Herrer: EM 2022 (Ungarn/Slovakia)

Svar
MatsEn89

Re: Herrer: EM 2022 (Ungarn/Slovakia)

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: tir jan 25, 2022 10:17 pm Ikke så cocky lenger nå, Mr Höglund?
Farlig i trafikken nå.

Downlight

Legg inn av Downlight »

KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm
Taururu skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Savner at Sagosen står frem i slike kamper. Se på Mikkel Hansen, Karbatic f.eks.
Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Neptun skrev: tir jan 25, 2022 10:17 pm Nesten-laget forblir nesten-laget.

For en skam.
Tåpelig. Denne fantastiske fremgangen vi har hatt på herresiden i håndball. Greit, i dag er vi skuffet, men ærlig talt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm
Taururu skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Savner at Sagosen står frem i slike kamper. Se på Mikkel Hansen, Karbatic f.eks.
Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Jeg er ikke uenig og får meg har han aldri vært i nærheten av de to og muligens et par andre og. Dog ser jeg ikke nok klubbhåndball så meningen min er mye basert på landslagshåndball

daoooo

Legg inn av daoooo »

Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm
Taururu skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Savner at Sagosen står frem i slike kamper. Se på Mikkel Hansen, Karbatic f.eks.
Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Ser du like mange Kiel kamper som meg?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm
Taururu skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Savner at Sagosen står frem i slike kamper. Se på Mikkel Hansen, Karbatic f.eks.
Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Var vel ikke helt med sine fulle 5, etter han slo bakhode i gulvet der.

Downlight

Legg inn av Downlight »

KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:19 pm
Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm

Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Jeg er ikke uenig og får meg har han aldri vært i nærheten av de to og muligens et par andre og. Dog ser jeg ikke nok klubbhåndball så meningen min er mye basert på landslagshåndball
En toppspiller skal stå frem og avgjøre kamper.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:19 pm
Tåpelig. Denne fantastiske fremgangen vi har hatt på herresiden i håndball. Greit, i dag er vi skuffet, men ærlig talt.
Fremgangen har stoppet helt opp for en god stund siden. Vi er ikke nå bedre nå enn i 2018 eller 2019. Merkelig egentlig for på det tidspunktet var laget ganske ungt og uerfarent. Nå har mange spillere langt mer internasjonal rutine og burde vært bedre. Spesielt Sagosen skuffer stort. Man blir ikke verdens beste spiller ved å være så svak i avgjørende situasjoner. 3 bom på siste 4 min i dag.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:19 pm
Neptun skrev: tir jan 25, 2022 10:17 pm Nesten-laget forblir nesten-laget.

For en skam.
Tåpelig. Denne fantastiske fremgangen vi har hatt på herresiden i håndball. Greit, i dag er vi skuffet, men ærlig talt.
De har vært på et høyt nivå i mange år, men mister hodet hver gang de ligger an til det helt store.
Det er rett og slett veldig skuffende. De har mye å lære av damelaget.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:20 pm
Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm

Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Ser du like mange Kiel kamper som meg?
Påpekte i innlegget mitt at det meste er basert på landslag.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

4 mål foran, med ballen, med 5.5 min igjen.
Vil tro det er ett scenario som ender med seier eller uavgjort minst 99 ganger av 100.

Episk chokejob det her
Sist redigert av LBJ91 den tir jan 25, 2022 10:28 pm, redigert 2 ganger totalt.

Laban

Legg inn av Laban »

Vi kan komme 5 mål foran men kaster bort ballen og Sverige scorer rett etterpå.

Dommer gjør to megafeil på slutten. 2 min skal gis da Sagosen slås i bakken og så er det klar brøyt på svensken etterpå da de scorer.

