Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Folk_flesk

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Folk_flesk »

Mehell skrev: tir feb 21, 2023 11:39 am
Folk_flesk skrev: tir feb 21, 2023 11:34 am
Mehell skrev: tir feb 21, 2023 11:10 am

Har du bodd i India?
Jøss, ikke mange som har hatt en slik ferd. Hva var det som førte deg til India da? Utdanning eller jobb, kanskje? Eller kjærlighet, men da ville det vel vært mer naturlig at din kjære hadde tatt turen til Norge..
Det var studier for ørten år siden. Bodde i Delhi og fikk besøkt en god del andre byer. Delhi er kanskje den røffeste av storbyene i India. Enorme menneskemasser, skrikende fattigdom, sterk varme (om sommeren), svette, støy, svart røyk og den søtlige lukten av forråtnelse - ikke minst fra verdens kanskje mest forurensede elv, Yamuna-elva, som vi etterhvert bare kalte "River Death".

Men et flott studentsamhold med studenter fra India, andre deler av Asia, Midtøsten og Afrika helt klart på pluss-siden ("Men only" på herberget riktignok. India er veldig konservative i slike spørsmål).
Må ha vært en utrolig opplevelse. Tipper du sitter igjen med veldig mange gode og kjære minner etter den tiden.
Ja, det får man si. Men jeg ville ikke orket det samme i dag. Det er nok forskjell på å være 20 og 40 i slike settinger.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Folk_flesk skrev: tir feb 21, 2023 11:42 am
Mehell skrev: tir feb 21, 2023 11:39 am
Folk_flesk skrev: tir feb 21, 2023 11:34 am

Det var studier for ørten år siden. Bodde i Delhi og fikk besøkt en god del andre byer. Delhi er kanskje den røffeste av storbyene i India. Enorme menneskemasser, skrikende fattigdom, sterk varme (om sommeren), svette, støy, svart røyk og den søtlige lukten av forråtnelse - ikke minst fra verdens kanskje mest forurensede elv, Yamuna-elva, som vi etterhvert bare kalte "River Death".

Men et flott studentsamhold med studenter fra India, andre deler av Asia, Midtøsten og Afrika helt klart på pluss-siden ("Men only" på herberget riktignok. India er veldig konservative i slike spørsmål).
Må ha vært en utrolig opplevelse. Tipper du sitter igjen med veldig mange gode og kjære minner etter den tiden.
Ja, det får man si. Men jeg ville ikke orket det samme i dag. Det er nok forskjell på å være 20 og 40 i slike settinger.
Ja, man blir fort mer komfortable og mindre eventyrlystne etter hvert som årene hoper seg opp. Det er jo derfor gode minner om en mer spennende tid er så gode å ha. Mimring er mindre slitsomt enn å måtte gjenoppleve :lol:

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Gud bedre. Mangler bare taknina nå for å være peak FD nå.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:29 pm
KongOlav2 skrev: man feb 20, 2023 7:26 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:25 pm Har bodd der. Statusen til fotball var så lav at jeg måtte lære meg cricket-reglene for i det hele tatt kunne se en sportssending.

Men de greide iallefall 1-1 hjemme mot Afghanistan sist landskamp.
Ikke bare fotball. I forhold til befolkningens størrelse er vel India verdens svakeste idrettsnasjon. Omtrent kun gode i cricket og landhockey.
Ja, de har et utrolig ensidig fokus når det kommer til sport. Det virker som de har null forhold til omtrent alle verdens idretter. Men satte noen på en cricket-kamp så kom halve gata busende inn for å se på.
Det rare er jo at de ikke en gang er spesielt gode i cricket mtp innbyggertall og hvor dominerende sporten er i landet. 2 VM titler, det samme som de vest indiske øyer. Australia har til sammenligning 5 og de driver jo med all mulig annen idrett i tillegg. Sorry for avsporing.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Veldig kul samtale, men kanskje ta dette i Cricket-, India- og mimredelforumet? Det er mange kjedelige og konservative stemmer her inne som heller bruker denne tråden til Liverpool-relaterte saker.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

