokal gutt som Gerrard aldri gikk der det var mest penger?

Salah har vært blandt ligaens og verdens beste spillere i snart 5 sesonger. Han ser, som alle andre, at han får denne lønnsøkningen og vel så det dersom han bytter klubb. Hvorfor i alle dager skal han ikke kreve lønn som matcher nivået sitt? Fordi at Liverpool har en lønnsstruktur som ikke tillater et slikt nivå?

Det er vel heller ikke så mange andre enn deg som klager på Salah sitt lønnskrav. De fleste ser jo at det er rundt der de aller beste spillerne ligger. Lewandowski har £350k, KdB har £400k, Neymar har £850k, Mbappe har £400k, Sancho £350k, De Gea £375k, Ronaldo £510k, Varane £340k, Lukaku £325k, Griezmann £300k, Suarez £280k, Frenkie De Jong £350k.....(ikke like gode kilder på alle tall da jeg sjekket i farten og tok det første som dukket opp, men poenget står seg selv om det viser seg at det ikke stemmer på alle spillerne).

Salah derimot? Syk i hodet ditt som krever £400k.

Evt. så er det én her som har en aldri så liten agenda mot Salah, og leter etter ting å ta han for.
Sist redigert av Yesil den lør okt 23, 2021 10:37 pm, redigert 3 ganger totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tipper cali har en eller annen "rasjonell" forklaring.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Man er bra dum i pappen om man ikke forstår hvorfor Salah ønsker seg en feit kontrakt. Fyren er den viktigste årsaken til at Liverpool er så gode som de er. For øyeblikket kanskje verdens beste fotballspiller, og sammen med Ronaldo ligaens største stjerne. Noe annet enn skinnsykt høyt lønnskrav ville bekymret meg, da har han ikke gode nok rådgivere.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Yesil skrev: lør okt 23, 2021 10:19 pm
Salah derimot? Syk i hodet ditt som krever £400k.
Det er en mellomting mellom det å ha 200K£ og å kreve 400K£ som grunnlønn + bonuser.

Grådighet. Er han så glad i klubben som han påstår, så kommer han lett til enighet, jeg tipper man strekker seg fint til 300K£-320K£. Vi har verdenst beste keeper, og verdens klart beste stopper uten at de syter og setter ut krav om lønn bare fordi Oblak, DdG, Varane, Ramos og andre tjener mye mer.

Én ting til, Liverpool kan ikke drive på samme måte som klubber som ikke har budsjett. Det å dra frem lønninger som PSG og Man City betaler er bare tullete. Dette handler om noe større enn Salah. Hva skjer når Trent skal fornye om noen år? Når vi skal kjøpe spillere? 400K£ + bonuser er sinnsykt og kun forskrudde fans godtar noe slikt gitt klubbens situasjon.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Uansett om Salah fortjener og eventuelt får de summene det spekuleres i, så er det null kredibilitet i det han sier. Selvfølgelig kan Salah påvirke sin egen fremtid. Supporterne er ikke dumme. Da kunne han heller latt være å si noe som helst angående akkurat dette. Strategi fra agenten for at supporterne skal legge press på klubben?

Faen som jeg hater at sånt skal foregå i media gjennom intervjuer o.l

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: lør okt 23, 2021 11:11 pm
Yesil skrev: lør okt 23, 2021 10:19 pm
Salah derimot? Syk i hodet ditt som krever £400k.
Det er en mellomting mellom det å ha 200K£ og å kreve 400K£ som grunnlønn + bonuser.

Grådighet. Er han så glad i klubben som han påstår, så kommer han lett til enighet, jeg tipper man strekker seg fint til 300K£-320K£. Vi har verdenst beste keeper, og verdens klart beste stopper uten at de syter og setter ut krav om lønn bare fordi Oblak, DdG, Varane, Ramos og andre tjener mye mer.

Én ting til, Liverpool kan ikke drive på samme måte som klubber som ikke har budsjett. Det å dra frem lønninger som PSG og Man City betaler er bare tullete. Dette handler om noe større enn Salah. Hva skjer når Trent skal fornye om noen år? Når vi skal kjøpe spillere? 400K£ + bonuser er sinnsykt og kun forskrudde fans godtar noe slikt gitt klubbens situasjon.
Nei. Det er der spillere på hans nivå (om det er noen på hans nivå akkurat nå da) ligger.

