Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
eppaen

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av eppaen »

tbb skrev: man jun 05, 2023 12:39 pm Jeg er ikke nødvendigvis enig med Jolla, men man skal være veldig enkel dersom man konkluderer med at det må være noe Jolla ikke har forstått pga dette standpunktet.

Dette blir litt som spørsmålet knyttet til brenning av diverse bøker eller tegning av enkelte profeter. Skal det være forbudt? I mile øyne er det så unødvendig at det like gjerne kunne vært det, men har ikke problem med å forstå at det rent prinsipielt er vanskeligere enn som så i et demokrati.
Nå er det for det første en vanlig måte å formulere seg på for å markere et undrende standpunkt. Fyren blir ikke kastet i fengsel. Men det må være mulig å forstå hvorfor dette må håndteres og kveles. Ellers blir det indrejustis av typen ingen ønsker - før det eskalerer til tribunen igjen og man må begynne med tomme tribuner. Dette tjener begge klubber på at det ble håndtert slik det ble.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

eppaen skrev: man jun 05, 2023 12:54 pm
Nå er det for det første en vanlig måte å formulere seg på for å markere et undrende standpunkt. Fyren blir ikke kastet i fengsel. Men det må være mulig å forstå hvorfor dette må håndteres og kveles.
Jeg var ikke forundret over at han ble fjernet. Jeg vet hvordan lovene er. Men jeg synes personlig at slike ytringer, eller Jyllandsposten sin karikatur eller eksempelvis det som Atle Antonsen sa ikke fortjener fengselsstraff eller at folkene med slike ytringer fortjener å bli voldtatt.

Nå er det selvfølgelig en forskjell på det å ha en karikatur av Muhammed og det å håne de døde og etterlatte fra en tragedie. Men det handler mer om at jeg er prinsipielt liberal når det kommer til at det skal være lov å vitse om ting. Jeg er på Rowan Atkinson sin side om at enten så må alt være lov å vitse om / gjøre narr av, eller så er i prinsippet ingenting lov å vitse om. Man bør kunne lage utfordrende og grove vitser uten å risikere fengselsstraff. Det bør ikke være slik at det er lov å lage en vits som gjør narr av kristne, men så ryker du på glattcella hvis du lager den samme vitsen om hinduister eller jøder. Man skal ha rett til å krenke folk, men det er selvfølgelig alltid et tid og sted for det, og jeg kan forstå at dette ikke var rett setting for denne trøyen.

Edit: Men ble han ikke arrestert? Ble han kun registrert for en ordensforstyrrelse og så var han fri igjen? Det er i så tilfelle mer passende etter min mening. Jeg forstod det slik at SirJames ønsket at han skulle bli voldtatt 97 ganger i buret - inneforstått at han var fengslet frem til høringen sin.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Det er vel (eller var) vanlig praksis i USA at pedofile/voldtekstdømte måtte gå rundt i nabolaget etter endt soning og si at de var "registered sex-offenders". En passende straff for dette avskummet hadde vært å ta seg en runde på Merseyside og fortelle hva han hadde gjort.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: man jun 05, 2023 1:14 pm
Jeg var ikke forundret over at han ble fjernet. Jeg vet hvordan lovene er. Men jeg synes personlig at slike ytringer, eller Jyllandsposten sin karikatur eller eksempelvis det som Atle Antonsen sa ikke fortjener fengselsstraff eller at folkene med slike ytringer fortjener å bli voldtatt.

Nå er det selvfølgelig en forskjell på det å ha en karikatur av Muhammed og det å håne de døde og etterlatte fra en tragedie. Men det handler mer om at jeg er prinsipielt liberal når det kommer til at det skal være lov å vitse om ting. Jeg er på Rowan Atkinson sin side om at enten så må alt være lov å vitse om / gjøre narr av, eller så er i prinsippet ingenting lov å vitse om. Man bør kunne lage utfordrende og grove vitser uten å risikere fengselsstraff. Det bør ikke være slik at det er lov å lage en vits som gjør narr av kristne, men så ryker du på glattcella hvis du lager den samme vitsen om hinduister eller jøder. Man skal ha rett til å krenke folk, men det er selvfølgelig alltid et tid og sted for det, og jeg kan forstå at dette ikke var rett setting for denne trøyen.

Edit: Men ble han ikke arrestert? Ble han kun registrert for en ordensforstyrrelse og så var han fri igjen? Det er i så tilfelle mer passende etter min mening. Jeg forstod det slik at SirJames ønsket at han skulle bli voldtatt 97 ganger i buret - inneforstått at han var fengslet frem til høringen sin.
Dette er egentlig et temmelig dårlig innlegg når jeg leser over det igjen. Bør vel kanskje slette det og bare la det originale stå.

