Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Enzino »

Klaumb skrev: man okt 31, 2022 9:30 am
Edit: Så for meg er det litt komisk at man hetser de som bommer på mange sjanser når man i realiteten burde hetset de som ikke kommer til de. Til syvende og sist er det jo sluttproduktet blir viktigst for en målscorer og der har Darwin allerede levert bra med mål opp mot spilletid og det blir jo bare bedre og bedre. Mane leverte en scoring pr.140 minutt i Liverpooltrøya. Salah leverer litt bedre, men ikke mye mer over snitt der den ene sesongen trekker veldig opp. Så allerede har jo Darwin et snitt som overgår disse to gutta opp mot spilletid på veldig lite datagrunnlag. På tross av noen håpløse misser. Men man sammenligner han jo med Haaland, og da fremstår jo tallene hans mediokre.
Veldig godt innlegg. Og et godt bevis på xG sin verdi som analyseverktøy. Før det kom, kunne man mene noe subjektivt om de to forskjellige kompontentene "komme til sjanser" og "konvertere sjanser", men nå kan man analysere det i detalj.

Nå er det vel enklere å score høy xG90 når man får mye spilletid som innbytter enn som fast starter. F.eks. hos Arsenal har Nketiah bedre xG90 enn Jesus så langt denne sesongen, men veldig få vil påstå at han er en bedre eller like god spiss (0,82 mot 0,71). Antony Martial har forresten 1,29, som skulle illustrere det poenget enda sterkere (særlig sett mot tallene under, hvor han da slår Haaland også).

Så det blir enda mer interessant å se xG90 tallene til Nunez når han får flertallet av kampene sine fra start. Jeg tillater meg å tvile på at han klarer å opprettholde xG90 på over 1 (han har 1,01 per nå i følge understat). Men han er utvilsomt veldig flink til å komme seg til sjanser.

Til sammenligning har Haaland 1,13, Harry Kane 0,77, og Mitrovic 0,76 så langt denne sesongen. Firmino har 0,66 og Salah har 0,52. Bare for å ta med de beste hos ManU og Chelsea, så har Rashford 0,47 og Sterling 0,42.

Hvis Nunez stabiliserer seg på 0,7-0,8 eller enda bedre som fast starter, er han jo automatisk helt i toppskiktet av PL-spisser.

Å sammenligne andre spisser med Haaland blir jo egentlig bare tull. Han er mer et fenomen enn en fotballspiller, som bryter alle barrierer og rekorder (hei @k9b :lol: ).

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Enzino skrev: man okt 31, 2022 11:01 am
Klaumb skrev: man okt 31, 2022 9:30 am
Edit: Så for meg er det litt komisk at man hetser de som bommer på mange sjanser når man i realiteten burde hetset de som ikke kommer til de. Til syvende og sist er det jo sluttproduktet blir viktigst for en målscorer og der har Darwin allerede levert bra med mål opp mot spilletid og det blir jo bare bedre og bedre. Mane leverte en scoring pr.140 minutt i Liverpooltrøya. Salah leverer litt bedre, men ikke mye mer over snitt der den ene sesongen trekker veldig opp. Så allerede har jo Darwin et snitt som overgår disse to gutta opp mot spilletid på veldig lite datagrunnlag. På tross av noen håpløse misser. Men man sammenligner han jo med Haaland, og da fremstår jo tallene hans mediokre.
Å sammenligne andre spisser med Haaland blir jo egentlig bare tull. Han er mer et fenomen enn en fotballspiller, som bryter alle barrierer og rekorder (hei @k9b :lol: ).
Kanskje, kanskje ikke. Haaland har hatt måltørker før.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Forsåvidt greit av Klopp, men det er også tydelig at han har lyst til å si mer.
Og det er smått hyklersk å dra på treningsleir til Dubai, om man har issues med Qatar.

Så er det vel så langt jeg har fått med meg kun Klopp som sier noe om dette av alle managere. Her tar jeg gjerne feil, så vis meg gjerne noe annet.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: lør nov 05, 2022 11:03 am Forsåvidt greit av Klopp, men det er også tydelig at han har lyst til å si mer.
Og det er smått hyklersk å dra på treningsleir til Dubai, om man har issues med Qatar.

Så er det vel så langt jeg har fått med meg kun Klopp som sier noe om dette av alle managere. Her tar jeg gjerne feil, så vis meg gjerne noe annet.
Han sa mer:


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: lør nov 05, 2022 11:03 am Forsåvidt greit av Klopp, men det er også tydelig at han har lyst til å si mer.
Og det er smått hyklersk å dra på treningsleir til Dubai, om man har issues med Qatar.

Så er det vel så langt jeg har fått med meg kun Klopp som sier noe om dette av alle managere. Her tar jeg gjerne feil, så vis meg gjerne noe annet.
Å sitte og sutre over at det forventes at spillere/trenere tar verdens letteste standpunkt? Av alt det du reagerer på så synes du dette er «greit av Klopp»? Da er man passe kort..

Selvsagt bør spillerne ta et standpunkt. Selvsagt bør de markere. Det skulle bare mangle!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: lør nov 05, 2022 2:45 pm
markantovertak skrev: lør nov 05, 2022 11:03 am Forsåvidt greit av Klopp, men det er også tydelig at han har lyst til å si mer.
Og det er smått hyklersk å dra på treningsleir til Dubai, om man har issues med Qatar.