Selvfølgelig er det, dessverre må man jo si, relevant å trekke frem hva Salah kan få i andre klubber. Det er jo noe klubben må forholde seg til. Kan/vil man ikke lønne de beste spillerne, risikerer man også å miste noen av disse til klubber som kan og vil. Og det er jo fair det, både fra klubbens side og Salahs side.

Og Salahs kjærlighet til klubben strekker seg neppe lengre enn at han bytter klubb dersom lønnen ikke matcher kvaliteten. Hvorfor skal han signere sin siste store kontrakt med Liverpool, dersom det står en annen klubb klar til å gi han opp mot det dobbelte? Han er ikke akkurat født og oppvokst i Liverpool, så lojaliteten stikker nok ikke like dypt som f.eks med tilfellet Gerrard (som i sin tid vel fikk seg en ok lønnsøkning etter å ha gått rimelig mye lengre enn det Salah har gjort nå)

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Yesil skrev: lør okt 23, 2021 11:52 pm Nei. Det er der spillere på hans nivå (om det er noen på hans nivå akkurat nå da) ligger.

Selvfølgelig er det, dessverre må man jo si, relevant å trekke frem hva Salah kan få i andre klubber. Det er jo noe klubben må forholde seg til. Kan/vil man ikke lønne de beste spillerne, risikerer man også å miste noen av disse til klubber som kan og vil. Og det er jo fair det, både fra klubbens side og Salahs side.

Og Salahs kjærlighet til klubben strekker seg neppe lengre enn at han bytter klubb dersom lønnen ikke matcher kvaliteten. Hvorfor skal han signere sin siste store kontrakt med Liverpool, dersom det står en annen klubb klar til å gi han opp mot det dobbelte? Han er ikke akkurat født og oppvokst i Liverpool, så lojaliteten stikker nok ikke like dypt som f.eks med tilfellet Gerrard (som i sin tid vel fikk seg en ok lønnsøkning etter å ha gått rimelig mye lengre enn det Salah har gjort nå)
Men han er i Liverpool, og han vet godt at denne klubben ikke er på det samme finansielle nivået som andre klubber. Vi har som sagt noen av verdens beste spillere i andre posisjoner hvor spillere på lignende nivå tjener langt mer, men våre spillere går ikke berserk med absurde lønnskrav og sutring i media.

Det skal ikke være relevant å trekke frem klubber som er eid opp av andre land som bruker en del av sitt statsbudsjett på deette. Men, sånn er det. Dessverre som du sier. Prinsipper og det å drive etter evne er noe klubben må ha og gjøre. Man kan ikke bryte strukturen og kjøre klubben i dass.

Korrekt, og da er hele det pr-intervjuet hans bare komedie. "Det er ikke opp til meg" "Jeg elsker klubben og fansen" "Jeg vil bli her ut karrieren", osv. Men det handler selvsagt om å fremstille seg som den snille og uskyldige part.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: søn okt 24, 2021 12:10 am
Yesil skrev: lør okt 23, 2021 11:52 pm Nei. Det er der spillere på hans nivå (om det er noen på hans nivå akkurat nå da) ligger.

Selvfølgelig er det, dessverre må man jo si, relevant å trekke frem hva Salah kan få i andre klubber. Det er jo noe klubben må forholde seg til. Kan/vil man ikke lønne de beste spillerne, risikerer man også å miste noen av disse til klubber som kan og vil. Og det er jo fair det, både fra klubbens side og Salahs side.

Og Salahs kjærlighet til klubben strekker seg neppe lengre enn at han bytter klubb dersom lønnen ikke matcher kvaliteten. Hvorfor skal han signere sin siste store kontrakt med Liverpool, dersom det står en annen klubb klar til å gi han opp mot det dobbelte? Han er ikke akkurat født og oppvokst i Liverpool, så lojaliteten stikker nok ikke like dypt som f.eks med tilfellet Gerrard (som i sin tid vel fikk seg en ok lønnsøkning etter å ha gått rimelig mye lengre enn det Salah har gjort nå)
Men han er i Liverpool, og han vet godt at denne klubben ikke er på det samme finansielle nivået som andre klubber. Vi har som sagt noen av verdens beste spillere i andre posisjoner hvor spillere på lignende nivå tjener langt mer, men våre spillere går ikke berserk med absurde lønnskrav og sutring i media.

Det skal ikke være relevant å trekke frem klubber som er eid opp av andre land som bruker en del av sitt statsbudsjett på deette. Men, sånn er det. Dessverre som du sier. Prinsipper og det å drive etter evne er noe klubben må ha og gjøre. Man kan ikke bryte strukturen og kjøre klubben i dass.