Men det føles litt pinglete, så jeg tror jeg velger å la dette stå selv om argumenteringen ikke er veldig god.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: man jun 05, 2023 1:14 pm
eppaen skrev: man jun 05, 2023 12:54 pm
Nå er det for det første en vanlig måte å formulere seg på for å markere et undrende standpunkt. Fyren blir ikke kastet i fengsel. Men det må være mulig å forstå hvorfor dette må håndteres og kveles.
Jeg var ikke forundret over at han ble fjernet. Jeg vet hvordan lovene er. Men jeg synes personlig at slike ytringer, eller Jyllandsposten sin karikatur eller eksempelvis det som Atle Antonsen sa ikke fortjener fengselsstraff eller at folkene med slike ytringer fortjener å bli voldtatt.

Nå er det selvfølgelig en forskjell på det å ha en karikatur av Muhammed og det å håne de døde og etterlatte fra en tragedie. Men det handler mer om at jeg er prinsipielt liberal når det kommer til at det skal være lov å vitse om ting. Jeg er på Rowan Atkinson sin side om at enten så må alt være lov å vitse om / gjøre narr av, eller så er i prinsippet ingenting lov å vitse om. Man bør kunne lage utfordrende og grove vitser uten å risikere fengselsstraff. Det bør ikke være slik at det er lov å lage en vits som gjør narr av kristne, men så ryker du på glattcella hvis du lager den samme vitsen om hinduister eller jøder. Man skal ha rett til å krenke folk, men det er selvfølgelig alltid et tid og sted for det, og jeg kan forstå at dette ikke var rett setting for denne trøyen.

Edit: Men ble han ikke arrestert? Ble han kun registrert for en ordensforstyrrelse og så var han fri igjen? Det er i så tilfelle mer passende etter min mening. Jeg forstod det slik at SirJames ønsket at han skulle bli voldtatt 97 ganger i buret - inneforstått at han var fengslet frem til høringen sin.

Han ble arrestert, sluppet ut igjen mot kausjon, og skal møte til høring 19 juni.

Det var forøvrig 22 personer til som ble arrestert for offences including assault, affray, possession of drugs and drunk and disorderly behaviour.

Politiet i UK legger ikke alltid til rette for at SirJames sin straffeutmåling blir fulgt.

Jeg må si det er veldig vanskelig å forstå hva du legger opp til her. Det er helt åpenbart for alle hva dette er men så skal det tvistes til et eller annet merkelig.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

tbb skrev: man jun 05, 2023 12:39 pm Jeg er ikke nødvendigvis enig med Jolla, men man skal være veldig enkel dersom man konkluderer med at det må være noe Jolla ikke har forstått pga dette standpunktet.

Dette blir litt som spørsmålet knyttet til brenning av diverse bøker eller tegning av enkelte profeter. Skal det være forbudt? I mile øyne er det så unødvendig at det like gjerne kunne vært det, men har ikke problem med å forstå at det rent prinsipielt er vanskeligere enn som så i et demokrati.
Brenning av bøker er et angrep på ideer, meninger osv., og bør ikke forbys uansett hvor hjernedødt det måtte være. Hatefulle ytringer, og trusler mot personer, grupper eller oppfordring til vold blir noe ganske annet. Dette tilfellet er vel kanskje en gråsone av sistnevnte, men blir nok en grei bot ut av det. Spesielt satt i kontekst og hvordan det kunne skapt meget uheldige situasjoner.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: man jun 05, 2023 1:14 pm
eppaen skrev: man jun 05, 2023 12:54 pm
Nå er det for det første en vanlig måte å formulere seg på for å markere et undrende standpunkt. Fyren blir ikke kastet i fengsel. Men det må være mulig å forstå hvorfor dette må håndteres og kveles.
Jeg var ikke forundret over at han ble fjernet. Jeg vet hvordan lovene er. Men jeg synes personlig at slike ytringer, eller Jyllandsposten sin karikatur eller eksempelvis det som Atle Antonsen sa ikke fortjener fengselsstraff eller at folkene med slike ytringer fortjener å bli voldtatt.

