Euphoria *serietråd*

Svar
ElGuaje

Euphoria *serietråd*

Legg inn av ElGuaje »

A look at life for a group of high school students as they grapple with issues of drugs, sex, and violence.


Bilde

Euphoria
Skaper: Sam Levinson
Kan sees på: HBO

Tenker at en tråd for denne serien er på sin plass, sånn at man ikke spammer ned "hvilken serie så du sist?"-tråden.

I 2019 møter vi Rue og resten av gjengen fra East Highland for første gang.

I 2020 får vi to veldige gode spesialepisoder som utforsker forholdet og karakterene Rue og Jules mer.

Nå har sesong 2 endelig kommet ut og serien har startet veldig lovende.

Så her er det bare å snakke om alt mulig som inneholder Euphoria. Bruk spoilerknappen hvis det er nødvendig. Bruk den heller en gang for mye enn for lite, så ødelegger man ikke for noen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Hereditary har virkelig gjort alt alle bilscener som Nate og Carrie hadde blir ekstra nervepirrende.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Terningkast 6. Mer er det vel ikke å si.

kibby

Legg inn av kibby »

Gleder meg.

MEN, det er så lenge siden sesong 1. Og i motsetning til de fleste likte jeg ikke de to spesialepisodene.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

ElGuaje skrev: man jan 10, 2022 9:41 pm Hereditary har virkelig gjort alt alle bilscener som Nate og Carrie hadde blir ekstra nervepirrende.
Hadde på følelsen av at noen skulle dø i denne episoden. Serien har lekt så mye med mørke temaer og ikke vært redd for å bli grafisk. Den følelsen ble forsterket i den bilscenen. Tenkte at det var over og ut for Cassie. Senere når Fezco slo flasken på Nate tenkte jeg i noen sekunder at han kom til å bli drept. Men det så ut som at han ble reddet. Veldig fortjent at han fikk juling. Lurer på hvordan faren til Nate reagerer etter denne hendelsen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nydelig start og for en avslutning. Merker at det er en liten stund siden jeg har sett sesong 1 nå, men artig å se litt mer bakgrunn på Fezco og Ashtray.

kibby

Legg inn av kibby »

Sesongstarten over all forventning.

Men litt usikker på tidslinjen. Hvor lenge er det siden Jules forlot Rue på togstasjonen? Og når kom hun tilbake?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må le av alle kritikerne som mener at "det er for mye vold" eller "for mye sex" osv.

I miljøer som dette så er det jo mye av alt dette. Hvorfor skal serien legge lokk på det?
For å tilfredstille seere som ønsker seg en annen realitet?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Er ihvertfall likestilling om ikke annet når man ser like mange peniser som man vanligvis ser pupper/mus i slike filmer/serier.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bra andreepisode, selv om jeg ikke henger helt med på Kat sin story helt denne gangen.

Lexi begynner å bli en interessant karakter. Hyggelig gjensyn med Ali.
Fryktelig spent på hvordan det går med Jules denne sesongen.

Interessant avslutning med Nate og Cal.

Ellers støtter jeg en spin-off som dette :lol:


Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Hehe, nesten litt forløsende at Nate fortalte det til papsen…

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Blir bra med drama nå med Fez/Lexi mot Nate/Cassie. Og så har man Maddy og Cal i tillegg som litt x-factor.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: man jan 17, 2022 6:32 pm Lexi begynner å bli en interessant karakter. Hyggelig gjensyn med Ali.
Enig. Jeg shipper Fez og Lexi.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Lexi er vel den eneste normale karakteren i serien. Lett å like. Blir ikke verdsatt av noen i livet sitt og man får derfor også sympati for henne. Håper hun tar litt mer eierskap i livet og blir modigere. Shipper også Fez og Lexi.

Ellers virker det som at Kat sin storyline ikke er fullt så interessant denne sesongen. Og McKay, college-studenten som henger på high school-fester, må vel kjenne sin besøkelsestid nå? Klarer ikke helt å se hvordan han skal få mer å jobbe med denne sesongen, med mindre de tar oss inn i college-livet hans.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Må si jeg liker de lengre introene denne sesongen hvor man fordyper seg i enkelte karakterer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

2 episoder av sesong 1 sett. Vanligvis spoler jeg over sexscener som ikke driver serien eller filmen videre, men det kan ikke gjøres her. Begynte veldig bra dette, så er spent på resten.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fy. Hjerteskjærende den scenen mellom Rue og Ali.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Johnny Unite. Det var karakteren sin. Håper alle rundt han i det virkelige liv skjønner at han brukte protese.

Må ellers si at denne serien seiler opp på en slags topp-liste. Den minner meg litt om Shameless uten humoren. Muligens det dysfunksjonelle som minner. Og skuespillprestasjonene er fra ypperste klasse. Ikke minst av Hunter Schafer som spiller Jules. Hennes første rolle.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kanskje den beste episoden så langt?

Vanvittig kvalitet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Bør få et arsenal av priser denne sesongen også. Redigeringen er på et helt annet nivå enn de fleste andre serier.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Halve konsensus på denne eps rater 10 og er i ekstase, resten vipper fra 3-5 og syntes dette var «out of form».

Vet ikke selv helt hvor jeg lander.. Fez sin eps var den beste av disse fire eps, men Cal som har tidenes breakdown i denne eps var veldig bra. Ellers veldig rotete og enkelte forsvinner bare (hallo Kat?).
Håper de neste eps finner formen.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Enkelte scener og sekvenser er så sinnsykt kreativt gjennomført. Morsomt å se en serie som tør å prøve litt forskjellige måter å uttrykke seg på.

Var også ekstremt mye bruk av vinduer denne episoden. Føltes ut som at nesten alle karakterene hadde en scene hvor de stod sentrert i et vindu hvor det ble filmet utenfra.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Cal sin bekjennelse :lol: :lol:

Denne episoden var det litt David Lynch over. Ikke helt min greie, håper det blir med denne gangen. Cal reddet episoden for meg.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Blir en sesong 3

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Knallsterk femte episode!

kibby

Legg inn av kibby »

Haha, Jacob Elordi er australsk! Det har gått meg hus forbi. Han spiller rollen som generic American utrolig bra :lol:

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fy faen for en episode. De første 20 minuttene var bare..wow..men det fortsetter det skyhøye nivået gjennom hele episoden.

Seriens beste episode?

For en prestasjon av Zendaya. Hvor mange priser henter hun hjem etter en slik episode?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Ale skrev: man feb 07, 2022 9:44 pm
Fringegirl skrev: man feb 07, 2022 9:43 pm
► Show Spoiler
Perfekt utført scene.
Ja, akkurat da ville jeg gjerne se mer av hva som skjedde der, men det kommer nok en eps sentrert derfra.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fringegirl skrev: man feb 07, 2022 9:43 pm
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»