Surt tap

MadBum

Legg inn av MadBum »

"Det er ikke dårlig å reise hjem fra et EM med 5. plass"

Ok

daoooo

Legg inn av daoooo »

KongOlav2 skrev: tir jan 25, 2022 10:22 pm
daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:19 pm
Tåpelig. Denne fantastiske fremgangen vi har hatt på herresiden i håndball. Greit, i dag er vi skuffet, men ærlig talt.
Fremgangen har stoppet helt opp for en god stund siden. Vi er ikke nå bedre nå enn i 2018 eller 2019. Merkelig egentlig for på det tidspunktet var laget ganske ungt og uerfarent. Nå har mange spillere langt mer internasjonal rutine og burde vært bedre. Spesielt Sagosen skuffer stort. Man blir ikke verdens beste spiller ved å være så svak i avgjørende situasjoner. 3 bom på siste 4 min i dag.
For all del, saklig kritikk er på sin plass. Bare ikke gå ''full retard'' (for å sitere en viss skuespiller/filmkarakter'').

ms_8

Legg inn av ms_8 »

daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm Trodde vi hadde en bra utvikling gjennom mesterskapet, men vi er nok rett og slett litt svakere enn vi har vært de siste 4-5 årene. Hadde litt lave forventninger i år men klarte liksom snu trua litt etter bra formkurve og endelig seier over Spania. Men neida, faen heller. Ikke kritikk mot Berge, men kanskje et skifte kan være bra for alle. Han er vel ferdig nå og klar for Kolstad selv om ting kanskje ikke er offentliggjort?
Vel med tanke på at mange andre nasjonar inkludert Sverige har slitt med korona og vi likevel ikkje går videre. Så er det svært skuffande. I år hadde vi ein stor sjanse, men klarer det ikkje. Dessverre er det fortent. Vi fortener dessverre ikkje medalje om vi ikkje tar vare på slike kamper.

Såg dessverre ein del av det samme i OL. Laget vårt mangler dessverre det siste lille mentalt i slike turneringer og då blir det stang ut og ikkje stang inn.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kjempeskuffende. Skylde på dommerne kan vi bare drite i. Dette klarte vi fint å rote til selv

daoooo

Legg inn av daoooo »

KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:24 pm
daoooo skrev: tir jan 25, 2022 10:20 pm
Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm

Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Ser du like mange Kiel kamper som meg?
Påpekte i innlegget mitt at det meste er basert på landslag.
Det er fair, men var ikke deg jeg egentlig siterte/svarte ;)

daoooo

Legg inn av daoooo »

LBJ91 skrev: tir jan 25, 2022 10:24 pm 4 mål foran, med ballen, med 5.5 min igjen.
Vil tro det er ett scenario som ender med seier eller uavgjort minst 99 ganger av 100.

Episk chokejob det her
Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke egentlig skjønte hvor alt glapp. Et øyeblikk var jeg rimelig komfortabel og plutselig var det full kamp igjen. Kjedelig, trist og skuffende.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ghost skrev: tir jan 25, 2022 10:17 pm
ms_8 skrev: tir jan 25, 2022 10:15 pm Ellers er det helt utruleg at Berge tok timeouten. Han burde tatt den når Norge ledet med 2 mål. Allereie då viste laget tendenser til å ramle saman. Dessverre skulle han sjølvsagt vente til siste angripet før den kom og då var det for seint. Denne kampen tapte vi mentalt, men også trenermessig. Dessverre såg vi samme tilfelle mot Russland
Så vel for seg en ettmålseldelse med 11 sekunder igjen, ikke motsatt, men helt tullete prioritering når han så hvor hodeløst det var der ute.
Eg skjønner at han ville ha timeout før siste angrep, men samstundes når man leder med 4. Deretter gjer ein stor feil passing som gjer til at vi faller til 3. Deretter bom Norge, Mål Sverige og vi er nede i 2. Heller ikkje når Norge bommer og Sverige scorer igjen tar han timeout. Heller ikkje når Norge bommer igjen og Sverige er likt tar vi timeout. Spesielt når angripet med Sagosen på slutten totalt sviktet og forsvaret også er bakpå tok man ikkje timeout.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Dette er jaggu meg tragisk. Hva er det med de norskene herrene som gjør at de sprekker som sprø kjeks hver gang det nærmer seg pokalen.
Drives det ikke mental trening?

kibby

Legg inn av kibby »

Berge har stått lenge med Toft og Øverjordet i flere kamper i EM. I dag turte han ikke det samme. Det kan ha kostet seieren.