Nå er det selvfølgelig en forskjell på det å ha en karikatur av Muhammed og det å håne de døde og etterlatte fra en tragedie. Men det handler mer om at jeg er prinsipielt liberal når det kommer til at det skal være lov å vitse om ting. Jeg er på Rowan Atkinson sin side om at enten så må alt være lov å vitse om / gjøre narr av, eller så er i prinsippet ingenting lov å vitse om. Man bør kunne lage utfordrende og grove vitser uten å risikere fengselsstraff. Det bør ikke være slik at det er lov å lage en vits som gjør narr av kristne, men så ryker du på glattcella hvis du lager den samme vitsen om hinduister eller jøder. Man skal ha rett til å krenke folk, men det er selvfølgelig alltid et tid og sted for det, og jeg kan forstå at dette ikke var rett setting for denne trøyen.

Edit: Men ble han ikke arrestert? Ble han kun registrert for en ordensforstyrrelse og så var han fri igjen? Det er i så tilfelle mer passende etter min mening. Jeg forstod det slik at SirJames ønsket at han skulle bli voldtatt 97 ganger i buret - inneforstått at han var fengslet frem til høringen sin.
Det er ikke så vanskelig å være liberal på hva det er lov å ytre seg om, og samtidig se at om man aktivt går inn for å håne folk som er døde så kan man arresteres for ordensforstyrrelse.

Stiller jeg meg opp i en begravelse for å vitse om den avdøde så bør jeg arresteres. Det er ikke slik at ALT må være lov.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Internjustis hadde holdt her, men jeg skal ikke dra dette lengre. Jeg kan avrunde med en personlig anekdote:

Ministeren har selv sin egen T-skjortehistorie, hvor åstedet var Vatikanet. Ministeren (21) fant det morsomt å ikle seg den raffe Givenchy-tskjorta med print «Pervert» og «17» på baksiden, identisk en fotballdrakt.

Hensikten var åpenbart en - etter mitt skjønn - tidig spøk på den mildt sagt problematiske seksualiteten i den katolske kirke.

Underveis i besøket følte jeg meg imidlertid svært dum, og genseren kom raskt på. Politiet ble ikke involvert.

Hva har så dette med Liverpool FC å gjøre? Absolutt ingenting. Snx.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

milanB skrev: lør jun 03, 2023 10:35 pm
chelsea8 skrev: lør jun 03, 2023 6:32 pm 😬

Ikke overrasket at et utskudd fra Utd-leiren går rundt med dette. Som regel er det klasseløse supportere av den klubben, det ser man mye av her inne også. Sikkert bittert at byen har blitt blå da eget lag ikke lengre henter de viktigste pokalene.
Er det bare jeg som alltid har trodd det var 96 som døde her? Er det ikke noe som heter Justice 96 eller noe lignende, eller har jeg bare blingsa?

milanB

Legg inn av milanB »

Keita til Werder Bremen altså. Enkel medisinsk test siden han slapp igjennom den? Endelig kvitt Klopps største feilkjøp.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

milanB skrev: fre jun 09, 2023 6:00 pm Keita til Werder Bremen altså. Enkel medisinsk test siden han slapp igjennom den? Endelig kvitt Klopps største feilkjøp.
Sjekket kun at han hadde puls.

taknina

Legg inn av taknina »

Hvor er StevenPatrick. Is he still among us?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.

SirJames

Legg inn av SirJames »

k9b skrev: man jun 12, 2023 3:29 pm Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.
Det var ikke bra, nei.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Blir nok mange som drar til den ligaen etterhvert, blir ikke overrasket om f eks Salah tar turen når kontrakten går ut.

Knax

Legg inn av Knax »



Kjører opp til Molde om det blir match der.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knax skrev: man jun 12, 2023 7:43 pm

Kjører opp til Molde om det blir match der.
Jeg blir med.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: man jun 12, 2023 3:29 pm Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.
Sikkert trist, men skuffende? Det var vel ikke veldig uventet?

Knax

Legg inn av Knax »

SirJames skrev: man jun 12, 2023 7:50 pm Jeg blir med.
Herlig, vi ordner roadtrip med fler her.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

k9b skrev: man jun 12, 2023 3:29 pm Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.
Enig, håper i det lengste at det ikke blir noe av men det ser mørkt ut.....faen heller.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Knax skrev: man jun 12, 2023 7:55 pm
SirJames skrev: man jun 12, 2023 7:50 pm Jeg blir med.
Herlig, vi ordner roadtrip med fler her.
Hadde vært jævlig fett ja.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TrondLFC skrev: man jun 12, 2023 7:57 pm
k9b skrev: man jun 12, 2023 3:29 pm Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.
Enig, håper i det lengste at det ikke blir noe av men det ser mørkt ut.....faen heller.
Datteren hans dater vel sønnen til en eller annen storkar innen irsk mafia og har lest rykter (bare rykter altså) at Stevie har ties til disse og på en eller annen måte…umulig å ikke elske Gerrard men han virker ikke som at han er noen Jesus-figur på privaten akkurat. Igjen bare spekulasjon, men hårreisende om han tar turen til sjeikepengene. Det ville vært veldig skuffende.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Gerrard er nok en liten peaky blinder wannabe.
Var vel noe snakk om no lyssky greier i forbindelse med Chelsea-kontakten en gang i tiden også.
Aner ikke jeg altså, just saying… :-)