silkyglenjohnson skrev: tir feb 21, 2023 4:34 pm Veldig kul samtale, men kanskje ta dette i Cricket-, India- og mimredelforumet? Det er mange kjedelige og konservative stemmer her inne som heller bruker denne tråden til Liverpool-relaterte saker.
Ta det aller helst i klubbtråden til Chelsea.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

silkyglenjohnson skrev: tir feb 21, 2023 4:34 pm Veldig kul samtale, men kanskje ta dette i Cricket-, India- og mimredelforumet? Det er mange kjedelige og konservative stemmer her inne som heller bruker denne tråden til Liverpool-relaterte saker.
Kan alltids skrive litt om cricket-legenden Sachin Tendulkar under dagens kamp hvis spillet ikke underholder nok. Bare gi beskjed!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Fryktelig spent på Bajcetic i kveld,litt av en opplevelse for 18-åringen.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

TerryMcDermott skrev: tir feb 21, 2023 7:39 pm --- Fryktelig spent på Bajcetic i kveld,litt av en opplevelse for 18-åringen.
Har vært veldig imponert over hvor tøff han har vært når han har fått sjansen hittil. Tar for seg i dueller, ønsker ball hele tiden og tør å vende opp/av spillere og slå gjennom ledd. Dette er utvilsomt hans største kamp så langt i karrieren, men både håper og tror at han fortsetter å tørre å være offensiv.

Mehell

Legg inn av Mehell »

silkyglenjohnson skrev: tir feb 21, 2023 7:43 pm
TerryMcDermott skrev: tir feb 21, 2023 7:39 pm --- Fryktelig spent på Bajcetic i kveld,litt av en opplevelse for 18-åringen.
Har vært veldig imponert over hvor tøff han har vært når han har fått sjansen hittil. Tar for seg i dueller, ønsker ball hele tiden og tør å vende opp/av spillere og slå gjennom ledd. Dette er utvilsomt hans største kamp så langt i karrieren, men både håper og tror at han fortsetter å tørre å være offensiv.
Hvor kom han fra, egentlig?
Fra det jeg har sett av ham så ser det ut som om han må jobbe for å få opp pasningskvaliteten og pasningssikkerheten, men definitivt en veldig talentfull unggutt som kan bli en stor spiller for dere i mange år.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tir feb 07, 2023 8:31 am
markantovertak skrev: lør okt 29, 2022 6:42 pm
silkyglenjohnson skrev: tir okt 26, 2021 2:23 pm Jeg minner alle innkommende blodtørste United-supportere om at i denne tråden så ler vi alle sammen av at Minus mener at Almiron ville vært bedre i Liverpool enn Raphinha. Gjør hva dere vil ellers, men dette er hellig.
Hei, hvordan synes du dette går?
Hei! Sånn for uredelighetens skyld, hvordan synes du dette går?
For Raphinha? Han er i dag verre enn jeg trodde!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Mehell skrev: tir feb 21, 2023 7:46 pm
silkyglenjohnson skrev: tir feb 21, 2023 7:43 pm
TerryMcDermott skrev: tir feb 21, 2023 7:39 pm --- Fryktelig spent på Bajcetic i kveld,litt av en opplevelse for 18-åringen.
Har vært veldig imponert over hvor tøff han har vært når han har fått sjansen hittil. Tar for seg i dueller, ønsker ball hele tiden og tør å vende opp/av spillere og slå gjennom ledd. Dette er utvilsomt hans største kamp så langt i karrieren, men både håper og tror at han fortsetter å tørre å være offensiv.
Hvor kom han fra, egentlig?
Fra det jeg har sett av ham så ser det ut som om han må jobbe for å få opp pasningskvaliteten og pasningssikkerheten, men definitivt en veldig talentfull unggutt som kan bli en stor spiller for dere i mange år.
--- Celta Vigo. Siste vi hentet før reglene ble gjort om.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: tir feb 21, 2023 12:46 am
KongOlav2 skrev: man feb 20, 2023 7:26 pm
Folk_flesk skrev: man feb 20, 2023 7:25 pm Har bodd der. Statusen til fotball var så lav at jeg måtte lære meg cricket-reglene for i det hele tatt kunne se en sportssending.

