Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Knaxern

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Knaxern »

Wa11in skrev: tir jul 27, 2021 9:49 pm
Mulig jeg var noe streng, men samtidig så har det jo florert av spennende årganger, med X-antall spillere som "garantert" kom til å spille drøssevis med A-lagsminutter for LFC. Like fullt er det bare TAA det har skjedd for de siste 20 årene, så jeg føler det er innafor å være litt pessimistisk, selv om både Elliot og Jones unektelig ser bra ut. De andre du nevner ser også spennende ut, men ikke noe mer enn Ibe, Wilson, Ojo, Rossiter, Woodburn og diverse andre gjorde ved samme alder. Andre Wisdom så jeg f.eks. som en mer garantert 1. lagsspiller for LFC da han var 18 enn noen av de du nevner, han var helt enorm for U18 og reservelaget i sin tid, selv om han spilte 1 og 2 aldersklasser opp.
Du tar ikke feil med å være pessimist her. Det er fryktelig langt opp fra å være god i den alderen og det å etablere seg på et høyt PL-nivå. Men jeg føler at ting har gått fremover de siste 20 årene. Før klarte man ikke å få penger engang for reservespillerne og akademispillerne. Nå holder de hvertfall et såpass godt nivå at vi klarer å håve inn gode penger for dem. Det gjør at en kan være litt mer optimist nå enn tidligere, spesielt over spillere som klubben mener er uaktuelle for lån og salg.

Når det gjelder folk som Wisdom, så har jeg alltid vegret meg for å glede meg over slike spillere i den aldersklassen. Fysikken er rett og slett et altfor stort pluss frem til de kommer seg opp til toppnivå, da synes manglene ganske kjapt.

Du glemmer Sterling btw. Han kom til klubben når han var 15 år.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Knaxern skrev: tir jul 27, 2021 9:53 pm
Sjefan skrev: tir jul 27, 2021 9:43 pm

Man City og Chelsea har ingen påvirkning av covid, de kjører eget løp. Men jeg vet at Tottenham og Man Utd har tatt opp lån for å kjøpe spillere. Lest at det er flere andre klubber i PL som også har gjort det. Pdd virker det som om Liverpool er den eneste toppklubben som nekter å finansiere spillerkjøp ved å ta lån. Alt skal skje med midler fra salg av spillere.
Man City og Chelsea har eiere som pøser inn penger og behøver ikke bekymre seg for det finansielle, ikke noe nytt der. Spurs har vel nedbetalt lånet de tok opp i fjor. Mulig Man Utd har tatt oppe noe lån, alternativt at Glazers åpner pengebingen litt for å tilfredsstille fansen. Uansett hadde jeg trodd at det skulle være noe roligere på overgangsfronten overall, men artig at det skjer litt. Tror topp 4 kan bli et rotterace i år med 4 klare favoritter og en haug med lag som utfordrere.

Yesil

Legg inn av Yesil »

I dag ble 96 til 97. Andrew Devine døde 55 år gammel, over 30 år etter at han som 23 åring fikk livet fullstendig ødelagt av skadene han pådro seg på Hillsborough. Han fikk bl.a omfattende hjerneskade, og fikk aldri noe som minnet om et normalt liv igjen.

"We welcome the conclusion of the coroner, Mr Andre Rebello, made today at Liverpool Coroner’s Court, that Andrew was unlawfully killed, making him the 97th fatality of the tragic events that occurred on April 15, 1989."

JFT97

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Trist. Hvil i fred til kjære Andrew.

T-Beer

Legg inn av T-Beer »

JFT97

Melder free transfer over hit fra vgd, hei igjen! Dette ser bra ut!