Korrekt, og da er hele det pr-intervjuet hans bare komedie. "Det er ikke opp til meg" "Jeg elsker klubben og fansen" "Jeg vil bli her ut karrieren", osv. Men det handler selvsagt om å fremstille seg som den snille og uskyldige part.
Så siden van Dijk er fornøyd selv om han kan få bedre betalt andre steder, så skal Salah også være fornøyd? Hva er logikken bak det?

Selvfølgelig kan ikke klubben gå med på Salahs lønnskrav dersom det ikke er plass til slikt. Det sier seg selv, og det er jo helt greit. Da får Salah valget mellom å signere en mindre lukrativ kontrakt med Liverpool, eller signere for en klubb som kan og vil gi han lønn som matcher hans nivå. Og det er jo slik det må være.

Og selvsagt skjønner alle at "det er ikke opp til meg" bare er tull. Salah kan sannsynligvis når som helst gå med på å signere en kontrakt med dårligere betingelser. Men for en idiot Salah hadde vært dersom han ikke forsøker å utnytte sin posisjon som kanskje verdens beste spiller til å få betingelser deretter.

Jeg tipper dog at dette løser seg, og at Salah signerer ny kontrakt med Liverpool. Og så tipper jeg at det ender opp på mellom 350 og 400 en plass, og at alle er fornøyd.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Salah kunne fint spart seg for uttalelsene sine. Helt meningsløst og fordummende ovenfor omgivelsene. Selvsagt skal han få mer i lønnsposen enn han har nå - men han vet godt hvor han er. I det store bildet liker jeg ikke at hele lønnsstrukturen må blåses - det kan ikke føre noe godt ved seg. Vanskelig hele greia.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

TheOpiate skrev: lør okt 23, 2021 11:42 pm Uansett om Salah fortjener og eventuelt får de summene det spekuleres i, så er det null kredibilitet i det han sier. Selvfølgelig kan Salah påvirke sin egen fremtid. Supporterne er ikke dumme. Da kunne han heller latt være å si noe som helst angående akkurat dette. Strategi fra agenten for at supporterne skal legge press på klubben?

Faen som jeg hater at sånt skal foregå i media gjennom intervjuer o.l

Salah har kontrakt frem til han er 31 år. Da er markedsverdien hans lavere enn nå så de må "smi mens jernet er varmt".

Markedslønnen til Salah vil sprenge Liverpools lønnsstruktur og jeg tviler på at de vil gjøre det. Situasjonen minner meg om Hazard og Chelsea. Hazard kunne få fantasilønnen sin i Real og var derfor i sin rett til å kreve det. Chelsea var på sin side villig til å gjøre Hazard til klubbens klart beste spiller, men fortsatt var tilbudet et par hundre tusen i uka lavere enn i Real....

Hazard ble som kjent solgt sommeren før kontrakten utløp. Tipper vi får se det samme med Salah i sommer. PSG kanskje? Eller Newcastle?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Orakelet skrev: søn okt 24, 2021 8:42 am

Salah har kontrakt frem til han er 31 år. Da er markedsverdien hans lavere enn nå så de må "smi mens jernet er varmt".

Markedslønnen til Salah vil sprenge Liverpools lønnsstruktur og jeg tviler på at de vil gjøre det. Situasjonen minner meg om Hazard og Chelsea. Hazard kunne få fantasilønnen sin i Real og var derfor i sin rett til å kreve det. Chelsea var på sin side villig til å gjøre Hazard til klubbens klart beste spiller, men fortsatt var tilbudet et par hundre tusen i uka lavere enn i Real....

Hazard ble som kjent solgt sommeren før kontrakten utløp. Tipper vi får se det samme med Salah i sommer. PSG kanskje? Eller Newcastle?
Joda, og Salah kan kreve det han vil. Bare hold det unna media med sånt piss som leveres i dette tilfellet. Supporterne er som sagt ikke dumme(noen er selvfølgelig det....)

Yesil

Legg inn av Yesil »

TheOpiate skrev: søn okt 24, 2021 9:48 am
Joda, og Salah kan kreve det han vil. Bare hold det unna media med sånt piss som leveres i dette tilfellet. Supporterne er som sagt ikke dumme(noen er selvfølgelig det....)
Er vel ikke veldig ille dette, fra Salah? Han sier strengt talt bare at han foretrekker å bli i Liverpool ut karrieren, men at han ikke er villig til å gjøre det for enhver pris. Om klubben f.eks ikke vil gi mer enn £300k i uken, vet Salah og gjengen at prisen for å spille i Liverpool er kanskje £2-300k mindre enn hva Salah kunne fått i f.eks PSG. Og når det blir stor forskjell, frister det kanskje mer med noen år i Paris?