Men de greide iallefall 1-1 hjemme mot Afghanistan sist landskamp.
Ikke bare fotball. I forhold til befolkningens størrelse er vel India verdens svakeste idrettsnasjon. Omtrent kun gode i cricket og landhockey.
De er gode i sjakk da.
Ikke i forhold til befolkning. De har Neeraj Chopra i spyd skal sies, og det er vanskelig å få bedre enn gull, uansett befolkningstall.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: tor feb 23, 2023 10:21 pm
silkyglenjohnson skrev: tir feb 07, 2023 8:31 am
markantovertak skrev: lør okt 29, 2022 6:42 pm

Hei, hvordan synes du dette går?
Hei! Sånn for uredelighetens skyld, hvordan synes du dette går?
For Raphinha? Han er i dag verre enn jeg trodde!
Barcelonas desidert beste i første oppgjøret.

https://fbref.com/en/players/3423f250/s ... ing-Report

Dette må forresten være en av de mest spinnville spillerrapportene på fbref. 93 og 99 percentil på hhv npxg og xag, men også 93 og 99 percentil på innlegg og pasninger inn i boks og 99 percentil for «carries» inn i boks. Til og med de defensive tallene hans er svært bra.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: tor feb 23, 2023 10:21 pm
silkyglenjohnson skrev: tir feb 07, 2023 8:31 am
markantovertak skrev: lør okt 29, 2022 6:42 pm

Hei, hvordan synes du dette går?
Hei! Sånn for uredelighetens skyld, hvordan synes du dette går?
For Raphinha? Han er i dag verre enn jeg trodde!
:lol: Denne kan bli slitsom om vi drar den opp etter hver svake kamp Raph og Almiron har.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Neste års drakt og den kommer jo virkelig til å kle Bellingham den her
Bilde

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: man feb 27, 2023 8:46 pm --- Neste års drakt og den kommer jo virkelig til å kle Bellingham den her
Bilde
Ser ikke ut som det er noe mønster i drakta. Det virker litt rart med tanke på hvor pop det er om dagen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Det koster å drive klubb....
It is understood that operating costs at Anfield have gone up by a whopping 40%. Senior sources put that upturn down to wage costs, labour-based contracts, utilities and rates, while there has been a 100% increase in utility bills during that time.

Over the past five years, administrative expenses have increased by 70% from £320m to £545m, while staff costs have gone up by as much as 76% to an eye-watering £366m.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Kan noen forklare meg hvordan United da bruker så sinnsykt mye penger? Hører jo hele tiden at de bruker av det de selv tjener. Hva gjør vi annerledes/feil, siden vi knapt nok har råd til en backup på backplass uten å snu hver eneste krone i klubben.

Klubbene tjener jo nogenlunde det samme, og har gjort det i noen år nå.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

WaltonBR skrev: tir feb 28, 2023 6:38 pm Kan noen forklare meg hvordan United da bruker så sinnsykt mye penger? Hører jo hele tiden at de bruker av det de selv tjener. Hva gjør vi annerledes/feil, siden vi knapt nok har råd til en backup på backplass uten å snu hver eneste krone i klubben.

Klubbene tjener jo nogenlunde det samme, og har gjort det i noen år nå.
Denne tråden tar for seg problemstillingen:



Lang story kort, i perioden Man Utd har brukt veldig mye mer penger enn Liverpool har man også generert veldig mye mer penger. Sinnsvakt mye mer penger, faktisk. Det er kun de siste par årene Liverpool har matchet Man Utd på omsetning (og nå passert), og da har kostnadene deres vokst enda mer. Den enkleste illustrasjonen på det er at andelen lønnskostnader av omsetning i Liverpool, frem til de siste to sesongene, alltid har ligger langt over Man Utd.