Håper dette er det siste vi har sett av Berge.

PS: Noen i sekretariatet er tydeligvis glad i Magnus Gullerud. Mot Spania ble han kreditert en av scoringene til Reinkind, og i dag har han blitt kreditert scoringen til Toft: https://ehfeuro.eurohandball.com/men/20 ... en-norway/ :lol:
Sist redigert av kibby den tir jan 25, 2022 10:48 pm, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Downlight skrev: tir jan 25, 2022 10:18 pm
KTBFFH skrev: tir jan 25, 2022 10:16 pm
Taururu skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Savner at Sagosen står frem i slike kamper. Se på Mikkel Hansen, Karbatic f.eks.
Aldri klart det på landslaget dessverre. Vil nok aldri nå opp i nærheten av toppnivået deres. Aldri vært der og vil aldri bli det heller.
Ja, synes faktisk Sagosen er veldig oppskrytt, mange miss på slutten.
Vært tidsvis svak i hele mesterskapet, og faktisk kommet litt i skyggen av Tofts bombeskudd.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

kibby skrev: tir jan 25, 2022 10:45 pm Berge har stått lenge med Toft og Øverjordet i flere kamper i EM. I dag turte han ikke det samme. Det kan ha kostet seieren.

Håper dette er det siste vi har sett av Berge.

PS: Noen i sekretariatet er tydeligvis glad i Magnus Gullerud. Mot Spania ble han kreditert en av scoringene til Reinkind, og i dag har han blitt kreditert scoringen til Toft: https://ehfeuro.eurohandball.com/men/20 ... en-norway/ :lol:
Ja han satsa på gullrekka og det sprak.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Dessverre ikke overrasket over tapet mot Sverige. Jeg sa vi aldri tar medalje med Berge som trener. Hadde rett. Håper dette er slutten for Berge som landslagstrener. Dessverre frykter jeg vi er stuck med ham til kontrakten utløper i 2025.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ghost skrev: tir jan 25, 2022 10:14 pm Herregud så ræva. God inngang av Berge, men han klarer jo aldri å svare når Sverige legger om... Til tross for det så det ut til å gå mot en komfortabel seier frem til det norske laget bestemmer seg for å spille som om det er de som ligger fire mål bak de siste fem minuttene... Uforståelig meltdown, og Sagosen verst av dem alle.
Ikke første gang Berge ikke har svar. Har sett det i flere år nå. Han mangler svar, mangler løsninger. Vi trenger en ny trener med nye ideer.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

TheBaseline skrev: tir jan 25, 2022 6:15 pm Er det om å gjøre å jinxe mest mulig? Nå kommer de sikkert til å tape :x
https://www.vg.no/sport/haandball/i/y4y ... _row6_pos2
Hmm.....

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Er dette som er feilen til Berge. Han har null svar. Han klarer ikke å se løsninger på problemer. Solberg derimot klarer det. Sverige har en bedre trener enn oss. Der ligger hele forskjellen:

"Men dette er håndball og det har skjedd større mirakler før. Vi hadde troen på vi kunne snu kampen med noen små endringer bakover og gå skarpere på mål fremover. Da visste vi at vi kunne få muligheten", sier Glenn Solberg.

qbah

Legg inn av qbah »

Knockout fra Solberg.

MacanGTS

Legg inn av MacanGTS »

Kverulanten skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm Dette er jaggu meg tragisk. Hva er det med de norskene herrene som gjør at de sprekker som sprø kjeks hver gang det nærmer seg pokalen.
Drives det ikke mental trening?
:lol:

ejor

Legg inn av ejor »

Javel, da begynner gnålet om å sparke treneren. Er det virkelig så lite kunnskap om håndball her? Kampen foregår faktisk ute på banen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»