Hadde egentlig skrevet litt mer, med litt Hendersongrubling etc., men prøvde både send uten resultat og lagret også en kladd jeg er for noldus til å finne igjen, så får bli med denne.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Er det noen som har fått tak i Johwi? over hit eller Minuspool,Masterpool?
Vel kampdag i dag,så vi må begynne å få litt fart i tråden her
Herta Berlin står på menyen i dag,og med Musialowski i trening etter en liten skade
samt kanskje noen minutter med VvD på banen
Ellers ser jeg fram til å se mer av Konate,Owen Beck,Connor Bradley,Harvey Elliott
og Kaide Gordon...samt innhopp av Jota muligens
Ja,ja vi får se hvilke 2 lag Klopp/Lijnders setter opp i dagens treningskamp

Hup,Hupp,Huppp Bellingham next year

The Kwames

Yesil

Legg inn av Yesil »

Gini, av alle, hinter om at både Gomez og van Dijk får sine første minutter igjen i kveld. Forsterkes av at Virgil deler insta-posten.
Hadde vært fantastisk å se disse to igjen, og spennende hvor langt de har igjen før de er 100% klar. Det kan jo være at det bare er finpussen/kampformen som gjenstår, og at de faktisk rekker sesongstarten?
Får de minutter i dag, og kanskje en omgang i den kampen som ennå ikke er satt opp, før de får kanskje en time i en av de kampene som spilles 5 og 6 dager før seriestarten...
Det kan gå det.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Går dagens kamp på Liverpool.tv?

(Eller hva det heter?)

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Det hadde vært en drøm. Men jeg har forståelse om de venter. Virgil må passes veldig godt på.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

TheOpiate skrev: tor jul 29, 2021 1:31 pm Går dagens kamp på Liverpool.tv?

(Eller hva det heter?)
Ja. Du får 1 mmd gratis ved registrering.

En del fine intervjuer og inside training-videoer som også legges ut der.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Har vært støttemedlem i mange år, så abonnementet er i boks. Tror jeg logget inn sist for ca 3 år siden 😊

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: tir jul 27, 2021 9:49 pm
Knaxern skrev: tir jul 27, 2021 9:38 pm Tja, jeg har isåfall mer tro på Elliott og Jones enn det du har. Gordon og Musialowski virker til å være veldig gode i forhold til alderen, spesielt Gordon. Men vi får nå se de to-tre neste årene.
Mulig jeg var noe streng, men samtidig så har det jo florert av spennende årganger, med X-antall spillere som "garantert" kom til å spille drøssevis med A-lagsminutter for LFC. Like fullt er det bare TAA det har skjedd for de siste 20 årene, så jeg føler det er innafor å være litt pessimistisk, selv om både Elliot og Jones unektelig ser bra ut. De andre du nevner ser også spennende ut, men ikke noe mer enn Ibe, Wilson, Ojo, Rossiter, Woodburn og diverse andre gjorde ved samme alder. Andre Wisdom så jeg f.eks. som en mer garantert 1. lagsspiller for LFC da han var 18 enn noen av de du nevner, han var helt enorm for U18 og reservelaget i sin tid, selv om han spilte 1 og 2 aldersklasser opp.
Statistisk sett har du jo helt rett, og realistisk sett er nok sikkert dette også mest sannsynlig. Likevel synes jeg vi skal tillate oss en mer optimistisk innfallsvinkel. Vi har antakeligvis et generasjonstalent i Elliot (jeg rater ham enormt høyt) og Jones har allerede som 20-åring bokført 30 kamper for ett av verdens beste lag, på sentral midtbane. Det er ikke tale om spillere som vikarierer på back-plass, eller lever av farten sin. Det er spellere.

Dersom vi ikke skal ha forhåpninger, med trener og støtteapparat tatt i betraktning, ser jeg ikke helt at man noen gang som Liverpool-supporter skal være positivt innstilt til det aller meste. Så får vi heller tåle å bli skuffet!

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

I kveld skal sesongen avgjøres. Slår vi Hertha er pokkal'n bænkers,

Avgir vi poeng er det bare å forberede seg på å møte Millwall og Coventry neste sesong.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: tor jul 29, 2021 4:11 pm
Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 4:02 pm Dersom vi ikke skal ha forhåpninger, med trener og støtteapparat tatt i betraktning, ser jeg ikke helt at man noen gang som Liverpool-supporter skal være positivt innstilt til det aller meste. Så får vi heller tåle å bli skuffet!
Jeg er på sett og vis enig, men jeg synes ikke man er pessimistisk hvis man antar at særdeles få, også blant de mest spennende ungguttene våre, kommer til å få store Liverpoolkarrierer. Ikke fordi de ikke er bra, eller kommer til å bli bra spillere, men rett og slett fordi laget vårt er så utrolig bra, at det kun er plass til spillere som tilhører eliten blant verdens fotballspillere. Der er nåløyet særdeles trangt, og mange av disse spillerne kommer helt sikkert til å få flotte karrierer på nivået akkurat under, eller akkurat under der igjen. Da holder de fremdeles PL-kvalitet f.eks., men er samtidig langt unna å være gode nok til å forsvare en plass i troppen vår. Det å i det hele tatt klare å få frem spillere som er gode nok for førstelaget vårt i dag, fra eget akademi, er så vanskelig at jeg vil kalle det for en stor suksess om vi klarer å få frem én hvert 5. år.