Men som jeg har skrevet i ett par år nå; Liverpool vil bruke mye mer penger i årene som kommer. Og det ser man tegn til allerede. Jeg tipper at når man ser 2022 og 2023 under ett vil Man Utd og Liverpool investere noelunde det samme. Liverpool investerte litt over £100 mill i 22/23. Man Utd ca £200 mill. I 23/24 vil dere helt sikkert hente Bellingham og ett par til, mens Man Utd vil være mer forsiktige.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: tir feb 28, 2023 4:31 pm --- Det koster å drive klubb....
It is understood that operating costs at Anfield have gone up by a whopping 40%. Senior sources put that upturn down to wage costs, labour-based contracts, utilities and rates, while there has been a 100% increase in utility bills during that time.

Over the past five years, administrative expenses have increased by 70% from £320m to £545m, while staff costs have gone up by as much as 76% to an eye-watering £366m.
Hva i helvete? Hva ligger i "administrative expenses" og er det virkelig så mange som jobber i klubben at det koster langt over 4 milliarder for å holde liv i dem? Eller er dette totalsummen over 5 år? Skal uansett søke jobb der asap..

Legendag

Legg inn av Legendag »

WaltonBR skrev: tir feb 28, 2023 6:38 pm Hva gjør vi annerledes/feil, siden vi knapt nok har råd til en backup på backplass uten å snu hver eneste krone i klubben.
For 3-4 år siden spådde undertegnede på VGD (da det fortsatt var en greie) at Liverpool ville passere nevnte klubb og bli den mest innbringende (og bærekraftige) klubben i England innen noen år, og det har altså blitt oppnådd som følge av en kombinasjon av enorm sportslig suksess og operasjonell drift.
Det som ikke var medregnet i ligningen var Covid, og faktumet er at _ingen_ klubber i verden var mer uheldige med timingen av Covid enn Liverpool da pendelen for alvor var i ferd med å svinge vår vei. Istedenfor at vi i 2-3 sesonger nå hadde dratt full nytte av den bærekraftige forretningsmodellen med tilnærmet nedbetalte infrastruktur-kostnader samt et allerede påbegynt generasjonsskifte, så henger vi nå et par år på etterskudd som følge av Covid. Da er det ikke mer enn én stang ut sesong med enorme skadeproblemer som skulle til før plassen blant toppen av hierarkiet, som hadde vært sementert det neste tiåret uten Covid, står i fare.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm --- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1
Ser mer ut som en dollarseddel for meg, ironisk da FSG er så jævlig gniene!

morrisey

Legg inn av morrisey »

TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm --- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1
Den drakta denne er inspirert av er en mine favoritter. Ikke helt borte denne heller.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

morrisey skrev: tir mar 07, 2023 6:49 pm
TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm --- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1
Den drakta denne er inspirert av er en mine favoritter. Ikke helt borte denne heller.
Den grønne og hvite bortedrakten fra 95/96 var i hvert fall flere etasjer over hjemmedrakten den sesongen med den grusomt overdimensjonerte hvite v-kragen .

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

morrisey skrev: tir mar 07, 2023 6:49 pm
TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm --- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1
Den drakta denne er inspirert av er en mine favoritter. Ikke helt borte denne heller.
--- Ser jo også at Fowler inspirerte både Antony og Garnacho sin frisyre

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: tir mar 07, 2023 6:24 pm
TerryMcDermott skrev: tir mar 07, 2023 6:01 pm --- Bortedrakta neste år (?) Er jo ikke vanskelig å se hvilken drakt den er inspirert av
https://www.footyheadlines.com/2022/10/ ... t.html?m=1
Ser mer ut som en dollarseddel for meg, ironisk da FSG er så jævlig gniene!
:lol:

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

https://i.redd.it/2y5lqwbxluma1.jpg

Denne her er så sykehus. Det motsatte av en flat track bully.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»