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: man jun 12, 2023 7:52 pm
k9b skrev: man jun 12, 2023 3:29 pm Gerrard ny manager for Ettifaq FC visstnok. Jævla skuffende.
Sikkert trist, men skuffende? Det var vel ikke veldig uventet?
Kan bli skuffet av noe, selv om det ikke er uventet.

Trodde/håpet han skulle prøve å bygge seg opp igjen etter Villa-fadesen i Europa, og kunne kanskje skjønt det om han dro til USA. Kanskje han gjør det etter en kort stint der, men nå blir det sikkert Saudi-ambassadør-roller og alt mulig rask på han framover.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TerryMcDermott skrev: man jun 12, 2023 4:16 pm --- Blir nok mange som drar til den ligaen etterhvert, blir ikke overrasket om f eks Salah tar turen når kontrakten går ut.
Gjør meg lite om spillere drar ned dit når karrieren er på hell. Deres valg, og ikke noe nytt imo.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Fullstendig håpløst av Gerrard, og er vel bare en bekreftelse på at han med stor sannsynlighet(endelig) har innsett at han ikke har det som trengs for å lykkes innenfor manageryrket.

Dog, det som er enda verre er ryktene om at Qatar muligens har fått kloa i Man Utd. Da er PL i bunn og grunn fullstendig rasert(om den ikke allerede er det med eierskapet i City og Newcastle). Klarer ikke å se at jeg da klarer å opprettholde interessen lenger om dette faktisk er tilfellet. Jævlig kjipt nå når vi endelig ser ut til å overhale midtbanen og fremtiden begynner å se virkelig spennende ut igjen. Faen så bittert at man har fått en storhetstid/era med Kloppern ved rattet fullstendig ødelagt av terrorregimer, blodpenger og systematisk økonomisk juks...

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

TheOpiate skrev: tir jun 13, 2023 10:03 am Fullstendig håpløst av Gerrard, og er vel bare en bekreftelse på at han med stor sannsynlighet(endelig) har innsett at han ikke har det som trengs for å lykkes innenfor manageryrket.

Dog, det som er enda verre er ryktene om at Qatar muligens har fått kloa i Man Utd. Da er PL i bunn og grunn fullstendig rasert(om den ikke allerede er det med eierskapet i City og Newcastle). Klarer ikke å se at jeg da klarer å opprettholde interessen lenger om dette faktisk er tilfellet. Jævlig kjipt nå når vi endelig ser ut til å overhale midtbanen og fremtiden begynner å se virkelig spennende ut igjen. Faen så bittert at man har fått en storhetstid/era med Kloppern ved rattet fullstendig ødelagt av terrorregimer, blodpenger og systematisk økonomisk juks...
Den beste måten å se det på er at vi faktisk har fått både CL- og PL-gull innen dette tok helt av, hvem hadde trodd det i september 2015? Eraen med Roman og statseide klubber ble jo etter hvert meget uungåelig, så det at man kunne utfordre City så til de grader over noen år er jo egentlig spinnvilt. Om noe ødela så er det måten PL-gullet måtte "feires" pga pandemien, snakk om antiklimaks.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

ABsolutt takknemlig for hva vi fikk ut av Klopp og laget de siste sesongene, og det kommer til å sitte lenge. Og jævlig synd at ligagullet kom når det gjorde og ikke når alt var åpent. Dog, det kunne vært så mye mer...

Legendag

Legg inn av Legendag »

TheOpiate skrev: tir jun 13, 2023 11:01 am ABsolutt takknemlig for hva vi fikk ut av Klopp og laget de siste sesongene, og det kommer til å sitte lenge. Og jævlig synd at ligagullet kom når det gjorde og ikke når alt var åpent. Dog, det kunne vært så mye mer...
... hadde det ikke vært for at man konkurrerte mot fotballens svar på Lance Armstrong og systematisk juksing.

MentalM

Legg inn av MentalM »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»