De spillerne som er nr. 20-23 i troppen vår er så gode at de ville vært nøkkelspillere hos PL-lagene som ligger på hylla under oss.

Ser at Elliott omtales som et "generasjonstalent". For det første - dette begrepet begynner vel å bli litt utvanna etterhvert eller? Hvor mange generasjonstalenter kan egentlig én generasjon ha? Det er ikke voldsomt kontroversielt å hevde at både Sancho og Foden (fra ish samme generasjon) så langt bedre ut som 18-åringer enn hva Elliott gjør. Det samme gjelder Jones, et par hakk under de aller beste 18-21-åringene, men fremdeles en veldig spennende spiller selvsagt.

Kan disse få fine karrierer? Absolutt. Kan det bli for Liverpool? Ja, det er selvsagt mulig, men da skal mye klaffe, og jeg tviler på at det vil skje for flere enn 1 av de spennende typene som ble nevnt i innlegget jeg siterte opprinnelig.
Vi er vel helt enige!

Når det gjelder "generasjonstalent", er jeg også enig i at jeg bidrar til å utvanne begrepet for mening. Det var mest for å synliggjøre hvor høyt jeg rater ham. Dette antakeligvis også fordi jeg har fulgt ham pre-Liverpool, som følge av en kompis som er Fulham-fan. Jeg liker å melde ting nå, og slå meg på kassa senere: hva sa jeg-like. La meg omformulere det til "verdensklassepotensial".

Sammenligningene med Sancho og Foden står seg nok på sett og vis, men må også modifiseres:

Sancho spilte ungdomsfotball for City inntil han ble hentet til Dortmund som 17-åring. Der kom han riktignok på banen som innbytter, men det var først etter fylte 18 år at han begynte å spille seniorfotball. Foden fikk rett nok endel spilletid som 17- åring i City-laget som knuste all motstand, men også han har markert seg først og fremst etter fylte 18 år.

Elliot ble 18 i vår. Før den tid debuterte han for Liverpool som 16-åring, før han i fjor som 17-åring tidvis herjet for Blackburn i en fysisk tøff liga for en unggutt. Så kan man alltids diskutere hvorvidt det er mer imponerende å få noen minutter for storlag som Dortmund og City vs. det å være den offensive bærebjelken for et lag som Blackburn. Begge deler er imponerende på hver sin måte. Det mest imponerende med Elliot, i likhet med Foden, er at han ikke skinner grunnet farten.

Poenget er imidlertid at vi nesten må la Elliot få årets sesong, før sammenligningen med Sancho og Foden står sin prøve. Begge de har for øvrig utvilsomt også samme verdensklassepotensiale.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: tor jul 29, 2021 5:31 pm
Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 4:45 pm Sammenligningene med Sancho og Foden står seg nok på sett og vis, men må også modifiseres:

Sancho spilte ungdomsfotball for City inntil han ble hentet til Dortmund som 17-åring. Der kom han riktignok på banen som innbytter, men det var først etter fylte 18 år at han begynte å spille seniorfotball. Foden fikk rett nok endel spilletid som 17- åring i City-laget som knuste all motstand, men også han har markert seg først og fremst etter fylte 18 år.
Nå har alle disse det til felles at de hadde spilt masse fotball allerede som 18-åringer. Man kan alltids diskutere hva som er mest imponerende av ditt og datt, men jeg står for mitt opprinnelige utsagn om at både Sancho og Foden som 18-åringer lå et hestehode eller to foran Elliott.