Så er det vel så langt jeg har fått med meg kun Klopp som sier noe om dette av alle managere. Her tar jeg gjerne feil, så vis meg gjerne noe annet.
Han sa mer:
Enda mer da, jeg har sett hele intervjuet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Vi kan trekke enten Porto, Benfica, Real eller Bayern, så er 50/50 om det blir en god eller dårlig trekning!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ble Real Madrid ja :(

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Kjør da! Trenger en revansje mot Real nå. Dem har ødelagt mye for oss siste årene

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Ingenting å bekymre seg for egentlig. Vi tar tross alt fram hesthandlerpungen i januar og forsterker noe grassat.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Guarnere skrev: man nov 07, 2022 12:17 pm Kjør da! Trenger en revansje mot Real nå. Dem har ødelagt mye for oss siste årene
Herlig! Da tar vi Brugge i kvarten og Porto i semien. Finale mot Napoli.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kall meg kynisk, men gikk et sukk gjennom meg og fikk en vond klump i magen da jeg så det ble Real i kvarten. Den absolutt verste motstanderen vi kunne trukket, de er jævlig gode kvalitetsmessig og har en forbanna irriterende seighet ved seg som gjør de svært vanskelige å overmanne. Vi kan uansett selvfølgelig slå alle andre lag når vi har dagen, så kjør på!

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Masochister i tråden..

William_S

Legg inn av William_S »

Liverpool har blitt lagt ut for salg. Jøss den så jeg ikke helt komme
https://www.vg.no/sport/fotball/i/veg2z ... 6-d8112ccf

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Sjokkerende
Kjøpte de ikke liverpool bare for typ 4-5 år siden?
Sist redigert av Mr.Meep den man nov 07, 2022 1:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

William_S skrev: man nov 07, 2022 1:48 pm Liverpool har blitt lagt ut for salg. Jøss den så jeg ikke helt komme
https://www.vg.no/sport/fotball/i/veg2z ... 6-d8112ccf
Oi shit! Blir spennende å se hva slags eiere som kommer inn. I likhet med de fleste av dere så krysses fingre og tær for at det ikke blir en oljenasjon i midtøsten.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Se der ja. FSG skal det bli godt å bli kvitt. Spørs dog hvem som kommer inn.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hau, dette kan bli både til det bedre og til det værre for klubben

Deila

Legg inn av Deila »

Guarnere skrev: man nov 07, 2022 1:52 pm Se der ja. FSG skal det bli godt å bli kvitt. Spørs dog hvem som kommer inn.
Blir vel noen arabere.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kanskje Liverpool supporterne endelig får viljen sin og får eier ala PSG/City eller typ Roman

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

William_S skrev: man nov 07, 2022 1:48 pm Liverpool har blitt lagt ut for salg. Jøss den så jeg ikke helt komme
https://www.vg.no/sport/fotball/i/veg2z ... 6-d8112ccf
Nei, men ikke helt unaturlig. FSG har gjort det de kan best. På toppen av det hele har andre klubber kastet seg på. Ikke særlig mer å hente ut her.

Ikke bra for Liverpool. Man får enten en ny investor som skal ha avkastning på en høyere investeringssum eller en sjeik eller lignende. Ville vært veldig humor å se markant her inne og et par andre rasjonalisere dette.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: man nov 07, 2022 1:50 pm
William_S skrev: man nov 07, 2022 1:48 pm Liverpool har blitt lagt ut for salg. Jøss den så jeg ikke helt komme
https://www.vg.no/sport/fotball/i/veg2z ... 6-d8112ccf
Oi shit! Blir spennende å se hva slags eiere som kommer inn. I likhet med de fleste av dere så krysses fingre og tær for at det ikke blir en oljenasjon i midtøsten.
Håper på at det ikke blir enda en slik klubb, men sjansene er nok dessverre større for at det blir oljeeiere fra Midtøsten, selv om en kan håpe på at det ikke skjer.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Sjeik Alesam bin Hassam Yan salem yasser nassif kjøper nok klubben

Deila

Legg inn av Deila »

Harduetforslag skrev: man nov 07, 2022 1:53 pm Kanskje Liverpool supporterne endelig får viljen sin og får eier ala PSG/City eller typ Roman
Det blir i så fall dråpen for min del. Kommer til å kutte ut klubben og PL helt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Sikkert mange som umiddelbart ville latterliggjort Liverpool dersom klubben falt i hendene på noen sjeiker, men innerst inne er det ingen fans uavhengig av klubb som ønsker slike eiere velkommen i PL.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Steike, dette blir litt av et (potensielt) veiskille. Hvilke sportsvaskingsregimer trenger enda en klubb? Russland er vel ekskludert. Kina?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Funkhouser skrev: man nov 07, 2022 1:57 pm Steike, dette blir litt av et (potensielt) veiskille. Hvilke sportsvaskingsregimer trenger enda en klubb? Russland er vel ekskludert. Kina?
Norge kan kjøpe oss.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tinkler skrev: man nov 07, 2022 1:56 pm Sikkert mange som umiddelbart ville latterliggjort Liverpool dersom klubben falt i hendene på noen sjeiker, men innerst inne er det ingen fans uavhengig av klubb som ønsker slike eiere velkommen i PL.
Tull. Newcastle-fansen danset i gatene da Saudia-Arabia ble eiere.

Det blir ingen dans fra meg hvis LFC blir en sportsvaskerklubb. Og jeg tviler på at LFC-fansen vil danse i gatene.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Deila skrev: man nov 07, 2022 1:56 pm
Harduetforslag skrev: man nov 07, 2022 1:53 pm Kanskje Liverpool supporterne endelig får viljen sin og får eier ala PSG/City eller typ Roman
Det blir i så fall dråpen for min del. Kommer til å kutte ut klubben og PL helt.
Det blir isåfall den siste dråpen for rimelig mange vil jeg tro. Hvis en av de virkelig historisk store klubbene også skal brukes som en sjeik/terrorregime sitt leketøy trår man over enda en grense her som bør være uspiselig for veldig mange.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»