Og så kan det tenkes at Liverpool ikke vil gi Salah den kontraktslengden han ønsker seg. Han har vært opptatt av å fortelle hvor god form han føler seg i, hvor lite skadet han har vært og at han tror han kan holde seg på dette (verdensklasse) nivået i 8-10 år til. Dette tipper jeg har med at Liverpool kanskje bare vil forlenge kontrakten med 2 år, mens Salah vil ha 3 eller 4. Sansynligvis et vel så viktig tema som lønnen når en 31-åring (når nåværende kontrakt går ut) skal forlenge sin kontrakt.

Jeg er forøvrig enig i at Salah (og alle andre, for dette er jo helt vanlig når det er litt uenigheter) kunne holdt seg for god til å nevne noe om dette i media i det heletatt. Men enn så lenge så synes jeg dette er svært uskyldige greier, og det er tydelig at Salah sitt førstevalg er å bli værende i Liverpool, så lenge han får betalt i nærheten av det en spiller som han bør ha betalt i dette markedet (dette er så kvalmende å skrive, men man må jo bare glemme pengene som er i fotballen, det er umulig å forholde seg til for oss vanlige).

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Hazard-eksempelet er meget bra - en spiller som var Chelsea sin beste og bortimot uvurderlig - han ble solgt, og pengene fra salget forvaltet på en såpass bra måte at de har vunnet CL og re-etablert seg helt i toppen av PL.

At Salah er den viktigste faktoren for LFCs suksess er jeg derimot fryktelig uenig i. Han har jevnt over vært blant våre 2-3 beste spillere siden han kom hit (akkurat nå er han umenneskelig god, og definitivt den beste), men hovedårsaken til at vi etter tiår i mørket har endt opp med å bli en av verdens beste klubber er uten tvil Jürgen Klopp. Dagens Liverpool er et resultat av hans arbeid med å hente inn spillere og en stab som jobber bedre enn alle andre i fotballverdenen.

Samarbeidet med yngres avdeling er unikt, jmfr Trent, Jones, Elliott, og kjøpene fra tredje og fjerde hylle er eksepsjonelle (Robbo, Jota). Men, den kanskje viktigste faktoren har så langt vært kjøpene fra den nest-øverste hylla, med spillere som Mané, Salah, Fabinho, Alisson og Virgil. Ingen av disse var world-beaters, men har vokst til å bli det under manageren vår.

Poenget mitt er at jeg ikke er i nærheten av å frykte en tilværelse uten Salah. Selvsagt ønsker jeg at Mo skal bli med videre, men ikke for enhver pris. Lønnsstrukturen er viktig, så viktig at £400k p/w ikke kommer til å skje. Og jeg er temmelig sikker på at agenten hans klarer å fiske opp en klubb som er villig til å tilby Mo minst £500k. Da forsvinner egypteren fra Anfield kjappere enn vi rekker å si "goodbye". Men, tenk hva våre menn kan gjøre med £100M, og en lettelse i lønnsbudsjettet som tilsvarer to solide lønninger?

Så får vi drømme om at Salah virkelig mener det når han sier at han vil bli i klubben, at han blir her hele sin karriere, og fortsetter å blåse gamle rekorder. Virkelig. Men, at klubben ender opp i fortapelse uten Mo er virkelig ikke noe å frykte. La Klopp & co få gjøre jobben sin så går dette bra.

Til slutt. Er det noen av stjernespillerne våre som har prestert noe særlig etter å ha forlatt oss? Suarez er det rå unntaket, mens unge, uferdige Sterling bare måtte bli en viss suksess i et lag bestående av 200% stjerner.
McManaman i Real. Owen i Real. Torres i Chelsea. Emre Can i Juventus. Coutinho i Barcelona. Wijnaldum i PSG. Ikke akkurat en rekke av suksesshistorier. En viktig faktor for å lykkes i en klubb er rammene rundt, miljøet i klubben, kjærligheten fra supporterne, medspillere, apparatet av trenere, fysioer osv, samt - ikke minst - manager og hans taktikk, idéer og menneskelige egenskaper. Hvor skal Salah få det like bra som han har det i LFC?

SirJames

Legg inn av SirJames »

johwi68 er 120 % spot on her ^

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det jowhi sa. Helt spot on.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»