For yngre landslag: (Ikke medregnet U21, da Elliott ikke har kommet seg dit enda, pluss at Sancho hoppet direkte til A-landslaget)
Foden: 36 kamper, 17 mål, 6 assists. Turneringens beste spiller i U17-VM i 2017. På turneringens lag i U17-EM samme år.
Sancho: 36 kamper, 23 mål, 13 assists. På turneringens lag i U17-EM i 2017. (Var nok antakelig turneringens beste spiller i U17-VM, men ble hentet hjem av Dortmund fordi de trengte han i seniortroppen sin)
Elliott: 11 kamper, 6 mål, 0 assists. Litt inn og ut av Englandtroppen, ikke med i troppen til U17-mesterskapet i 2017 (selv om denne troppen hovedsaklig bestod av 02-modeller, men England har historikk med å la spillere hoppe opp årsklasser).
Jones: 24 kamper, 2 mål, 2 assists

Muligens en noe unfair sammenligning, da det vel knapt ble spilt U-landslagsfotball i hele fjor/i år grunnet pandemien. Men Elliot har ikke vært bankers i Englandtroppene i sin årsklasse (det kommer han selvsagt til å være i tiden fremover altså, bare så det er nevnt). Sancho og Foden var de beste fra 2000-generasjonen i hele Europa.

Ungdomsfotball/reservelag:
Foden: 42 kamper, 21 mål, 13 assists for Man City U18, U19 og U23.
Sancho: 44 Kamper, 24 mål, 11 assists for Man City U18, U19, U23 og Dortmund 2 og U19.
Elliott: 45 kamper, 9 mål, 15 assists for Fulham U18, Liverpool U19 og U23
Jones: 80 kamper, 41 mål, 15 assists

Oppsummert U-fotball:
Foden: 78 kamper, 38 mål, 19 assists
Sancho: 80 kamper, 47 mål, 24 assists
Elliott: 56 kamper, 15 mål, 15 assists.
Jones: 104 kamper, 43 mål, 17 assists.

Da de var like gamle som Elliott er nå, så produserte Foden og Sancho hhv. 9 og 33 målpoeng for a-lagene til Man City og Dortmund. Jeg blir overrasket om Elliot matcher det for oss kommende sesong. Shaqiri, som vel er den han fort overtar plassen for i stallen, hadde 5 målpoeng i fjor, jeg er happy hvis Elliott matcher det, da er vi på god vei mot noe.

Som 19/20-åringer leverte Foden og Sancho hhv. 33 og 40 målpoeng for lagene sine. Som 20/21-åringer leverte de begge 36. Jeg blir sjokkert om vi får noe i nærheten av den samme produksjonen fra Elliott.

Edit: Kan legge til at jeg satt slavisk og så på både U17-EM og U17-VM det året, og er muligens litt farget av det. Men Foden og Sancho i de mesterskapene der var helt beyond, de var så latterlig mye bedre enn alle andre. En god del bedre enn noe jeg har sett av Elliott så langt, og så bra at jeg mener at det kan gjøres et unntak, og omtale både Foden og Sancho som generajsonstalenter. Elliott? Ikke helt der, men definitivt et stort talent som kommer til å få en fin karriere.

Edit 2: La til tallene for Curtis Jones også, for sammenligninges skyld. Jeg synes han er et lite hakk mer spennende enn Elliott :)
Vår "uenighet" stammer nok fra at jeg 1) ikke så U17-EM og U-17VM det året (samme år Brewster ble toppscorer?) og 2) har fulgt Elliot mer slavisk. Man blir selvfølgelig preget av dette.

Jeg vet overhodet ikke nok om nivået for øvrig på de ulike årgangene, jf. spilletid på ungdomslandslag etc, til at jeg kan imøtegå tallene som presenteres her. Det er dog urettferdig å bruke 2017-mesterskap mot Elliot. Han konkurrerte jo da vitterlig direkte med (blant annet) to år eldre Foden og tre år eldre Sancho, som begge også var supertalenter? 14 år gamle Elliot vet jeg ikke hvordan var som spiller, men finner det ikke "bekymringsverdig" at han ikke deltok her.

Dersom Elliot ikke leverer fem målpoeng inneværende sesong, blir jeg skuffet. Så får heller dette innlegget dras opp til spott og spe mai 2022!

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Wa11in skrev: tor jul 29, 2021 6:07 pm
Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 6:03 pm Jeg vet overhodet ikke nok om nivået for øvrig på de ulike årgangene, jf. spilletid på ungdomslandslag etc, til at jeg kan imøtegå tallene som presenteres her. Det er dog urettferdig å bruke 2017-mesterskap mot Elliot. Han konkurrerte jo da vitterlig direkte med (blant annet) to år eldre Foden og tre år eldre Sancho, som begge også var supertalenter? 14 år gamle Elliot vet jeg ikke hvordan var som spiller, men finner det ikke "bekymringsverdig" at han ikke deltok her.

Dersom Elliot ikke leverer fem målpoeng inneværende sesong, blir jeg skuffet. Så får heller dette innlegget dras opp til spott og spe mai 2022!
Jeg refererte til U17-mesterskapet i 2019, hvor Elliott ikke ble tatt ut.

Gleder meg til Mai, og håper selvsagt at det er jeg som ser ut som den store idioten :lol: :D
Hehe, daså. Jeg tok ikke høyde for typo i ditt første innlegg, og da står vel dessverre innsigelsene dine seg endel bedre. La gå.

For øvrig er jeg fullstendig åpen for at jeg er i muppet-mode. Som 1990-årgang, var min første tur til Anfield i 98. Det var en tøff barndom.. Jeg tillater meg derfor å være litt mer optimist enn det antakeligvis objektivt sett er grunnlag for, nå når det først går godt!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 6:15 pm
For øvrig er jeg fullstendig åpen for at jeg er i muppet-mode. Som 1990-årgang, var min første tur til Anfield i 98. Det var en tøff barndom.. Jeg tillater meg derfor å være litt mer optimist enn det antakeligvis objektivt sett er grunnlag for, nå når det først går godt!
Trist at ikke barnevernet har ressursene de trenger til å gripe inn i slike saker.

:)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Bare 1990-årganger? Da var jeg russ....

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Lezah skrev: tor jul 29, 2021 6:30 pm
Ministeren skrev: tor jul 29, 2021 6:15 pm
For øvrig er jeg fullstendig åpen for at jeg er i muppet-mode. Som 1990-årgang, var min første tur til Anfield i 98. Det var en tøff barndom.. Jeg tillater meg derfor å være litt mer optimist enn det antakeligvis objektivt sett er grunnlag for, nå når det først går godt!
Trist at ikke barnevernet har ressursene de trenger til å gripe inn i slike saker.

:)
Heldigvis blir barnevernet stadig felt i EMD, og det er lov å håpe at det røskes opp litt i organisasjonen fremover. Det er jo fortvilt dersom barn i dag blir lurt i stry av medias Solskjær-onanering uten at fagkompetente tar affære! :D
TerryMcDermott skrev: tor jul 29, 2021 6:55 pm Bare 1990-årganger? Da var jeg russ....
Jeg kan trøste deg med at jeg til sinns er en konservativ, gammel grinebiter, som syns alt var bedre før.. Heldigvis har jeg nå lagt skoene på hylla, og inntatt besserwisser-rollen hvor det skal kritiseres over en lav sko. Kroppslig sett er jeg derimot selvfølgelig som en sprek, våryr gaselle! ;) Velkommen!

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Ser litt friskere ut i dag, gutta.

Tja, så var det jinxingen vi har snakket om før da.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Nå begynner dette å bli litt trist...

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Hvis Blackpool holder seg blir det to trivelige møter med Critchley neste sesong.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hertha har et par artige folk.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Heldige om vi når forrige sesongs poengsum neste år.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

morrisey

Legg inn av morrisey »

Grekeren vil være med på assistkonkurransen i år.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Lekkert

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

eppaen

Legg inn av eppaen »

Morsom 1.omgang alt i alt. Lar meg begeistre av Elliott. Erstatter Shaqiri (eksempelvis) rimelig greit slik det ser ut. Minamino relativt god til å finne litt rom. Konate ser ut til å være presis med labben. Det liker vi.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Rhys, Nat, Jones og Robbo, Chamberlain... Flere inn?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»